...zajímalo by mně, jak se bez Flashe bude v browserech řešit dynamic streaming, synchronizace datových zpráv a videa, shared object a podobné věci (obecně hlavně služby napojené na FMS a sharedObjects)....
Alternativy tu jistě jsou, ale nějak tak nesahají s možnostmi Flashi ani po kolena. :(
Proc nekdo ma nebo nema rad Flash moc nechapu, neni to jedno? Proc lidi jako Robin Raszka opkauji porad dokola stejne nesmysly. Clanek rika ze bude nahrazen Adobe Air, co to je za blabol. To je jako rikat ze JavaFX nahradi JRE. Adobe Air je na mobilech davno a to i na iOS, rozhodne Robin Raszka nepozna v cem je aplikace vyrobena, pokud mu to ovce z Apple neprinesou na podnose. Adobe Air je runtime nejen pro flash ale pro html(html5 treba) a Javascript, ma v sobe stejny webkit jako ma treba Safari. Ve finale bude do html5/JS exportovat i kompilatory pro flash nebo flex, nebo ne a bude se psat jen v Jave, spis zalezi na tom co se bude psat a zda prevazi mobilni web nad tim co je na desktopech.
"Z bláta do louže" není psáno "s trochou nadsázky", ale spíš s trochou geekovského fanatismu. To, že je nějaká aplikace napsaná ve Flashi, uživatel nepozná (teď už ani na Androidu se, podobně jako na iOS, volitelně nebude oddělovat runtime od aplikace). Lidi, co nemají rádi Flash (jako tady nade mnou Robin) se budou usmívat, že Flash umřel. Ale usmívat se budou i flashoví vývojáři (kteří budou dostávat hlavně zakázky, kde se preferuje rychlost vývoje a pro všechny platformy souběžně). A to je dobře, úsměvů je pořád málo. :)
Spíš jsem se smál, když jedna jeho fanynka kdesi na Twitteru zanechala vzkaz "Díky za všechno, Steve, na tvou počest si jdu zahrát na iPadu Machinarium." Pointa - Machinarium je napsané v AIRu. To ovšem uživatelé neví a samozřejmě je to nemá vůbec zajímat, v čem vývojář píše hru. Zajímá ho kvalita, a ta může být dobrá nebo blbá, ať použije jakýkoliv jazyk. Pro flashaře naopak teď začínají dobré časy na mobilních platformách, protože AIR konečně dospěl. Hlavně díky tzv. native extensions lze konečně dosáhnout maximálních úspor při souběžném vývoji pro různé platformy (iOS, Android, Blackberry, v budoucnu Win Phone...), aniž by se dělal kompromis v uživatelském zážitku.