Trochu od tématu mobilních dat, ale určitě k tématu Vodafon.
Nedávno jsme měli co do činění s jedním zástupcem Vodafonu, který nám měl dát nabídku na tarif. Očekávali jsme rychlé, vstřícné jednání, tak jako minule. Ouha... první nabídka přistála a my jsme koukali na nabídku, která obsahovala vyšší cenu bez dalšího rozepsání položek. Po dotazu přišla opět jiná cena a odpověď na otázku, kterou jsme mu nikdy nepoložili. A tak se to táhlo možná týden i déle. Začínám mít už z toho pocit, že Vodafon přijímá i uchazeče s nejvyšším dosaženým vzděláním ZŠ a o IQ se už ani nezmiňuji. Jen si říkám, že to mohlo jít stejně snadno jako minule, ale to bychom museli mluvit s někým jiným. :-(
O mobilních datech možná příště... :-)
Mám internet v mobilu od Vodafone už hodně dlouho.
Po přečerpání FUP se rychlost internetu nedostane vůbec nad 1kB/s.
Donutili mě si tak doplnit !koupit! už 2x za měsíc FUP
Těžekej poďel Vodafone!
ČTÚ zase těžce v rejži jako by se nechumelilo!
Všichni máme možnost volby z horšího na horšího operátora.
Po Velikonoční Ošátce co nešla spustit na Androidu FW 2.3., kdy aplikaci programoval.. radši ani nebudu psát kdo (komentáře v Google Play mluví za vše..).
Vodafone Galerie "odkazy pro blbce" :-DD.. a teď chtějí aby od nich přešli stálý zákazníci ke konkurenci kvuli poďelům s FUP!!
wake up!! Vodafone zavčasu!
Po vyčeprání datového limitu není skoro možné dostat se do samoobsluhy a doobjednat si další. Zajímavé je, že se nevyčerpaná část z 3 GB nepřevádí do dalšího měsíce, i když to v minulosti fungovalo. Je to vícemnéně pokuta za to, že využívám jejich služby.
Vypadá to na jeden z posledních měsíců u VDF. :-(
vzhledem k tomu, že všichni mobilní operátoři v ČR se už orientují pouze na data, dá se očekávat osekání všech přijatelných nabídek pro zákazníky. Takže je otázkou času než tento krok bude u všech. Ovšem od "přátelského" vodafonu je to pěkný kopanec... Obzvlášť když FUP přečerpává většina zákazníků, ale to už nikdo neuzná!!!!!
POkud se dobře pamatuju, měl jsem u Eurotelu volání za 4kč/min takže ten 30 sec hovor byl za 2Kč.....nicméně absolutní cena nehraje roli, podstatné je že při stejné minutové ceně platíte při 60+1 o dost více než při 30+30.
To samé platí i pro FUP na data...není podstatná cenová úroveň jde o to, že pokud ten net opravdu potřebujete celý měsíc, pak si buď budete muset před koncem měsíce koupit balíček, který nevyužijete nebo přejít na vyšší tarif, kde to vyšší FUP zase nevyužijete.
30+30 měl Eurotel (dnes O2) v letech 1995 až cca 2000. Prostě od samého počátku normálního GSM (602xxxxxx) až právě do toho Oskarova "parníčku" (Ta klamavá reklama kdy číšník psal na účet hostovi v zahradní restauraci i výhled na projíždějící parník se sloganem u nás platíte jen to co provoláte - se zamlčení proplacení cel= první minuty) No a na tu kampaň tenkrát holt skočila obrovská masa vovcí a tak mi tu "radostnou" zprávu že už budu platit "jen to co provolám ale vžy minimálně minutu" za chvilku sdělil i Eurotel ......
T-Mobile má taky klon SIMky se stejným číslem. Jmenuje se to Twin SIM karta. http://www.t-mobile.cz/web/cz/Residential/TarifySluzby/Sim-karta-t-mobile/t-mobile-twin-sim-karta-
Velice hezky priklad
Uz ale vidim ev. ofic. odpovedi. Nas specificky maly cesky trh by takoveto ceny neuzivili. A pokud bychom jeste chteli slusnou podporu, ktera by opravdu aktivne resila vyjimecne vznikle nedorozumeni - to uz by tu asi vubec neslo :-(
Take jsem s podporou (jiny op.) mel nedavno co delat a prestoze uznali chybu (+)(neprovedli dohodnuty prevod na nizsi tarif, z nejakeho jim pry neznameho duvodu maji pozadavek zaznamenan ale po nekolika dnech zrusen), chovali se korektne(+), tarif zmenili(+), preplatek okamzite vyresili reklamaci (+)s tim, ze se mi odecte na pristi fakture, rovnou mi rekli (+), ze reklamovat budu muset jeste jednou tu cast tarifu, ktera uz bezi v novem zuctovacim obdobi a teprv se objevi na dalsi fakture (-) coz se za dalsi mesic bez problem (+) provedlo. Takze moje kusenost: lidi ok, ale system na pytel.
myslim, ze kdyby u nas existovala konkurence (naznaky byvaji videt pri vstupu noveho operatora na trh) muselo by to tu vypadat jinak.
