Nove technologie xxx se nasazuji v zahranici, u nás to ale nejde implementovat, je to moc drahe, nezaplati se to, moc narocne, nedostatecna kupni sila, nikdo nevyuzije technologi, bla bla bla....
O nekolik let pozdeji....
Ohnostroje, fanfary - Jako prvni operator zavadime technologii XXX. Muzete se tesit na hromadu slibu, nefunkcniho pripojeni a neuveritelne ceny.
V zahranici se omezuji uzivatele kvuli nadmernemu vytezovani site, ktere neni mozne utahnout poslednimi, nekolikrat vylepsenymi technologiemi... U nas se shodnou, ze je potreba ceske uzivatele omezit, protoze nekolik desitek let stare, v zivote nevylepsene technologie uzivatele pretezuji svymi telefony, ktere si stahuji data v mnozstvi 10kB/hodinu.
Je to s trochou nadsazky, ale rozhodne ne moc vzdalene od reality..... Kdo souhlasi? :)
To jsou slinty o svetlych zitrcich jak od komunistu. Hovada z toho naseho kartelu vyzirek vedi jen to, ze zdrazi. Hlavni duvod pro narok na pasmo je fakt, ze nikdo nevi, jak to bude v budoucnu. Technologie sice zcela chybi, ale protoze stavajici pasma nejsou vyuzita, tak je logicke, ze bude mnohem levnejsi vyvinout zcela novou technologii nez zacit vyuzivat stavajici pasmo a pripadne dotahnout stavajici technologii. A Zandl to cele prepapouskuje, ackoli to vubec nedava smysl, ani se nad tim nepozastavi. Hlavne, ze je to jeden z nasich prednich "guru" a ma dalsi "clanek". Ze svet mainstreamovych medii je extrakce lidske blbosti, se da jakz takz pochopit, ale proc i odborne tituly se rochni ve vykalech parazitu, to nechapu.
Jak zdražovat Internet v mobilu, vždyť je ta služba předražená jak sv.ňa a kvalita o ničem. To co teď mají dělat místo blbých keců, je sypat si popel na hlavu a konečně dobudovat 3G infrastrukturu, která tu měla být už před lety, k čemuž se ostatně všichni operátoři zavázali. Místo podobných slezin a následných žranic bych jim napařil pěkně mastné pokuty. V zahraničí se rozjíždí LTE a mi tu stále téměř posíláme holuby místo pořádných dat.
Co se týká AT&T, jejich jedíná výhoda je spolupráce s Apple. Kdyby nebyla, tak už je dávno rozcupoval Verizon, což stejně udělá, pokud místo zlepšení infrastruktury začnou omezovat uživatele a zdražovat.
Operatori krici, ze flat data nemohou byt, ze trpi, protoze uzivatele (konecne!) pouzivaji datove prenosy....
Jednoducha uvaha. Zisky operatoru se pohybuji v radech miliard, konkretne se bavime o castce 10mld rocne plus minus. Stavba spickove 3G site na nasem uzemi je velmi malo jednotek miliard. Jinymi slovy, dobrou sit postavi rekneme za 30% rocniho zisku. Kompletni.
Kdyz pripocitam zoufalou vnitrni neefektivitu operatoru, spoustu nesmyslnych projektu negenerujicich zadne revenue, mraky lidi, komplikovana struktura produktu atd., mame presny obrazek.
Operatori by si meli uvedomit, ze uzivatele chteji jednoduche a jasne produkty, volani a data za rozumne ceny. Nic jineho od operatoru nechteji a chtit nebudou! A podivejte se na realitu....
Operatori chteji rust v revenue a zisku na nasem piditrhu za kazdou cenu, vysledkem je drahe volani a draha data, ve srovnani s jinymi zememi. Pres to, ze jsem pravicak, trvrdim, ze tady musi telekomunikacni urad brutalne zasahnout, toto neni a nemuze byt prostredi volneho trhu.
