IMHO je plná uživatelská mobilita ve velkých rychlostech možná zbytečné chození s kanónem na vrabce. Možná by bylo lepší onen superrychlý vlak (letadlo ....) vybavit jedním rychlým přípojením na vlak (ať už po kabelu, či mobilním bezdrátem, který ale může být velký třeba několik metrů a tak se na něm dá zařídit "bezešvá" komunikace podstatně jednodušeji než na malém přijímači klienta). Potom by uvnitř vlaku fungovala standardí micro-cell LAN, přes Wi-Fi a Bluetooth (existují již jednočipová řešení nabízející obé). Nesmíme totiž také zapomínat na to, že rychlostní vlaky jsou velmi slušné Faradayovy klece. A vyvíjet de-jure standard jen pro to jedno připojení vlaku je sice záslužný čin, ale jak znám rozhodování v železničních kolosech, zde vítězí spíše ad-hoc standardy, protlačování, lobování ... a snad není na tomto trhu případ, kdyby byl nejdříve standard a pak až aplikace.
Zcela souhlasim, ta mobilita do velkych rychlosti (250km/h) je asi hlavne lobistickym argumentem (evropani-a hlavne ti 'oficialni evropani ;)' jsou velice hrdi na jejich 'rychlovlakovou' sit).
Musim priznat ze pro mne je nejvetsim argumentem a magnetem ta nekolikanasobna rychlost a vyuziti frekvenci nad 3GHz(mene pravdepodobne zahlceni huste obydlenych lokalit) technologie 802.16e
pánové - a co když potřebujete na nějaké ploše kominikovat s několika klienty kteří se pohybují (jako příklad poslouží letiště, kde potřebujete neustále monitorovat a vyhodnocovat jednotlivé pozice a rychlosti servisních vozidel a letadel, abyste mohli předejít srážce za špatné viditelnosti) - jakou asi technologii byste na to pouzili? vzhledem k tomu ze potrebujete nekolikrat za sekundu vedet všechny zmíněné informace (protoze kdyz auto jede 100km/h kolik asi ujede metrů za sekundu?)....
hm, asi mobilní Wi-MAX, že...