Problém je v tom, že když to někdo šéfovi donese, tak už asi nebude vaším kamarádem, že? A v místě, které nemůžete jednoduše opustit, jako je škola, by to pro toho člověka byl celkem problém.
Osobně jsem se o učitelích nějak neslušně nevyjadřoval, ikdyž spolužáci ano. A nikoho ani nenapadlo, aby něco takového bonznul.
toto prameni prave z nebetycny hlouposti vsech pseudohumanistu, kteri se vsem snazi nakukat, ze jsi sou lide rovni. coz je samozrejme totalni kravina a stejne jako si nemohou byt rovni lide ruznych ras tak si nejsou rovni vsichni stejne rasy natoz pak nesmyslna rovnost pohlavi. jenze tento mytus je zakoreneny nesmysl z nehoz pak prave prameni ruzne absurdity jez popisujete.
Jsou mezi nami lidi nenormalni (Amici) a normalni (prakticky vsichni ostatni) ...
US je zeme naprosto neomezenych moznosti a muze se vam tam klidne stat, ze vas zenska bude zalovat, za to, ze ste ji otevrel dvere (cim ste ji diskriminoval ...) a budete z toho mit vetsi pruser, nez kdyby ste ji (jako sobe rovnymu) dal preshubu.
Problem je, ze 99% zkousek na skolach vsech stupnu je ciste a vyhradne o tom memorovani. Vubec nejde o pochopeni latky.
Jiste to znate, jak se ptaji Amika Rusa a Cvutaka, za jak dlouho se naucej japonsky - Amik rika - 2 roky, Rus - za rok, a Cvutak - A sou na to scripta? No tak ja prijdu zejtra na zkousku.
VS je totiz vyhradne a pouze o naliti informaci do hlavy, jejich odprezentovani a rychlem zapomeni, protoze se tam musej nalejt dalsi, naprosto nesouvisejici informace jineho predmetu.
(zdaleka nejen osobni zkusenosti)
Já bych se toho nebál. Nemám problém čas od času napomenout neznámé dítě na ulici, nebo si v autobuse či ve vlaku popovídat se zvědavým kloučkem, který mi zvědavě hledí přes rameno na můj notebook. Jistě, vždycky očekávám z kterého pozarohu ona histerka vyběhne, ale překvapivě se mi to ještě nestalo. A i kdyby. Tomuhle trendu se přizpůsobovat nechci.
1. ja zase povazuji za stupiditu psat na net neco co nechci aby okoli vedelo ze jsem napsal kdyz nedokazu nest nasledky
2. pouzivat sluzbu kterou si ani nejsem schopen nastavit tak aby me zpravy videl jen ten kdo chci je pak dalsi hloupost
3. jiste to od ucitele neni profesionalni, ale primarne zak by mel mit respekt k uciteli a ne se chovat jako nevycvalany spratek byt na socialni siti
neberte to osobne na sebe nebo syna, beru to jako vseobecny problem kdy se hleda chyba primarne jinde nez je.
Syn chodil na jednu střední školu. Jeden (dle svého vlastního názoru velmi náročný) profesor řešil nezdary studentů (a tím vlastně velmi chabé výsledky své pedagogické činnosi) tak , že si vytvořil síť oblíbenců (jeden až dva studenti z každé třídy, s nimiž si potykal). V synově třídě takto hned v prvním ročníku zkontaktoval jednoho ochotného studenta, dal si ho do přátel a než ostatní studenti odhalili tento způsob šmírování ze strany profesora, vesele si četl, co si tam studenti povídají. Na základě komunikace mezi studenty (která rozhodně nebyla určena pro oči profesora) pak tento profesor rozhodoval. A dokonce se tím chlubil.
Naprosto nefér chování ze strany toho, který by sám měl vychovávat k férovosti a čestnosti.
Ten zákon má svoje opodstatnění.
Je urcite penzum veci, ktere by kazdy clovek mel vedet, aby v budoucnu byl schopen si je na tom Internetu aspon najit. Nejhorsi je, kdyz u zkousky, kde je veskera neziva napoveda povolena, studenti pohori pohori jako papir, protoze proc se to ucit, proc si to procvicit, kdyz budu mit pristup k Internetu a ja si to tam najdu, akorat potom ma problemy s tim, co to vlastne hleda. A najit to v tistene knizce, to je primo nadlidsky ukol.
dnes, jakoz i v minulosti, je stale preferovan styl memorovani latky, ne jeji pochopeni a aplikace. k cemu tedy takova snaha je a proc by mel byt nekdo "odmenovan" za biflovani textu bez moznosti jeho dalsiho vyuziti? k cemu bude nekde v urade/firme/podniku takovy premiant skoly dobry? mozna jako archivar ktery nadrti vsechny dokumenty do sve hlavy kdyby nahodou prisla velka voda a vytopila archiv i se serverovnou.
