Vážení, uvědomte si, že jsme v ČR!
Sám provozuji mimo jiné e-shop a je občas neuvěřitelné, co lidi všechno zkoušejí za kousky.
Takže už vidím zcela reálně situaci, kdy zákazníkovi nechám poslat nové zboží, on se pak na mne z nějakého důvodu naštve (například protože po něm vymáhám nezaplacenou fakturu) a nahlásí na ČOI, že zboží přišlo rozbalené a použité. Samozřejmě, že rozbalené a použité ho mít bude, protože si ho SÁM rozbalí a použije! Na čí straně je tedy prokázat, že zboží došlo zabalené a nepoužité?
Nezaplacené faktury jsou kapitola sama pro sebe a snažím se jim vyhýbat, protože 90% zákazníků jakmile jde faktura do vymáhání, tak začne na zboží hledat neexistující vady, případně se jej i po několika měsících používání snaží vracet a udělají téměř cokoliv, jenom aby se vyhnuli zaplacení faktury.
Jelikoz obal neni soucasti vyrobku (coz mimochodem znaci, ze ten do odpovidal za COI nezna zakon), tak o nejakem rozbaleni/nerozbaleni nebo poskozeni obalu nemuze byt vubec rec.
Diskuse by se mohla vest na tema - zbozi bylo zabaleno spatne(vubec...) a dorazilo poskozene.
Jinak se da rict, ze ve vztazich s endusery je obecne dukazni povinost na prodejci. Zjednodusene receno, pokud prodejce neni schopen prokazat, ze zakaznik nema pravdu, tak pripadny spor prohraje. Duvod je ten, ze pripadny soud bude kupujiciho brat jako pravne slabsi stranu.
Znám e-shopy, kde se každá objednávka před zavřením krabice fotí (krabice vjede pod foťák, ten cvakne, krabice se zavře, zalepí a jde do pošty), pak je poměrně jednoduché prokázat, v jakém stavu krabice odešla.
Oni objednávající jsou velice vynalézavý, speciálně mladších ročníků, zažil jsem několik případů, kdy si objednali 2 věci, obě obdržely, a pak tvrdili, že jim přišla jen jedna a chtěli zpátky peníze...
Marně hledám nejízlivou formu odpovědi, ale takový důkaz je fakt totálně naprd. To jen svědčí, že v nějakou chvíli (klidně dva měsíce před expedicí) se v nějaké krabici, něco nacházelo - ale jestli to vzápětí skladník nevyndal, nezahrál si s Vaším monitorem basket, ... nic z toho nelze vyloučit.
Čistě hypoteticky by musel být nějakým ověřitelným (!!) způsobem natočený celý proces zabalení (včetně tedy záběru, kdy je balený produkt evidentně bez vady - což je opět kategorie sama pro sebe) a ihned naložen do auta dopravce.
Ověřitelný způsob by znamenalo, že záznamové zařízení musí být zapečeťený, mít dostatečný detail záznamu, každopádně ani tento případ nevylučuje, že zboží může být poškozeno už od dodavatele a pouze je zabalené v neporušeném obalu.
Takže podobné výmysly s točením a focením a já nevím co ještě pokud nebudou 100% dotažené jsou vyhozené peníze nebo čas (tedy zase peníze).
Tohle funguje jinak, a pouziva se to spis proti dopravci nez proti zakaznikovi. Jednoduse natocim, ze sem do auta nalozil 50 krabic (coz je naprosto nezpochybnitelny, ridic bude v zaberu samo taky, spz ...) a az se nekdo ozve ze mu neco nedorazilo nebo mu toho prisla pulka, budu chtit od dopravce dolozit doruceni 50 krabic.
Jinak, ztrati se klido i paleta nebo dve zbozi ... (osobne sem dohledaval zaznam nakladky nekolikrat), nasledne se ukazalo, ze ridic si paletu slozil u sveho domku ... pripadne ze skladnik nalozil (opakovane) paletu navic a pak se s ridicem sabnul ...
