Možná jsem konzervativní, ale překvapuje mě "překvapení" nad nemožností výpovědi na dobu určitou :-) .
Základní vlastností smlouvy je přece právě to, že se dvě strany na něčem svobodně a dobrovolně dohodnou a zavazují se do dodržet, i kdyby se v budoucnu pro některou z nich ukázalo něco krátkodobě výhodnějšího. Příklad: pokud jako majitel rekreačního střediska uzavřu smlouvu na ubytování školy v přírodě, nemohu je po pár dnech vystěhovat s tím, že jsem sehnal lukrativní zájezd rakouských turistů.
Víte o důvodech, proč by tomu mělo být u telefonování jinak?
Hmm.. taky mě překvapuje, že se z toho dělá kovbojka. A o sankci při vypovědění smlouvy, mám pocit, že to je v podmínkách od nepaměti, ne? Nebo jste nikdy nikdo ty podmínky nečetl? A nečetl nikdy nikdo ani tu smlouvu, kterou uzavřel? Najednou překvapení že to jaksi jen tak nepůjde...
pokud se dobře pamatuju, pokuta za předčasné ukončení smlouvy je tolik paušálů, kolik měsíců zbývá do konce smlouvy. A to mně přijde ještě poměrně mírné. Jinak nechápu lidi, kteří podepíšou smlouvu na 2 roky a pak se diví (osobně mám také smlouvu na 2 roky, ale nedělám ze sebe nesvéprávného jedince a nekřičím, když nemůžu přejít - ostatně ani nechci). Celé to je umělá aféra, možná s cílem poškodit T-Mobile...?
Jste podnikatel a nasmlouváte si klienty, počítáte s tím, že je máte na 2 roky a můžete odhadnout Vaše měsíční příjmy. Najednou je tu nějaká přenositelnost a půlka klientů by Vám měla odejít, i když máte smlouvu?
Myslím, že si stále mnoho lidí neuvědomuje, co je to smlouva a co podpis smlouvy může přinést.
O přenositelnosti se navíc už dobu diskutuje, tak pokud se o to zajímám, nepodepíšu smlouvu na dva roky a hotovo.
Co by to bylo za podnikatelské prostředí, kdyby se ani smlouvy nedodržovaly :)
A to mám T-mobile ale už rok bez smlouvy na dobu určitou a tím bez levnějšího volání, a to právě proto, že chci přejít. Ten kdo podepsal na další dva roky, udělal tak předpokládám ze své vůli, tak "ať nese následky".
Myslím, že si stále mnoho lidí neuvědomuje, co je to smlouva a co podpis smlouvy může přinést.
... Bohuzel ano. V cele s nasi vladou.
Spousta lidi by holt radsi byla nesvepravna ... a nejen u nas, v americe maji zase problemy s lidma kterym musite napsat ze mikrovlnka neni urcena k suseni domacich mazlicku.
Podle me zadne nejsou. A nepotrebuji nalez nejakeho soudu, abych vedel, ze podepsana smlouva plati.
Pripada mi to spise jako umely problem generovany zrejme PR oddelenim Oskara. Realne jsem jeste nepotkal nikoho s dotovanym telefonem, kdo by nechapal ze nemuze prenest cislo, dokud mu neskonci stavajici smlouva.
Jsem poněkud odlišného názoru. V tomto případě by mi přišlo logičtější, pokud by existovala možnost zrušit jednostranně i takovou smlouvu, ovšem samozřejmě za cenu sankcí za porušení smlouvy - jejich výše je pak samozřejmě součástí smlouvy a není problém ji stanovit tak, aby druhé straně bohatě kompenzovala vzniklé ztráty.
V každém případě bych se raději zdržel různých srovnání - vše má svá specifika.
Samozřejmě, i jednostranné požadavky na předčasné ukončení smlouvy by vždy měly jít nějak řešit - buďto kompenzací již předem stanovenou v podmínkách, nebo obecně dohodou smluvních stran. Což předpokládám, že standardní smluvní vztahy zpravidla umožňují.
Ukonceni smlouvy na dobu urcitou je obecne slozitejsi nez smlouvy na dobu neurcitou. Specialne u zamestnance, ale treba i u najemni smlouvy.
