Před 2,5 lety jsem si nechal poslat z USA čtečku Amazon Kindle. Uvedl jsem telefon na záložní mobil, který mi samozřejmě (zákon schválnosti) kleknul, aniž bych si toho všiml. Na hlavní číslo mi v den doručení poledne volal maník od UPS, že stojí před domem a nemůže se dozvonit. Skáču do auta a za 10 minut jsem tam - prý není třeba, kde dělám; když jsem mu řekl adresu, že pojede tím směrem asi za 2 hodiny, jestli to stačí.
Pointa? Když se mu ten telefon hlásil jako nedostupný, zkusil si mě vygooglovat a našel správný telefon. Takhle si představuju službu!
Já bych zase rád naúčtoval stupidním doručovatelům peníze za nepovedené doručení. Průměrný poskok s balíkem natluče adresu do GPS, která ho navede před ten "správný" (špatný) objekt. Pan poskok je natolik inteligentní, že mu nevadí odlišné číslo na domu a absence zvonku/schránky se správným jménem. Ta navigace ho tam přeci dovedla. A tak si na něj čekáte v domluvenou hodinu, nikdo nezavolá. Až večer se celý nasraný ozve, že nemáte jméno na zvonku. A když se ho zeptáte, jestli stojí před zeleným domem, tak je strašně překvapený. A vyjde najevo, že je v úplně jiné ulici, před úplně jiným domem.
Ano, jsem pro zpoplatnění problémového doručení, ale pouze za předpokladu, že se bude týkat obou stran a ne jen vychcánků, kteří si myslí, že jsou kdo ví co.
Nechcete něco poslat s DPD?
Záleží co všechno berete jako "obchodní riziko", například bych si opravdu přál, kdyby bylo možné zákazníkovi doúčtovat nějaké poplatky za to, když nahlásí špatnou doručovací adresu a vzniknou díky tomu komplikace a dodatečné náklady, neoprávněné stížnosti atd.
Dobrých 30% lidí prostě NEZNÁ SVOJI ADRESU A NEDOKÁŽE JI ANI NIJAK ZJISTIT!!!! Dál většina lidí ani nezná rozdíl mezi číslem popisným a číslem orientačním, takže když je adresa Ulice 138/36 a Ulice 36/138, obě existují, tak 95% lidí neví, která z nich je ta jejich :-D.
Tohle mi vážně hlava nebere, protože tohle jsem věděl už před nástupem na ZŠ - proto vážně nechápu, že dospělí lidé neznají ani svoji vlastní adresu!!
Jedinou záchranou jsou v dnešní době letecké mapy, takže se zaměstnanci mohou sami podívat a zeptat se "A bydlíte teda u kašny nebo vedle hospody?"
Problém ovšem nastává, pokud zákazník bydlí v ulici, kde jsou dvě hospody, přičemž samozřejmě jak se jmenují neví (když neznaná ani svoji adresu), takže to prostě nedokáže určit...
A takových 10% lidí to nedokáže určit, ani když jsou na kamenné pobočce a ukážete jim mapu a chcete po nich jenom, ať teda ukáží prstem, kde bydlí - ne, neví... Zajimálo by mě, jak teda chodí domů? :-D.
"Platba na dobírku podle některých průzkumů klesá na oblibě, ovšem na druhou stranu roste popularita osobního odběru zboží v kamenných pobočkách e-shopů"
Důvod je podle mne jasný - je to levnější a spolehlivější. Poplatky spojené s doručením poštou nebo zásilkovou službou jsou neúměrně vysoké plus špatné zkušenosti s našimi internetovými "obchodníky". I zde na Lupě se objevily názory, že by chtěli, aby jejich obchodní riziko nesli zákazníci.