Samozrejme, ze prodejce nemuze vydavat vracene zbozi za nove, pokud by takove zbozi bylov cene nad 5000, tak se jedna o trestny cin. Sam jsem rozhodnuty, pokud mi prijde zbozi v hodnote nad 5000 kc se znamkami pouziti podat okamzite trestni oznameni. Uz dnes clovek musi vybalovat zbozi v chirurgickych rukavicich a konektory prohlizet pod lupou.
Zajimave jaks e vsichni dusuji, ze zbozi oznacuji jako pouzite, ale zajimave, ze v e-shopech neni takove zbozi "se slevou" videt.
Nevim, jestli mam jmenovat, ale od prodejce jmenovanem ve clanku a dusujicim se, ze vracene zbozi oznacuje jsem dostal pouzitou grafickou kartu a zakladni desku. Proto jsem tak radikalni, priste pujde durazne upozorneni prodejci a pokud nebude reakce a zbozi bude 5000+ podavam trestni oznameni.
A jak je to tady s náklady na celou operaci při snížení hodnoty zboží, které bude následně prodávané jako použité?
Odst. 10 §53 obč. zák. praví, že "má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží".
Patří mezi tyto náklady ztráta hodnoty vráceného zboží způsobená používáním (tzn. nikoliv ten případ, kdy zboží je pouze rozbaleno a nepoužito)?
Asi takhle, když někdo vrací u nás použité zboží ve 14-denní lhůtě, předem ho upozorníme na to, že bude zboží předáno do autorizovaného servisu ke znovuuvedení do původního stavu, což může stát podle produktu cca 1.000 Kč (jedná se o elektroniku). Vratek díky tomu máme minimum.
Podívejte, když si někdo koupí za 1.490 Kč kávovar, který obvykle stojí cca 2.000 a ve 14-denní lhůtě ho vrátí totálně zasraný a použitý, tak ho k vyčištění zkrátka dáme a náklady hradí zákazník, nevidím důvod, proč bychom měli fungovat jako půjčovna a doplácet na to. Kávovar si může zákazník vyzkoušet v obchodních centrech atp.
Skvělá argumentace, takže já jako zákazník si mám kávovar vyzkoušet v obchodním centru, kde ho mají za 2000. Ale koupit ho mám u vás, protože ho máte za 1590, právě proto, že nemáte náklady, která musí nést prodejce v obchodním centru kde jsem si kávovar vyzkoušel.
Krásný příklad férového podnikání.
Skutečně jste na tom tak špatně, že nevidíte rozdíl mezi vybalením kávovaru v obchodním centru a každodenním používání kávovaru doma po celý týden (které pak zákazník nazve "vyzkoušení ve 14 denní lhůtě")? Samozřejmě, že prodejce v obchodním centru má vyšší náklady, ale rozhodně ne proto, že by provozoval půjčovnu kávovarů, spíš kvůli nájemnému.
Ale vidím, uplný blázen nejsem. Jen mi příjde hloupé říct:" Ať si to zakázník vyzkouší jinde( u někoho jiného), ale za to já mu to pak prodám levněji."
Navíc tady nejde o kávovar Ondřej nademnou uvádí, že to tak dělají automaticky u každého zboží. A zároveň s objednávko přidají výhružku "pokutou" jestli se opovážím zboží vrátit. Přijít mi tohle s potvrzením objednávky, tak asi zboží ani neodeberu.
Vy poznáte, zda byl kávovar vyzkoušen jednou nebo 15 krát? Jak si má zákazník kávovar vyzkoušet, aniž by v něm kafe uvařil?
Za x let, kdy nakupuju v e-shopech jsem využil práva na vrácení zboží (drobná elektronika) 2x, neb toto nemělo deklarované vlastnosti (funkce). Uznávám, že na tom se používání neprojeví, bylo pouze rozbaleno (ostatně kávovar se jenom umeje). Nicméně, chovám se k prodejci slušně - i v těchto dvou případech jsem jednou koupil na stejném e-shopu jiné zboží a podruhé jsme se dohodli na slevě.