Dohoda smluvnich stran je mozna kdykoliv, ale dohoda je o tom, ze s ni souhlasi obe strany. Jiste nebude problem uvolnit cislo za predpokladu, ze uzavrete dohodu o ukonceni smlouvy a tam sjednate kompenzaci. Jen bych cekal, ze kompenzace nebude jen ve vysi doplatku za plnou cenu mobilniho telefonu. Mobilni operator neni charita pujcujici penize zadarmo.
pokud chcete sofistikovanejsi funkce pro firemni klientelu dostanete smlouvu na dobu urcitou i kdyz nemate jediny dotovany telefon a jeste operatorovi poctive date za rok 1/4 mega. Pokud tedy nechcete aby jste mel kazde cislo na svuj zakaznicky ucet vedene jako samostatne mel 50x tu samou administrativu a predevsim telefony nemeli HORNI LIMIT ktery by radu firem mohl dost prekvapit az by odchazejici zamestnanec nechal telefon tyden volat na vysokosazbovee linky
Jakou smlouvu si sjednam, takovou mam. Zvlaste u velkych zakazniku se smlouvy sjednavaji individualne. U Eurotelu mate vzdy na vyber mezi levnejsim hovornym nebo smlouvou na dobu urcitou. A podepisovat smlouvu na dva roky, kdyz cekam kazdym dnem aplikaci zakona o prenositelnosti, je blbost. A kdo se v telco oboru pohybuje vi kolik let se to pripravovalo a kolikrat to bylo odlozeno z ucinnosti. Stejne tak vi, ze v zahranici se zadny odchod u smluv na dobu urcitou nekona.
Lide mohli spekulovat, jestli se jim vice vyplati soucasna sleva nebo budouci sleva u druheho operatora. Nekdo na spekulaci vydelal nekdo ne. Takovy uz je zivot. Pokud utratite za dva roky 500k za telefony, tak by po zmene cisla staly mozna 400k, ale bez smlouvy na dobu urcitou by staly treba 700k, coz je porad jeste slusna uspora, navic nez byste stihl prejit, tak by z tech 400k u jineho operatora bylo treba 450k. Kazdopadne se jedna o castky, ktere nemohou firmu o 50 lidech destabilizovat.
ale my si nerozumime, ja reagoval na vas vyrok o tom, ze kazdy kdo ma smlouvu na dobu urcitou (tedy i telefon) nemuze ocekavat ze ho pusti k jinemu operatorovi. Jen jsem rekl ze konkretne v mem pripade jsem se ZUBY NEHTY (tj vcetne vypovedi smlouvy) branil prejit na dobu neurcitou a operator mi to NEUMOZNIL na mene nez 1 rok. Byl to srpen a nechci odejit k jinemu operatorovi ale CHCI MIT MOZNOST - to tom byl ten thread, ze kdyz zaplatim rozdil co jsem se zavazal MEL BYCH MIT LEGISLATIVNI ramec pro to jak vklidu se svymi cisly odejit. Nic vic nic mene, diky prenositelnosti bude muset operator souhlasit s tim ze chci dobu neurcitou NEBO ma smulu a pujdu jinam z principu (resim ted ze v ramci firmy/VPN si slusne velky zakaznik tj od 25.000 czk/mes ucet za firmu) temer vzdy vyhada 1CZK/SMS 1CZK/min/VPN ostatni hovorne se ridi tarify a ty u tech korporatnich asi budou vicemene vsude stejne, resp ne tak aby firma resila jestli je to 25 nebo 28 kdyz je na mobilni komunikaci zavisla. Slo o to ze mame mimo normalni tarify i 10 slysimvas do ruznych veci (monitoring serveru, vsechny auta maji gsm pager, komunikatory v alarmech v provozovnach ....) a proto chteli aby to bylo na firemni ucet protoe jinak bychom o ty slysimvasy prisli. Mj jen na tech SMS v ramci oskara usetrime vice nez na celem volani protoze mesicne posilame pres 40.000 SMS za cenu 0,35 misto 1CZK a to se VYPLATI
Rozhodne bych nesouhlasil s nazorem, ze to je umely problem a dale ze by pri zruseni smlouvy mel operator pozadovat vyssi odstupne nez jen soucet fixnixh plateb. Pokud se na to divate pohledem, ze zakaznik predcasne splaci pujcku, kterou si vybral porizenim dotovanych sluzeb, tak to podle men pokulhava s ohledem ze nebudou odebirany sluzby vubec. Naopak se domnivam, ze cela legislativni uprava ohledne prenositelnosti cisla je brana v duchu, ze telefonni cislo je statek omezeny, neco jako puda. Tedy pistup T-Mobile by se nechal prirovnat k nevolnictvi.
