Vlákno názorů k článku Mobilní obsah je už druhá revoluce v řadě, která huntuje česká média od Klasik - Dobrá otázka, jistý si nejsem. Trochu jsem se...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 11. 2013 13:07

    Klasik (neregistrovaný)

    Dobrá otázka, jistý si nejsem. Trochu jsem se nechal zlákat strategickou linií článku. Jestli jste někdy analyzoval šachové partie, tak znáte takové to: ve 20. tahu jsem stál jasně na výhru, ale pak jsem udělal to, to a to, takže jsem nakonec byl rád za remízu ... :). Možná, že už jsou vydavatelství v tahu č. 24, ale to přád nevylučuje, že je nutno se i tak podívat na to, co mají na šachovnici a pokud mají pořád třeba o 2 pěšáky víc (V Economii třeba už o královnu přišli, ... vtipkuju, neumím to posoudit, jestli je LT královna) a jinak si stojí oni i soupeř pozičně blbě, tak je zkusit proměnit ve výhodu. Určitě nemohou vynechat ve svých plánech časové hledisko, protože do časové kontroly chybí jen kousek a odtaháno 40 tahů zatím nemají :).
    A pak je tu věc, která je jasná i začátečníkovi, jenom se střelcem bez ostatních figurek už partii určitě nevyhrajete.
    Tak to jsme možná odbočili. Asi to chápeme stejně, bez vlastních zpráv nebo aspoň nějakého unikátního podání zpráv, za kterým asi stále musí být schopní kvalitní lidé, těžko přežije mediální dům. Stejně jako firma, která dobývá celosvětově zdroje, nemůže dlouhodobě fungovat bez samotného dobývání těchto zdrojů.

  • 6. 11. 2013 11:27

    thr

    Jste si úplně jistý, že to "mají lidi, kteří jsou schopni psát články, mají organizaci, která podporuje práci těch lidí…" ještě opravdu platí?

    Co vidím kolem sebe, tak je spíš patrná snaha o škrtání kde to jen jde a lidi, kteří byli schopni opravdu něco napsat a ne jen opsat zprávu agentury, poměrně rychle mizí. Je to docela smutné, ale tohle je opravdu zásadní problém. I na velkém trhu v USA výrazné postavy typu třeba Waltera Cronkitea mizí a jsou nahrazovány "hvězdičkami", na malém čekém trhu je to celkem logicky ještě daleko horší.

  • 6. 11. 2013 11:08

    Klasik (neregistrovaný)

    Podstata celého sdělení obsaženého v článku je, že noviny musí být jako ty nové quartzové hodinky, které nahradily ty původní mechanické. Tedy přesnější a zároveň levněji vyráběné, a tedy i s možností být levněji prodávané!!
    Jinak ano, svět zpráv se mění a je potřeba se adaptovat, je ale zjevné, že stávající mediální domy mají výbornou startovací pozici, mají lidi, kteří jsou schopni psát články, mají organizaci, která podporuje práci těch lidí, mají historii a tradici, mají svoje zavedené čtenáře (a inzerenty), mají značky titulů, které čtenáři znají. Nemá cenu vyklízet trh bez boje, příležitosti tu stále jsou.
    Stále mohou noviny znamenat záruku toho, že pokud něco napíší, může tomu čtenář věřit, tj. dělají práci za čtenáře a ověřují informace, které mu předkládají, zároveň však si musí dávat pozor na to, aby toiho nezneužívaly a čtenáře nemanipulovaly. Budování důvěry, to je běh na dlouhou trať, který už tradiční noviny nějakou dobu běží, takže mají náskok před ostatními (pokud se tedy už neuchýlily k psaní neověřených informací). To je důležité si vyjasnit tak, aby táhly za jeden provaz novináři, ti, co jím dělají podporu pro jejich práci i ti, co prodávají výstup.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).