Jsem taky zaměstnancem operátora, podle IP asi stejného jako Vy :-) Ale troufám si značně NESOUHLASIT!
Ono stačí nabídnout opravdu ROZUMNÉ ceny za služby a pak se prodeje "nemusí tlačit" obchoďáky, telemarketingem atd.
Jako příklad se podívejte na ADSL v maximální rychlosti za 400,- (300,- k mobilnímu tarifu). Lidi si to za těch 14 dní aktivovali SAMI v takovém množství, že technici nezvládají realizace.
Kdyby taková cena byla ihned od zavedení, tak ani nevzniknout žádné WiFi a tak rozbujelá konkurence - ČR je WiFi velmoc výhradě díky předraženým cenám bývalého ČTc.
A ano, v roce 97 jsi platil za mobil 2000,- Kč a teď 700,-, ale kolik lidí mělo mobil ze sta v roce 97? Zhruba jeden člověk. Dnes je na 100 lidí 130 aktivních simek, takže při ARPU cca 500Kč je to výnos 65 000,- na 100 obyvatel v roce 2010 a před tím (ve zmíněném roce 97) to bylo 2000,- na 100 obyvatel :-DDD Takže asi tak!
Hlavní problém našeho zaměstnavatele je ten, že tlačí výhradně na nové aktivace, i když je samozřejmě důležitější výnos než mít 60 000 aktivací ročně. To ví i top management, ale bojí se to říct akcionářům, protože mají strach, že by přišli o místo, když by se jich akcionáři zeptali proč do teď tak extrémně tlačili na aktivace a šli tedy špatnou cestou.
Problémem jsou nejasné ceníky, nefunkční systémy (Claudie), přílišné kličky a podmínky v každé službě...
--
Já vím, co zákazníci chtějí!
Jsou to jasné a férové podmínky, kterým nejlépe vyhovuje flat-rate na všechno (hovory, SMS, MMS, data, content).
A všechno v jasných cenách a ne aby kazdá služba měla 3-10 cen podle toho v rámci kterého marketingového mema nebo přes jakého dealera byla aktivována a jakou zákazník dostal retenční nabídku.
Chce to jasný ceník, který se vleze na jednu A4 (nejlíp na půlku) všechny ceny TRVALÉ bez ohledu na datum aktivace a pokud možno vše bez závazku (vyjma hardwaru kvůli spekulantům a podvodníkům, ale i tak bych závazek dával MAXIMALNE 12 měsíců, ideálně tak 6).
Vždyť nějaká mimuta, SMS, data atd. nás kolego nestojí ani kraví pšouknutí! Pokud nám někdo zaplatí slušné peníze, což je například ARPU + x %, tak už může dostat flat-rate na všechno a stejně se nám to VYPLATI!
Vyplatí se to i zákazníkovi, protože nemusí hlídat kam volá, kolik provolá, kolik dat přenese. Každý měsíc mu navíc chodí stejná faktura, které rozumí...
Měli bychom zákazníka také chránit před předlužováním - stanovit maximální výše limitů měsíční útraty po které dojde k upozornění a následné blokaci služeb (SpendLimit) pro každého zákazníka. Navíc implicidně blokovat audiotextové služby (linky 900 atd.) + premium SMS (SMS za 3-99Kč) a aktivovat tyto služby pouze na vyžádání.
Lidé chtějí pouze férové jednání a to jim nenabízíme, i když přesně víme, co chtějí, tak se tím neřídíme!
V některých případech dokonce zákazníkům přímo lžeme! Četl jste třeba pracovní postup na cenzurování Internetu (ChildProtection)? V něm má operátor prvotně zákazníkovi říct, že blokovaný server je nedostupný a blokování neprovádíme. Teprve až zákazník dokáže opak, má ho přepojit na vyšší level, kde mu blokování přiznají odkáží ho na stránku http://www.iwf.org.uk/ a hovor ukončí!
