Vlákno názorů k článku Mobilní reklama bude chytřejší od :-) - Ať je to SMSkama, e-maily nebo banery na...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 8. 4. 2005 15:49

    :-) (neregistrovaný)
    Ať je to SMSkama, e-maily nebo banery na webu - je to NEVYZADANA REKLAMA!! A i kdyby ta konkrétní nabídka byla sebetisíckrát lepší, tak spousta lidí to odmítá už jen proto, že je to něco, do čeho je někdo nutí a co oni nechtěli...
    --
    A v praxi vidíme jak to dopadá: reklamní e-maily z větší části spolehlivě likvidují spamfiltry, taktéž různé sw řešení filtrují web a odstraňují z něj blikající reklamní hovadinky... a SMS s reklamou dnes chodí jen málo - od operátora, ale ten je zase musí na požádání blokovat :-) Ale i kdyby se rozmohlo operátorem rozesílaná reklama v SMS (placená zadavatelem) a operátor by si to nějak napasoval do smlouvy, tak si myslím, že bude jen otázkou poměrně krátkého času než výrobce mobilů vydá firmware umožňující automatické mazání SMS (např. podle čísla :-) a tím skončí SMS reklama úplně stejně jako e-mailová nebo banerová - drtivá většina lidí ji stejně ani neuvidí a odfiltruje se jim! :-)
    --
    Podle mě účinná reklama je taková, kterou lidi sami chtějí? A jak toho docílit? Třeba tak, že zákazník přijde do obchodu a uvidí např. skvělý monitor za 10 000,-Kč a vedle bude stát stejný monitor s potiskem "Coca-Cola" za např. 6 000,-Kč

    Jistě, namítnete, že si to uživatel může něčím přelepit, případně ti odvážnější a agresivnější přejedou nebohé místo maflexem a vybrousí to... Ale o tomhle by si povídali lidé mezi sebou, navíc 95% by to logo nijak neničila... a když by člověk někam přišel a viděl to prvně, tak by mu "spadla čelist"
    --
    Já nevím, proč tuhle reklamu nikdo nedělá??? Připadá mi, že spousta firem je padlých na hlavu! Imprese na seznamu stojí 20Kč a to se jen uživatel letmo podívá na obrázek a jde pryč na další stránku... kdyby zadavatel reklamy nechal natisknout něco na okraje monitoru, který by pak dotoval a prodával o 4tisíce levněji, tak to má cenu jen 200 impresí!! Přitom uživatel se na to musí čučet furt a minimálně to pořád podvědomně vnímá a každý kdo k němu přijde, tak to vidí taky... No já teda nevím, ale podle mě je lepší taková trvalá reklama než pár impresí někde na webu... takže kdo chce dát do reklamy 500 000Kč si může vybrat mezi 125ti sponzorovanými reklamními monitory na které budou jejich uživatelé a známí čučet pár let (normální uživatel má monitor nejmíň na rok) a 25 000 impresí, které např. na zmíněném seznamu vydrží tak max. odhadem 3 dny :-)))

    Když si to takto spočítám, tak vážně nemůžu pochopit, proč si každý raději vybírá těch pár impresí???
    --
    btw: Samozřejmě jako reklamní dotované výrobky se dají prodávat i levnější věci, takže pak náklady na reklamu klesají, např. myši, klávesnice - při jejich cenách by se mohly dávat úplně zdarma a na lidi, zvláště pak studenty by to působilo jako BOMBA! :-) A dál i všechny ostatní věci od zápalek až po slevněná auta potištěná reklamou :-)
  • 8. 4. 2005 18:06

    petr_p (neregistrovaný)
    Je to dobry jen na sebepropagaci, na sireni povedomi o extistenci dane firmy (reklame na nejnovejsi mobil se budete na 5 let starem monitoru smat).

    Pak je to trochu dvousecna zbran. Jiz dnes si vyrobce umistuje logo na svuj vyrobek. Vemte si, ze by prisla konkurence a chtela by svoje logo na cizim vyrobku. Proto si myslim, ze se tento zpusob reklamy nikdy nerozsiri.
  • 8. 4. 2005 21:00

    Tomas Krause (neregistrovaný)
    a) banner neni nevyzadany - vyzadal jste si stranku, dostal jste ji. Nechcete banner? Nezadejte server o stranku. To byste mohl rict, ze je nevyzadana reklama v MD DNES ci v TV (neni nevyzadana ve smyslu zakona, ktery nevyzadanou reklamu definuje).

    b) kde jste videl, ze 1 (!?) imprese stoji 20 Kc??
  • 8. 4. 2005 21:39

    :-) (neregistrovaný)
    Sice není banner nevyžádaný ve smyslu zákona, ale rozhodně je obtěžující :-) A proč když nechci baner nemám žádat server o stránku?? Server o stránku požádám a můj prohlížeč zobrazí jen ty části zdrojového kodu, které má povoleny. A že do nich nepatří ani reklamní bannery a pop-upy? Žádný zákon tím taky neporušuji :-))) Nebo snad mohu žádat server o stránku jen s prohlížečem IE6, OS windows a povoleným vším, co jde? :-))))
    --
    S tím bannerem jsem se fakt spletl, to máte pravdu, za tu dvacku dávali víc impresí... nevím už jestli 50 nebo 100 :-)
  • 8. 4. 2005 22:01

    Kráťa (neregistrovaný)
    Pane, kde to žijete ? Vy jste si nevšiml, že věci potištěné nějakou reklamou jsou tady dražší, než ty nepotištěné ?
    Místo aby Vám dali potištěnou tašku na nákup zadarmo a nepotištěnou za 5,- Kč, je tomu přesně naopak ?
    Děláte jim reklamu a ještě jim za to platíte !
  • 10. 4. 2005 11:05

    mikro (neregistrovaný)
    kokso, neviem odkial toto mas, ale je to dost dobry napad. fakt ziram, ze to este nikomu nenepadlo :)
  • 11. 4. 2005 22:13

    JIBorg (neregistrovaný)
    Tohle je stara vec, priblizne pred tusim aspon 5 lety v USA davala nejaka firma zadarmo cele PC, jen tam byla nutnost mit nainstalovane nejake reklamni programy, ktere jim neustale zobrazovali na monitoru reklamu.

    Velmi rychle ta firma zkrachovala.

    Nedavno s tim chtela zacit zase firma britska firma Metronomy, ani nevim jak to nakonec dopadlo...
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).