Pro interaktivni aplikace jako napriklad Web 2.0 :-) je podstatne vetsi prekazkou pomala odezva nez maximalni rychlost. Typicky web potrebuje i desitky dotazu/odpovedi, kde proudi relativne male objemy dat, aby se zobrazil. I kdyz se da z EDGE dostat realne 230k, diky odezvam pres 500 ms je to prakticky nepouzitelne. Zkuste si napriklad nejake interaktivni mapy (Google, Seznam, Atlas ...) apod.
Proto se na "dratovych" technologiich zdaji weby vizualne rychlejsi, i kdyz se rychlost pripojeni v radech megabit vlastne moc nevyuzije.
Mozna by pomohla nejaka zmena HTTP protokolu, aby se jednotlive dotazy/odpovedi posilali ve vetsich "davkach".
HTTP 1.1 umoznuje pipelining, tedy posilani rady requestu pres jedno spojeni; podminkou je, aby odpovedi od serveru prichazely ve stejnem poradi (z duvodu neexistence parovani req/resp v HTTP).
krome teto moznosti je nutne na strane operatora vyladit TCP pro provoz na bezdratove siti, tedy aplikovat jine algoritmy pro congestion control, nez jsou obvykle v beznych sitich.