Vlákno názorů k článku Mobilní přenositelnost: nebude to až tak snadné od Datel - Trochu mi pripominate zakopoveho valecnika :-)) Vsimate si ze...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 11. 2005 17:26

    Datel (neregistrovaný)
    Trochu mi pripominate zakopoveho valecnika :-))
    Vsimate si ze nerikate vubec nic noveho, jenom opakujete podivne argumenty? Mam to snad delat taky? Nebyl by to problem, jenom by jsme se nikam nedostali. sleujte:

    Ad. posta - ne je to vase prirovnani, jak spravne rikate, pouzil jste ji prvni, ja ji rozvinul a vy ted nevite co s tim. Listujte zpatky.
    Ad. kulhani regionalniho cisla - neexistuje a zaroven na nem nekdo baziruje.. neodporujete si? :-)) Budete se divit, ale kdyz si napisete jakekoliv tel. cislo kompletni, zjistite ze je ze sve podstaty regionalni. Je to tak prirozene. Pouze u mobilniho, diky podivnemu systemu skoncite s granularitou regionalnosti na statu, u telekomich linek na kraji. Trosku pripominate socialismus ve kterym se snazili tvrdit ze je logickym naslednikem kapitalismu, pac na nem napr. v socialistickem bloku, az na nejake vyjimky uz presli :-)) Telekom na tom ovsem neni lip, v tom zase nehledejte nic velkeho - paradoxne degraduje regionalni cislovani propojovacima poplatkama a pausalem, jehoz slozeni je zahadou snad i vlastnim zamestnancum a ktery rozhodne nezahrnuje sluzby po mistni pripojny bod.
    Ad. vic mobilu nez pevnych linek - hloupa pripominka. Pardon, nemuzu si pomoct. Vic mobilu neni ospravedlnenim niceho. Beze smyslu.
    Je vam jedno jestli ma uzivatel mobil nebo pevnou linku, ale neni vam jedno jakeho ma operatora protoze to muzete mit drazsi (pesimisticky pohled) nebo levnejsi (optimisticky pohled - pohled je voleny zrejme dle potreby). Heh, pardon, neco takoveho nemam silu znova komentovat. To uz je docela komedialni postoj. Kdyby jste zjisitil ze to mate levnejsi v kazdem pripade - asi by jste dostal infarkt ze nemuzete hrat hru na muj operator-tvuj operator, zejo? :-))
    Ad. trvam na delani rozdilu mezi pevnym a mobilnim telefonem - dnes se vam ty prispevky zvlast dari. Kolikrat uz jsem rikal ze je uplne putna co si opatrite za pristroj? Jenom v evropskem systemu na tom neobycejne zalezi. Jenom v evropskem systemu musite patrat co ma clovek na konci + pripadne jestli neni prenesen. Jenom v evropskem systemu jsou ty rozdily, ktery buhviproc hazite na moje triko. Pro vas jeste jednou - jestli si opatrim mobila nebo pevnou, do toho nikomu nic. Budu jenom rad kdyz se to navenek nijak neprojevi.
    Co se tyka predhazovani prezitku - nezlobte se, ale evropsky sytem neni pouzitelny pro velke zeme. Neni v nem mozna slusna konkurence a neni v nem mozne delat transparentnim a snadnym zpusobem zmeny, ktere jdou s dobou a ktere jine systemy zvladaji hrave. Nemluvte o prezitcich. Radej ;-)
    Ad. resim problem ktery vznika v americkem systemu - ktery problem? Na zadny zasadni jsem nenarazil..
    Ad. pevna linka vam nic neprinasi - nojo, jste pevnyma nohama v cesku :-) Pokud si chcete telefonovat neomezene, s nekolika miliony lidma, a to zadarmo, musite mit pevnou linku. Resp. jeste ani to nestaci - musite ji mit jinde nez v Cesku. Pevna linka ma totiz proti mobilum podstatne mensi naklady a je tedy i vyrazne levnejsi. Mit mobil je sice o neco drazsi, ale je to logicke. Nicmene i na nem muzete vzasade dosahnout stejneho efektu. Tak trosku se mi zda, ze vy zijete jenom z prijmu hovoru. A jak na potvoru od lidi se kteryma ani casto nechcete mluvit. Volate taky nekdy? :-))
    Ad. posledni odstavec a zadne rozdily mezi pevnou linkou a mobilem v evrope - staci smajlik? :-)