Kdyby mi ale začal obchodník vyhrožovat, jednak se budu bránit a jednak tam už v životě nenakoupím a ještě e-shop "vychválím" po známých.
Stačí demonstrativně - tj., že třeba vidítě u kávovaru, že topí topná spirála, funguje napájení atd.
Každopádně, kdyby mi takový zákazník přišel a trval na tom - asi bych mu to kafe na tom uvařil a v případě trouby klidně i nachystal kompletní obědové menu.
Ovšem ZDARMA bych pak k tomu zákazníkovi přibalil teleskopický obušek, pepřový sprej, plynovou pistoli a elektrický paralyzér, který bych zákazníkovi také předvedl přímo na něm :-D (Musí mít přece jistotu, že funguje a že u útočníka vyvolá přesně ten stav jako byl popsán v katalogu :-D)
Pak mu vše zabalil a popřál pěkný den :-D
Do dvoji zadedele ti prvni pravnik narve tvoje prsty a pak ti je da olizat, neb vibrator samozrejme predvest muze - vybali ho a zapne. Tim je predveden. Stejne tak u toho kavovaru proste ukaze, ze hreje ... => musi to rozbalit a zprovoznit.
Doporucuju neplkat a precist si ten zakon. Predvest je nutne zbozi, jehoz povaha to umoznuje. A jelikoz se tu bavime prevazne o elektronice, tak neni vubec o cem diskutovat, pocitace, mobily, ... to vsechno predvest mozne je => prodejce to predvest musi. To ze je zbozi dodavano v jakemsi "predinstalacnim" nastaveni je jeho problem. Nehlede na to, ze prakticky vsechno lze zresetovat do tovarniho nastaveni behem okamziku.
Prodejce je dokonce povinen mit v prodejne odpovidajici prostor, aby takove predvedeni bylo mozne.
Asi takhle, zalezi na funkci - pokud to bude kafomat co kafe i mele, tak chci videt jak ho namele. Ovsem opakovane sem se setkal s pristupem "ja to rozbalim a vy si to pak nekoupite", naces s radosti reaguju "jasne ze si to nekoupim, a jeste vam zaridim flastr za poruseni zakona".
Přesně to na pana X sedí ;-) Jinak jsou ještě výborní "zákazníci" co si objednají stejné zboží ve více obchodech a pak si nechají samozřejmě jen jedno a zbytek se vrací zpět. Ono dokud nebudou mít vlastní zkušenost třeba jen s malým byznysem, tak to prostě nepochopí a budou pořád pseudoargumentovat a vyhrožovat právníky i když ani neznají pomalu svoje jméno...
Řeknu to takhle - poznat to nemusím vždy, ale určitě se najdou i případy, kdy to poznat půjde. Navíc mám pocit, že vy absolutně nechápete jednu věc - možnost vrácení zboží do 14 dnů je tu proto, aby nahradila chybějící možnost vidět zboží ve skutečnosti, jako je to v kamenné prodejně.
A vy se ptáte: "Jak si má zákazník kávovar vyzkoušet, aniž by v něm kafe uvařil". Odpovím otázkou - jak to uděláte třeba v Electroworldu? Necháte si kávovar vybalit, vytáhnete z kapsy balíček Jacobsu, lahvičku dobré vody a zeptáte se, kde mají volnou zásuvku?
Ustanovení § 15 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele ukládá prodávajícímu povinnost na žádost spotřebitele výrobek předvést. Povinnost je vázána na povahu výrobku, jež předvedení musí umožňovat. Předvedení lze chápat jednak jako pouhé ukázání (např. vyjmutím z obalu), jednak jako demonstraci, tedy přezkoušení či předvedení činnosti. Podobná povinnost je uvedena i v ustanovení § 616 odst. 2 občanského zákoníku, který dává kupujícímu právo, aby věc byla před ním překontrolována nebo aby mu byla její činnost předvedena
Kdybych měl zrovna svou hádavou náladu, tak si pište že přesně to bych udělal a pokud by mě nevyhověly tak bych se otočil a odešel do jiného krámu kde sice si 500,- připlatím, ale kávu mi na něm uvaří. Je to prostě o preferencích někdo preferuje cenu za každou cenu někdo si rád připlatí za solidní přístup.