Aktuální tarify rakouského Orange
1.000 Min 1.000 SMS 1 GB €7,50
2.000 Min 1.000 SMS 2 GB €10,
3.000 Min 1.000 SMS 3 GB €15,-
4.000 Min 1.000 SMS 4 GB €20,-
1.000 Min - 300 Min. roaming EU - 1.000 SMS - 1 GB - €23,20
Nevim jak maji reseny FUP, ale rekl bych, ze hlavni chybou bylo lezt na zakladni stranku seznamu ;-) Pokud se potrebuju nekam dostat pro reseni podobne "krizove" situace, tak co nejprimejsi cestou - zas tolik moznosti, abych neuhodl www adresu operatora tam nebude. (je dost mozne a pravdepodobne, ze i po omezeni ci zablokovani datovych sluzeb budou mit povolen pristup na vlastni stranky. Zatim to tak meli vsichni se kterymi jsem se setkal, kteri chteli abych si datove pripojeni pres ne zaplatil (nekteri dokonce tak, ze stacilo spustit prohlizec s libovolnou adresou a stejne mne to automaticky hodilo na stranku "Tady si precti podminky a zaplat").
Jinak souhlasim, ze takhle velke firmy by se meli chovat trochu slusne a myslim, ze kdyby u nas existovala konkurence (naznaky byvaji videt pri vstupu noveho operatora na trh) muselo by to tu vypadat jinak.
Ne že to chystají, už se tak děje. V únoru mě odstavili , po tel. dotazu zda mohu dokoupit data a to pět dnů před novým zúčtovacím obdobím jsem se dozvěděl toto. nejde tarif ( změnit po telefonu) a internet zamrzl. Na dotaz v zda v případě dokoupení(celá částka cca 450kč) se nevyčerpaná data převádějí odpověď -nepřevádějí propadají.
Základní stránka Seznam.cz se nenačetla za 45minut , takže samoobsluha nefungovala. A to neuvádím rychlost připojení, to je kapitola sama pro sebe. Nevím jak by reagovali spotřebitelé kdyby místo 1kg mouky jednou dostali 180gr a jindy 600gr ale prakticky nikdy 1000gr s tím že mouku kupoval již někdo od Vás z ulice. Zkrátka s těmito podvodníky končím
a budu navštěvovat restaurace které mají wifi i s útratou to bude levnější.Franco
Pánové a chápete, že občas mě volají lidi kteří nevědí co ani VoIP je . Natož aby měli prostředky ho používat? Do konce ani já se nevyskytuji tam kde by bylo pro VoIP použitelné připojení.
Takže jsme zase na začátku. Tím složitým organizováním zase člověk skoro nic neušetří a jen si udělá složitější život.
Opravdu?
A že díky operátorům tolik lidí "umře" že? To Vaše přirovnání je také zcestné. Pokud už remcáte na operátory bylo by to asi trefné přirovnat, že máte tři hospody kam můžete zajít na jídlo a pití. A v každé Vás natáhnou. Horší je, že někde se ani nenajíte a nenapijete.
V některých zemích to tak kupodivu fungovalo a možná ještě i funguje. Pusťte si někdy Mr. Beana. A kupodivu v ČR to pro firmy také takhle funguje naprosto běžně, stačí mít velký odběr a obchodovat na burze. Akorát vám pak obchodník bude všude chodit rudý vzteky a křičet "lupiči", protože bude vidět, za kolik se elektřina obchoduje, a za kolik ji naopak pro nás kupují ČEZ, Eon apod. Je to opravdu zvláštní pocit, dozvědět se, za kolik si ČEZ pro domácnosti kupuje elektřinu od ČEZu. Trochu jako hollywoodské účetnictví - váš distributor opravdu jede na hranici ziskovosti a jeho marže je opravdu minimální. Velký zisk tak shrábne výrobce, což je ovšem, shodou náhod, jiná společnost podobného jména. Kdyby zasáhl ČTU, tak nás to možná čeká i u tarifů - Vodafone bude nakupovat službu u společnosti Vodafore Datové služby s.r.o. a bude je koncovým zákazníkům prodávat s marží 1%. Žádné předražení se tedy nekoná a ČTU nemá co řešit. Jó že to předražuje Vodafone Datové služby s.r.o.? Ale to přeci není operátor a ani s ním koncový zákazník nemá smlouvu, takže do toho ČTU nemá co kecat, že?
Tak tohle uz je na mne hodne. Nedavno jsem volal na podporu Vodafone, u ktereho jsem skoro 10 let a mel jsem od podzimu narok si vyzvednout odmenu po 2 letech. Rekli mi, ze od te doby zmenili podminky a ze mi nic nedaji, pokud si neaktuvuji datovy tarif. Rekl jsem jim, ze mne to nezajima a ze jsem mel po 2 roky prezentovany podminky, na jejich naplneni jsem ziskal pravo uz minuly rok. Nakonec jsem rekl, ze bud naplni to, co mi slibovali 2 roky a nebudou mne sikanovat tim, ze si zmenili podminky, o cemz ja jsem nemel vubec ani tuseni a ze jsem se mohl klidne prihlasel o den pozdeji po naplneni meho naroku a pokud by zmenili podminky, tak by mi opet nutili dalsi tarif. Takze bud odchazim a nebo naplni to, co 2 roky slibuji. Nakonec to nejaky vedouci schvalil, ale rikal jsem si, ze je to pekna svinarna. A ted tohle. Opravdu Vodafone jiz nechci a i kdyz jim doplatim dotovany telefon, tak odejdu po 10 letech, uz jsem orpavdu velmi nespokojen s tim pritahovanim podminek.