    Jak se vam to libilo? Budete porad opakovat to, o cem preci musite vedet ze je na vode - proste proto, ze si protiargumenty muzete snadno domyslet, eventuelne (pokud vam to nejde), si je najdete v tom co uz jsme rekli? Hovorite nekonstruktivne.
    Zkusme se posunout jinam - uz jednou jsem vam nadhodil, co by se delo po zfederalizovani Evropy. Hypoteticky. Jak by fungovaly telekomunikace? Meli by operatori svoje regionalni cisla postaveny na byvalych zemich, protoze rozsirit nebo zuzit site nejde, jelikoz by nastal chaos v prekryvani? Bude muset zustat nemecky TMo uplne jinou siti do ktere se bude volat jako do zahranici z Ceskeho TMo, ackoliv to bude uvnitr zeme - tj. jako mezimesto v USA? A uvnitr Ceska, zraleho na lokalni hovory, ktere jsou v USA zdarma - viz logika regionalniho pripojneho bodu, budou dal uctovat zbesilym systemem spekulativne nastavenych propojovacich poplatku a tedy zatracene draze a nepruhledne?
    Nebo se zavede jednoduche regionalni local area a long distance + pripadne international? A samozrejme plus par eurocentu za preneseni hovoru (kazdeho zvlast nebo pausalne vsech) vzduchem? ;-)
    A co s tou prenositelnosti, dneska? Odpiskame ji, protoze v pokrokove evropske siti ji nejde rozumne pouzit, nebo zkusime nejaky ten anachronismus, ktery nam umozni vzit si cislo kdy chceme a ke komu chceme, pac jako regionalni nebude patrit zadnemu operatorovi, kteremu by jsme jinak museli stejne dal v nejake forme platit za to ze uz jsme nekde jinde? Nu?
  • 29. 11. 2005 14:14

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    No pockejte, nevydavejte prirovnani k poste za moje. To je moc pruhledny trik

    Bylo to vaše přirovnání. Já jsem použil přirovnání k poště také (dokonce jako první), ale takové, které mnohem více odpovídalo skutečnosti.

    Vase adresa = ekvivalent regionalne prideleneho cisla. Doruceni hovoru mimo regionalni cislo = doruceni pohlednice mimo vasi regionalni adresu. Co na tom kulha?

    Kulhá na tom to, že nic takového, jako regionálně přidělené číslo neexistuje, protože tak telekomunikace nefungují. Na regionálně přidělených číslech bazíruje jediný z českých operátorů (Český Telecom), ostatní od něj upustili (přesněji řečeno, vůbec ho nikdy nepoužívali).

    Mobil - rozhodne nerovna se postovni adresa. Te se muze rovnat pevna linka nebo regionalne pridelene cislo.

    Vůbec ne. Pouze vy z nějakých záhadných důvodů neustále trváte na vytváření umělých rozdílů mezi telefonem přivázaným ke zdi a telefonem, který takto omezen není. Promiňte, ale v naší zemi máme víc mobilních telefonů než těch přidrátovaných, takže takový postoj musím považovat za naprostý anachronismus. Číslo adresuje telefon (pevný nebo mobilní), volám na číslo, volám na tento telefon. Je mi jedno, jestli je přidrátovaný ke zdi, nebo jestli s ním majitel někde běhá nebo jezdí. Ano, není mi jedno, jestli majitel používá téhož operátora, protože celkem logicky je volání v rámci sítě levnější než volání do jiné sítě.

    Jenom rikate, ze se diky evropskemu systemu dokazete (pravda, pouze tim ze omezite konzumaci nejakeho typu zakladnich sluzeb) vyhnout problemu ktery existuje pouze v evropskem systemu. Pevnou linku vam jinak da namisto mobilu snad kazdy operator a to i paralelne k mobilu, zatouzite-li po necem takovem.

    Vy zase řešíte problém, který vzniká jen kvůli tomu americkému modelu. V evropském není naprosto žádný důvod, proč bych měl chtít k mobilu ještě pevnou linku. K čemu by mi byla? Proč mít dvě telefonní linky, když mi pevná nic navíc nepřináší? Proto, aby se řešil uměle vytvořený problém s placením za příchozí hovory? A nebylo by jednodušší za příchozí hovory prostě neplatit, jak tomu ostatně u nás odjakživa je (s výjimkou onoho nešťastného pokusu Eurotelu)?

    Jste upjaty na ceskou realii a neuvedomujete si, ze jiny system pro pevne linky, jiny pro mobily uvnitr statu

    Naopak, rozdíly mezi pevnými a nepevnými linkami vytváříte vy tím, že jste upjatý na americký model a odmítáte si připustit jinou možnost. V evropském modelu nemusím mezi pevnou linkou a mobilem nijak rozlišovat. V ČR mám prostě čtyři (hlavní) operátory, kteří nabízejí své služby. Pouze jeden z nich má telefony přidrátované ke zdi a pro volání v rámci své sítě používá z historických důvodů tarifikaci podle geografické příslušnosti; ostatní telefony přidrátované nemají, takže tarifikace podle vzdálenosti by nedávala smysl. Jinak ale žádný principiální rozdíl mezi pevným operátorem a mobilními (v evropském modelu) není.

  • 29. 11. 2005 9:49

    Datel (neregistrovaný)
    No pockejte, nevydavejte prirovnani k poste za moje. To je moc pruhledny trik :-)
    A uz vubec ho neohybejte takhle podivnym zpusobem. Vase adresa = ekvivalent regionalne prideleneho cisla. Doruceni hovoru mimo regionalni cislo = doruceni pohlednice mimo vasi regionalni adresu. Co na tom kulha? Jedine to jak vynika, ze budete muset lepit znamku podle toho, jestli je adresat ochotny vyzvedavet postu u sebe doma, nebo jestli se necha pronasledovat postakem po cele CR - coz mu mate zaplatit vy :-))
    Mobil - rozhodne nerovna se postovni adresa. Te se muze rovnat pevna linka nebo regionalne pridelene cislo.

