Z uvedeneho odkazu bez souhlasu autora ... (nejspis to zavisi na ne/zapnutem js)
https://www.linkedin.com/pulse/levneelektro-kon%C4%8D%C3%AD-petr-kral
LevneElektro končí
23. 6. 2016
Mám s LevneElektro nevyřízené účty. Nějakých deset let zpátky, když jsem pracoval na obchodě BileZbozi.cz, jsme s nimi bojovali na týdenním pořádku. Kolegyně z obchodu z nich šílely. E-shop nabízel některé produkty pod naší nákupní cenu, kopíroval nabídku našich newsletterů. Provozovatelé volali dodavatelům, že nejsme solidní partner, ať nám nedodávají, no prostě si jeli takový ten dřevácký styl. Při kontrolních objednávkách se ukázalo, že zboží nikdy nebyli schopni dodat, většinou byla taktika nalákat na nízkou cenu, následně se omluvit, že zboží už není a nabídnout dražší alternativu. Ale na webu měli položky dál vystavené.
Když jsme to řešili s dodavateli, většinou krčili rameny s tím, že nemohou nic dělat. Abychom si rozuměli, dodavatelé si samozřejmě velmi pečlivě hlídají, za kolik se jejich zboží na trhu prodává, ne že ne. Jenom tak nějak nechtěli řešit zrovna LevneElektro. Byla to doba, kdy se ceny na internetu a v kamenných obchodech lišily opravdu výrazně a dodavatelé neuměli svým tradičním partnerům z kamene obhájit, proč se stejná pračka prodává přes internet třeba o 3-5 tisíc levněji. Až když jsem byl pak na marketingu MALLu jsem zjistil, že tento e-shop, který vzešel z kamenné prodejny, to prostě s dodavateli umí. Majitelé uměli obchodní zástupce značek při cestě do Budějovic pohostit se vším všudy. Takovým tím způsobem ze staré školy. No a ti pak nad LevnymElektrem drželi ochranou ruku, přehlíželi jejich dovoz bílého zboží z Polska a další praktiky, které naopak velmi aktivně řešili s jejich konkurencí.
No, ale to už jsem byl na sto procent markeťák a jeden z největších projektů, které jsme si tehdy vymysleli, bylo sloučení asi 20 e-shopů pod jednu doménu a vytvoření nákupní galerie. Bez agentur nebo jiné externí pomoci jsme s týmem navrhli nový web. S kolegou jsme nad tím proseděli dlouhé noci, pokreslili hodně papírů, vypili hodně Red Bullů a káviček. Povedlo se, web se nasadil ven. Týdny intenzivní práce přijal i zbytek firmy docela v klidu. Asi po dvou měsících se mě ptá kolega v kuchyňce, jestli jsem to už viděl. Nechápal jsem. LevneElektro kompletně zkopírovalo náš web, jenom ho mírně obarvili, aby se neřeklo. Struktura webu a grafický styl byli identické. Dokonce tam snad nechali i naše chyby v kódu. Vůbec se toho nebáli. Věc, kterou jsme žili, nám najednou někdo vzal. Pár dní jsme to řešili, jejich šéf se mi tehdy do telefonu vysmál, ať je zkusíme klidně žalovat. Nakonec po pár dnech web upravili do méně identické kopie, ale pachuť zůstala. Tím spíš, když i následně kopírovali slogany, grafické prvky na bannerech a tak dál. Nakonec jsme se tím v týmu bavili, řešili jsme, jestli jim neposílat faktury za kreativu, čekali, co si zase přivlastní.
Je konkurence, kterou respektujete, a která vás posouvá dál a vy ji při podnikání potřebujete. A pak je konkurence, kterou můžete tak maximálně pohrdat, protože nikdy nepřišla s ničím originálním a jen tupě kopíruje, co vymyslí druzí. Nikdy jsem LevneElektro neměl rád a způsob, jakým teď fabuluje kolem ukončení své činnosti, mě utvrzuje v tom, že ho pořád řídí ti samí vykukové.
Vůbec mi takový hráč na trhu chybět nebude.
tohle do toho vnáší více světla, proste nesolidní lidi...
https://www.linkedin.com/pulse/levneelektro-kon%C4%8D%C3%AD-petr-kral