Vlákno názorů k článku Mobilem zaplatíte v tisícovce e-shopů v ČR, mají mobilní platby na webu smysl? od valda - Dekuji za vysvetleni a ujisteni, priste vydrzim o par...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 23. 1. 2013 19:22

    valda (neregistrovaný)

    Dekuji za vysvetleni a ujisteni,
    priste vydrzim o par vterin dele, nez zacnu plasit :-)
    V.

  • 18. 1. 2013 16:56

    Jiří Macich ml.

    Během testování jsem platil na různých místech a s tímto problémem jsem se nesetkal. Po potvrzení platby v mobilu se v řádu sekund automaticky stránka s QR kódem přesměrovala zpět k obchodníkovi s potvrzením platby / objednávky. Mnohdy i rychleji, než jsem vůbec stačit zvednout oči od mobilu.

  • 17. 1. 2013 14:16

    Petr Dvořák (neregistrovaný)

    Ještě možná poznámečka pro stručné doplnění - už dnes jsou tyto popsané problémy velmi řídké, denně proběhne úspěšně skrze QR kódy několik tisíc ePlateb a jakékoliv problémy mají dopad maximálně na rychlost přijetí na straně obchodníka, jsou tedy spíše méně závažné...

  • 17. 1. 2013 13:44

    Petr Dvořák (neregistrovaný)

    Dobrý den,

    velmi nás mrzí, že se v několika málo případech objevují s QR Platbou tyto úvodní problémy, které souvisí s faktem, že celá technologie platebních QR kódů je velmi nová.

    Informace od obchodníka zde přitom není zcela přesná - pokusím se situaci dovysvětlit.

    Klasická platební tlačítka fungují tak, že po dokončení platby v internetovém bankovnictví dané banky je uživatel přesměrován na stránky obchodníka, resp. na adresu, který si tento obchodník zaregistruje u banky. Tím se ihned obchodník dozví o tom, že platba byla provedena.

    Tento mechanismus může teoreticky selhat (např. nepodaří-li se načíst stránku obchodníka). Pro takové případy mají obchodníci záložní řešení v podobě pravidelného stahování přehledů plateb - platba potom proběhne, ale její přijetí trvá déle (dle frekvence stahování). Klasická platební tlačítka jsou dnes již odladěná - proto dochází k minimu těchto problémů.

    Na mobilním telefonu je situace jiná. Jelikož do QR kódu není možno URL pro zpětné volání obchodníka efektivně uložit kvůli malé datové kapacitě QR kódu (a k ničemu by to stejně nevedlo - k přesměrování musí ostatně dojít na desktopu, ne v telefonu), funguje celá věc tak, že když uživatel platí na telefonu, prohlížeč na stránce ePlatby periodicky kontroluje stav platby a ve správnou chvíli provede automatické přesměrování. Aby nedocházelo ke zbytečnému zatěžování systému, interval těchto kontrol se prodlužuje a po nějaké době dojde k úplnému přerušení pokusů.

    Uživatel tedy musí provést platbu rozumně rychle (do několika minut) a po zaplacení chvíli počkat, než dojde k automatickému přesměrování v prohlížeči (prohlížeč se magicky přesměruje z "fialové stránky" na stránku obchodníka). Při tomto přesměrování je zároveň notifikován obchodník a tím přijme platbu. Jinak je opět - stejně jako u klasického platebního tlačítka - aplikován "záložní" mechanismus přes stažené přehledy, který platbu zpomalí tak, jak jste popsal...

    Doufám, že jsem situaci objasnil a že zůstanete placení přes QR kódy věrný. Funkce bude neustále monitorována a věřím, že se nám velmi brzy podaří dostat do stavu, kdy k těmto problémům (které mají dopad na rychlost zpracování, nikoliv na samotné provedení platby) nebude docházet, nebo bude docházet pouze ve zcela minimální míře.

    S pozdravem a přáním hezkého dne,

    Petr Dvořák

  • 17. 1. 2013 10:45

    valda (neregistrovaný)

    Platba QR kodem je opravdu mila vec. Pokud vsak odeslete penize a nedokonci se vam objednavka, stava se z toho utrpeni.
    3 dny stare doporuceni z Alza podpory: První s tímto problémem nejste. Jedná se o to, že mobilní aplikace banky se neumí vrátit zpět, jak jste zvyklí z počítače. Doporučuji tedy objednávky dokončovat pomocí počítače, aby nedocházelo k těmto problémům.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).