Tak tak. Kdyby mi přišla od operátora reklama na proklatě dobrá kuřecí prsíčka, zrovna když budu v okolí Václaváku marně hledat nejbližší vegetariánskou restauraci, asi bych pouvažoval o změně operátora.
Nikdy nemůžete vědět, co který jedinec chce. Dokonce to nemusí vědět ani on sám.
Jediná funkční reklama je doporučení mezi kamarády. Každý ví co chce jeho nejbližší okolí (cílení) a každý zná své kamarády (co bylo dobré pro jednoho, je dobré i pro druhého).
Takže zavolat někomu známému s dotazem "jsem tam a tam a je mi zima, ty to tady znáš, doporuč mi nějakou dobrou hospodu poblíž" (dotyčný ví, co pro mě znamená "dobrá hospoda" i "poblíž") je vždy lepší než hledat v mobilu "najdi nejbližší hospodu" (vytrácí se akceptovatelná vzdálenost, ohodnocení kvality - lepší jít do kvalitnější vzdálenější, hospody které si tuto službu neplatí atd.)
Až se podaří napodobit ten první způsob, pak ta reklama k něčemu bude. Jenže to je zatím je nápad z říše snů. Umělá inteligence to nezvládne. Funkční řešení této doby je propojit jedince tak, aby se hodně navzájem znali a pomáhali si.