Ne. Ale buďte ujištěn, že mi ho i v tom EW vezmou zpátky a vymění za jiný, pokud nebudu spokojen ;-)
A já to chápu, reagoval jsem spíš nad předřečníka, na kterého pak reagujete vy – tj. jakmile by mi e-shop předem vyhrožoval, tak skončil. Nepřijde navíc jen o mě, ale o rodinu a spoustu známých, kteří se se mnou před nákupem elektroniky radí. A oni o tom řeknou zase svým známým.
Proc bych mel neco reklamovat, kdyz odstoupit od smlouvy je jednodussi?
BTW: do tech 14ti dnu nic vracet nemusite, staci prodejce informovat (v teto lhute) ze od smlouvy na zaklade tohoto zakoneho ustanoveni odstupujete. Fyzicky vratit zbozi pak musite v "primerene" lhute, kterou ovsem zakon nijak nedefinuje.
Já vám rozumím, na druhou stranu chápu i ten e-shop. Pokud je zákazníků hrajících na "půjčovnu" víc, přijde mi pochopitelné, že to e-shop nějak řešit musí. Už třeba jen proto, že EW si vyhradí jeden kávovar, na kterém si zákazníci vaří kávu :-), a ten mu vydrží po celou dobu prodeje tohoto výrobku, tudíž ta ztráta z opotřebení není tak hrozná, jako když každý zákazník chtěl vařit to svoje kafe na fungl novém kávovaru (ekvivalent prodeje v e-shopu s vrácením do 14 dnů).
Souhlasím, že pokud těch případů tolik není, může varování (či vyhrožování, jak chcete) zbytečně odradit víc zákazníků a ve finále způsobit větší škodu než uvádění použitých kávovarů do původního stavu .
V obchodním centru jsou vystavené kousky dodány zdarma dodavatelem v rámci ostatních podmínek spolupráce. Protože dodavatel o spolupráci s obchodním řetezcem stojí, přistupuje na někdy neuvěřitelné podmínky. Dodávání kusů na vystavení mezi to patří zcela běžně.
Ale obecně opravdu není důvod, aby e-shop fungoval jako půjčovna. Jedna věc je, když zboží nesplňuje deklarované vlastnosti a jde o reklamaci a druhá, že nesplňuje vlastnosti, o kterých si kupující "myslel", že má výrobek mít. S tím vás v obchoďáku s maržemi běžně přes 30% většinou vyhodí a e-shop s marží 4-6% má jen zasalutovat a zaplatit zákazníkův rozmar?
Možnost vrácení je opravdu myšlena (přečtěte si Poznámky k zákonu) především jako možnost se rozmyslet a odstoupit od smlouvy (pokud na zboží mezitím něco poškodím, tak to samozřejmě zaplatím). Ne 14 dní používat a pak vrátit.
Ale stanovisko ČOI je diskriminační v tom bodě, že by nabízené zboží nesmělo být ani rozbaleno. V obchoďáku běžně zboží rozbalí, předvedou a pak prodají dalšímu zákazníkovi. Nebo myslíte, že po prvním otevření krabice ho zlevní?? Proč by to e-shop nesměl udělat stejně?
Eshop s marzi 4-6% neexistuje (pripadne nebude existovat pristi tyden). Fakt rad posloucham tyhle bachorky. Bezna marze klasickyho marketu se blizi spis 100% nez 30%. Moh bych uvest i konkretni priklady, neb s tim mam co docineni. 30% je tam marze pri "sleva az 70%".
Stanovisko COI je samozrejme pitomost, protoze obal neni soucasti vyrobku a velmi me prekvapuje, ze se za COI vyjadruje blb, ktery nezna zakladni veci zakona.
