Zkuste to nejak dolozit. Me se naopak zda, ze oproti cizine jsou u nas podvody s bankovnimi kartami o rad nizsi.
Jak uz psal Nikola Rafaj, ja bych monetku na svem webu neimplementovat zrovna tak, jako bych si nezalozil obchod na Vltave. Podle meho nazoru uz v nekterych pripadech riziko insider tradingu mezi jednotlivymi lidmi CPRESSu (nevim o tom, ze mate nejake divize) prekrocilo akceptovatelnou mez.
Jinak s dovolením o riziku insider tradingu v CP nevíte vůbec nic; to říkám jako prostý fakt, nechci vás nijak urazit. Vůbec nevíte, jak jsou u nás zabezpečená data, jaké jsou směrnice pro práci s nimi, kdo k nim má přístup, ba vůbec nic ani nevíte o uspořádání firmy, jak píšete v příspěvku, ale dovolíte si cosi bezostyšně plácat o "překročení akceptovatelné meze".
Kdybyste i jinde důsledně uplatňoval podobně paranoidní strach o svá data jako zde prezentujete, byl byste nyní bezdomovcem, protože byste se nenechal zaměstnat (zaměstnavatel vyžaduje spoustu vašich informací), nebydlel (úřady vyžadují u bydlícího spoustu informací), neměl byste řidičák, nebyl byste pojištěn, nikdy byste neodevzdal daňové přiznání atd. A konečně se domnívám, že silně přeceňujete vypovídací schopnost a využitelnost dat vašeho imaginárního obchodu "U Zuba".
Copak o to, ja Vam to klidne dovolim. Nevim, jak jsou u Vas zabezpecena data, nevim, jak mate zabezpecenou praci s nimi, nevim, kdo k nim ma pristup, vubec nic nevim o usporadani firmy. A vite, ze me prave TENTO fakt jemne znervoznuje? Na banky nekdo dohlizi, nevim o tom, ze by ilikeq provozovalo nejake e-shopy, tudiz me treba tam ten problem tolik netrapi.
Pokud se tyce meho zamestnavatele, tak momentalne nemam zadneho. Mam nejake ty zakazniky :-) Nicmene s mymi predchozimi zamestnavateli jsem mel pomerne slusne smluvni podminky.
Pokud se tyce vypovidavosti dat obchodu "U Zuba", tak obchod "U Zuba" neni virtualni (skutecne jednomu ze svych zakazniku cosi kolem jeho obchodu a platebnich bran radim). Faktem je, ze vyzutelnost dat vidim v tom, ze by Vltava mohla velmi rychle a efektivne prijit k datum, jaky obrat dela muj sortiment a pripadne ho nabidnout ve svem e-shopu.
Sice me nechavaly chladnym aktivity typu "dobre weby", pridelovani certifikatu "sami sobe" je u nas folklorem, nicmene pokud jde o penize, je to neco trosku jineho.
To, že vám neřeknu "z jakého titulu funkce" (??) jsem informace získal, přece neznamená, že nemůžu uvádět, že je mám (či že se tím mám "nechlubit"). Mám je přímo od zdroje, tam, kde se rodí, nicméně jsem slíbil (a podepsal NDA), že nebudu konkrétní údaje dál šířit. S tím jste se, předpokládám, již také mnohokrát setkal, a pokud ne, tak se s tím ještě setkáte...
Jinak doufám, že vás naši pracovníci přesvědčí, že vašim datům žádné zneužití nehrozí; i kdybyste měl určité pochybnosti, domnívám se, že naznáte, že výhody používání systému to předčí. Nechci poučovat, ale zvažte, zda trošku nepřeceňujete význam vašich dat (tj. člověk ten a ten koupil to a to) a možnost jejich využití konkurencí (notabene si konkurujeme zcela minimálně, snad v 1-2% zboží). Co nám pomůže to, že si F.W. u vás koupil ledničku? Že bychom mu nabídli, ať si od nás koupí ještě jednu, když ledničky notabene nevedeme? Je to statisticky signifikantní? Určitě ne, pokud by se nejednalo o stovky či tisíce plateb přes MOnetku přes váš obchod - ale to myslím není v dohledné době pravděpodobné.
