Tak reklamni SMS ma tu vyhodu, ze jde rychle smazat. To telefonaty, reklama v televizi a podobne cloveka obtezuji vic. Idealni je reklama na webu, tam se da celke uspesne ignorovat nebo uplne zablokovat. Myslim ze by stacilo to resit stejne jako u dopisnich schranek, kam staci dat cedulku "nevhazovat letaky". Ocenil bych registr telefonich cisel, kam je zakazano posilat reklamni sms a volat. Ovsem poruseni by bylo treba trestat.
Přesně naopak. Ocenil bych registr telefonních čísel, kam je povoleno posílat reklamní SMS a volat. Do takového registru by se člověk sám přihlásil a za každou reklamní SMS nebo zavolání by dostával od reklamní agentury nějaké to procento ze zisku. A za reklamu na číslo neuvedené v registru by hrozily pokuty likvidečního rázu. :-)
No a to je celá pointa takového registru: zabránit tomu, aby někdo kradl lidem čas a přeprodával jej dál rozsekaný na reklamní spoty. :-)
Ostatně, nemusí jít nutně o haléřové částky. Cena každého registrovaného konzumenta reklamy se bude lišit podle výše příjmů, místa bydliště, zájmů. Ceny za reklamu cílenou např. na podnikatele v Brně, nebo na vysokoškoláky technických oborů, budou přece někde jinde, než ceny za reklamu plošnou a necílenou.