V zásadě s vámi souhlasím, ale problém je jinde a to, že operátor (konkrétně T-Mobile) váže ke smlouvě dané telefonní číslo! Přičemž není jeho majetkem (majetek státu).
Problém je v tom, že 16.ledna mohu vypovědět smlouvu (a zaplatit smluvní pokutu stanovenou ve smlouvě) - ovšem přijdu o číslo, ale nemohu požádat o přenositelnost k jinému operátorovi (a zaplatit smluvní pokutu).
Tím operátor zabraňuje přechod ke konkurenci - vynucuje si používání čísla, nebo jeho zrušení (není pak možné zajít do Eurotelu, že chcete číslo 732 132 159, které je teď neaktivní).
Jinak já jsem v klidu, s TM už nemám závazek, takže mohu přejít v pohodě, ale nelíbí se mi toto chování.
Presne tak, tu smlouvu samostatne zrusit lze, ale nelze prenest cislo, coz je samozrejme nesmysl a pokud to da nekdo k soudu, tak podle meho nazoru uspeje. V opacnem pripade by totiz musel operator odmitat libovolne zruseni smluv na dobu urcitou, coz pro zmenu pokud si pamatuju nemuze, protoze ma primo v podminkach, ze smlouvu po doplaceni pausalu ukoncit lze.
Tudiz neexistuje zadny obhajitelny duvod, ktery by v takovem pripade znemoznil prenos cisla.
Co třeba dát místo tel. čísel rodneé čísla:-) Každý by věděl komu a kam volá:-))))
Teď vážně,
souhlasím s názorem, že dávat dohromady telefonní číslo a smlouvu na dobu určitou je blbost. Přejdu k jinému operátorovi, ale závazek
a) mohu přenechat jinému.
b) mohu využít s jiným číslem, které si od operátora vyžádám.
c) mohu vyplatit (doplatit rozdíl mezi ziskem operátora při standardních podmínkách a zvýhodněných podmínkách smlouvou do konce smluvního období)
Potom by to byla rovnost podmínek smluvních stran.
vazeny pane, jsem firemnim zakaznikem oskara od sameho zacatku vyuzival jsem sluzeb ET i T-MOB, vzhledem k tomu ze jadro naseho podnikaji je v praze nebyl problem pokryti v zacatcich oskara (nezpochybnuji jejich detske nemoci s pokrytim mimo velka mesta).
V srpnu me oslovilo oddeleni pro prodluzovani smluv nabizeho hory doly (ja sam utratim pres 10kCZK mesicne za volani a tech SIM mame nyni 24) kdyz podepisu na 2 roky, nepodepsal jsem a kvuli prenositelnosti jsem chtel smlouvu na dobu neurcitou bez zadnych vyhod a klidne i s tzv povinnou konzumaci. A operator (oskar ne ten clovek) jak videl ze se nekdo chysta na prenositelnost v druhem kole podstatne pritvrdil a nedovolil mi podepsat na MENE nez rok s tim ze by jsme prisli o firemni vyhody (teprve zpetne mi doslo ze defacto jedina vyhoda je slusna VPN) veci jako detailni uctovani vypis a pod si rad zaplatim.
Proc bych tedy pokud mam povinnou konzumaci do 7/2006 1500 mesicne NEMOHL proste zaplatit 6x1500 a trada se vypelasit pryc? Vsak pristi kolo nebude pro Vodafone tak snadne, protoze hrotit to i do extremu a odebirat cisla resp smlouvy rusit uz si nebude moci dovolit! O zmene operatora nevyuziji ale mel bych podstatne vetsi bic na to aby si me operator podstatne vice vazil.
O.K. smlouva platí dál.
