Vlákno názorů k článku Monetka -- elektronická peněženka od Robert Němec - Rozhoupá se vůbec někdy nějaká banka, aby byly...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 19. 12. 2001 9:03

    Robert Němec (neregistrovaný)
    Rozhoupá se vůbec někdy nějaká banka, aby byly u nás možné MOTO, včetně plateb přes internet?

    Když mohu platit kartou od eBanky úplně v pohodě u zahraničních internetových obchodníků, proč by to nešlo u nás?

    Btw, nejkurióznější případ: zaslal jsem číslo karty, datum expirace a moje jméno smskou a Rakouské železnice to akceptovaly! :-)
  • 19. 12. 2001 9:45

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Já bych z toho (výjimečně :-) české banky až tak nevinil. Banka nemá zájem BRZDIT obchody a transakce, když je to to hlavní, co ji živí. Ale musí si vždycky spočítat rizika - a bohužel počty případů zneužití karet jsou u nás enormní, a v těch málo případech, kdy se MOTO dá dělat u našich internetových obchodů, jsou doslova alarmující. Ve vyspělé cizině už lidé přišli na to, že se nevyplácí podvádět, u nás bohužel má příliš mnoho lidí dojem, a díky špatným a pomalým možnostem postihu i třeba oprávněný, že se vyplatí podvádět.
  • 19. 12. 2001 10:45

    Pavel Knapp (neregistrovaný)
    Platby platebními kartami už nejsou na českém Internetu tak nereálné, jak to vypadá - nejblíž je k nim asi Komerční banka. V zásadě uživatel na webu vyplní číslo karty, expiraci a CVC kód (když obrátíte kartu, tak poslední tuším trojčíslí v číselné řadě na podpisovém proužku). Nikam se nemusí faxovat - konečně!

    Vltava.cz a další obchody InternetShops/Computer Press podporu takových plateb spustí začátkem ledna.

  • 19. 12. 2001 11:13

    MK (neregistrovaný)
    Ale musí si vždycky spočítat rizika - a bohužel počty případů zneužití karet jsou u nás enormní, a v těch málo případech, kdy se MOTO dá dělat u našich internetových obchodů, jsou doslova alarmující.

    Zkuste to nejak dolozit. Me se naopak zda, ze oproti cizine jsou u nas podvody s bankovnimi kartami o rad nizsi.

  • 19. 12. 2001 11:52

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Nedoložím :-). Mám informace, které nemohu pouštět ven - konkrétní čísla. Musíte mně buď věřit nebo si je zkusit zjistit nějak sám :-)
  • 19. 12. 2001 13:01

    David Nebeský (neregistrovaný)
    Už mě nebaví číst pořád to samé, jak naše banky nedovoluji MO/TO. Nám MO/TO funguje již 4 roky, naprosto bez problémů. Psal jsem o tom na Lupě v diskuzi už mn mnohokrát. Banky sice nejsou moc ochotné uzavírat tyto smlouvy, neprůstřelné to ale není. Navíc dnes není problém uzavřít tuto smlouvu s někým ve světě, díky konkurenci poplatky klesly na celkem snesitelnou mez.
  • 19. 12. 2001 13:33

    MK (neregistrovaný)
    A ty informace mate jako novinar, predseda predstavenstva CPressu nebo provozovatel systemu Monetka?

    Jak uz psal Nikola Rafaj, ja bych monetku na svem webu neimplementovat zrovna tak, jako bych si nezalozil obchod na Vltave. Podle meho nazoru uz v nekterych pripadech riziko insider tradingu mezi jednotlivymi lidmi CPRESSu (nevim o tom, ze mate nejake divize) prekrocilo akceptovatelnou mez.

  • 19. 12. 2001 14:39

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Pane Krsku, občas vaše dotazy skutečně nechápu. Já nemám tři identity a vystupuju pod svým jménem a příjmením. (Jinak pokud bych měl být přesný, tak jako osoba nejsem žádný provozovatel vůbec ničeho - jsem zaměstnanec firmy, která je provozovatelem). Pokud jsem byl u některých informací žádán o jejich nezveřejnění, tak jsem byl žádán jako J.H. a nikoli "jako", tj. "jako novinář to říkat nesmíte, ale jako provozovatel smíte".

    Jinak s dovolením o riziku insider tradingu v CP nevíte vůbec nic; to říkám jako prostý fakt, nechci vás nijak urazit. Vůbec nevíte, jak jsou u nás zabezpečená data, jaké jsou směrnice pro práci s nimi, kdo k nim má přístup, ba vůbec nic ani nevíte o uspořádání firmy, jak píšete v příspěvku, ale dovolíte si cosi bezostyšně plácat o "překročení akceptovatelné meze".