    Vas zivot v proziravejsi Evrope - chapu vase nadseni z prichozich hovoru zadarmo, ale uz min chapu, ze nerozumite, ze za ne platite neprimerene vysokou cenu v necem jinem. At uz v pausalu, cene hovoru, snizenem komfortu kvuli nemoznosti vyuzivat jinak primitivni sluzby, zabetonovani konkurence, nemoznosti svobodne volby, atd atd atd. Nepochybuju, ze zaridit si prichozi hovory zdarma by vas prislo v USA levnejc, snaz kalkulovatelnejc a (kupodivu) s prijemnym bonusem - odchozich hovoru zadarmo.
    Uz jsem vam parkrat rikal at zapomenete na telekom. V systemu, kde jsou regionalni cisla ekvivalentni jak pro mobil tak pro pevnou se nemusite omezovat na zadny telekom. Nejde o oddelene site. Jenom rikate, ze se diky evropskemu systemu dokazete (pravda, pouze tim ze omezite konzumaci nejakeho typu zakladnich sluzeb) vyhnout problemu ktery existuje pouze v evropskem systemu. Pevnou linku vam jinak da namisto mobilu snad kazdy operator a to i paralelne k mobilu, zatouzite-li po necem takovem. Existence monopolu telekomu je bohuzel vysledkem one zdanlive proziravosti. S jednim operatorem ne ze vystacit muzete. Vzasade musite. A to v podstate nafurt. Protoze barier je tolik, ze pokud nejste pubertak, je pro vas prechod k jinemu operatoru velice obtizny a deleni sluzeb mezi vic operatoru dokonce skoro nemozne.
    Vemte si jenom tak prostou vec jako je ta, o ktere pojednava clanek. Mam vam popsat jakym zpusobem se uz par desitek let prenasi cislo v USA? :-))
    Jste upjaty na ceskou realii a neuvedomujete si, ze jiny system pro pevne linky, jiny pro mobily uvnitr statu a jiny pro mobily mimo stat je v kombinaci se silenym systemem propojovacich poplatku v podstate zastaralym mamutem ktery ma problem s kazdou zmenou. Ale jste rad ze se muzete levou rukou podrbat za pravym uchem. Takove drbani je vam totiz prijemne, to preci v oblasti ucha jasne citite :)
  • 28. 11. 2005 23:43

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Tak, posta vas bude honit mimo vasi geografickou adresu.

    Vaše přirovnání kulhá, a to tak, že na obě nohy. Pošta mi dopis (zdarma - pro mne) doručí do mé poštovní schránky, jejíž adresu uvedl odesílatel na dopisu. Telefonní operátor mi doručí hovor (zdarma - pro mne) na můj telefon, jehož číslo uvedl volající. Všechno krásně souhlasí, dokud nepřijdete vy a nezačnete nám vnucovat (podle vás) úžasný americký model, podle kterého bych měl ve druhém případě za přijetí hovoru platit.

    Co se tyka lidi kteri vam volaji presto ze je nemate rad - holt jim davejte cislo na svoji stacionarni stanici,

    Žiju v Evropě, podle vás zaostalé, podle mne prozíravější. Tak či onak, v Evropě, kde naštěstí nemusím platit za příchozí hovor. Naštěstí, nikoli bohužel, jak si myslíte vy. Takže nemám potřebu nikomu dávat číslo na pevnou linku, protože především nemám potřebu něco takového mít. Vystačím docela dobře s jedním operátorem, který mi vyhovuje. A to v žádném případě není Český Telekom.

  • 28. 11. 2005 23:16

    Datel (neregistrovaný)
    On to neni emericky system, ale system pouzivany prakticky v celem svete s vyjimkou Evropy. A ze by evropsky sytem byl lepsi mi opravdu nevymluvite tim, ze je vam jedno jestli volate Jardovi v lese, v Ostrave nebo v Praze, pac vam preci zalezi na tom v jake je siti :-)) Vite ze teprve v tom emerickem systemu vam muze byt jedno kde Jarda opravdu zrovna je? A to vcetne operatora? ;-)

    Tak prirovnani k poste. Dobre. Posta Vam doruci jakoukoliv zasilku na vasi adresu. Na ADRESU kterou mate pridelenou reionalne, ne podle firmy ktera se zabyva dorucovanim zasilek. Kdokoliv Vam posle zasilku, zaplati cenu za doruceni, kterou si uctuje postovni spolecnost. Bez ohledu na to, jak tato spolecnost zasilku dopravi - jestli to udela sama, nebo jestli po par kilometrech preda balik treba draham.
    Proste zaplati za doruceni na vasi adresu. Na svoji poste mate moznost pozadat o dorucovani zasilek na jinou adresu nez je vase aktualni. Treba proto, ze bydlite docasne jinde a nemuzete si zasilky vyzvedavat na svoji adrese. To jde. Za poplatek, samozrejme. Dejme tomu, ze vam posta bude dorucovat zasilky kamkoliv - treba vam zavolaji, zjisti si kde jste a namisto doruceni ke dverim s vasi adresou ji doruci kam si reknete. Teoreticky mozne (aspmn predpokladam ze momentalne pouze teoreticky, ale to neni dulezite).