Jednou jsem volal kvůli něčemu na VF. Protože mi už mnohokrát lhali, naslibovali věci, co nesplnili, upozornil jsem je při tom volání, že si to také nahrávám z důvodu zkvalitňování jejich služeb. Výsledek byl ten, že mi u VF nestydatě řekli, že pak se se mnou nebudou bavit a zavěsili.
Naštěstí už u nich nejsem.
Delate si srandu? Rict o nejakem operatorovy ze je lepsi nez ten druhy je jako rozlisovat jakym projektilem vas nekdo streli do hlavy. Je plno rozmeru, gramaze, tak i nabojnic a tvaru/druhu projektilu, ale v konecnem dusledku zemrete stejnym zpusobem.
Arogance vuci stavajicimu zakazniku je vsude stejna - zalezi jen na tom na koho zrovna narazite. Nekdo se snazi svou praci delat, nekdo na to....
Kvalita sluzeb je podle me plus / minus stejna. Jednou to klekne Vodafonu, jindy T-mobile. Z tohodle pohledu, co vim, ma mozna O2 trosicku navrh, ale zase za ty prachy....
No proste shrnme to - je to vsechno strasna pakaz.
S Vf naprostý souhlas, chovají se naprosto sprostě a idiotsky, okrádají, otravují a nejsou schopni zajistit normální pokrytí. T-M bohužel to samý, signál ještě horší.
Já jsem v podstatě na využívání mobilů tady rezignoval, to si užívám jen v zahraničí. Tady mi stačí VoIP a těch 10-20 Kč měsíčně na mobilní komunikaci už nezkoumám.
Jako firemní zákazník jsem dnes zavolal na Vodafone linku, kde mi bylo sděleno ať laskavě vyčkám na oficiální stanovisko Vodafone, protože to co jsem si přečetl zde na Lupě a posléze i na titulní straně novinky.cz je dle jejich názoru novinářská kachna, kterou nemám brát vážně. Evidentně tedy prospěla zpětná vazba od zákazníků.
Tak jako tak, v některých lokalitách není dostatečné pokrytí všech tří operátorů a pro některé mobilní dohledové aplikace by to znamenalo výrazné zvýšení provozních nákladů, resp. jejich konec.
To s levnějším operátorem z Rakouska , nebo Německa je hezké, ale... Pravděpodobně vám nikdo nebude chtít volat, protože se mu to prodraží.
Nebo čistě teoreticky banka za převod peněz do zahraničí si bude účtovat něco navíc.
Takže fajn. Ten stav asi není pro všechny dobrý otázka proč si to dělat ještě těžší?
Stále stejná písnička. To už tu bylo od časů ISDN, (stahovač náročný) až po AžDSL a VžDSL; kvůli konkurenci s tím nakonec přestali. Problém je v tom, že u mobilního připojení konkurence nefunguje, v tomto případě uzavřeli opové nepsanou kartelovou dohodu a spokojeně nás dusí; stěžovat si můžeme leda na Wilsoňáku na lampárně, protože ČTÚ je podplacená banda neschopných lumpů.
U mBank jsme už 5 let, na poplatcích jsme za tu dobu zaplatili 0, (slovy NULA Kč) a na pobočce jsme nikdy nebyli, vše se dá vyřídit přes net, nové karty chodí poštou. z bankomatů, (libovolných), vybíráme 3x měsíčně rovněž zdarma, z bankomatů v cizině bez poplatků a přirážek, pokud je to víc, než 100 €. Takže jste poněkud mimo.
P. S. která banka Vás za tyhle bláboly platí?
Souhlas. Je otázka, co budou opové dělat, až lidi v ČR dostanou rozum a začnou se chovat jako cílevědomí zákazníci a ne jako stádo ovcí, radostně bečících nad každou vychcaností, kterou jim opové nabídnou. Nejspíš vymyslí další, podobnou, nebo ještě horší opičárnu, k čemuž jim bude radostně dopomáhat ne bůh, ale naprosto neschopný ČTÚ.
odchazim, tohle je jiz moc. Nekde jsem videl / cetl od nejakeho pana, co ma rakousky tarif za 25e/m na 3k minut v rakousku a 1k minut do cele eu. Datovy tarif ma pak 100gb na mesic. Pry to pouziva tady v cesku a vlastne vyuziva "jen" tech 1k minut v ramci eu.
Situace je uz neunosna. Vsude kolem nas v zahranici jsou ceny uplne, ale uplne nekde jinde.
tak před více než deseti lety. Tehdy se dal krátký hovor paegas - paegas mimo špičku pořídit za tuším 1,20Kč na předplacence standardní cena bez jakéhokoliv balíčku. Ale pokrok nezastavíš a lidem to prý přišlo komplikované. Takže veškeré volání postupně zjednodušili (oficiální zdůvodnění) sjednocením na úroveň cizí síť špička 60+60. BTW v dnešních tarifech a balíčcích stejně aby se prase vyznalo a aby se člověk dostal na tehdejší defaultní ceny, tak musí pořádně přitlačit za nějaký zvýhodněný balíček.
Je jen jedna metoda, jak to zastavit, kazdy, kdo repta, tak misto plku jim zavola:
Vypnete mi obnovu datoveho balicku, mate ho drahy a nevyhodny ja jsem se rozhodl ho nepouzivat, cena je vysoka. Pokud s tim neco neudelate, zvazim pristi mesice prechod za lepsi nabidkou.