ok kdyz jednoduchy tak to lehce "zeslozitime". proc by mel byt student odmenovan za snahu bez vysledku? typickym prikladem je, kdyz se student nauci zpameti 3 stranky latky, kterou pak u tabule odrika a ucitel nasledne ryci blahem jak je dobrej ze studenta neco naucil. to, ze onen student nema ani nejmensi potuchu o cem prave mluvil, to uz typickeho ucitele nezajima. z vlastni zkusenosti jsem zazil pouze jednoho ucitele, ktereho zajimalo pochopeni problemu vyucovane latky nikoliv poucky, vzorecky, definice atd. ucil nas totiz myslet, argumentovat, hledat a ziskavat informace.
chytrému napověz ... vás je holt asi třeba kopnout ..... pokud jsem dobře četl předřečníka, tak by ten "někdo jiný" neměl přístup k tomu komu práci hodnotí....takže by asi jaksi nebylo za co obálku poskytnout.
Podobný systém mají vypracován pojišťovny aby omezily podvody vlastních zaměstnanců - likvidátorů.
Úplně jste mi připomněl - Onehdá jsem na pěším výletě promluvil kdesi v jedné vesnici z vlastní inciativy s malým klučinou, co si hrál u cesty, a pak si šel po svých a žena mě napomenula, co to dělám, že v Americe už bych byl za největšího pedofila:-D. Tak mi z takového přístupu bylo mírně nevolno. Mrzí mě, že tam spějeme!
Za to, co píšete, neustále bojuji a bráním se útokům "zvláštních" rodičů (zatím až na výjimky úspěšně).
Účet na FB mají skoro všichni, jen někteří mají dost rozumu, aby nezasílali třídnímu pozvánku:-D.
Provoz a moderování diskuzních skupin je velmi náročné. Dovolím si vyslovit smělou myšlenku, že právě u puberťáků si to nikdo, ale opravdu nikdo, neriskne.
On například stejně dobře poslouží i takový "třídní e-mail," který je běžnou praxí, jen ten FB je tak nějak víc na ráně.
Upomínám pouze, že FB vždy slouží jako neformální kanál. Jakékoliv formalizování podobné služby by bylo administrativně náročné a žádalo by si další pracovní sílu. Ale principiálně se mi váš nápad velmi zamlouvá!
Chránit děti před zlem jejich hermetickou izolací je škodlivé. Takové děti nebudou mít žádné sociální dovednosti. Pro dítě je dost obtížné rozlišit co je normální a co ne (protože ta určující pravidla jsou pravidla dospělých), ale to neznamená, že bychom se měli přestat snažit jim to vštípit.
Před lety k nám přišla taková ta móda, že na cizí děti se nesahá ani nemluví - zejména když jste muž. Zkuste dnes napomenout nevychované dítě na ulici a pravděpodobně se někde zpoza rohu vyřítí hysterka a bude na vás řvát, co si to dovolujete!
Takže tu za pár let budou mít Američané generaci dětí, kterých se nikdo nedotýká a pokud na ně vůbec někdo promluví, tak jen politicky superkorektním slovníkem schváleným školní radou a SRPŠ. Neřku-li že i možnosti jejich rodičů je vychovávat se (díky různým ligám na ochranu dětí) budou nadále tenčit.
Taková skleníková květinka bude v osmnáci jako jehně předhozené vlkům....
Tak začněme učit děti ve školkách nové říkanky. Místo myšičko, myš jim budeme do hlav tlouct: Kdo šetří, má za tři. Kdo krade, má za deset.
S poctivostí nejdřív pojdeš.
Místo od reality odtržených hloupostí budou žáci absolvovat praktické kurzy, jak vypáčit zámek. Absolvent základní školy bude muset prokázat celostátně jednotné znalosti v krdení vozidel a vysokoškolský titul nedostanete, dokud neokradete lidi aspoň o deset miliónů, protože nezáleží na tom, jak dosáhnete úspěchu! Vše po vzoru současné společenské elity. Všichni budeme grázlové a hajzlíci, protože to bude přinášet nejvíce prospěchu.
Aspoň se již nebudeme muset přetvařovat, že jsme se stali prostitutkami, které půjdou za tím, kdo to má největší.
Omluvte prosím charakter příspěvku, ale na ty "zvratky" to jinak nešlo.
V něčem máte pravdu, ale jako pedagog na střední škole se musím jednoznačně přiklonit k panu Kaplerovi. Student (rozumějte SŠ) opravdu potřebuje spíše vychovávat a povzbuzovat, než jen mechanicky zkoušet a přednášet.
Nicméně i z praxe na VŠ a z výuky dospělých vím, že vnitřní motivace studentů není zdaleka všespásná, a že potřebuje doplnit osobním přístupem pedagoga, který si právě a jedině může pomoci tím, že bude hodnotit i to, co okolí po vstupu do pracovněprávního vztahu již neocení - snahu se slabým výkonem.