    Tak, posta vas bude honit mimo vasi geografickou adresu. A co vy chcete - aby tenhle komfort platil kazdy, kdo vam posle pohlednici - jakou ma dat na pohlednici znamku si pritom pohodlne dopocita treba podle prvnich tri cisel vaseho smerovaciho cisla ktere prestane byt regionalni, ale bude oznacovat postovni spolecnost, respektive nekterou z jejich siti. Jste ve 21 stoleti a prijde vam divne, ze si za dopravu mimo svoji adresu mate jednoduse platit sam. Vazne to tak chcete? :-)

    Co se tyka lidi kteri vam volaji presto ze je nemate rad - holt jim davejte cislo na svoji stacionarni stanici, nebo si platte pausal u ktereho mate prichozi i odchozi hovory zdarma. Dela to tak kazdy, kdo ma hovoru vic nez zanedbatelne. On ten pausal neni o moc drazsi a moznost volat ~deseti milionum lidi zdarma neni k zahozeni. To mi verte. Nezbyva vam nez mi to verit. V Cesku si to vyzkouset nemuzete. Bohuzel.
  • 28. 11. 2005 22:39

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Aneb neni TMo jako TMo?

    Ano, není. Stejně jako Volkswagen není Škoda (mluvím o firmách, ne o autech).

    Takze nevolate Jardovi z Ostravy, ale Jardovi co ma TMo? Ano, přesně tak. Když totiž volám Jardovi, volám mu proto, že s ním chci mluvit, a je mi úplně jedno, jestli je doma, v kanceláři nebo v lese, v Praze nebo v Ostravě. Zpoplatnění hovoru je pak dané tím, jestli používá stejného operátora jako já (pak je to výhodnější) nebo jiného (pak je to dražší).

    Mate v seznamu napsano kdo ma jakeho operatora?

    Nemám, není k tomu důvod. Vidím to totiž okamžitě z čísla. Tedy zatím…

    Vidím, že vaši představu, že ten veleslavný emerický systém je nejlepší a jediný správný, vám nemám šanci vymluvit. Přesto se vám ještě jednou, a to naposledy, pokusím vysvětlit, co by mi vadilo, kdyby něco takového někdo zkoušel zavést tady (a proč z takového modelu u nás Eurotel velmi rychle vycouval). Vadilo by mi, kdybych měl platit za to, že se mi někdo rozhodl zavolat, což je věc, kterou dost dobře nemohu ovlivnit. Může to být někdo, koho vůbec neznám a kdo se mi dovolal omylem. Může to být člověk, kterého nesnáším, který mne uráží, ale vzhledem k okolnostem musím dvacet minut trpělivě poslouchat jeho výlevy. Může to být otravná reklamní nabídka. To všechno se mi stává a bohatě stačí, že je to otravné; představa, že bych za to potěšení měl ještě platit, je pro mne nepřijatelná. Je to jako kdybych musel platit za došlé dopisy, a to samozřejmě včetně reklamních letáků.