14 dnu je predevsim o tom, ze potrebujete dostatek casu na to aby se prodejce nemoh vymluvit, ze ste od smlouvy odstoupil pozde - bezne se predpoklada ze vam 2-3 dny budou stacit, ale pro sychr.
Jinak nikdo nikoho nenuti eshop provozovat, a pokud jej provozovat chcete, tak proste musite zakalkulovat vsechny naklady, vcetne tech na dodrzovani legislativy. Taky po vas chteji priznani k DPH, ktere nekdo (za penize) musi zpracovat, stejne jako po vas chteji priznani k dalsim danim, statistiky ... a spoustu dalsich veci, ktere taky nevycitate zakaznikovi.
Doporucuju se nevyjadrovat kdyz neumim pocitat s % a vim kulovy o tom, jak funguji dodavky do marketu.
Pro informaci, to ze mate na tom papiru ve schrance nejaky zbozi = zaplatil to vyrobce/dodavatel. To ze je zbozi v "akci" = vyrobce/dodavatel dodal bud zdarma, nebo jeste zaplatil za to, ze vubec dodat neco mohl ...
Nelibi? Ok, tamhle ceka ve fronte dalsich 30, co radi dodaji.
jj, naivove sou po netu vsude ... takovy "letakovny" (= poplatek za uvedeni vyrobku na letaku) je od cca 100 000Kc - podle toho, jestli je to nekam dozadu nebo na prvni stranu, produkty ktery tam budou samo vybira market a dodavatele se nepta - tomu to oznamuje.
Realne plati, ze ty papiry ve schrankach markety nestoji ani korunu, naopak na nich vydelavaji.
Pak se samo plati "regalny" - umisteni produktu do regalu ... Mno a kdyz market neco neproda, tak to vrati dodavateli a prachy chce samo zpet (realne spis zadne nezaplati, protoze ma bezne splatnost 90dnu +).
kdyby jste nenapsal ze za COI se vyjdroval blb tak bych rekl ze vas prispevek je blabol, ale alespon v necem jste se trefil
chtel bych videt, ktery eshop s elektronikou funguje na vice nez 5%, to mate pravdu, kdyby mel vetsi marze tak uz, by tady za tyden nebyl, protoze by nic neprodal, to ze eshpu s elektronikou je tady hodne je pravda, ale problem je v tom, ze si neustale nekdo mysli jak je to zlaty dul a stale to zkousi dalsi a dalsi garaznik
nicmene zakon je jedna vec a to proc tady je druha, je tu proto, aby pomohl dohode mezi dvema subjekty a dal jim pravidla, ktera tuto spolecnost ochrani, ale zase prilis neomezi,
obecně k této diskusi:
jestli budete podporovat tyhle nesmysly mezi konecnymi spotrebiteli, tak diky vam jen bude vznikat vice sede ekonomiky a podvodu, zakon akce a reakce ze? prodavajici na to budou reagovat logicky nelegalni odpovedi na nesmyslne regulace
Pak budou jednoduse vymyceni. Tyhle zakony tu sou proc? Protoze prodejci se chovaji jako dobytci a nejsou schopni na webu uvadet pravdive informace. Az budou, tak nebude treba resit to, jak zbozi, ktere neodpovida informacim na webu, vratit.
BTW: Trebas Alza ma prumer tak 30% (ale taky podstatne vic, jak u ceho). A to mluvim jen o IT vecech, dalsi elektroniku neresim, tam to bude samo vic. Naprosto nejmin co kdy mela se pohybovala marze kolem 10-15%, ale to bylo v dobach, kdy to byla one man show.
Co myslite, kdepak se veme cenovej rozdil tak velkej, ze i pri $40 postovnyho se mi vyplati si nechat poslat cokoli nad $100 z US? A to vcetne toho, ze zaplatim DPH? Oni asi prodejci v US maj marzi zapornou => prodeje dotujou, ze?