    Kdybyste i jinde důsledně uplatňoval podobně paranoidní strach o svá data jako zde prezentujete, byl byste nyní bezdomovcem, protože byste se nenechal zaměstnat (zaměstnavatel vyžaduje spoustu vašich informací), nebydlel (úřady vyžadují u bydlícího spoustu informací), neměl byste řidičák, nebyl byste pojištěn, nikdy byste neodevzdal daňové přiznání atd. A konečně se domnívám, že silně přeceňujete vypovídací schopnost a využitelnost dat vašeho imaginárního obchodu "U Zuba".

  • 19. 12. 2001 14:58

    MK (neregistrovaný)
    Jinak s dovolením o riziku insider tradingu v CP nevíte vůbec nic; to říkám jako prostý fakt, nechci vás nijak urazit. Vůbec nevíte, jak jsou u nás zabezpečená data, jaké jsou směrnice pro práci s nimi, kdo k nim má přístup, ba vůbec nic ani nevíte o uspořádání firmy, jak píšete v příspěvku, ale dovolíte si cosi bezostyšně plácat o "překročení akceptovatelné meze".

    Copak o to, ja Vam to klidne dovolim. Nevim, jak jsou u Vas zabezpecena data, nevim, jak mate zabezpecenou praci s nimi, nevim, kdo k nim ma pristup, vubec nic nevim o usporadani firmy. A vite, ze me prave TENTO fakt jemne znervoznuje? Na banky nekdo dohlizi, nevim o tom, ze by ilikeq provozovalo nejake e-shopy, tudiz me treba tam ten problem tolik netrapi.

    Pokud se tyce meho zamestnavatele, tak momentalne nemam zadneho. Mam nejake ty zakazniky :-) Nicmene s mymi predchozimi zamestnavateli jsem mel pomerne slusne smluvni podminky.

    Pokud se tyce vypovidavosti dat obchodu "U Zuba", tak obchod "U Zuba" neni virtualni (skutecne jednomu ze svych zakazniku cosi kolem jeho obchodu a platebnich bran radim). Faktem je, ze vyzutelnost dat vidim v tom, ze by Vltava mohla velmi rychle a efektivne prijit k datum, jaky obrat dela muj sortiment a pripadne ho nabidnout ve svem e-shopu.

    Sice me nechavaly chladnym aktivity typu "dobre weby", pridelovani certifikatu "sami sobe" je u nas folklorem, nicmene pokud jde o penize, je to neco trosku jineho.

  • 19. 12. 2001 15:03

    Viktor Wanli (neregistrovaný)
    Me prisel predesly dotaz jako zcela normalni a jasne formulovany: z jakeho titulu funkce jste s k tem cislum dostal kdyz jsou tak duverne? To bych se radeji vubec nechlubil ze je mam.

    Dale co se tyce toku dat v ramci, chcete-li, hodlingu "cpress". Osobne taky nemam prilis duevry v to, ze data zakazniku napr. shop.cz a data o provadenych platbach neposlouzi nekomu z vltavy, cybexu, orchidea apod. at jiz ke konkretnim ci obecynm statistickym ucelum.

    Proste obecne: provazanost subjektu tak tesne nemuze byt pro nikoho, alespon z velkych obchodniku, prilis duveryhodna a myslim, ze sami s timto pocitate.

  • 19. 12. 2001 15:06

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Vy jste jedna osoba, a to je právě docela velký problém. Ani ne tak pro vás, jako pro nás ostatní :-) Není to tak dávno, co jsem na otázku po plánech jednoho ICP dostal odpověď, že mně jako článkopisci Lupy to mimo záznam řekne rád, ale nesmí to slyšet ten Kopta z iinfa. Právě proto se dosti důsledně izoluji od aktivit iinfa, které nemají co dočinění s obsahem.

    Funguje to i obráceně, jako člen nějaké komunity se dozvím informaci, která je zajímavá pro Lupu, ale prostě se ji dozvídám už s tím, že se o tom nemůže psát, protože by to té komunitě, jíž jsem také součástí uškodilo.