Sorry, ale jinak to nejde:-))
to je z bezneho ceniku, osobne platim o stovku min
Myslíte tarif BIS/BB Modem? No, hlavně tu "neomezenost" nezkoušejte v zahraničí, to byste se totiž šeredně divil! :-P A ještě taková perlička:
V tarifu BlackBerry Unlimited pro roaming je nastavena FUP (Fair user policy) 250MB. Telefónica, si vyhrazuje právo uživatelům překračujícím tento limit využívání služby BlackBerry ukončit či změnit na tarif BlackBerry Roaming.
Unlimited. Hahahaha.
Javascript a CSS se ovšem cachuje.
Někdy před dvěma lety jsem s tímhle připojením pracoval asi týten z domu, web jsem tuneloval skrz komprimované SSH a Privoxy a na stahování mailů, ssh a občasné kouknutí na web se to používat dalo, v podstatě jako za časů dial-upu.
Rozhodně ale netvrdím, že se mi líbí, kolik za tuhle službu Vodafone chce, nebo že mě dnešní změnou FUP nevytočil.
"...Vodafone dosud vypadal dobře..." s tím bych velmi velmi polemizoval. Pamatuji se na dobu kdy bylo normální (Pegas, Eurotel) účtování 30+30 (tedy po 30 vteřinách) a v té době Oskar rozběhl slavnou "parníčkovou" kampaň na nehorázně dražší účtování 60+1 (čili vždy celou první minutu a potom po vteřinách). U mně to dělá cca 100-300 Kč měsíčně navíc..za ty léta by to bylo na velmi pěknou dovolenou....no a teď zasi přichází s "inovací", které se jistě chytnou i zbývající poskytovatelé.......jó jó "operátoři"....kurvy to jsou :)
S Free souhlasím. Vodafone je skvělý, že dává nabídky bez závazku, má hezké logo a dobře to vypadá na signálu v iPhonu. Ale poslední dobou kazí, co se dá. Sice jsme u něj s celou rodinou, ale dokázal jsem nám vykomunikovat slevu na polovičku za zdvojnásobení služeb.
U T-Mobilu jsem chvíli pracoval a měl jsem telefon s neomezeným voláním. Ale že by měli nějak levnější nebo vyšší ceny než ostatní operátoři bych netvrdil. Stejně tak O2, kterou jsme s rodinou měli ještě než přišli anglické názvy do Čech.
Myslím, že tak jako tak, dokud se lid celkově nepostaví proti operátorům a jejich kartelovým dohodám, které mezi sebou evidentně mají, budeme všichni platit jak blázni. Možná se to změní s novým vedoucím v ČTÚ, možná ne. Možná s příchodem nového operátora, ale také se tomu nedá úplně věřit po zklamání u u:fona.
Tady je ten zakopaný pes. Vaše VPNka totiž pravděpodobně nejede přes TCP protokol, ale jiný (UDP, GRE, IPSec), který je omezovaný na kontinuálních 20 kbit/s - a pokud veškerý provoz tlačíte přes tu VPNku, tak Vám net normálně pojede. Pomalu, ale pojede.
Oproti tomu TCP Vodafone shapuje tak, že nárazově pustí blok dat (pár kB), pak dlouho spojení drží, ale nepřenáší data, pak zase nárazově pustí blok dat a takhle se to opakuje.
To snad ani nemá smysl komentovat. Zkuste si prosím vás porovnat průměrnou velikost jedné webové stránky tehdy a nyní.
Např. na titulce Lupy je momentálně cca 170 kB CSS, 110 kB Javascriptu, nějakých 60 kB HTML. To máme cca 340 kB. Pokud si zapnete obrázky, vynásobte si výše uvedené tak 2-3x. Na 16kbps lince se tahle srandu bude se zapnutými obrázky a zapnutou gzip kompresí načítat cca 3 minuty. To jako fakt myslíte, že to je použitelné?
Nejlepší hlod však plácla Blanka Vokounová z O2 pro iDnes:
"FUP je služba, která chrání běžné uživatele před nadměrným zatěžováním sítě jinými uživateli...."
Zdroj: http://mobil.idnes.cz/vodafone-razantne-omezi-data-po-prekroceni-objemu-pripojeni-zastavi-1ih-/mob_operatori.aspx?c=A120312_110704_mob_operatori_jm
Tak a máte to - je to služba, nikoli omezení :-D
Vodafone nejmenší zlo? Od kdy? Vyzkoušel jsem všechny tři mobilní operátory (resp. na Ufouna jsem fakt neměl odvahu). Nedám dopustit na T-Mobile, pravda, nejdražší, ale pro mne s nejlepší kvalitou signálu a velikostí FUP limitu. Na Vodafone vzpomínám s nostalgií, kdy za bouřky nefungoval (Praha 4) a nejvyšší limit 3 GB jsem opravdu přečerpal jen výjimečně, protože jsem velmi pečlivě sledoval "spotřebu" - překročit limit totiž znamenalo tak akorát odesílat a přijímat maily bez příloh, pokud přišel mail s přílohou, konečná, připojení až v dalším měsíci... Co se týká zákaznického servisu, vrácení vratné zálohy netrvalo 3 měsíce, ale více než 5, včetně dvou reklamací, že se nic neděje... Obecně mám s VF péčí o zákazníky ty nejhorší zkušenosti - vloni VF sám od sebe firemním zákazníkům zrušil papírové faktury a zavedl elektronické přes Samoobsluhu - takže když zrušíte smlouvu s VF (jiný příběh, kdy obchodník čtvrt roku nereaguje na maily týkající se reklamace - pravda v angličtině), automaticky vám zruší Samoobsluhu, takže nemáte jak si stáhnout poslední vyúčtování, na zákaznickou linku se nedovoláte, protože se nemůžete identifikovat jako současný klient Vodafone, na helpdesku na webu vám neodpoví, protože to není obecný dotaz... Takže když vám přijde upomínka na fakturu, kterou jste překvapivě nezaplatili, musíte se kdesi na webu zaregistrovat a vznést požadavek... Ironií je, že když skončíte u VF, odříznou vás od Samoobsluhy a jakékoliv možnosti stáhnout si poslední fakturu, ale dvakrát za sebou pošlou SMSku s arogantní větou typu: "Dnes končí poskytování služeb VF, věříme, že se k nám zase brzy vrátíte." Never more...