  • 28. 11. 2005 9:47

    Datel (neregistrovaný)
    Aneb neni TMo jako TMo? :-) Co kdyz dojde na federativni usporadani Evropy? Operatori se budou delit dal na staty, protoze pokryt celou Evropu nedokazou a zaroven kvuli zbesilemu systemu propojovacich poplatku budou uctovat jinak v ramci jedne sve subsite a jinak v ramci dvou subsiti, pac spojit je nebudou moct aby nenastal chaos?
    Prijde vam pase volani na dalku, modernejsi je volani do siti. Takze nevolate Jardovi z Ostravy, ale Jardovi co ma TMo? Mate v seznamu napsano kdo ma jakeho operatora? To musi byt docela prirozene :-)
    Pouzival jsem oba systemy, takze si opravdu troufam zhodnotit, co je prirozenejsi a s cim se lip zije. A vim, ze kdyz mam hovory v local area zadarmo - coz muze mimochodem pohodlne zahrnout 10 milionu lidi, a zbyvajicich nekolik set milionu za long distance, ktera dela par desitek centu za minutu, tak se mi proste telefonuje lip. Nepotrebuju vedet kdo ma jakeho operatora a jak si hovor vyzvedne. Zrovna tak nemam problem nenechat si namontovat pevnou linku s patnactidolarovym pausalem, ale vzit si mobil, s tim, ze si vyberu jestli se mi vyplati platit par centu za kazdy hovor (libovolnym smerem - ode me nebo ke me), eventuelne jestli si vemu tricetidolarovy pausal a tenhle vydaj pujde na triko operatora. Ve druhym pripade budu mluvit s onema deseti milionama lidma uplne zadarmo - kdykoliv me napadne a jakkoliv dlouho - stejne jako to funguje ostatne uz par desitek let na pevne lince. Pokud si priplatim dalsich ~ctyricet dolaru, budu mit zadarmo long distance po USA + casti Canady. Operatora (nebo mobil za pevnou) budu moct zmenit kdykoliv mi prestane vyhovovat - aniz bych musel menit cislo, nebudu muset mit obavy, kdykoliv se dostanu do mist kde operator nema svoji sit, ze zustanu bez signalu, a ve zpusobu uctovani se krom ceny nic nezmeni ani kdyz opustim USA.
    Pokud nebudu spokojen s uctovanim nebo kvalitou long distance a international svyho operatora, zvolim si jineho a muj operator bude spravovat pouze lokalni cast hovoru. Nekvalitni hovory budu reklamovat tak, ze zavolam operatorovi a oznamim mu, ze hovor do vysetreni pricin problemu nezaplatim.
    A pak prijedu do CR. Zacnu se ucit cisla operatoru, abych vedel, kolik me ten ktery hovor bude stat. Na chvili me mozna zabavi, ze budu moct zjistit, jestli ma volany clovek na stole pevnou, nebo v kapse mobil. Pobavim se kdyz mi nejakym pipanim nebo hlasovym automatem zacne na lince operator rikat, ze je volany preneseny k jinemu operatorovi. Odjedu kousek za hranice a zjistim, ze se uctuje uplne jinym (nastesti z USA znamym) systemem. Urcite si nebudu moct vybrat nikoho kdo mi zprostredkuje dalkove hovory, pac to mi vybira operator podle svych partneru v zahranici, eventuelne ma tuhle moznost nastavenou tak, ze se to proste nevyplati. Zadarmo si nezavolam nikam. Jedine ze bych mel pevnou, zjistil si ze i ten druhy ma pevnou od stejneho telekomu, bude nedele po dvacate hodine a ja si priplatim za specialni program :-) Budu se zajimat o konkurencni prostredi - zjistim ze dohromady zadne neni - ale zato jsou propojovaci poplatky. Provoz alternativnich operatoru (natoz virtualnich) je potlacen vsemoznymi propojovacimi poplatky, ktere nestoji na nakladech ale na kalkulu operatoru. Atd atd atd. Pekne dekuju :)
    Jiste chapete, ze vam nebudu odpovidat na to, co povazuju za luxus. Za luxus nepovazuju v oblasti telekomunikaci nic. Jenom povazuju za prirozene, platit za to co skutecne vyuzivam. Co pozvazuji za neprirozene - viz vyse.
    Nevim jaky cil v teto debate sleduje, mym cilem je naznacit ze existuji i 'pro Cecha alternativni' (byt ve svete vetsinove) systemy, ktere maji obrovske mnozstvi vyhod ve sve jednoduchosti, konkurencnosti a prakticke pouzitelnosti. A ve kterych takove veci jako je prenostitelnost cisla, nejsou zadnym problemem a prinaseji pochopitelne zakaznikum vyznamny uzitek - a to i kdyby je vyuzivalo pouze v radu zlomku procent zakazniku. V CR je to opravdu sporne.
  • 28. 11. 2005 1:29

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Ajo. A kdyz bude ostravsky kamarad v siti TMo v Nemecku, zatimco vy v siti Tmo v Cesku, tak to bude jak?

    To je jiný operátor, jiná síť. Platí se za roaming. Už jsem to napsal jednou, jen místo Německa jsem jmenoval jako příklad Austrálii. Mám vyjmenovat všechny země světa (kromě ČR), abyste se nemusel ptát na každou zvlášť?

    Nepochopil jsem pokus o kombinatorika se sitema.. Nevstrebal jste, ze je propojeni do mistniho bodu v cene udrzby linky, tedy pausalniho polatku? A tudiz cokoliv co je lokalni je zdarma, bez ohledu na operatora? Ze se plati pouze za long distance, (coz muze byt klidne hovor v ramci USA, resp. EU) tomu kdo long distance zprostredkuje?

    Pokusil jsem se vám (asi příliš) jemně naznačit, že placení hovoru podle vzdálenosti je už pasé. V současné době už u nás funguje pouze v případě, že voláte v rámci sítě ČTc. V kterémkoli z patnácti zbývajících případů je způsob zpoplatnění nezávislý na (geografické) vzdálenosti. Poplatek (minutový) závisí pouze na tom, z které sítě do které sítě voláte (a na tarifním programu volajícího). Až ČTc skončí na smetišti dějin, protože ho vytlačí operátoři fungující na VoIP, myslíte si, že u nich se bude platit za hovory podle geografického umístění volajícího a volaného?

    Pohorsujete se ze mate zaplatit za to, ze vas nekdo hleda po mobilni siti, coz vam prijde v tomto stoleti nepochopitelne, ale za lokalni hovor po dratu klidne platit budete?

    Ne, pohoršuje mne představa, že mám platit za příchozí hovor. Pohoršuje mne to stejně, ať se jedná o kteroukoli síť. Ale ještě více mne pohoršuje vaše představa, že je správné, aby to platilo jen v případě, že volaný je zákazníkem mobilního operátora, protože "dobře jim tak, parchantům, chtěli luxus, tak ať platí". Možná jste zůstal myšlenkově někde v minulosti, takže pro vaši informaci: mobilní telefon už dnes v ČR není luxus - nebo snad nazýváte luxusem přístroj (službu), který vlastní (kterou využívá) více než polovina obyvatel této země? Co se týká vaší otázky, je bezpředmětná: služeb klasického drátěného operátora nevyužívám a ani nemám v úmyslu s tím v dohledné době začít.

    A co budete delat kdyz zjistite, ze vypoctenou cenu musite prepocitat, jakmile vam automat oznami, ze volate na cislo prenesene k jinemu operatorovi?

