Nikdy nemůžete vědět, co který jedinec chce. Dokonce to nemusí vědět ani on sám.
Jediná funkční reklama je doporučení mezi kamarády. Každý ví co chce jeho nejbližší okolí (cílení) a každý zná své kamarády (co bylo dobré pro jednoho, je dobré i pro druhého).
Takže zavolat někomu známému s dotazem "jsem tam a tam a je mi zima, ty to tady znáš, doporuč mi nějakou dobrou hospodu poblíž" (dotyčný ví, co pro mě znamená "dobrá hospoda" i "poblíž") je vždy lepší než hledat v mobilu "najdi nejbližší hospodu" (vytrácí se akceptovatelná vzdálenost, ohodnocení kvality - lepší jít do kvalitnější vzdálenější, hospody které si tuto službu neplatí atd.)
Až se podaří napodobit ten první způsob, pak ta reklama k něčemu bude. Jenže to je zatím je nápad z říše snů. Umělá inteligence to nezvládne. Funkční řešení této doby je propojit jedince tak, aby se hodně navzájem znali a pomáhali si.
Tak tak. Kdyby mi přišla od operátora reklama na proklatě dobrá kuřecí prsíčka, zrovna když budu v okolí Václaváku marně hledat nejbližší vegetariánskou restauraci, asi bych pouvažoval o změně operátora.