Ale je nemusim nic lokalne nastavovat, kdyz mluvim o osobni zkusenostit s vodafonem a "tarifem" internet na den s FUP 5MB. Pouzivam ho, kdyz jedu o vikendu kdyz jedu nekam mimo, abych se dostal pres VPN do prace a nezustal odriznuty od "civilizace" (IM, WEB)... Asi chapete, ze pres 5MB se dostanu velmi lehce a na vsem co jsem o vlastnostech pripojeni po aplikaci FUP napsal trvam.
Potvrzuji předřečníky. Jednou jsem si omylem objednal IvM na den s FUP 5MB a po jejím vyčerpání to použitelné nebylo. Vždycky se otevřelo TCP spojení, přeneslo se 15kB rychlostí cca 20kbps a pak více než minutu ticho. Pokud jsem stahování přerušil a navázal, přeneslo se dalších 15kB a jediný způsob, jak přenést nějaký větší objem dat byl takovýmito přískoky.
Tedy použitelné pro jakoukoli obyčejnou internetovou službu to nebylo.
S tím dokazováním, že to zákazníci nepotřebují, jste udělal špatný předpoklad hned v bodu 1. To že nějaký měsíc nevypotřebuji celý limit přeci neznamená, že bych ho nechtěl použít někdy později. Je to jako byste říkal, že na konci měsíce se mají na všech účtech v bance vynulovat kladné zůstatky, protože když člověk nespotřeboval všechny peníze v tomto měsíci, nebude je potřebovat ani později.
Prosím vás, ve věcném duchu těžko mohu diskutovat o nesmrtelnosti chrousta. Takže - pokud to chcete vyzkoušet, jak "použitelný" je internet o rychlosti 16/32 kbps, tak není nic jednoduššího, než si prostě lokálně nastavit traffic shaping na tuto rychlost a zkusit si to. Garantuji vám, že to prostě není použitelné ani na web, ani na čtení emailů, o RDP ani nemluvě. Není to použitelné ani na ty pitomé aktualizace aplikací v mobilu.
Pokud někdo tvrdí, že mu to "chodí", tak to je prostě proto, že ten FUP občas O2, resp. jiným mobilním operátorům naopak "nechodí" tak, jak to chodit "má" podle anoncovaných FUP parametrů. Jinak prostě mezi 16kbps a vypnutím dat není ve výsledku žádný rozdíl. A jako zákazník se těžko můžu spoléhat na to, že to operátorovi občas nezafunguje a zaFUPovaný net bude jakž takž se skřípěním zubů v absolutní nouzi použitelný. Tudy opravdu cesta nevede.
CS a kvalitní servis a super IB? Dostat u ČS spořitelny několikrát protichůdné informace i od toho samého člověka je celkem standart a někdy to stojí i peníze. IB od ČS má sand nejčastějí výpadky ze všech banka a její přehlednost je naprosto strašná.
Super karty a ne náhražky? Víte u nás fungujou jen dvě karetní společnosti VISA a MC ani na jednu nemá ČS monopol, takže stejné karty nabízejí i jiné banky. Když k tomu připočítám asi nejdražší poplatky tak to ani ta široká síť bankomatů nemůže zachránit. A vzhledem k tomu, že na pobočku chodím tak jednou za x let (protože moje současná banka má tak promakané IB, že tam prostě nemusím) tak je nebýt u ČS je jasná volba. Ale o bankách to tady fakt není.
no s bankama jste to netrefil.
taky jsem u cs protoze ma kvalitni servis, super ib, poradny karty ne "nahrazky", ale predevsim nebudu jezdit 50-100km kdykoliv neco potrebuju vyridit na pobocce jako je vyzvednuti karty, vlozeni hotovosti apod. o siti bankomatu ani nemluve.
k cemu je mi nizkonakladovka kdyz nema u me za rohem pobocku? to radsi budu misto 20kc platit 100kc mesicne a usetrim rocne 2-4 jizdy nekam do padous na pobocku.
Asi zbylim dvoum operatorum odchazeli zakaznici k Vodafone, takze se v zajmu zachovani dobrych vztahu na specifickem trhu Vodafone uvolil ze bude stejne spatni, jako ti zbyli dva. Prece jenom, dobre vztahy umoznuji udrzovat vysoke provize a umoznuji se vyhnout konkurencnimu boji.
Komunikaci samozřejmě také nahrávám. (Upozorňovat extra není třeba, když si to defaultně nahrávají oni, tak já pochopitelně taky.) Ale třeba to má na ně nějaký psychologický účinek, nevím. Co se týče O2, tak jediné, co na ně funguje, je starý dobrý papír. Jinak se s nima seriozně komunikovat nedá a výsledky naprosto žádné, ať se nahrávání koná či ne. Viz zkušenost zde.