    Jak jste si už asi všiml, nejsem z přenositelnosti čísla nijak zvlášť odvázaný a považuji ji za příliš drahou legraci, která ve skutečnosti nic podstatného nepřinese. Bariéra vytvářená nepřenositelností čísla není tak podstatná, aby ospravedlnila problémy, které přinese přenositelnost. Zdůrazňuji, že tady mluvím o problémech pro zákazníky, ne pro operátory. Pokud budu uvažovat o změně operátora, rozhodně v mém rozhodování nebude hrát roli to, zda mi zůstane číslo nebo ne. Těch uživatelů, kterým přenositelnost přinese problémy, bude řádově více než těch, kterým přinese užitek.

    Budu vam rikat pan Blahovy. Muzu? ;-)

    Můžete si třeba… cokoli je vám libo. Jen pro protokol: já nebyl ten, kdo do debaty začal zatahovat osobní invektivy.

  • 28. 11. 2005 0:00

    Datel (neregistrovaný)
    Ajo. A kdyz bude ostravsky kamarad v siti TMo v Nemecku, zatimco vy v siti Tmo v Cesku, tak to bude jak? :-))

    Opakujete porad ty same podivne veci, ktere muzu bourat tim, ze budu opakovat to co jsem rekl. Vysledkem bude to, ze vy je zopakujete zase znova? Nezlobte se, ale tvrdite ze trakar je nejlepsi, protoze ho mate na zahrade a vyborne funguje. Vsechno ostatni zpusobuje jenom problemy.

    Nepochopil jsem pokus o kombinatorika se sitema.. Nevstrebal jste, ze je propojeni do mistniho bodu v cene udrzby linky, tedy pausalniho polatku? A tudiz cokoliv co je lokalni je zdarma, bez ohledu na operatora? Ze se plati pouze za long distance, (coz muze byt klidne hovor v ramci USA, resp. EU) tomu kdo long distance zprostredkuje?

    Pohorsujete se ze mate zaplatit za to, ze vas nekdo hleda po mobilni siti, coz vam prijde v tomto stoleti nepochopitelne, ale za lokalni hovor po dratu klidne platit budete? Mate pocit ze jsou mobilni site v USA zaostale, ale unika vam, ze jsou na tom prakticky stejne jako v Evrope, jenom s tim rozdilem, ze mely pomalejsi nastup, protoze neskutecne (na ceske pomery) vyhodnym pevnym linkam neni v USA lehke konkurovat?

    BTW - od kolika siti si dokazete zapamatovat predvolby, aby jste si mohl vypocitat cenu? A co budete delat kdyz zjistite, ze vypoctenou cenu musite prepocitat, jakmile vam automat oznami, ze volate na cislo prenesene k jinemu operatorovi?
    Budu vam rikat pan Blahovy. Muzu? ;-)
  • 27. 11. 2005 21:43

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Jak muzete rikat, ze je dani z luxusu, kdyz si nekdo zaplati za to ze je mobilni?

    Protože přesně to to je. Proč by měla být skutečnost, že k mému telefonu nevede drát, považována za luxus, kvůli kterému bych měl platit za příchozí hovory? Myslel jsem, že žijeme v 21. století… (Ne, neargumentujte tím, že v USA se to tak dělá; co se týká mobilních sítí, USA za Evropou hluboce zaostávají a je docela dobře možné, že jedním z důvodů je i vámi prosazovaný model placení.)

    Vycházíte z představy, že tady existuje jedna jediná Telefonní Síť, po které se hovor dostane (téměř) k cíli a pak se teprve podle operátora dopraví k cílovému telefonu. Ale tak to přeci není. V této zemi existují čtyři sítě a každá je provozovaná jedním operátorem. Princip short distance vs. long distance platí ze šestnácti možných variant pouze v jednom jediném případě: že voláte z Telecomu na Telecom. Ve všech ostatních případech se platí stejný tarif, ať je hovor veden mezi dvěma telefony metr od sebe nebo třeba z Aše do Jablunkova. Takže je nesmysl poměřovat zpoplatnění hovoru mezi mobily zvyklostmi jediné nemobilní sítě.

    Je-li něco zcestné, je to vaše přirovnávání "meziměstského" (jak už jsem výše naznačil, samotný ten výraz je hlubokým anachronismem) hovoru k mezinárodnímu. Když volám kamarádovi na mobil do Ostravy, je pořád ve stejné síti, jako kdyby stál vedle mne. Když mu budu volat do Austrálie, bude v úplně jiné síti, která je provozována úplně jinou společností, takže je celkem logické, že i zpoplatnění bude vypadat úplně jinak.

  • 27. 11. 2005 0:13

    Datel (neregistrovaný)
    Je mozny ze mi stale nerozumite? Jak muzete rikat, ze je dani z luxusu, kdyz si nekdo zaplati za to ze je mobilni? A proc do toho porad motate telekom?

