Už kdysi na škole nám vtloukali do hlavy, že není důležité mít informace, které potřebuji, ale je důležité vědět, kde je najdu.
Ani s příchodem nových technologií se, zdá se, tolik nezměnilo. Jak postupně stárnu, jsem docela rád, že určitá zkušenost s hledáním, získáváním a vyhodnocováním informací bude mít vždycky svou váhu, i když budou technologie sebedokonalejší. A i když se podaří dosáhnout toho, k čemu směřuje Jiří Donát, stejně bude záležet na tom, jak srozumitelně definuji svůj profil a popíšu, co mě zajímá.
A rozhodně bude stále mít smysl zajít na pivo s někým, kdo určitě má informace, které potřebuji, a dokáže je patřičně okomentovat. Dá se rovněž očekávat, že mu budu moci teď nebo jindy oplatit stejnou mincí. Internet je fajn, ale nepřestaňme chodit na pivo (nebo na skotskou, nebo co kdo pije).
Stejne ty nejcennejsi informace nikdo na web jen tak neda. Muzme tu udelat maly pokus. Co treba hledat na Internetu informace o 10 nejvetsich pivovarech na svete - podle toho, kolik vyprodukuji piva (snad se tomu rika "vystav" - nevim, pivo ja nepiju ;-) ) nebo dokonce podle obratu. A co treba chtit zebricek 100 takovych pivovaru. Osobne se domnivam, ze tu desitku nekde za par hodin najdeme, ale se stovkou jiz budou problemy. Presto bude x databazi pristupnych za penize, kde ta 100 bude k dizpozici behem par minut, ale zase za desitky/stovky dolaru - ktere zaplati praci tech, kteri zebricky pracne sestavovali.
Jednoznačně nesouhlasím. Nevím, jestli to každý snadno vidí, ale například přímo v této diskusi je nápad, na který bych se nestyděl napsat profesionální byznys plán (revenue stream by byl také jasný) a jít s ním za investorem. Hodnota této informace se nedá hodnotou žebříčku největších pivovarů vůbec srovnat.
To samozrejme neda, s tim take souhlasim. Tato diskuse skutecne prinasi napady, ktere maji (PRO NAS, KTERI TOMU ROZUMIME) jisty potencial. Takze by se mohl zavest placeny pristup ;-) Protoze sam mam jeden business plan (+ peknou domenu detektiv.cz ;-), ktery souvisi se hledanim, mam rozepsany, nikdy jsem sem take nenapsal vse, co si myslim. To se ale da ocekavat, ne? :-))) Spise to nasavam Vase napady ;-)
Kazda informace ma pro kazdeho jinou hodnotu. Pokud srovnavame ty pivovary, tak nekdo, kdo bude vyrabet zarizeni pro ne, takovou informaci oceni. Ovsem zrovna tahle informace je kancelarskou informaci, ktera je verejna a snadno dosazitelna (pro toho, kdo vi, kam sahnout). Nase diskuse by patrila spise mezi "sedou literaturu". Myslim si ale, ze kdybychom jeli na konferenci o vyhledavani http://www.onlineworld2000.com tak budeme mit prilezitost zapojit do diskusi "o rad vyssich". A plne materialy z takove konference nikdo davat na web nebude (uz jen proto, ze konference je placena a materialy na CD-ROM jdou do GB). Muj kolega na jedne z techto konferencich byl, snad se i ja casem podivam :-)
Spise jsem chtel nastinit, ze hledani na Internetu neni vzdy tou nejlepsi cestou, jak nektere informace (spolehlive) ziskat za primerenou dobu, kdy investovany cas nebude drazsi, nez zaplaceni pristupu do profesionalnich databazi. Pripada mi totiz, ze vetsina lidi se mylne domnniva, ze "na Internetu je vsechno". Hledat se musi clovek ucit a ta zkusenost se neda snadno predat. Znam mnoho lidi, kteri umeji s Internetem, ale casto me vyuzivaji, aby se zeptali kde to ci ono maji hledat. Je to pro ne pohodlnejsi a pro me jsou to zkusenosti, casto az do pozdniho rana, straveneho u vyhledavacu ;-)
Reaguji na: "Protoze sam mam jeden business plan (+ peknou domenu detektiv.cz ;-), ktery souvisi se hledanim, mam rozepsany, nikdy jsem sem take nenapsal vse, co si myslim. To se ale da ocekavat, ne?"
Dá se to očekávat, pane Nováček. Ale stejně to v diskusi nevadí. Příroda totiž jde na tyto věci "hrubou silou". Najdou se lidé, kteří nechtějí diskutovat, ale najdou se i lidé, kteří jsou velmi otevření. To má za následek, že výsledná diskuse je velmi otevřená.
Víte, samotný nápad se musí před jeho realizací ještě mnohokrát převrátit. A nejlépe pracovat s ním umí jeho tvůrce, který prostě pokračuje v myšlenkovém procesu, který jej k nápadu přivedl. Otevřenost není naše hrozba: je to naše šance, jak urychlit tento myšlenkový proces a mít tak šanci, vytvořit něco opravdu výjimečného. Vážím si těch, kteří to také tak chápou.