Nelze čekat, že budeme mít spokojené zákazníky, když jim budeme lhát přímo do očí!
Ja bych spise rekl "nenazranci si pokecali". Zlomyslne bych par zareagoval tim (kdybych mohl), ze bych jako pripadny regulator trhu pustil do CR ze tri ctyri dalsi providery orientovane na bezdratovy internet, pokud mozno z Ciny, aby to soucasne uskupeni mobilnich molochu donutilo premyslet i jinym zpusobem, nez k tupemu zdrazovani. Ma ale regulator trhu v CR nejaky zajem ve prospech zakaznika? Pochybuji. V CR jde vzdy o to zakaznika oskubat, oskubat, oskubat.
Jejich jedinej problem je to, ze by vam i nadale chteli prodavat MB za 20 000Kc (jo, jestli myslite ze sem blazen, tak si spocitejte ceny SMS a jeji velikost = pocet B vynasobte cenou.)
Jejich managory musi jimat hruza a bes, kdyz si uvedomej, ze na libovolnych datech se daj za cenu jedny SMS poslat desetitisice takovych zprav.
Kdykoliv si ctu nejake vyjadreni nasich operatoru, chce se mi chvilemi smat, pak rvat a pak brecet. Ceny mame naprosto nesmyslne, staci se kouknout na zahranicni weby tech nadnarodnich nenazrancu a je jasno, 3G zacli s velkou slavou budovat ve chvili, kdy je svet minimalne o generaci dal, takze za nesrovnatelne mensi penize nez ostatni, porad melou jen o ceskych specifikach a proc tedy nemuzou bejt alespon stejne levni, jako jinde (nejde jen o pausaly, ale i dotovany telefony a podobne)...
Ne, jedina cesta je ty jejich predrazeny sluzby nepouzivat. Srazil jsem ucet na tretinu bez extremniho omezovani se, jen si na urcity veci davam pozor a na video se hold kouknu doma. Dokud tohle neudela kazdej, tak se nic nezmeni...
No ano, aneb zpět na stromy. Na mobilech se zvětšuje rozlišení, aby dokázaly plnohodnotně zobrazit celé webové stránky, ale kvůli milostivým operátorům bude nutné budovat mobilní (čti: zkriplené) verze webů, abychom jim nedejbože nezatěžovaly síť načítáním plnohotnoných webových stránek. Prostě 21. století jak vyšité.
To není připojení k internetu, protože se provádí překlad adres a tedy jde o připojení k intranetu. Ve Slovinsku (tuším) prý už implementují IPv6 i do mobilních sítí. U nás to vidím na třetí desetiletku. Pokud vůbec, neboť jim ty předražené, polofunkční služby nebude nikdo používat.
Ja mel odbdobnou zkusenost s konkurenci, ac jsem roaming dat zakazal uspesne mi jej zapnuli - pry pro me pohodli. Bydlim v pohranici a svete div se faktura na 12 000 prisla coby dup. Dekuji ja nechci co jsem si neobjednal. Chci jednoduchou cenu a jednoduche sluzby, nejake bonusy (ktere diky nesrozumitelnym podminkam casto se zvrhavaji v dalsi poplatky) jsou mi u prdele.
neomezené mobilní připojení neexistuje, existuje pouze marketingový název "Neomezené", který v praxi znamená s FUP (že je někdy a někde neuplatňují nechme stranou, v podmínkách je mají všichni). současná férová cena je okolo 1 € (26 Kč) za 1 GB dat. z tohoto pohledu jsou všichni naši operátoři už teď drazí. a to chtějí ještě zdražovat?
se koukněte sami: http://www.facebook.com/Nechceme.predrazene.mobilni.volani
To mi říkali už s broadbandem a podívejte - existuje jenom flat-rate. Jiné připojení už je spíše výjimkou.
