Vlákno názorů k článku Mohou e-shopy prodávat zboží vrácené v zákonné lhůtě bez udání důvodu jako nové? od JKL - Vážení, uvědomte si, že jsme v ČR! Sám provozuji...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 30. 5. 2012 7:40

    JKL (neregistrovaný)

    Vážení, uvědomte si, že jsme v ČR!

    Sám provozuji mimo jiné e-shop a je občas neuvěřitelné, co lidi všechno zkoušejí za kousky.

    Takže už vidím zcela reálně situaci, kdy zákazníkovi nechám poslat nové zboží, on se pak na mne z nějakého důvodu naštve (například protože po něm vymáhám nezaplacenou fakturu) a nahlásí na ČOI, že zboží přišlo rozbalené a použité. Samozřejmě, že rozbalené a použité ho mít bude, protože si ho SÁM rozbalí a použije! Na čí straně je tedy prokázat, že zboží došlo zabalené a nepoužité?

    Nezaplacené faktury jsou kapitola sama pro sebe a snažím se jim vyhýbat, protože 90% zákazníků jakmile jde faktura do vymáhání, tak začne na zboží hledat neexistující vady, případně se jej i po několika měsících používání snaží vracet a udělají téměř cokoliv, jenom aby se vyhnuli zaplacení faktury.

  • 30. 5. 2012 17:14

    Silas15

    no a jak se určí, že ta vyfocená krabice je opravdu ta, která odešla zákazníkovi? vyfocené je to sice pěkné, ale podle mě se to jako rozhodující důkaz brát nedá.

  • 31. 5. 2012 14:20

    bez přezdívky

    Marně hledám nejízlivou formu odpovědi, ale takový důkaz je fakt totálně naprd. To jen svědčí, že v nějakou chvíli (klidně dva měsíce před expedicí) se v nějaké krabici, něco nacházelo - ale jestli to vzápětí skladník nevyndal, nezahrál si s Vaším monitorem basket, ... nic z toho nelze vyloučit.

    Čistě hypoteticky by musel být nějakým ověřitelným (!!) způsobem natočený celý proces zabalení (včetně tedy záběru, kdy je balený produkt evidentně bez vady - což je opět kategorie sama pro sebe) a ihned naložen do auta dopravce.

    Ověřitelný způsob by znamenalo, že záznamové zařízení musí být zapečeťený, mít dostatečný detail záznamu, každopádně ani tento případ nevylučuje, že zboží může být poškozeno už od dodavatele a pouze je zabalené v neporušeném obalu.

    Takže podobné výmysly s točením a focením a já nevím co ještě pokud nebudou 100% dotažené jsou vyhozené peníze nebo čas (tedy zase peníze).

  • 31. 5. 2012 16:32

    x (neregistrovaný)

    Tohle funguje jinak, a pouziva se to spis proti dopravci nez proti zakaznikovi. Jednoduse natocim, ze sem do auta nalozil 50 krabic (coz je naprosto nezpochybnitelny, ridic bude v zaberu samo taky, spz ...) a az se nekdo ozve ze mu neco nedorazilo nebo mu toho prisla pulka, budu chtit od dopravce dolozit doruceni 50 krabic.

    Jinak, ztrati se klido i paleta nebo dve zbozi ... (osobne sem dohledaval zaznam nakladky nekolikrat), nasledne se ukazalo, ze ridic si paletu slozil u sveho domku ... pripadne ze skladnik nalozil (opakovane) paletu navic a pak se s ridicem sabnul ...

  • 30. 5. 2012 7:58

    x (neregistrovaný)

    Jelikoz obal neni soucasti vyrobku (coz mimochodem znaci, ze ten do odpovidal za COI nezna zakon), tak o nejakem rozbaleni/neroz­baleni nebo poskozeni obalu nemuze byt vubec rec.

    Diskuse by se mohla vest na tema - zbozi bylo zabaleno spatne(vubec...) a dorazilo poskozene.

    Jinak se da rict, ze ve vztazich s endusery je obecne dukazni povinost na prodejci. Zjednodusene receno, pokud prodejce neni schopen prokazat, ze zakaznik nema pravdu, tak pripadny spor prohraje. Duvod je ten, ze pripadny soud bude kupujiciho brat jako pravne slabsi stranu.

  • 30. 5. 2012 11:23

    Gizmo (neregistrovaný)

    Znám e-shopy, kde se každá objednávka před zavřením krabice fotí (krabice vjede pod foťák, ten cvakne, krabice se zavře, zalepí a jde do pošty), pak je poměrně jednoduché prokázat, v jakém stavu krabice odešla.
    Oni objednávající jsou velice vynalézavý, speciálně mladších ročníků, zažil jsem několik případů, kdy si objednali 2 věci, obě obdržely, a pak tvrdili, že jim přišla jen jedna a chtěli zpátky peníze...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).