    Všichni zastáváme mnoho rolí a v některých případech je velmi složité oddělovat je a žít s tím :-) Asi tak to myslel MK, ale nechtěl zabírat tolik místa ;-)
  • 19. 12. 2001 15:39

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý pane Wanli, už se chováte jako v tomto případě. Novinář se ptá ministra: "Pane ministře, dozvěděli jsme se, že máte vilu ve Švýcarech". A ministr na to: "Odkud jste se to dozvěděli?" a "Kdo vám dal na mě telefon"? Nikoli "je to pravda, není to pravda". Nepřipadá vám to trošku hloupé?

    To, že vám neřeknu "z jakého titulu funkce" (??) jsem informace získal, přece neznamená, že nemůžu uvádět, že je mám (či že se tím mám "nechlubit"). Mám je přímo od zdroje, tam, kde se rodí, nicméně jsem slíbil (a podepsal NDA), že nebudu konkrétní údaje dál šířit. S tím jste se, předpokládám, již také mnohokrát setkal, a pokud ne, tak se s tím ještě setkáte...

    Jinak doufám, že vás naši pracovníci přesvědčí, že vašim datům žádné zneužití nehrozí; i kdybyste měl určité pochybnosti, domnívám se, že naznáte, že výhody používání systému to předčí. Nechci poučovat, ale zvažte, zda trošku nepřeceňujete význam vašich dat (tj. člověk ten a ten koupil to a to) a možnost jejich využití konkurencí (notabene si konkurujeme zcela minimálně, snad v 1-2% zboží). Co nám pomůže to, že si F.W. u vás koupil ledničku? Že bychom mu nabídli, ať si od nás koupí ještě jednu, když ledničky notabene nevedeme? Je to statisticky signifikantní? Určitě ne, pokud by se nejednalo o stovky či tisíce plateb přes MOnetku přes váš obchod - ale to myslím není v dohledné době pravděpodobné.

    Jsem zklamaný nad častou krátkozrakostí (to nemyslím tento případ) typu "s konkurentem NIKDY nebudu obchodovat, i kdybych na tom měl nevím kolik vydělat! Zásadně a NIKDY!". Tohle by Američan neudělal. NIKDY :-)

  • 19. 12. 2001 15:57

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dobře, tohle zní jinak - pokud byste napsal "nedůvěřuji, protože neznám", je to naprosto logické. Vy jste naopak deklaroval "sice o tom lautr nic nevím, ale překročili jste akceptovatelnou mez". Proto to bylo nezodpovědné plácání - je mě líto.

    Jinak k té další výtce, musím říct jenom PROBOHA! My víme z průzkumů z desítek tisíc respondentů (ne tedy několik kusových nakupujících) velice přesně, co se na Internetu prodává a jak úspěšně. Problém není to "nabídnout", nabídnout se dá ostatně cokoli, problém je to celé zorganizovat, aby bezvadně běžela logistika, abychom byli zboží schopni nakoupit od dovozce, převzít, včas dodat, zajistit záruky atd. atd. Víme o několika atraktivních segmentech, které sledujeme a hledáme cesty, jak je v e-obchodnování úspěšně logisticky zvládnout, ale TOTO je problém a nesmírně těžký úkol. Nikoli "nabídnout". Prosím, už jsem to zde psal - nepřeceňujte využitelnost vašich dat... Ten, kdo o obchodování něco ví, se jenom usmívá :-)

  • 19. 12. 2001 16:12

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Jo, souhlasím, někdy to může být trochu sporné. Nicméně u novináře je zpráva "mimo záznam" čili off record zcela běžnou věcí - není to typu "vám jako xx to neřeknu, ale vám jako yy to řeknu". Prostě: říkám vám to, ale musíte mě slíbit, že to neopublikujete. Což každý korektní žurnalista respektuje.
    (Problém je, že jsou i nekorektní žurnalisti :-))
  • 19. 12. 2001 16:30

    MK (neregistrovaný)
    Jeste drobnustka. Vy jste jako predseda predstavenstva klasicky tou spolecnosti zamestnan - nebo mate mandatni smlouvu? Pokud se nepletu, tak jste jeste nedavno byl take (spolu)majitelem te spolecnosti. Takze jste to i (svou casti) provozoval :-)
  • 19. 12. 2001 17:22

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Jsem tou společností zcela klasicky zaměstnán, už řadu let :)
    (Jsem současně i akcionářem, ale domnívám se, že takto to personalizovat není možné. Fond kalifornských důchodců vlastní balík akcií Microsoftu; to znamená, že kalifornští důchodci "svou částí" produkují Windows? To jistě ne.)
  • 19. 12. 2001 17:24

    MK (neregistrovaný)
    Fond kalifornskych duchodcu neni zamestnancem Microsoftu a nevystupuje jako novinar a neni predsedou predstavenstva microsoftu :-)

    Obavam se, ze v nekterych pripadech je ty veci naopak nutne personalizovat. Treba pokud byste nechal prezentaci projektu na zamestnancich, mozna by ten pocit "Hlavenka hybetelem vseho" byl o neco mensi.