Příklad:
http://shop.vodafone.co.uk/shop/sim-only-plans/all-sim-plans
£8 cca 250 Kč, 150 minut zdarma, nekonečno SMS, Internet 100 MB FUP
To jsou ty Velikonoce u Vodafone!
Předražené jako všechno.
Přitom se stačí podívat na http://www.vodafone.co.uk nebo http://www.vodafone.de/ a nestačím valit zrak! V Německu mají dokonce hned na titulce sprosté slovo LTE!
Hmmm, to je terno. Ono obecně, pokud se člověk většinou pohybuje mimo 3G "pokrytí", tak je ten mobilní internet v českém podání více méně k ničemu.
pri "rychlosti" aplikace samoobsluhy se rozdil tezko pozna :-)
No, ale rychlost nahradili supr duper kchůl novou vyčkávací animací. Zoufalci. :-(
Na řešení po telefonu si dejte pozor. Mám zkušenost, že operátor naslibuje hory doly a po položení telefonu se na to vykašle a jde asi domů.
Naštěstí mám mobil co umí nahrávat hovory, takže jim vždy na začátku řeknu, že "z důvody právní jistoty může být hovor monitorován" a nahrávky pak s gustem posílám mailem při reklamaci.
A tohle platí nejen na Vodafone, ale i na O2 a další zákaznické linky.
No maximalni beznou rychlost mam EDGE cca 150k a pri "rychlosti" aplikace samoobsluhy se rozdil tezko pozna :-) Vzdyt uvidime, mam to stejne jen jako zalozni variantu. Bohuzel ostatni operatori jsou jeste horsi (T-Mobile ma na EDGE asi 3x pomalejsi odezvy nez Vodafone, O2 nema temer zadne pokryti).
No já soudím z toho, že píšeš "Doposud se bylo mozne pres tu uzasnou 20k rychlost pripojit alespon na Samoobsluhu a pripadne balicek dokoupit." - nebo to je v tvém případě "běžná" rychlost připojení bez FUPu?!
Nevím, jejich samoobsluhu nepoužívám, protože více nefunguje než funguje a když se přihlásím, tak náhodně nefungují některé části nebo se požadované nastavení prostě neprovede, takže zásadně telefonuji na jejich zákaznickou linkou, kde pravidelně neopomenu "mimochodem" zdůraznit "kvalitu" a "funkčnost" té jejich samoobsluhy,
Dobrý den,
mám předplacenku a někdy mi nevyjdou peníze, abych si dokoupil kredit na aktivaci internetového balíčku. Prostě, stane se. Takže se mi na začátku dalšího měsíce změnil tarif z měsíčního balíčku na denní.
Chápu to dobře, že když si teď koupím kredit a aktivuji si měsíční balíček, už se mi automaticky aktivuje ten nový balíček s novými podmínkami?
Jo, nabídku firemního tarifu od O2 mám taky, celé 2 roky váhám, ale tenhle krok Vf mě vážně naštval, čili odcházím já, žena a syn, ať si trhnou protézou.
Kromě jiného mě nedávno naštvali i tím, že jsem si měnil právě internetový tarif na vyšší (a to jsem ani nevěděl o tomhle vylepšení), ač to úspěšně proběhlo, začali mi účtovat internet na den, zareagovali až na 2. reklamaci, že mi těch 9 dnů odpustí z další faktury. Když jsem jim na mail, kterým to poslali, odepsal, že podle jejich SMS to nebylo 9x, ale 12x, po 4 dnech přišla odpověď, že to nejde řešit mailem, ale mám si zavolat operátorovi. Takže nakašlat, po 10 letech pá pá.
Né každý. Mne nedávno donutil můj (ne)oblíbený stávající operátor poohlédnout se po konkurenčních nabídkách. Po prostudování tarifů konkurence a osobním vyzkoušení různých druhů arogance u všech operátorů jsem mobil prostě zrušil.
Budete se možná divit, ale přežít se dá i se "služební pevnou" a nějakým tím IP-soft-founem. (Jen to chce pevné nervy, když vysvětlujete obchodníkům, že staré číslo rušíte a nové nemáte, takže vám opravdu nemají kam posílat své lákavé nabídky.)
Zajimal se nekdo proc jsou zdejsi datove objemy tak nepouzitelne male ? Vzdyt v roce 2012 je to naprosto smesne, nabizet objemy ve stovkach MB na mesic nebo desitkach na den. To je tak na par webovych stranek.
Slysel jsem nazor, ze pres vsechny kydy o "nakladech" je interni infrastruktura zdejsich operatoru (tedy propojeni jednotlivych BTS atd.) znacne poddimenzovana, protoze se zde samozrejme ve skutecnosti do niceho moc neinvestuje, jen vybiraji penize. Dokud se prilis nerozsiril mobilni Internet a zilo se predevsim z hovoru, SMS nebo MMS tak to nebylo tolik videt. Jenze s pribyvajicimi naroky na mobilni data by to uz vyslo najevo.
Je to jedno z moznych vysvetleni, proc jsou ty objemy tak smesne. Toto by mel sice resit CTU, ale ...
Možná by jsme všichni měli přestat čekat až za nás zasáhne nějaký regulátor. Zvlášť když je to regulátor, který nás svou činností opakovaně přesvědčil o tom, že zasahovat něhodlá. V tržním prostředí totiž cenu určuje poptávka a pokud i po znevýhodnění služby zůstane poptávka stejná tak pak operátor nemá důvod zlevňovat nebo jinak zlepšovat své služby. A on ten důvod nemá ani ten regulátor. Já prostě radši přestanu mobilní internet používat uplně než abych přistupoval na takovýhle podmínky.