Problém je v tom, že TMobile tvrdí, že v takovém případě přenesení nelze provést.
To z rozhodnutí neplyne a ze zákona plyne opak.
Mám takový pocit, že zákazník mít možnost předem si zjistit, kolik za zvolené zboží/službu zaplatí. Co když mám třeba nějakou cenu za volání na Oskara, myslím si že volám na 'oskarové' číslo, ale místo toho mi bude naúčtován hovor třeba na T-Mobile. Asi bych se cítil lehce podveden...
No jednoduse , pokud to cislo nezapada do cislovaciho planu operatora budete upozornen hlaskou pred uskutecnenim hovoru.
Dale mate moznost si to zjistit pred volanim nekolika zpusoby.
Me spis zajima castka za preneseni cisla je u MO.
Pokud to bude jako u pevnych linek kde castkou 3000 Kc je defakto prenesitelnost cisla pro rezidentniho ucastnika passe tak to bude podobne i MO.
A pokud ne a castka je nizsi to bych chtel videt oduvodneni takto vysoke castky u operatoru pevnych linek ( teda krome oduvodneni ze si to Telecom prosadil sam nebo pres lobbing nebo napojeni na CTU :) )
To je taky pravda. Jak vim ze usetrim, kdyz ted napr. prejdu od Oskara 50 naplno, na Eurotel Pohoda, kdyz za rok budu chtit jit zpatky, jelikoz se mi po skole vyplati spis Oskar. Ted prejdu zdarma, za rok se vratim za kolik? :-/
O cenach prechodu se tu uz psalo, vicemene jsou to symbolicke castky. Ale neprekvapilo by me, kdyby novy operator chtel smlouvu na dobu urcitou, aby se mu uhradily naklady, ktere s tim ma.
Myslím, že skutečná částka se bude pohybovat někde okolo tříset korun - viz nabídka T-mobile "Přecházím na Twist" - tam také není záruka, že za 14 dní neutečete jinam...
Až před ukončením? To je šikovné. Samozřejmě šikovné pro operátora, ne pro mě. Já už s tím, že jsem platil třeba 2x tolik než jsem předpokládal, nic nenadělám. Navíc, co když zavěsím jako první? Jak se to dozvím.
Uzavřít s operátorem smlouvu na dobu určitou je sebevražda. Problém není ani tak v přenosu čísla, ale hlavně v tom, že vám operátor prakticky negarantuje žádnou kvalitu služeb.
Takže se mi třeba stalo, že v místě, kde jsem 2 roky používal připojení k internetu s T-Mobile ze dne na den zmiželo spojení a nic. Kdybych měl smlouvu na dobu určitou, jsme namydlenej, protože bych mohl akorát dál platit, služba žádná. Stejnou situaci jsem zažil s CDMA od Eurotelu: nejdřív ověření funkčnosti (všechno v pořádku), pak smlouva na rok, po pár měsících se to stalo nepoužitelným. Ačkoli závazek zněl na povinné měsíční plnění asi 600,-, trvali na 1100,-, protože závazek je závazek, ale služba nejde zrušit. Nakonec jsem byl rád, že jsem našel, na koho to se ztrátou převést.
Proto můžu jen varovat, smlouvy na dobu určitou jsou v dané formě ze strany operátorů sprosťárna. Nakonec to vidíte i na tom T-Mobile: při odchodu nejen že chce kompletně doplatit paušály (bez náležitého protiplnění), ale ještě vám nechce pustit číslo.
Podle toho, co se tady píše, pokud mám anonymní předplacenou kartu a chtěl bych např. od T-mobile utéct, musím se autorizovat, tedy deanonymizovat. (Fuj, to je ale ošklivé slovo). Může mi pak někdo zaručit anonymitu i u nového operátora? a jestliže ano, tak konkrétně jak?
Dokument Podmínky poskytování služby Přenesení čísla od společnosti Eurotel, se podle mě týká přenesení čísla k Eurotelu. Takže asi těžko může případné uhrazení nákladů za objednané přenesení sloužit jako trest pro odcházející zákazníky. Koneckonců, náklady přenosu čísla jsou přece plně na bedrech operátora, k němuž zákazník přechází, ne?