Ano, jsem de*il a když si koupím něco co neodpovídá popisu v textu, vrátím to. A protože je zákon je stavěný tak, že je snažší to vrátit ve 14denní lhůtě bez udání důvodu, než se dohadovat o chybně uvedených parametrech, využiji raši této lhůty.
Moje konkrétní příklady? Pračka měla mít přímé sprchování prádla a neměla, žehlička měla mít funkci Anticalc a neměla, nůžky na trávu když viděly trávu zbízka se radši zastavily... Celkem za posledních cca 8 let myslím 4 nebo 5 případů u různých prodejců.
Ten kdo si plete obchod s půčovnou není de*il ale něco jiného (potvrzuji i ze strany prodejce), ale kdybych si já uvedené zboží nechal nebo se pouštěl do složitých sporů dokazování parametrů, byl bych de*il já pokud to můžu udělat jednoduše. (ano, kdybych dokázal chybně uvedené parametry, měl bych i dopravu zpět do obchodu zdarma).
1. Prodej vráceného za nové je svinstvo.
2. Vracení výrobků není o nic lepší.
Nejsem majitelem e-shopu a přes internet nic neprodávám, jen nakupuji. Moc si nedokážu představit situaci, kdy bych tu lhůtu využil. Připadal bych si asi podobně, jako kdybych si nechal na čelo vytetovat "Jsem de*il". Koupil jsem si něco, co jsem nechtěl, nebo jsem si byl línej o tom něco zjistit, teď se mi to nelíbí, způsobil jsem tím jinému škodu, ale zákon mě zachránil. Jak je na tom světě krásně.
OK, máte pravdu. Oblečení jsem nikdy přes internet nekupoval, právě z toho důvodu, že ho nemůžu vyzkoušet. A nakupovat ho nebudu, protože to tak nějak vnitřně nepovažuji za správné. Ale i zde to lze zneužít, právě tento sortiment myslím není problém za čtrnáct dní znehodnotit. Pokud je férový zákazník a férový prodejce, není problém.
De*ila s hvězdičkou píšu pro to, že v diskuzi jsou zapovězeny vulgarismy. I když to je vlastně diagnóza :-).
Kecy. Typickej příklad je tady tak propíraná elektronika.
Např. když jsem kupoval monitor, tak jsem možnosti vrácení výrobku využil hned dvakrát - první monitor měl dva mrtvý pixely, druhej monitor pro změnu "pískal" takovým způsobem, že mě po 15 minutách bolela hlava. Kupodivu, na stránkách výrobce taková feaura nebyla uvedená (konkrétně u monitorů je to věc pekelná, jeden kus píská a druhej je naprosto v pořádku, je to o náhodě).
Jinej příklad - koupil jsem novou myš, Razera? Kupodivu nikde nebylo uvedeno, že kromě standardních funkcí funguje taky jako topný těleso, prostě se zahřívala.
V obou případech jsem věděl PŘESNĚ, co chci, informací jsem měl zjištěných taky dost a stejně mi to bylo na nic.
Ano, jsem debil, kdyz jsem pres e-shop koupil spojkove lozisko, ktere bylo uvedeno jako nahradni dil do meho vozu (vyhledano pres jejich menu) a v servisu se ukazalo, ze je uplne jine nez puvodni. Po nejake te korespondenci se podarilo vratit, pak se ze mne chvili snazili delat vola a nakonec se omluvili za chybu na webu (divali se na interni verzi a chyba byla na verejne). Proste jsem debil ...
Zkuste si třeba místo elektroniky představit oblečení nebo obuv. Tam si můžete parametry zjišťovat dlouho, ale dokud to nevyzkoušíte, nemáte šanci vědět, jestli to skutečně sedne - různí výrobci číslují různě (standardy ignorují), v botě třeba může vadit špatně umístěný vnitřní šev (ale na jiné noze to bude ok), někdo má užší nohu, někdo vyšší nárt atd.
Zkrátka nelze paušalizovat. U elektroniky postupuju stejně jako vy - zjistím si maximum informací z různých zdrojů. A zatím jsem neměl důvod zboží vrátit (ale jsem rád, že možnost tady je). Obuv jsem s klidem vracel několikrát a debil rozhodně nejsem (a ani nevidím důvod, proč to psát s hvězdičkou). Prostě jsem zkusil obuv z e-shopu (a na argument, proč jsem si nešel na prodejnu, odpovídám, že na prodejně mi sami doporučili podívat se na web, protože skladem nemají vše), nevyhovovala mi, zboží jsem po vyzkoušení vrátil a prodejce mi obratem převedl zpět plnou částku bez poštovného. U takového prodejce pak nakupuji opakovaně a rád - chová se férově.
Tak "půjčování" je supersvinstvo.
Jinak tedy parametry zboží zásadně kontroluji na stránkách výrobce (pokud je to možné). Srovnávat popisky z více e-shopů nemá moc cenu, texty si často kradou jeden od druhého i s chybami.
Prostě - než něco objednám, tak vím, že je to PŘESNĚ to, co chci, o tom jsem psal v původním příspěvku. Když to nedokážu zjistit, nebo tomu nerozumím, tak zvednu pozadí a jdu nakoupit do obchodu.