A nelhat uživateli do očí ohledně jeho připojení je, myslím si, naprostá samozřejmost - říkat pravdu rozhodně není obtížně realizovatelné. Nebo myslíte, že ano?
Jinak dealer Vám nedává "50% slevu", já u operátora pracuji a "50% sleva" znamená většinou snížení výnosu z 5000% "jenom" někam k 2500% :-DDD Kdyby ceníky byly férové, tak by každý mohl mít za cca 700Kč neomezené volání, SMS, MMS i data kamkoli po EU a operátor by krásně vydělal - opět miliardy.
Obchoďák, retenční oddělení atd. - to je plus pro operátora ne pro Vás!
Existují jenom proto, že operátorům nestačí miliardy, oni chtějí desítky a stovky miliard - pak jsou potřeba obchoďáci. Uvědomte si, že takový tarif, to není reálná hodnota... Má cenu, jakou má, jenom na papíře - klidně na něj můžete dostat 50% slevu, 80% slevu - jeho počáteční hodnota je tvořená marketingem včetně těchto "slev". Tarif, který by měl stát maximálně 700,- Kč dávají za 4000,-; Vám ho dají s 50% slevou "jenom" za 2000,- a vy se ještě radujete a myslíte si, jakou že to nemáte výhodu! To jsem neviděl :-)))
S takovým přístupem se toho opravdu v ČR mnoho nezmění, česká ovce zkrátka vždy bude pouze OVČANEM!
Jedine s cim lze souhlasit je, ze model flat rate u mobilnich sluzeb je nesmysl. Kapacita "eteru" je omezena a drive nebo pozdeji se nutne musi dostavit stav ze za hodne dat se plati vice penez nez za malo.
Ktery nas mobilni operator nabizi pouzitelny tarif pro malo dat? (zadove MB/mesic pro stahovani informaci o pocasi a podobne)
Ja mam od tmobile, ten za 119 Kc mesicne (pouzivam i pro brouzdani na mobilni verze idnesu a aktualne.cz atd., a pocasi) a do tech 50 MB se bezproblemu vlezu.
Radši se podívej na mapu. EDGE je tak na půlce území a roste každým dnem. Z EDGE jsou vynechaná města okresního formátu, kde se bude dávat EDGE zároveň s UMTS.
- pro mobilni ICQ
- pocasi (v HTC smartphonu)
- pro pristup k mobilnich strankam aktualne, zive, idnes atd.
- pro pristup do MS MarketPlace a na Facebook (pres integrovanou aplikaci).
Vsechno tohle se mi pocita do toho tarifu, tj. nemam tam datovy prenos uctovany zvlast.
Háček je v tom, že s mobilními daty je opravdu problém - zkušenosti AT&T v USA totiž naznačují, že pokud se v síti objeví opravdu hodně zařízení, která "data nonstop" opravdu využívají ve velkém, tak má operátor velké potíže.
Možná to je technicky řešitelné, ale jen za cenu nemalých nákladů. Ne že bych se nějak moc zastával našich operátorů, štvou mě mnoha věcmi, ale konkrétně v otázce datových přenosů je do jisté míry chápu - zatím problém nemají, ale do budoucna to může být docela časovaná bomba.
Asi si nerozumime, zakaznici chteji vse zdarma nebo sluzbu za penize co videli jinde nebo u nekoho jineho a mezi geeky kteri maji zivot pod kontrolou to nema smysl delat.
Zaklad vam poskytne kazdy a pak uz je bitva jenom o halere, viz autodoprava.
Cele je to o obchodacich (mysleno personach) jak to ukociruji, napriklad 75% trhu s jednim druhem pojisteni ma jeden produkt ktery je ale krute nevyhodny. Ti lide co ho maji to nevedi, jsou spokojeni a je to prave velky uspech marketingu. Cekam ze operatori vyjdou s nejakym tarifem Premium Facebook, kde budete mit za 135 Kc/mesic neomezena data smerem na FB, proste musi zacit kouzlit, core sluzby nestaci. V roce 1997 jsem platil za mobil 2000 Kc, ted 700 kc, chce to najit neco co elegantne vytahne penize z kapes a to bez lidi v terenu co to budou hucet zakaznikum do hlav nepujde.