    Sam jste rekl, ze nepovazujete za luxus kdyz platite operatorovi, ze vam prenese hovor do zahranici. A to ze jste mobilni neni luxus toho kdo se vam chce dovolat, ale luxus vas. At uz jste v CR nebo mimo CR. Vyhoda je to vase. Pokud nekam volate, nemusi vas zajimat jestli je na konci pevna linka s dratem rovnou do ustredny, nebo jestli vas bude operator hledat 'vzduchem'. Ten samy operator muze poskytovat jak pevne linky tak mobilni, podle toho co si objednate.
    Zrovna tak deleni na telekom a netelekom je nesmyslne, byt chapu ze v Cesku obvykle a nemuzete se od nej dusevne oprostit. Proste si predstavte, ze mate cislo, nekde v regionalni ustredne a jestli si na nej nechate pripojit drat nebo mobil je vase vec stejne jako to, jestli na konci dratu budete mit fax, modem, nebo sluchatko - co si objednate, to dostanete.

    Pokud budete volat TMo-Kdokoliv, opet zaplatite nejakym zpusobem za spojeni 'vzduchem' k vasi regionalni ustredne a dal to mate bud zdarma, nebo za long distance ci international - podle toho kam volate. Jestli je na druhem konci TMo, Telekom nebo kdokoliv jiny vam muze byt putna. Stejne jako kdyz volate sousedovi ktery je shodou okolnosti se svym mobilem treba na druhym konci sveta, vy si volate jako by byl doma a luxus si holt plati sam. Jinak slovo luxus navrhuju konecne prestat pouzivat, je zcestne. O spravedlnost nemejte starost, spravedlive je pochopitelne to, kdyz si kazdy plati co uziva.
    Co se tyka Eurotelu - neni zadny vizionar, nedelejte si iluze. Proste se prizpusobil evropskemu systemu uctovani. Zadne procitnuti, na ktere vetsina sveta zatim furt jeste ceka, se u nej nekonalo :-))
  • 26. 11. 2005 22:42

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Nic jsem si nevymyslel. Znovu potvrzujete, že chcete, aby se zavedla "daň z luxusu", kterou by uživatelé mobilních operátorů platili u příchozích hovorů, zatímco uživatelé pevného operátora ne. A já znovu opakuji, že tento model (telekoumák při volání na mobil platí tolik, jako kdyby volal jinému telekoumákovi, a příjemce doplatí zbytek) zkoušel Eurotel v naprostých počátcích své NMT sítě, ale velmi rychle nahlédl, že to u nás budoucnost nemá, a nechal toho. A znovu musím upozornit, že pokud by takový model měl být zaveden, bylo by v zájmu spravedlnosti třeba požadovat, aby také v případě, že to bude obráceně (zavolám někomu s číslem ČTc), platil princip, že zaplatím cenu TMo-TMo a příjemce doplatí zbytek. Znovu ovšem zdůrazňuji, že mi takový model připadá postavený na hlavu - jenže na rozdíl od vás mi připadá postavený na hlavu kompletně, ne jen v jednom směru.
  • 26. 11. 2005 10:14

    Datel (neregistrovaný)
    Co ze to propaguju? Jste vymyslel nejakou silenou konstrukci, ne? Se snad ani nebudu snazit pochopit.

    Zapomente prosimvas na Telekom. Mistni volani zadarmo, popojovaci poplatky pouze long distance a international.

    Pokavad vam nekdo vola nemobilne z Bostonu a vy jste rovnez nemobilne v Bostonu, je vsechno zadarmo - bez ohledu na to jakyho mate operatora, lokalni propojeni je zdarma (resp. v cene instalace a udrzby telefonu - v te je vsechno od udrzby mistni ustredny az k vam na stul), propojeni v lokalnim bode neni zpoplatneno (resp. na nakladech nic dalsiho navic nestoji). Pokud vam nekdo vola do Bostonu ze San Francisca, zaplati za long distance hovor ze SF k vasemu lokalnimu bodu, vy si ho vyzvedavate po dratu opet zdarma, protoze od mistniho bodu, jak jsem uz rekl, $0. Pokud mate mobila a bloumate po meste, uctuje se vsechno jako predtim + vy si navic zaplatite (at uz v pausalu - $20, $40,.. podle operatora, nebo za konkretni hovor - jak si zvolite) cenu za to, ze se musi prenyst hovor vzduchem z propoj. bodu k vam. Pokud se premistite z Bostonu do Tampy, zavola-li vam Bostonan, ma to zadara, vy za long distance (totez jako kdyz se coby Cech zrovna toulate nekde nekde po EU). Pokud vam zavola ze SF a vy budete v Tampe, mate to oba za long distance.
    + tohle vsechno (mobilni poplatky, long distance muzete mit za par desitek $ v cene pausalu).

    Eurotel nezkousel zadny system na delani der, jenom se pokusil obrat zakazniky o co nejvic penez stylem luxusni sluzba = luxusni platba. Az pozdejc se prizpusobil systemu plateb ala telekomi pevne linky. To snad ani nemuzete myslet vazne, takovy odvozeni.
  • 26. 11. 2005 0:54

    Michal Kubeček (neregistrovaný)
    Mozna si to neuvedomujete, ale jakmile odjedete se svym telefonem za hranice, nastupuje prave tento model. Citite se pokutovany?

