no přece ti diváci, díky kterým Nově plynou ty milióny se budou pořád chtít bavit u filmů, superstar a večerníčků ... jen budou chtít větší svobodu ve smyslu vytvářet si TV program na míru.
Část mladších co už teď koukají na stream a youtube možná přetáhnou i na své stránky (a získají za ně reklamní peníze), budou se na nich učit, budou dělat chyby, ale hlavně zatnou drápek.
A až bude někdy za 5-10 let v každé TV standardizovaný firmware/OS pro on-line TV, čeští uživatelé si v seznamu dostupných seriálů zatrhnou vedle Gynekologie 15 i sledování novácké Ulice, protože Nova bude připravena. Pochopitelně zdarma jen pokud zhlédnou reklamní blok a budou při něm patřičně reagovat mačkáním tlačítek na DO, žádné přepínání kanálů jako dnes ... dokonalé řešení :-)
myslím, že to je jednoduché.
- s uvolněním trhu a konkurencí nových stanic už nebude mít Nova takovou pozici jako dnes
- a hlavně všude se dnes mluví o tom, že TV v současné podobě zvoní umíráček (viz dnešní zpráva zde na serveru)
- je to podnikatel na médiálním trhu, takže buď se vrhne na nějaké noviny (jenže ty už budou také brzy jen jako e-noviny) nebo rovnou na web. Zvolili web ... je to logické.
Nova chce proste diky svemu TV kanalu (dokud ma jeste dominantni sledovanost) prosadit dalsi projekty. At uz je to novy kanal Nova Cinema (po kterem by bez masivni kampane na hlavnim kanalu mimochodem asi take jinak ani pes nestekl) nebo ted webovy portal. Prvni v tom sice neni a nebude, ale faktem je, ze ma k jejich propagaci momentalne nejsilnejsi reklamni medium.
Úspěch novy byl (jak vsichni dobre vi) zalozen na tom, ze zacala vysilat na kmitoctech
s pokrytim 95% uzemi s moznosti to chytnout prakticky na kus dratu (a hlavne vsichni to meli nastavene) a konkurence byla nulova. Proti tomu startovat (hlavne zpravodajsky) web v dnesni dobe je samozrejme ponekud "nesnadne" - neni to jen o rozdilu technologie, ale treba i o moznostech pripojeni k internetu. Takze zatimco tv novu si pustila babicka
z horni-dolni a na druhou stranu nekdo komu bylo treba 12 let, tak www.tn.cz si pusti
sice taky nekdo komu je 12, ale uz ne ta babicka. Nova zrejme sazi na sit vlastnich a spolupracujicich zpravodaju diky kterym bude mit i video prispevky, to vse podporene
reklamou v TV. Trochu mi nesedi ta uvadena nejvetsi konkurence (iDnes, Aktuálně. nebo Novinky) a zarazeni se mezi "seznam,atlas a centrum" - kdyz treba Atlas ma azpravy.cz ... :-)
pro znalé. Máte někdo ekonomickou představu o tom, co nutká Novu investovat do zpravodajského webu? Že by doufala ve stejný úspěch, který se jí povedl na trhu televizním, zopakovat i na webu? Inu miliardy lákají, ale povede se to jen někomu a hlavně těm prvním, co pro to něco udělali, obětovali, riskovali a ne jen těm, co se chtějí vézt na módní vlně.