Ikdyby tě pak připojili k Internetu, bude to s malym i. Díky jejich super hyper truper cenzuře aby si se náhodou nedostal na kinderporno. Děkuji nechci
Nevim jestli se orientujete ve vlakne. Ano obchodak je samozrejme plus pro firmu, to je to o cem se bavime.
A ohledne zisku - pokud by se statutarove vedome a dlouhodobe nesnazili o "desitky miliard misto miliard", tak by asi mohli byt popotahovani, treba podle § 255 a § 255a. To je samozrejme pouze teoreticky mozne, chtel jsem tim rici, ze jenom idiot by nechtel mit marzi 5000%, zejmena kdyz ji kvuli tomu majitele "zalozili".
To o te cenotvorbe si myslite generalne? Treba u jinych sluzeb? Taxi, holic, pronajem nemovitosti? Co kdyz je najem bytu 10 000 Kc stanoveny marketingem? Muze byt sleva 80%? Co fixni a variabilni naklady?
Díky Dzurindovi (i když většina slováků ho těžce nemá ráda), je Slovensko dál v mnoha oblastech - jejich slovenský telekom totiž zprivatizovali asi tak 5 let před naším. I proto jejich služby jsou asi tak 5 let před našimi. Vůbec to je zajímavé - slováků je půlka, jsou v podstatě samá hora a přesto se k 3G síti připojím i v kopcích na hranicích s jiným státem.
O paušálech z pevné linky - víkendová a sváteční volání zadarmo - jsem tady snili a oni už je tam dávno měli.
Asi to bude tím, že na Slovensku válčí jiní operátoři: Deutche Telekom (koupil slovenský telekom), Orange a T mobile.
Vždycky přemýšlím nad tím, když to jde u sousedů, proč to nejde u nás?
jo to jsem zkousel, problem je ze nevite ktera data jsou v pausalu a ktera zaplatite zvlast. Tvrzeni tmobile ktera data to obsahuje jsou neuveritelne vagni. viz http://www.t-mobile.cz/web/cz/residential/Tarify-a-ceny/internetove-tarify-podminky Doslova se rika ze "se vztahuje na prohlížení webu přes prohlížeče vestavěné nebo určené k použití v mobilním v telefonu (web'n'walk, web'n'walk light/Opera Mini a další standardní HTTP prohlížeče v telefonech) prostřednictvím EDGE/GPRS APN Internet a APN WAP"
Takze napriklad stazeni informaci o pocasi by tam byt nemelo, protoze jsem nedodrzel podminky. Stejne tak gooleearth. Oboji nastesti taha data pres HTTP takze techniky tam tmobile nema rozdil, ale nic to nemeni na poruseni podminek poskytovani sluzby a problem je pravni. Ale nedozvite se to predem, jaky protokol aplikace pouziva a jesli to projde.
Dokonce dokument vyjmenovava protokoly, ktere mohu pouzit na prenost dat, ale napriklad v nich neni DNS ktere se take neuctuje. Stejne tak pokud http server pouzije jiny port nez starnartni 80 (napriklad 8080 nebo 1080) stale je to HTTP ale tmobile to nauctuje zvlast.
Proste a jednoduse neni mozne definovat ktera data zaplatim zvlast a ktera ne ani v pripade pouziti "vestaveneho prohlizece"
Ono je jedno co chteji zakaznici. Kdyby se firmy soustredily na to co chteji zakaznici, tak muzou povesit na web interaktivni tabulku cen a neplatit 800 obchodaku po 60 kKc. Pokud se to necha na zakaznicich, klesnou sledovana cisla na desetinu, padesatinu.