Učíte zřejmě studenty, kteří se na daný obor dali dobrovolně a nemusí ve vašich rukou snášet něco, co je nezajímá a nebaví, protože teprve tehdy byste docenil toli onoho neobjektivního přístupu:-).
Pánové, mnoho zdaru v práci... za pár nám to zase začne:-).
Ne, opravdu nechápu roli pedagoga a školského systému vůbec... To co popisujete Vy je jenom křivení osobnosti a uvádění studentů v omyl - Vy ho připravujete na svět, v KTEREM ALE NIKDY NEBUDE!
Ve Vašem světě se známkuje podle toho kolik snahy, námahy a energie to stálo. Ve skutečném světě je naprosto putna kolik Vás něco stálo námahy - jeden člověk rubá jako divý a tak tak si vydělá na živobytí. Druhý jen tak mimochodem podepíše pár papírů, práci nechá udělat druhé, nic moc nedělá a je z něj miliardář!
Ve skutečném světě totiž nezáleží na "snaze", ale na výsledcích!
Jestliže uděláte nějaké operace na burze nebo v podnikatelské sféře - nikdo se neptá zda jste byl nervózní, zda jste "hodný" nebo "zlý" jestli jste někomu pomohl... Prostě platí zákony ekonomie a matematiky a je jedno jestli jste Matka Tereza nebo Adolf Hitler - můžete neskutečné peníze vydělat nebo taky o ně přijít...
I když chce člověk pracovat jako zaměstnanec - tak jeden uchazeč o místo se na konkurz připravuje měsíc dopředu, ale je nervózví, moc nemluví... Druhý sice nemá tak perfektní znalosti, ale je průbojný, doslova se za své přijetí rve, mluví autoritativně, jasně a srozumitelně - mimochodem na pohovor se nepřipravoval téměř vůbec.
Podle "školského" systému bude přijat ten první - vždyť tomu věnoval TOLIK práce a TAK MOC SE SNAŽIL! Ovšem v praxi je jeho šance na přijetí téměř rovna nule... A můžete za to Vy a Vám podobní, protože jste mu 15 let ve škole vykládali a učili ho kraviny do smyšleného světa!
--
Já také učím studenty, akorát z druhé strany. Jsem podnikatel a studenti ekonomiky a managementu ze dvou vysokých škol ke mně chodí na stáže, aby získávali praxi.
Jenže právě kvůli těm nesmyslům o "systému trestů a odměn" ze školy se pak všichni absolventi a studenti chovají jako Elfí princezna z Pána Prstenů, která se najednou ocitla ve velkoměstě :-))
Absolutně nechápete roli pedagoga a psychologii studentů a vyučujících. To co navrhujete je správné pouze u závěrečné zkoušky (viz státní maturita), u průběžného známkování je to kravina.
Příklad:
Dlouholetý "Jedničkář" se přestane učit, fláká práci, opisuje ... a test, který by měl kdysi s přehledem nejlepší ve třídě je najednou někde na úrovni jen lepší dvojky, někde řekněme 85% percentil.
Pětkař se najednou učí, dává pozor, chodí na doučování, prostě má snahu ... přesto jeho test z nějakých důvodů (např. i nervozita) dopadl na 4-
Tím že tomu prvnímu dáte dvojku v něm jen prohloubíte pocit, že to má na háku a bude na to dále srát. Tím že tomu druhému dáte 4- v něm vyvoláte pocit, že veškerá jeho snaha je zbytečná.
Prostě lidé nejsou roboti a nedají se škatulkovat podle schopnosti vyplnit nějaký test. Klíčová role pedagoga je udělat z žáka lepšího a učenějšího člověka a jestli mu v tom pomůže pětka pro premianta, tak jen dobře.
P.S.: samozřejmě něco jiného je vysoké školství a zkoušení studentek v krátkých sukních v kanceláři profesora, tuším podle nějakého průzkumu snad přes 50 % studentek v ČR přiznalo, že alespoň někdy schválně akcentovalo svou vizáž, aby si pomohli (vezme si krátkou sukni, velký výstřih atd.), podobné číslo jich tvrdí, že měl profesor nějaké sexistické narážky a snad 20 % přiznalo snad vyloženě sexuální požadavek ze strany profesora (z toho snad 10 % že do toho šly). Ale to by mělo být primárně IMHO na interních podmínkách školy, že něco takového umožňují a že nemají jasnou politiku, jak toto řešit - přeci jen je toto v ČR nová věc, v US či UK mají toto dávno vyřešeno a takový profesor by letěl, platil miliony a ještě by ho v žádné prémiové škole už nikdy nezaměstnali.