Jeste stesti, ze si vase stara nekupuje vlozky pres eshop. Clanek je o tom, zda vam smi obchodnik prodat vracene a hlavne pouzite zbozi. Nezlobte se, ale jsou veci, ktere je opravdu lepsi koupit v kamennem obchode - coz je prave ten kavovar. Podle vas je normalni, ze budete mit o petistovku levnejsi kavovar, vy ho behem 14 dnu zavsivite (teprve pred lhutou zjistite, ze vam nevyhovuje a dalsi naklady ponese prodejce? I debil pozna pri prvnim pouziti, zda vyhovuje, prodejce pak muze prodat jako vracene, cou sorry, ale u 14 dni pouzivaneho kavovaru, kdy nevidite, zda tam zakaznik davala napriklad originalni patrony jde dost tezce. Znamy naopak resi prave s technikou, kde se pripravuje jidlo "damu" ktera toto dela s kazdym vyrobkem nekolikrat (vzdy ale az na zakonne hranici 14 dnu). CHtelo by to, kdyby byl seznam takovych tetrevu, ono by se zjistilo, ze jsou to porad ti sami. Naopak v zakoniku by to chtelo prosadit u nektereho druhu zbozi, aby byl zakaznik povinnen uvest duvod vraceni (obzvlaste prave zminene kavovary, toustovace atd) bych tam zaradila, prave proto, ze lidi jsou kolikrat pekna prasata - jak do zachazeni, tak co do hygieny
Docela bych se pobavil, kdyby doslo na nejaky spor, nebot povinost zbozi predvest mate ze zakona - a je uplne jedno jak to udelate. Pocitam ze velmi brzo prijdete o ZL, podle nove upravy jiz lze i zakova "pochybeni" firmu zavrit. Nikdo vas nenuti prodavat po netu, muzete mit vlastni kram a zbozi predvadet tam.
1. Prodej vráceného za nové je svinstvo.
2. Vracení výrobků není o nic lepší.
Nejsem majitelem e-shopu a přes internet nic neprodávám, jen nakupuji. Moc si nedokážu představit situaci, kdy bych tu lhůtu využil. Připadal bych si asi podobně, jako kdybych si nechal na čelo vytetovat "Jsem de*il". Koupil jsem si něco, co jsem nechtěl, nebo jsem si byl línej o tom něco zjistit, teď se mi to nelíbí, způsobil jsem tím jinému škodu, ale zákon mě zachránil. Jak je na tom světě krásně.
Ano, jsem de*il a když si koupím něco co neodpovídá popisu v textu, vrátím to. A protože je zákon je stavěný tak, že je snažší to vrátit ve 14denní lhůtě bez udání důvodu, než se dohadovat o chybně uvedených parametrech, využiji raši této lhůty.
Moje konkrétní příklady? Pračka měla mít přímé sprchování prádla a neměla, žehlička měla mít funkci Anticalc a neměla, nůžky na trávu když viděly trávu zbízka se radši zastavily... Celkem za posledních cca 8 let myslím 4 nebo 5 případů u různých prodejců.
Ten kdo si plete obchod s půčovnou není de*il ale něco jiného (potvrzuji i ze strany prodejce), ale kdybych si já uvedené zboží nechal nebo se pouštěl do složitých sporů dokazování parametrů, byl bych de*il já pokud to můžu udělat jednoduše. (ano, kdybych dokázal chybně uvedené parametry, měl bych i dopravu zpět do obchodu zdarma).
Tak "půjčování" je supersvinstvo.
Jinak tedy parametry zboží zásadně kontroluji na stránkách výrobce (pokud je to možné). Srovnávat popisky z více e-shopů nemá moc cenu, texty si často kradou jeden od druhého i s chybami.
Prostě - než něco objednám, tak vím, že je to PŘESNĚ to, co chci, o tom jsem psal v původním příspěvku. Když to nedokážu zjistit, nebo tomu nerozumím, tak zvednu pozadí a jdu nakoupit do obchodu.
Kecy. Typickej příklad je tady tak propíraná elektronika.