Do ted jsem slysel zhruba ve 100% pripadu presny opak, kdo zustane poskytovat "zaklad" tak konci, kapusticka je uplne jinde.
No to je vas boj a koukam slozity. Prvni IP byla hotelova Wifi, zrejme ADSL nebo neco takoveho a to druhe browser z mobilu, jestli tu kulicku delate z tohoto tak jste dobri. Mit jednoduchy cenik by asi nekdo chtit mohl, ja jsem reagoval na relativne zname tema obsluhy zakazniku a jejich tendenci si shanet informace a procitat ceniky a interaktivne si neco kupovat. Kdo se na to spolehne tak konci. Leda mozna prodejna pro radioamatery by to mohla zkusit. Michodem meli jsme Oskara, a myslim ze se profiloval na trhu ze nemame nic resit ze jeho tarify jsou jednoznacne (myslim zadne spicky, jedna cena do site i mimo apod.) no a kdyz jsme v roce 2005 prechazeli jinam tak jsme se nemohli dopocitat kolik nas vlastne stoji volani (davali jsme novymu operatorovi faktury).
Nema to ani UPC, na tu firmu a jeji ceniky nestaci ani dobre znalosti tarifu, k tomu musi prijit dealer a cele to poskrtat a dat 50% slevy na jeden rok. Zrejme to co chcete neni jednoduse realizovatelne.
TMO - GPRS všude
TMO - EDGE hodně, nicméně často pouze v rychlostech GPRS
TMO - 3G TDD spatně
TMO - 3G HSDPA experimentálně
Vf - GPRS všude
Vf - EDGE hodně
Vf - 3G HSDPA experimentálně
O2 - GPRS všude
O2 - EDGE nikde
O2 - CDMA 450 MHz jakštakš - nicméně přetíženo
O2 - 3G UMTS+HSDPA mizerně
Ufon - CDMA rev. b nevím
Ufon - CDMA rev. a nevím
Tedy 7 technologií roztříštěných mezi 4 operátory. Výstedek - kde nic tu nic protože zrovna ta Vaše krabička neumí zrovna ten "rychlý" mobilní internet, který je k dispozici. Pro přítomné jásače doporučuji srovnání našeho trhu mobilních dat se sousedním Slovenskem či Gruzií.
Jenže ten paskvil pokrývá jenom http provoz. Takže počasí, které si můj telefon je schopný stahovat sám: zaplatit přenesená data. E-mail: zaplatit přenesená data. Informace o poloze (GPS): zaplatit přenesená data. Když jsem se vyptával na infolince, tak z operátora ještě vypadlo, že pokud webová stránka komunikuje někam dál (typicky aktualizace stavů na sociálních sítích), tak to taky nemusí být http (a není to vidět) a zase se to platí navíc.
No, pro tento případ je lepší O2 internet v mobilu, který stojí sice 40Kč týdně (Go karta), ale je skutečně jedno, kam se člověk připojí a lze se připojovat i přes PC (telefon jako modem).
Tak to jste šťastlivec, nebo PR T-Mobile, protože já měl každý měsíc minimálně 40 Kč extra dat + těch 50 MiB jsem přetáhl vždy už po dvou týdnech. Používám iPhone.
Odešel jsem k Vodafonu a těch 100 MiB mi vyjde jen tak tak, ale tím, že konečně můžu používat PUSH notifikace, přístup k IMAPu se mi samozřejmě spotřeba dat zvýšila.
Jestli chtějí operátoři zrušit flat-rate, tak OK, ale očekávám, že prvních 200 MiB bude nejvýše za 150 Kč a pak to bude naskakovat po rozumných blocích s rozumnými cenami. Pokud to přeženou, tak ať si to strčí někam. iPhone prodám, koupím nejlevnější telefon s předplacenkou (pokud vůbec) a operátoři nebudou mít nic!