    Ne, cítím se tak, že využívám službu, která mi umožňuje používat služby mého operátora i tam, kde není jeho síť. Kdybych měl platit za příchozí hovory tam, kde má můj operátor pokrytí, asi bych se na to vykašlal. Model, který propagujete, zkoušel v úplných začátcích Eurotel, ale velmi rychle zjistil, že s takovým nesmyslem díru do světa neudělá.

    Mimochodem, když už propagujete myšlenku, že při volání z Telecomu na mobil má příjemce doplatit rozdíl mezi cenou volání mezi sítěmi a cenou za volání v síti Telecomu, byl byste také pro, aby to platilo i obráceně? Tedy že když zavolám někomu na telekomácké číslo, on doplatí rozdíl a já jen to, co bych zaplatil, kdybych volal v rámci sítě? Pokud ne, proč? Proč by to tak mělo jedním směrem fungovat a druhým ne?

  • 25. 11. 2005 19:23

    Chachacha (neregistrovaný)
    Dobrej dotaz, ale opět je na něj strašně jednoduché si sám odpovědět.

    Protože někteří operátoři holt o vnitrostátní roaming nemají zájem. Mají pocit nepřekonatelně dobrého pokrytí, které dává víc do života a proto se obávají, že pokud by ztratili tuto "výhodu", tak že možná nebudou moci účtovat tak vysoké ceny. Spousta zákazníků by totiž volila jiného operátora a pouze jednou za čas, někde v té chráněné horské krajinné oblasti by v údolí střídala pokrytí podle svých aktuálních potřeb. Za tu jednu či dvě SMS nebo krátká (by´t o něco dražší hovor) by to přece stálo.
  • 25. 11. 2005 19:17

    Chachacha (neregistrovaný)
    Jak můžeš srovnávat CPP a RPP systémem?
    Jak srovnávat Ameriku (kde při systému zpoplatnění zákazník platí podle Receiving Party Pay i za příchozí hovor) s Evropou (Calling Party Pay), kde naopak za celé spojení platí pouze zákazník, který sám o své vlastní vůli a na své náklady uskutečňuje konkrétní hovor?

    PS: Podotýkám, že právě evropský systém CPP má své historické důvody a právě díky němu došlo k rozmachu GSM sítí a k mnohem vyššímu a rychlejšímu nárůstu penetrace mobilních uživatelů v Evropě oproti Americe.
  • 24. 11. 2005 11:37

    Datel (neregistrovaný)
    To je ovsem hodne sverazna interpretace. Kdyz se nad tim zamyslite, tak je to logicke. Ze nemate telefon na stole ale jste mobilni je vase vyhoda, ne vyhoda toho kdo vola. Tomu je skutecne jedno jakeho mate operatora a jaky mate pristroj. Zajima ho jenom jestli vola mistne nebo dalkove. Takze v USA si bud priplatite na pausalu a mate prichozi hovory zadarmo, nebo si je nechate zpoplatnovat - je to na vas.
    Mozna si to neuvedomujete, ale jakmile odjedete se svym telefonem za hranice, nastupuje prave tento model. Citite se pokutovany? Pouze na uzemi CR funguji ty prijaty hovory zadarmo, za ktery se ovsem neprimo plati strasne vysoka cena.. Uz jenom v tom, ze prakticky nelze mit mistni hovory zdarma.
  • 24. 11. 2005 10:06

    Petr (neregistrovaný)
    Jiste. Jenomze to funguje proto, protoze v Americe se plati prichozi hovory na mobil. Volajici pak plati jen "mistni cislo" a volany plati "pokutu" za to, ze ma mobil.
  • 20. 11. 2005 10:53

    HeHe (neregistrovaný)
    Ty seš ňákej pokrokovej.
    A v Rusku si byl?

    O Americe vážně pochybuji
  • 18. 11. 2005 23:27

    Datel (neregistrovaný)
    Vtip se pise s V. A zdaleka ne vsechno co nechapu, musi byt nutne vtip ;-)
  • 18. 11. 2005 21:27

    J (neregistrovaný)
    Je fakt, ze me docela zarazi, ze v cizine si muzete operatora vybrat, proc roaming neunguje i v ramci CR ? Vzdyt se muze stat ze jste v oblasti, kde nema te vas operator pokryti.
  • 18. 11. 2005 11:31

    Datel (neregistrovaný)
    Cely evropsky system pridelovani cisel je postaveny na hlavu a pak se musi vymyslet takovy kejkle... Cisla by nemely mit zadnou vazbu na operatora. Co je komu do toho jestli mam telefon od ET nebo OS? A jestli mam mobila nebo pevnou? Mely by se zrusit propojovaci poplatky (krom hovoru na velkou vzdalenost), tel. cisla pridelovat regionalne a zadna prenositelnost by se resit nemusela.. Krom toho by mohlo z fleku nastoupit libovolny mnozstvi virtualnich operatoru.
    Ke kterymu operatorovi bude smerovat hovor by se resilo az na nejake mistni ustredne - to mimochodem neni zadny problem. Princip uctovani zhruba jako u roamingu.
    No, to je scifi, cely system je bohuzel ponekud podivne navrzeny a neni moc pravdepodobny ze by ho nekdo (zejmena operatori) chtel menit na jednodussi, konkurencnejsi a pro zakaznika vyhodnejsi..
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).