Jsem zklamaný nad častou krátkozrakostí (to nemyslím tento případ) typu "s konkurentem NIKDY nebudu obchodovat, i kdybych na tom měl nevím kolik vydělat! Zásadně a NIKDY!". Tohle by Američan neudělal. NIKDY :-)
Jinak k té další výtce, musím říct jenom PROBOHA! My víme z průzkumů z desítek tisíc respondentů (ne tedy několik kusových nakupujících) velice přesně, co se na Internetu prodává a jak úspěšně. Problém není to "nabídnout", nabídnout se dá ostatně cokoli, problém je to celé zorganizovat, aby bezvadně běžela logistika, abychom byli zboží schopni nakoupit od dovozce, převzít, včas dodat, zajistit záruky atd. atd. Víme o několika atraktivních segmentech, které sledujeme a hledáme cesty, jak je v e-obchodnování úspěšně logisticky zvládnout, ale TOTO je problém a nesmírně těžký úkol. Nikoli "nabídnout". Prosím, už jsem to zde psal - nepřeceňujte využitelnost vašich dat... Ten, kdo o obchodování něco ví, se jenom usmívá :-)
Obavam se, ze v nekterych pripadech je ty veci naopak nutne personalizovat. Treba pokud byste nechal prezentaci projektu na zamestnancich, mozna by ten pocit "Hlavenka hybetelem vseho" byl o neco mensi.
to je ovsem zajimave tvrzeni. cili je docela dobre mozne, ze off-record vedeli novinari treba nekolik let, ze cigarety zpusobuji rakovinu, ale nikam to nenapsali, protoze tabakovemu prumyslu slibili, ze to neudelaji?. nebo kdyby mi treba vyznamny pracovnik automobilky off-record rekl, ze jejich auta maji vadne brzdy, a ja byl novinar, tak to jako taky nikomu nemam rikat? to je veru zajimava novinarska etika.
mozna jsem jen naivni idealista, ale pokud zurnaliste funguji takhle, reknete mi, jaky ma jejich prace vubec smysl? opisovat PR? nebo jsou temata u kterych to plati, a jina, u kterych to uz neplati? a kdo (nebo co) rozhoduje o tom kdy jeste ne, a kdy uz ano?
to rozhodne neni mineno jako nejaka provokace - opravdu me velmi zajima jak (se) novinari v takovych situacich rozhoduji...
ja jsem treba prd novinar, ale pokud me nekdo rekne neco off-record, znamena to, ze uvedeny problem nebudu spojovat s danym clovekem. S informaci nalozim dle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi.
Off record jsou věci, které jsou například privátní (osobní), nebo je to něco, co novináři je vhodné pro jeho orientaci, ale je to například informace o novém produktu, který je zatím utajený. Pokud si myslíte, že novináři jenom opisují tiskové zprávy, tak to byste příliš podceňoval vydavatele: proč by zaměstnával drahé novináře (opisující TZ), když mu stačí sazeč, který v redakci tak jako je, aby tam ty TZ nasázel? Zkuste přemýšlet trošku logicky (pokud jsou vaše dotazy míněny vážně).
Co dela novinar Jiri Hlavenka, kdyz mu predstavitel Jiri Hlavenka zamlcuje ? :-)
To musi teda fakt byt moralni integrita na velmi vysoke urovni (nebo musi byt clovek dostatecne schizofrenni).
Jde vám pane Krsku o nějakou věcnou, uchopitelnou věc, nebo jenom o slovní ekvilibristiku?
Jasně, taky se semtam najdou lidé, kteří nedovedou diskusi obohatit ničím kloudným a jenom rýpou...
Drtivá většina novinářů (a novin) je "konzumních", spíše popularizuje než investiguje. Nemyslím, že to je špatné: v řadě specializovaných časopisů, např. počítačích, automobilech atd. zpřístupňuje čtenářům informace, které jim výrobce sám neumí podat, a u většiny těchto médií jsou redaktoři dostateční odborní profíci, aby odfiltrovali balast a kydy a podrobili získané informace kritice a srovnávání.
To, že novináři mají dobré vztahy se subjekty, o kterých píšou (firmy atd.), není nic nectného; firmy se je snaží "naklonit" ne ani tak přímým uplácením, jako spíše ochotou podávat informace (ty, které podat mohou), diskutovat, testovat produkty atd. Je dobré dodat, že takto to funguje všude na světě - to není nějaká specialita českého "piditrhu".
Ad vydržování redakcí: navštivte někdy naše redakce, kde kluci makají od rána do večera, abyste si prohlédl to "vydržování" a "taškařici". Zde jste zcela mimo mísu. Souhlasím nicméně s tím tvrdým kritizováním produktu významného inzerenta. Ve většině slušných redakcí to funguje tak, že se o takovém produktu nepíše nic, což mě připadá ještě rozumně korektní.