Teda, ja nevim, ale... Mam iPhone od T-Mobile, za datovy tarif platim 800,- mesicne (ok, mam tam vsechen prenos; jestli je tam FUP, tak jsem na nej jeste nenarazil). A operatorovi se to zda malo?
Za pripojeni na net platim o dve stovky mesicne min, je nesrovnatelne rychlejsi a urcite bez FUP.
Pri prepoctu pomer/vykon se mi to nezda, ze by zrovna operator mel byt, kde ma zdrazovat. Ale treba to vidim optikou zakaznika a ne optikou operatora :))
No pokud je snad meli predtim "radne vyuzivat" s GPRS nebo EDGE, tak to opravdu tezko :-)
Docela by me zajimalo, jestli by si podobne zvasty mohli dovolit nekde jinde nez v CR. Tohle je proste "flat rate" vysmech konstantni po cela leta. Vzdy kdyz se tu zacne slavnostne zavadet nejaka zastarala technologie z vyprodeje, tak se vsichni tvari, jak kdyz prinaseji milodary.
Jenze tohle uz asi nejde zvratit. Teda ono by stacilo, kdyby CTU vyzadoval to co ma. Pak by licence na 3G "splnena" pokrytim tri ulic v cele CR uz davno patrila nekomu jinemu ...
Ohledne neustaleho trapneho omezovani datoveho objemu ci pristupu k nekterycm sluzbam. Nevim co je na tom pravdy, ale nekde jsem zaslechl, ze pri tom "masivnim budovani siti a zavadeni novych technologii" nejak podcenili kapacity propojeni mezi jednotlivymi BTS. Takze ackoli dana technologie umoznuje rychla data mezi BTS a zakaznikem, vlastni sit operatora uz je na tom ponekud hure ;-)
Naši operátoři chtějí ještě více zdražovat mnoha způsoby znehodnocenou a už teď předraženou službu, která se přístupem k Internetu dá nazvat jen s velkým sebezapřením?
Vždyť jde píše o demo, zvlášť přihlédneme-li k pochybné cenzuře. Nasazené datové limity jsou v době, kdy kdejaká webová stránka má pár set mega, úplně směšné. Další nepěkný nápad operátorů je parazitovat na VoIP, kam kdo může utíká před jejich drahým hovorným.
Trošku jsem doufal, že se stane zázrak a ceny se stanou výrazně přijatelnějšími, ale zjevně lze očekávat jen zhoršení. Situaci jsem vyhodnotil tak, že mobilní internet i hovorné je drahé u všech tří velkých operátorů. Proto jeden TM účet již končí, druhý bohužel musí ještě rok vydržet, pak půjde po patnácti letech taky pryč. Ono se totiž dá bez všudypřítomného telefonu v klidu žít, o mobilním internetu to platí dvojnásob.
Koukam asi zamestnanec operatora...
Naopak, kdo prvni pochopi, co uzivatele chteji, vyhraje. Slovo user experience pro nase operatory ztratilo smysl. Prodejny po obchodacich jsou jen proto, ze webove sluzby nefunguji jak by mely.
A kdo bude poskytovat "zaklad" tak nekonci, naopak vyhraje. Kdo ho bude poskytovat dobre. Koneckoncu, operatori stejne poskytuji jen zaklad, ruku na srdce: vydelava hlas, sms (nejvic), data. 10 let pokusu o nejake pridane sluzby nezafungovalo. Vysledkem jsou mraky produktu, z nichz se pouziva minimalni procento, ale tvori maximalni vynos. Zbytek zatezuje systemy, pusobi neefektivitu ve firme...
U O2 uz je EDGE prakticky vsude - a to kdyz jsem k nim prechazel pred pul rokem, tak nebyl skoro nikde. 3G uz obcas problikne i u nas na vesnici, kdyz jedu k rodicum. Ale porad je to holt slabota...