Např. když jsem kupoval monitor, tak jsem možnosti vrácení výrobku využil hned dvakrát - první monitor měl dva mrtvý pixely, druhej monitor pro změnu "pískal" takovým způsobem, že mě po 15 minutách bolela hlava. Kupodivu, na stránkách výrobce taková feaura nebyla uvedená (konkrétně u monitorů je to věc pekelná, jeden kus píská a druhej je naprosto v pořádku, je to o náhodě).
Jinej příklad - koupil jsem novou myš, Razera? Kupodivu nikde nebylo uvedeno, že kromě standardních funkcí funguje taky jako topný těleso, prostě se zahřívala.
V obou případech jsem věděl PŘESNĚ, co chci, informací jsem měl zjištěných taky dost a stejně mi to bylo na nic.
Ano, jsem debil, kdyz jsem pres e-shop koupil spojkove lozisko, ktere bylo uvedeno jako nahradni dil do meho vozu (vyhledano pres jejich menu) a v servisu se ukazalo, ze je uplne jine nez puvodni. Po nejake te korespondenci se podarilo vratit, pak se ze mne chvili snazili delat vola a nakonec se omluvili za chybu na webu (divali se na interni verzi a chyba byla na verejne). Proste jsem debil ...
Zkuste si třeba místo elektroniky představit oblečení nebo obuv. Tam si můžete parametry zjišťovat dlouho, ale dokud to nevyzkoušíte, nemáte šanci vědět, jestli to skutečně sedne - různí výrobci číslují různě (standardy ignorují), v botě třeba může vadit špatně umístěný vnitřní šev (ale na jiné noze to bude ok), někdo má užší nohu, někdo vyšší nárt atd.
Zkrátka nelze paušalizovat. U elektroniky postupuju stejně jako vy - zjistím si maximum informací z různých zdrojů. A zatím jsem neměl důvod zboží vrátit (ale jsem rád, že možnost tady je). Obuv jsem s klidem vracel několikrát a debil rozhodně nejsem (a ani nevidím důvod, proč to psát s hvězdičkou). Prostě jsem zkusil obuv z e-shopu (a na argument, proč jsem si nešel na prodejnu, odpovídám, že na prodejně mi sami doporučili podívat se na web, protože skladem nemají vše), nevyhovovala mi, zboží jsem po vyzkoušení vrátil a prodejce mi obratem převedl zpět plnou částku bez poštovného. U takového prodejce pak nakupuji opakovaně a rád - chová se férově.
OK, máte pravdu. Oblečení jsem nikdy přes internet nekupoval, právě z toho důvodu, že ho nemůžu vyzkoušet. A nakupovat ho nebudu, protože to tak nějak vnitřně nepovažuji za správné. Ale i zde to lze zneužít, právě tento sortiment myslím není problém za čtrnáct dní znehodnotit. Pokud je férový zákazník a férový prodejce, není problém.
De*ila s hvězdičkou píšu pro to, že v diskuzi jsou zapovězeny vulgarismy. I když to je vlastně diagnóza :-).
Celý zákon o vrácení zboží do 14 dnů nahrává hlavně vyčuránkům. Objednají si ze 3 e-shopů stejný fotoaparát a převezmou pouze jeden, co jim přijde jako první...
Co zmůžou e-shopy? Jaký zákon chrání je?
Celá situace by byla pro všechny jednodušší. Vrácení zboží do 14 dnů ano, ale vrácená částka -20%. Pro další prodej musí byt zboží označeno jako použité a obchodník těchto 20% může dát jako slevu.
S nepřebráním zásilek, to už je horší. Jak dokážete, že si to pan Jan Novák z Prahy 8 opravdu objednal a ne jeho soused, na jeho jméno, aby ho nasr...? Policie by se z toho zbláznila.
Ono stačí když ho všichni pošlou poštou, pak se stane to co sem viděl nedávno na poště u člověka co byl přede mnou, přišel vyzvednout balík, paní mu říká že tam má ještě další dva a on jí na to řekl že je ve všech to stejné zboží, tak je mu jedno který z nich mu dá a ty ostatní nehodlá převzít.