On na mě operátor už takhle nemá moc velký zisky. Vzhledem k cenám téměř nevolám ani neesemeskuju. Telefon používám opravdu jen když je třeba a abych byl dostupný když chce někdo volat mě. Moje útrata za volání a SMS je měsíčně kolem 100kč, + občasné platby SMS jízdenky. Dalších 150 jsem dal za internet, to končí, v době wifi se bez netu v mobilu obejdu. Kdyby se takhle choval každej tak dneska máme minimálně stejný ceny jako na Slovensku ale spíš jako v Rakousku nebo Německu. Ale ne tady se nadává u piva na ČTU jak je volání drahý ale počet provolaných minut a poslaných sms stále stoupá. Co teda nutí operátory aby zlevnili nebo ČTU aby zasáhl? Čísla hovoří tak, že zákazníci jsou spokojení když poptávka stále stoupá...
..co ještě dělat více?
Začal jsem používat
www.voocall.cz
a pokud máš předplacenku, tak stačí i jen callback....
Market, ani web rozhodně při spadnutí do FUPu nejedou. Prostě timeout. Takže asi tak. Ty tarify jsou naprosto neuvěřitelné. Jak může proboha někdo v roce 2012 prodávat "službu" s týdenním FUPem 37,5 MB, nad tím zůstává rozum stát. To nestačí ani k aktualizaci aplikací třeba z toho Marketu (nově Google Play). A jinak, je dobré si povšimnout, že i zloději od O2 mají FUP typu "služba nejede vůbec". Např. pro FTP a streaming - FUP 0kb/s.
Regulátor naprosto neplní svou funkci!!!
Český zákazník je líný zákazník. Zaremcá si v diskusích, pár odvážlivců s tím praští, ale jinak se nic moc nestane. Podívejte se na bankovní sektor, kde máte dnes poměrně velkou nabídku jiných bank s nulovými poplatky. Přesto jsou Češi stále u České spořitelny.
Můj osobní postoj: kvůli změně O2 FUP (z 500 MB na 100 MB) jsem si pořídil Ufona. Vodafone mi až na retenčním oddělení dal 50% slevu na volání. Jinak žádné další výhody. Protože jejich internet používám jen občas a jako záložní připojení, ty jejich "balíčky" si budu muset dokoupit.
Odchod od operátora z důvodu změny FUP by znamenal další čas při hledání vhodné alternativy. Jiný operátor by mi také hned nedal retenční nabídku. Bohužel to ani nefunguje tak, že by se snažil v rámci "přetahování" od konkurence nabídnout jinou cenu.
Výsledek: zůstávám u stávajícího operátora, nelíbí se mi to a nejde s tím nic udělat. Zasáhnout by měl regulátor (ČTÚ), protože to je už druhý operátor, co zhoršil podmínky v neprospěch zákazníků.
Možná se vrátím možná se nevrátím. Každopádně mě tahle akce donutí abych začal sondovat mezi oprátory a zkusil si někde zase vyjednat nějaké výhodné podmínky. Možnosti jsou. A raději přestanu internet v mobilu dočasně používat (klidně na rok) jen abych ukázal, že nehodlám přistupovat na vyčůrané podmínky. Kdyby se tak jako já chovala většina zákazníků, dneska jsme tu mohli mít ceny uplně jinde. Nebo si snad někdo myslí, že mu nějaká firma dá něco za levno jen tak pro jeho krásný oči?
Přenesená data jsou stejně analogová komodita jako paliva, energie, vážené potraviny... teď jen čekám, že se inspiruje ČEZ a začne prodávat elektřinu formou balíčku 100 kWh. Po jeho vyčerpání nám elektriku vypnou a budeme muset buď dokoupit další balíček, anebo potmě vydržet do začátku příštího měsíce.
Bohužel je VODAFONE nejmenší zlo mezi ostatními operátory. Převádění volných MB do dalšího měsíce nemá pro operátora ani to malé procento zákazníků smysl, vysvětlím.
1. spousta uživatelů tarif nepřekročí (nemá smysl jim převádět volné MB) tak, aby měli třeba na konci roku FUP limit 1-3GB, který nevyčerpají
2. těch, kteří jej vyčerpají je opravdu malé množství, ti si budou muset přikoupit párkrát do roka další data, což bude levnější než platit měsíčně 315 Kč :) a ti kteří to využijí budou muset přejít o tarif výše.
Určitě jste si všimli, že klesá poptávka po klasických tarifech a operátory začíná živit internet, proto jej musí určitým způsobem monetizovat, aby vložené investice i do budoucna měli pěknou návratnost.
Být na místě operátora, udělali byste to stejně. Promo akce s internety v mobilu skončila, je třeba vydělávat :)
Prosím pěkně, k čemu je použitelný internet o "rychlosti" 16kbit/s? Ano, takové tarify Kyslík skutečné má:
http://www.o2.cz/osobni/sluzby-podle-abecedy/174895-Parametry_FUP.html
Změnit operátora je dobrý nápad, ale víte o něčem lepším než je v daných parametrech toto: http://eshop.vodafone.cz/shop/offersDetails.jsp?voucherCode=velikonocni-tarify&menuId=200201602001
tarif č.2
Pokud je pravda, co se píše v článku, tj. že dosavadní tarify zůstanou a měnit se budou jen nové, tak to většina lidí řešit nebude (ne do té doby, než se nachytají na změnu tarifu).