Mam "mobilni" net od O2 za tech 150 na mesic (jako pausalni zakaznik) a zatim si nejak neztezuju (taky proc, kdyz jeste "neni" ten jejich fup) :o)
V Praze a okoli je edge celkem slusne pokryto, 3G taktez celkem odpovida tem jejich mapam pokryti, rychlost aktualne prez 3G, kousek od Vysehradu: http://www.speedtest.net/iphone/40879031.png
A moje pouziti? S iphonem jako takovy "bezny" uzivatel jej pouzivam na icq, email, facebook, obcas nejaky ten web, youtube video, zpravy ct24, pocasi, obcas stahn uti nejake te aplikace (velikost <20MB vic nedovoli appstore) a samozrejmne zapnute push notifikace ke vsem temto sluzbam... sumasumarum za mesic se dostanu k 400-600MB dat jen jako "bezny" uzivatel. A to ke vsemu zatim nepouzivam tethering k netbooku to by bylo mnohem vice.
Služby všech operátorů v česku jsou velmi přredražené oproti okolním zemím.Je zajímavé že stejní operátoři účtují úplně jiné (nižší)ceny zákazníkům v sousedních zemích než u nás.Ono je ale stejné i s bankami.Erste Bank(spořitelna) která např.v rakousku neúčtuje výběry ze svých bankomatů je u nás účtuje.A takto je to i s mobilními operátory.Zahraniční operátoři mají pocit že si u nás můžou dovolit vše,a to i díky nefunkčnímu ČTÚ,který to tiše toleruje.Tedy, o co musí zlevnit díky konkurenci v jiných zemích,o to zdraží tady,aby si přišli na své.Mobilní internet u nás to je tragédie.Pomalé připojení s velmi nízkým FUP a plno omezeními za velmi přemrštěné ceny.Např.u T Mobile pro předplacenky net na týden/39Kč ale FUP jen 15MB.No to je akorát tak na pár mailů.Největší zlodějina je ovšem O2 a jeho bloky 10minut za 20 Kč.Zaktualizuješ jen počasí (cca 5kb),nebo stáhneš jen mail,nebo se ti nechtěně připojí na net nějaká aplikace a zacáluješ 20Kč.Kamarád který o novém "výhodném"účtování nevěděl,takto přišel za dva dny o 200Kč a stáhl pouze několik kB!!!Ale o2 tvrdí jak je nové účtování výhodné.Moderní mobily jsou vybaveny stále více různými aplikacmi vyžadující připojení na net(a datově náročnějšími),v našich podmínkách se díky drahému mobilnímu netů však nedají téměř používat.V jiných zemích je mobilní net samozřejmost,u nás je to stále považováno za drahý luxus..
Mám G1 a bez mobilních dat... protože platit ty prachy je blbost. v Praze je tolik freewifi, že serfuji zadarmo a když není tak není...
Zase začaly s limity... asi přejdu úplně od nic pryč i pro připojení doma
Myslím, že je třeba aby je zákazníci začaly za ty nabubřelý řeči trestat...
Každý z nich loni vydělal přes 30 miliard Kč z toho je čistý zisk 2-3 miliardy
Kdyz z nasich slavnych operatoru padaji takove nehoraznosti verejne, dokazete si predstavit, jak vypada neverejna komunikace a skutecne zamery!? Tfuj - hnus, hnus, hnus.
Ano, je pravda, že Telefonica O2 záměrně lidi mate a zneužívá jejich nevědomosti k vytažení co nejvíce peněz za "poskytnuté služby", o kterých zákazník ani netuší, že je konzumuje.
Třeba hlasové schránky - jak ochotně je zřizovali a zapínali všem zdarma. A že se za nechtěné dovolání do schránky hned platí, to už si nechali pro sebe.
Nedávno jsem byl v Č. Těšíně.
VÝHODNÝ Mobilní internet za 150,- MĚSÍČNĚ se mi bez upozornění připojil na Polské 3G. Za cca 20 minut 500,- KČ.