  • 19. 12. 2001 17:38

    jIRI (neregistrovaný)
    Prostě: říkám vám to, ale musíte mě slíbit, že to neopublikujete. Což každý korektní žurnalista respektuje.

    to je ovsem zajimave tvrzeni. cili je docela dobre mozne, ze off-record vedeli novinari treba nekolik let, ze cigarety zpusobuji rakovinu, ale nikam to nenapsali, protoze tabakovemu prumyslu slibili, ze to neudelaji?. nebo kdyby mi treba vyznamny pracovnik automobilky off-record rekl, ze jejich auta maji vadne brzdy, a ja byl novinar, tak to jako taky nikomu nemam rikat? to je veru zajimava novinarska etika.

    mozna jsem jen naivni idealista, ale pokud zurnaliste funguji takhle, reknete mi, jaky ma jejich prace vubec smysl? opisovat PR? nebo jsou temata u kterych to plati, a jina, u kterych to uz neplati? a kdo (nebo co) rozhoduje o tom kdy jeste ne, a kdy uz ano?

    to rozhodne neni mineno jako nejaka provokace - opravdu me velmi zajima jak (se) novinari v takovych situacich rozhoduji...

  • 19. 12. 2001 18:44

    MK (neregistrovaný)
    To IMHO zalezi na stylu novinarske prace :-) Pokud se zivim jako paparazzo, funguji jinak nez clovek, ktery podava informace z verejych zdroju.

    ja jsem treba prd novinar, ale pokud me nekdo rekne neco off-record, znamena to, ze uvedeny problem nebudu spojovat s danym clovekem. S informaci nalozim dle sveho nejlepsiho vedomi a svedomi.

  • 19. 12. 2001 18:44

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Nevím, pokud děláte webový magazín, jste sám novinář a tak byste o tom měl něco vědit. Kvalitní investigativní novinář jde po všem jako pes. Pokud mu šéf firmy řekne "tohle bude off record", tak novinář buď řekne "respektuji to", nebo může říct "ne, cokoli mě řeknete, uveřejním", a pak samozřejmě druhá strana řekne "fajn, tak já vám nic neřeknu". Situace ale v praxi není taková, že by novináři zamlčovali; zamlčují představitelé firem :-).

    Off record jsou věci, které jsou například privátní (osobní), nebo je to něco, co novináři je vhodné pro jeho orientaci, ale je to například informace o novém produktu, který je zatím utajený. Pokud si myslíte, že novináři jenom opisují tiskové zprávy, tak to byste příliš podceňoval vydavatele: proč by zaměstnával drahé novináře (opisující TZ), když mu stačí sazeč, který v redakci tak jako je, aby tam ty TZ nasázel? Zkuste přemýšlet trošku logicky (pokud jsou vaše dotazy míněny vážně).

  • 19. 12. 2001 18:52

    MK (neregistrovaný)
    Situace ale v praxi není taková, že by novináři zamlčovali; zamlčují představitelé firem :-).

    Co dela novinar Jiri Hlavenka, kdyz mu predstavitel Jiri Hlavenka zamlcuje ? :-)
    To musi teda fakt byt moralni integrita na velmi vysoke urovni (nebo musi byt clovek dostatecne schizofrenni).

  • 19. 12. 2001 19:35

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Možná byste mohl v této konstrukci uvést nějaký příklad, je mně dost těžké reagovat na cosi tak neuchopitelného. V případě tohoto článku a mých reakcí je evidentní, že vystupuji jako oficiální zástupce provozovatele. Tak jsem na to i zde byl tázán, tak odpovídám.

    Jde vám pane Krsku o nějakou věcnou, uchopitelnou věc, nebo jenom o slovní ekvilibristiku?

  • 19. 12. 2001 20:01

    MK (neregistrovaný)
    Treba hospodarske vysledky CPRESSu?

    Druhy pripad mohou byt ruzne vizionarske clanky (na zive jich je jako mraku). Jak mam poznat, ze si predseda Hlavenka nedela strycka (vhodne napsany vizionarsky clanek udela s potencalnimi zakazniky sve) v rouse novinare Hlavenky?

