Vlákno názorů k článku Monetka naostro od Jiří Hlavenka - Já bych jen dodal, že dobírka pro Vltavu...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 2. 3. 2002 10:41

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Já bych jen dodal, že dobírka pro Vltavu je velice nevýhodná (takže určitě uživatele "netlačíme" k dobírce, jsme naopak neradi, když lidé platí na dobírku), a to z několika důvodů. Jednak to znamená vyšší poplatky pro zákazníka, pro něj vyšší cenu za nákup - proto musíme dobírku ještě stále mírně dotovat z vlastního, aby cena nebyla prohibitivní (to nás samozřejmě netěší). Dále dostaneme peníze z dobírky se zpožděním (to ale není hlavní problém). A konečně, velice často se stává, že dobírka není přijata a vrátí se - zákazník například odjede na dovolenou, lísteček ve schránce se mu ztratí, zapomene schránku s dobírkou vybrat a podobně. To jsou opět pro obchod čisté ztráty, navíc na druhé straně je nespokojený zákazník, který se domnívá, že chyba je na naší straně.

    Platba kreditkou byla donedávna možná přes fax (bylo nutné zafaxovat potvrzení s vaším podpisem), což bylo naprosto katastrofální řešení, ale my jsme si je nevymysleli - to si vynutily banky, jinak by nám nepřijímaly kreditky. Naštěstí je to už teď minulostí a kreditkou se dá platit online (MUZO zprovoznilo platební bránu). Zní to možná jako fráze, ale jediné, co nám leží na srdci, je spokojenost našich zákazníků, protože jedině tak budeme úspěšní.

  • 1. 3. 2002 23:32

    Jiri Gutman (neregistrovaný)
    Ja bych nevidel problem jen mezi platbou predem a dobirkou. Nakupuji pomerne casto na internetu v zahranici a za zcela idealni povazuji platbu kartou, kdy ke strzeni penez dojde v okamziku odeslani zbozi. V tom je system podobny dobirce (platim v okamziku dodani) a soucasne mne to neobtezuje. U nas takto skvele fungovalo jeste pred rokem AlbumCity, idealni obchodni dum, kde jsem prubezne sledoval stav svoji zakazky V REALNEM CASE (nekdy dokonce az tak, ze kdyz se tam objevilo, ze zbozi je na ceste, behem hodiny prijel v Praze kuryr)! Platilo se samozrejme kreditni kartou. Bohuzel, od lonskeho leta uz na dobre fungujici obchod AlbumCity muzeme jen vzpominat.

    Nakupuji obcas i na Vltave. Jen poprve jsem se tak dobehl, ze jsem si vybral platbu kreditni kartou (a pak jsem s hruzou zjistil, ze si musim obstarat fax, abych mohl zaplatit). Takze tudy cesta nevede. O platbe prevodem uz tu byla rec. Zaplatite predem, po nekolika tydnech se dozvite, ze zbozi nebude a slozite resite vraceni (poplatky za bankovni transakci vam uz nikdo refundovat nebude). Takze, pokud si kvuli Vltave nechcete otevrit ucet u eBanky (a platit jejich poplatky) tak stejne skoncite u zbozi na dobirku (zda se, ze CPress vi, kam uzivatele dotlacil).

    Proto vlastne Monetku vitam. Je pohodlnejsi nez dobirka, levnejsi nez novy ucet u eBanky a sponzorovani CPressu se mi nijak neprici. Treba casem dospeji a prestanou byt i (bohuzel casto) nafoukani a arogantni. Ja jim to preji.
  • 28. 2. 2002 17:41

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Tak to delam ja. Dobirku odmitam zasadne (ja doma bydlim teprve tri roky - a nevim, kde mam postu, kam bych si pro ni jiste musel) a nabizim platbu kartou, nebo predem bankovnim prevodem (coz nektere obchodniky DOST prekvapuje - natoli, ze nejsou za tech podinek schopni dodavky). Samozrejme, na to si musim dodavatele opatrne vybrat - nejprve spise mensi kontrolni nakup, a kdyz se osvedci, tak pokracujeme, jinak si najdu nekoho jineho.
  • 28. 2. 2002 14:42

    bobo007 (neregistrovaný)
    Souhlas, 123shop.cz s IlikeQ penezenkou = absolutni spokojenost! Nakupoval jsem tam trikrat a vsechno bez problemu a rychle. Trochu horsi je kosmas.cz, kde hodne titulu co jsem si vybral nemeli na sklade.
  • 28. 2. 2002 14:34

    catt (neregistrovaný)
    Protože všude je to stejné. Když je kniha od nějakého "obskurního" vydavatelství, tak ji stejně nikde nemají.
  • 28. 2. 2002 12:51

    Tomas (neregistrovaný)
    Pekne souhlasim . Nakupoval jsem tam dvakrat(Vltava), ale zbozi mi nikdy neprislo. :-((. Jedine co mi chodi a to casto, je jejich spam .

    Asi bych jim nedal penize dopredu.
  • 28. 2. 2002 12:08

    zipiik (neregistrovaný)
    Reagoval bych na cast clanku, kde autor zminuje, ze prevlada dobirka. Myslim, ze je to dano zkusenosti uzivatelu se spolehlivosti obchodu. Treba moje zkusenost s Vltavou je takova, ze pokud si objednam knihu, ktera neni od CPressu, tak vyrizeni objednavky trva nekolik tydnu a ani po nich mi nemusi prijit vsechny knihy. Ruseni jiz zaplacene objednavky bylo dost problematicke (hlavne vraceni jiz odeslanych penez me stalo na case a telefonech skoro stejne, jako kdybych jim penize nechal, ale slo mi o princip). Pokud maji uzivatele podobne zkusenosti i s dalsimi obchody, tak se nedivim, ze pouzivaji dobirku (tj. plati za to, co jim prijde). To ale nenapravi sebelepsi platebni system, ale jen dlouhodobe solidni chovani obchodniku.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).