Jednak na to abych zbozi neprevzal nepotrebuju zadnou 14ti denni lhutu - neb vy nejste schopen prokazat, ze sem si zbozi objednal (to ze pokud ano, jde o nezakonny postup, je vec jina)
Druhak spousta shopu tvrdi, ze ma neco skladem a ma skladem leda prd => pokud mi nekdo tvrdi, ze ma neco skladem a ja to nemam druhy den v poste, tak automaticky ztracim zajem. Jeho problem ze svym vlastnim podvodem se pripravuje o sve prachy. Pdotykam, ze pokud neco chci, nedela mi problem si pockat klido mesic, ale ocekavam, ze mi eshop da odpovidajici informaci, a ne ze mi bude obden tvrdit, ze "zitra uz to urcite bude"
A platí tohle i pro oblečení? Mě se zdá, že je to blbina. V obchodě když si taky zkoušíte věci, tak je pak ve finále nemáte se slevou a nejsou ani nijak označené, že si je někdo před vámi zkoušel.
Takže mě zajímá, zda tohle řešit a dát si pozor i u eshopu, který prodává oblečení.
Opravdu krušné to musí mít obchody s erotickými pomůckami, jestli se i na ně vztahuje "vrácení do 14 dnů bez udání důvodu".
Například takový vrácený vybrátor, který byl 14 dnů celou dobu v.... "používaný" :-DD To musí být teda něco :-D
Takové zboží je pro e-shop 100% ztráta, protože tohle neprodá ani se slevou 99% :-D
Tak to naštěstí není,
na zboží u kterého je pravděpodobnost že bylo použito v kontaktu s intimními partiemi (spodní prádlo, plavky, erotické zboží, a hygiena, nebo zboží podléhající rychlé zkáze, na přání zákazníka upravené zboží, stejně jako literatura a CD/DVD s porušeným obalem se 14 denní lhůta pro navrácení nevztahuje.
Provozuji internetový obchod s erotikou a právě v tomto odvětví je tato obava naštěstí docela neopodstatněná. I když i zde by se našlo zboží které navrátit lze.
:-)
Haha, zrovna Mall tu má co kecat. Poslali mi použitý zboží, pak dělali, že jim zpátky vůbec nedorazilo. Když ho jako zázrakem našli (potom, co jsem řekl, že půjdu na policii, protože mě okradli), nechtěli ho vyměnit, leda vrátit peníze a pak si ho mám objednat znovu. Trvalo mi dost dlouho, než jsem z nich ty peníze dostal zpátky a samozřejmě jsem si ho objednal jinde. A když se podíváte do diskuze na heuréce, tak zjistíte, že takových případů je tam víc, jestli to už teda nesmazali, když teď heuréka i mall patří jednomu subjektu. To je pořád moc se omlouváme, to by se nemělo stávat, prověřím to u kolegů, kolegyně se vám určitě ozve ... PR kecy
Zrovna minulý týden mi přišlo z mall.cz zboží (naházené v krabici jak seno) které předtím někdo rozbaloval. Původní obal na tom byl nalepený izolepama a zboží navíc bylo poškozené k nepoužití. Vrátil jsem jim ho tedy zpátky a nejspíš to pošlou nějakému dalšímu chudákovi co zbytečně zaplatí poštovné. Vyjádření paní z mall.cz mě tedy "pobavilo".
Mělo by záležet na míře opotřebení, obaly a zapnutí z vyjádření ČOI je trochu extrém, takhle by to neinterpretovala ani spotřebitelská sdružení. Podobný problém řeším, přítelkyně si koupila komp v alfacomp.cz (stokrát jí můžu říkat nekupuj tam, kde je to nejlevnější, ale kde máme nějaké zkušenosti). Když si ho vyzvedla a zapla, bylo jasné, že není první, kdo ho má doma na stole a po třech dnech šel zpátky. Ouha, chtěj jí dát o 800 méně za použití, no tak lovím v zákoně, směrnici a judikatuře ESD a těším se na soud v Ostravě :-/