  • 19. 12. 2001 22:00

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Hospodářské výsledky pravidelně publikujeme. Vizionářské články - tak bych to nenazýval. Vizionáři zemřeli s dot.com krachem :-) Jsou to prostě (moje) názory na vývoj Internetu; ještě bývá hodně daleko k tomu, abych začal přemýšlet o konkrétním produktu nebo projektu. Jsou vhodné pro tříbení názorů - diskutuji o tom s lidmi, kteří se na to dovedou podívat z jiného úhlu, je to určitě užitečné pro třeba další směřování vývoje nebo podnikání.

    Jasně, taky se semtam najdou lidé, kteří nedovedou diskusi obohatit ničím kloudným a jenom rýpou...

  • 20. 12. 2001 9:30

    jIRI (neregistrovaný)
    proboha ne - za novinare se rozhodne nepovazuju a doufam, ze podobnym bludem netrpi ani nikdo jiny - nemam na to ani vzdelani ani by me nebavilo psat kazdy den o nekolika ruznych tematech. nicmene jsem se domnival, ze novinari jsou placeni za to, ze sami neco vycenichaji (aby to mohli nalezite rozmaznout), protoze jim zastupci firem vetsinou nic nechteji rict. takhle to vypada, ze vsichni jsou se vsemi kamaradi, a ze takovy novinar sedi v kancelari, pred obedem zvedne telefon, obvola par firem kde si tyka s reditelem, ten mu neco pusti, o necem mu doporuci nepsat - ze se k tomu sami vyjadri pozdeji, par veci napraska na konkurenci a voila - clanky jsou hotovy. chapu, ze na ceskem pidi-trhu to asi moc jinak delat nejde, protoze poradnou redakci provoz i-netovych novin neuzivi, nicmene me zarazilo, ze to s panem koptou priznavate tak otevrene...

    na druhou stranu co se tyce off-recordu v osobnich zalezitostech, tam s tim rozhodne souhlasim.

    ad tiskove zpravy: nakladatel si redakci vydrzuje proto, ze to doda cele te taskarici zdani verohodnosti. je to jako s produktovymi casopisy, kde si (vetsinou) taky nikdo nedovoli (vicekrat po sobe) tvrde kritizovat produkt vyznamneho inzerenta (byt je to smejd a nedodelek).
  • 20. 12. 2001 10:53

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Chápete nějakou "úlohu" novináře zcela špatně. Jenom nepatrná menšina médií je tvrdě investigativních, s vlastním názorem, s nekompromisním ověřováním faktů z více zdrojů - u nás se jim možná trošku blíží Respekt, Euro a Týden, ale i jim to často ujede a i zde je velmi mnoho povrchností, zkreslení a informací z druhé ruky, neověřených. To ale není vina novinářů, ale kupujících: proč má jinak skvělý ekonomický týdeník Euro prodaný náklad nějakých 7000 výtisků a Blesk 300 000?

    Drtivá většina novinářů (a novin) je "konzumních", spíše popularizuje než investiguje. Nemyslím, že to je špatné: v řadě specializovaných časopisů, např. počítačích, automobilech atd. zpřístupňuje čtenářům informace, které jim výrobce sám neumí podat, a u většiny těchto médií jsou redaktoři dostateční odborní profíci, aby odfiltrovali balast a kydy a podrobili získané informace kritice a srovnávání.

    To, že novináři mají dobré vztahy se subjekty, o kterých píšou (firmy atd.), není nic nectného; firmy se je snaží "naklonit" ne ani tak přímým uplácením, jako spíše ochotou podávat informace (ty, které podat mohou), diskutovat, testovat produkty atd. Je dobré dodat, že takto to funguje všude na světě - to není nějaká specialita českého "piditrhu".

    Ad vydržování redakcí: navštivte někdy naše redakce, kde kluci makají od rána do večera, abyste si prohlédl to "vydržování" a "taškařici". Zde jste zcela mimo mísu. Souhlasím nicméně s tím tvrdým kritizováním produktu významného inzerenta. Ve většině slušných redakcí to funguje tak, že se o takovém produktu nepíše nic, což mě připadá ještě rozumně korektní.

  • 20. 12. 2001 12:04

    MK (neregistrovaný)
    Hospodářské výsledky pravidelně publikujeme.

    URL ?

    Prectete si pozorne prvni odstavec a najdete tam konflikt zajmu :-)

  • 25. 12. 2001 23:58

    Vaclav@vaclavkabat.com (neregistrovaný)
    viz zdrojaky vltavy na hacknutem hyperlinxu a jako soucast jich par exportovanych objednavek :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).