A ač mne tohle chování štve také velmi, stejně budu z těch, kdo (zatím) zůstane. Bohužel nemám jinou alespoň srovnatelnou alternativu ke "kamarádům", tj. neomezené volání na několik čísel za paušál. Navíc TM nemá signál, tam kde to potřebuji a O2 už jsem opakovaně zkusil a tolik arogance těžko snáším. O jejich změnách v účtování dat ani nemluvě.
jestli si český zákazník zkusí zasloužit lepší zacházení nebo si nechat kálet na hlavu. Jestli tohle vodafonu projde a nebude řešit denně desítky zákazníků, kteří budou chtít ukončit smlouvu a jako důvod uvedou právě zhoršení podmínek pro datové tarify, tak si český zákazník pak nemůže stěžovat na drahé volání. Protože takováhle "akce" by měla operátora během pár měsíců připravit o desítky tisíc zákazníků aby dostal ten správný feedback (odemě ho dostanou to se nemusíte bát). Jenže já se bojím, že většina lidí bude remceat, část z nich se s tím spokojí protože určitě přijdou s nějako super nabídkou jako dokoupení si "pouze" 40Mb za 40kč atp. A definitivně odejde pár stovek lidí a operátor bude vysmátej a následovat ho budou další, když tomu prvnímu to prošlo...
Nejsem sice ten, koho se ptáte, ale za sebe říkám, že i pomalé datové služby byly použitelné na řadu věcí - synchronizace kontaktů a kalendáře, synchronizace seznamů OurGroceries (a nepoužívám to jen jako seznam na nákup - je to praktická pomůcka třeba na půjčování knížek apod.), hledání spojení, talk, letmá kontrola mailu a mnoho dalších věcí. Koneckonců i třeba mapy na zorientování ne neznámém místě byly kupodivu docela použitelné.
Nepotřebuji ani mít nějak rychlý net v mobilu. Jsem většinu času u stolního počítače a v mobilu používám prohlížeč výjimečně. A na synchro stačí i pomalejší data - tedy pokud jsou. Pokud to takhle zaříznou, tak je to lumpárna. Aspoň, že starší tarify zůstanou, ale jsem zvědav, jak dlouho...
Souhlasim. Mam vodafone kartu specialni edici a udelali par let zpet pekny podraz. Zmenili vlastnika karty a udelali duplikat, tu moji zablokovali, takze mi prestala z niceho nic fungovat. Takze jsem sel na prodejnu, tam mi rekli ze neni moje. Nastesti jsem mel doklad, takze mi to vratili (co jim zbyvalo ;)) a rekli mi, ze meli "interni naruseni bezpecnosti" a ze mi daji nejaky kredit jako nahradu skody. Nedali nic, celou dobu se chovali arogantne (myslim jejich centrala, lidi na prodejne byli v pohode celkem, co mohli delat, ze...). Mimo te specialni edice jsem vsechny slulzby VF okamzite zrusil :) Znamy pak rikal, ze to bylo systemove, ze se jim ty specialni edice nevyplacely, takze zkouseli je ruzne zrusit a doufali, ze se lidi neozvou. No, snad se jim to vyplatilo, jen u me prisli den ze dne o 20 000 platby rocne a to jsem tam byl pres 7 let.
Jsem velmi rád že jsem od Vodafone na konci loňského roku odešel, sice kvůli jiným čunárnám, ale kdybych to neudělal, tak tohle by mne spolehlivě donutilo odejít také.
Vodafone je v současné době nejarogantnější a nejméně zajímavý operátor, a to říkám jako člověk co u něj byl 7 let ještě za dob kamarádského českého Oskara.
V zásadě bych i souhlasil, ale počkal bych na nastavení granularity těch dokupovaných balíčků - jestli bude z čeho vybírat, bude to aspoň použitelné. Pokud to ale bude jenom stejný balík jako měsíční objem, tak to bude zcela a naprosto na houby.
A k díkům panu Peterkovi se připojuji.
Neřekl bych přímo zlodějina, je jasně řečeno co a za jakých podmínek. Spíš bych se přiklonil k termínu "klasická česká vyčůranost", což je asi přesnější: jako každá nepříznivá zpráva je to komunikováno na jednom dobře schovaném místě (v zamčené registračce umístěné ve sklepě, v chodbě kde nesvítí světlo, v místnosti s nápisem "Pozor, tygr" - i když toto je ze staré dobré Anglie).
Také děkuji autorovi za důležitou informaci.
A co říci k tématu. Ano operátoři zde uživatele dojí jako nikde jinde. A pokud náhodou Vodafone dosud vypadal trochu jinak, hmm, byl to jen dojem, dobrá reklamka, snaha dohnat zbývající dva starší dojiče.
Dnes i ten dojem je fuč. Je to všechno jeden stejný ksindl.
Přešel jsem k VF především z důvodu korektního chování. Koukám, to končí a začíná se chovat jako ostatní. Je to přesně tak, jak je v článku uvedeno. Když mi pár dní před koncem naskočil FUP, tak jsem to nějak doklepal. Teď si budu muset koupit celý balík, který nestihnu vyčerpat a tak jim nacpu peníze za nic. To se mi opravdu nelíbí. Už je opravdu čas na další operátory. Takový Free, ten by se tu hodil :)