Nevím jestli autor vycházel při psaní článků z jiných než citovaných pasáží, ale jeho výklad mi přijde extensivní.
1. "Teachers cannot establish, maintain, or use a work-related website unless it is available to school administrators..." IMHO není dobré číst jako praktický zákaz používání všech webových stránek. Učitel nesmí provozovat nebo se aktivně podílet na tvorbě obsahu webu. Tedy use ve smyslu aktivní přístupu, nikoliv konzumace obsahu webu.
2. Stejně tak vyvození zákazu Facebooku je myslím chybné. Facebook rozhodně nezajišťuje přístup výhradně studentům nebo bývalým studentům. Je sice možné vytvořit uzavřenou skupinu, to se ale bude týkat pouze malé části celého Facebooku, nikoliv celého webu jako takového, o kterém se v citované pasáži hovoří (website).
Tato norma j jistě absurdní a špatná, ale rozhodně ne v takové míře, jakou článek naznačuje. Ono v Missoury je pro nás mnoho nepochopitelného. Pohled na mapu a umístění státu ale mnohé napoví...
to by mělo být škole fuk. Měla by se starat o úroveň a způsob výuky, nikoliv o to, kdo co dělá mimo vyučování. Stejně tak zákon týkacící se vyučujících by se měl vztahovat na vyučování.
Jestli chtějí věc dotáhnout opravdu do konce, mohou změnit školy na kláštery a profesory na řeholníky.
Chce to změnu školského systému jako takovou, tak aby učitel:
- nemohl hodnotit výkon svých studentů
- nemohl rozhodovat o známkách jaké dostanou a jakkoli je upravovat
- nemohl se podílet na oponentuře akademických prací (bakalářek, diplomek, atd.)
Super a v čem je ta výhoda? Mého žáka bude hodnotit někdo jiný, kdo v kanceláři za zavřenými dveřmi dostane tučnou obálku a já se pak jen budu divit, jaktože nejhloupější žák ve třídě má vyznamenání. Váš návrh svědčí o hlubokém nepochopení role učitele.
Na Facebooku jsem měl mezi přáteli polovinu své třídy. Bez hromadných zpráv by byla veškerá organizace složitější, protože
A) ve škole nikdo neposlouchá:-)
B) ne vždy se podaří třídu odchytit.
Jde jen o profesní etiku. Jako učitel vím, že posty studentů nebudu už z principu komentovat. Odpovídám pouze na osobní zprávy. Studenti se časem naučili mi tímto způsobem dávat vědět o důvodech absence a i po této stránce se mi zjednodušila práce (a jim také).
Pravda, studenty z jiných tříd si nepřidávám (nakonec, kdo by to chtěl číst), ale svou třídu z organizačních důvodů ano.
Paušální zákaz mi proto připadá poněkud přestřelený, ale oni pro něj asi mají důvody. A jestli vychází ze společenského konsenzu, tak budiž.
Chce to změnu školského systému jako takovou, tak aby učitel:
- nemohl hodnotit výkon svých studentů
- nemohl rozhodovat o známkách jaké dostanou a jakkoli je upravovat
- nemohl se podílet na oponentuře akademických prací (bakalářek, diplomek, atd.)
- výkon a výsledky studenta byly vždy posuzovány jinou institucí, než u jaké studoval
- výkon a výsledky studenta byly posuzovány anonymně
- zkoušky byly prováděny takovým způsobem, aby byla zachována anonymita
--
Dnešní situace, kdy studentka na zkoušce sedí s vyučujícím sama v jedné místnosti za zavřenými dveřmi, přičemž jestli zkoušku udělá nebo ne, závisí jenom na jeho rozhodnotí - tedy postavení vyučujícího jako NEOMEZENÉHO VLÁDCE - to přímo vybízí ke zneužití... Ať už je to sexuální obtěžování studentek nebo přijímaní úplatků nebo různé protislužbyčky, když si vzdělává dodělává "pan ministr", místní podnikatelský král atd.
A ať mi nikdo neříká, že vyučující s jejich platy, když mu někdo hodí na stůl bankovky v hodnotě 300 000 Kč za pár podpisů v Indexu, tak že o tom ani nezauvažuje... Navíc, když o zkouškách rozhoduje jenom on a nemá se na to v podstatě jak přijít.
Viz kauza plzeňských práv :-))
Kdyby zkouška probíhala formou písemného testu a ne pod jménem, ale pod číslem nebo nějakými kontrolními znaky a testy vyhodnocovaly programy - nějaké složitější práce jako seminárky atd. by nevyhodnocovali tam, kde student studuje, ale náhodně (programem) by se to přerozdělovalo vyučujícím z jiných univerzit, tak nehrozí žádné sexuální obtěžování nebo uplácení!
Systém musí být postavený tak, aby vzdělání šlo získat jedině studiem! Ne souložením nebo zaplacením!