Vlákno názorů k článku Monetka naostro od Radek Ondra - Jakozto laik v tomto oboru me ale okamzite...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 3. 2002 20:04

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Jakozto laik v tomto oboru me ale okamzite napada ze ve variabilnim nebo specifickym symbolu bude kod zbozi, pripadne nekde v retezci.
    Staci udelat selekci tech co utrati jednorazove vice nez 10 000 Kc nebo za 1/4 roku vice nez 20 000 Kc (aby jsme toho nemeli pro zacatek tolik), udelat compare a vytahnout mailove adresy (nebo jsou mailove adresy zadavany pri registraci monetky?), dalsi polozka bude nejcastejsi nakup na jakem obchode a typ zbozi.
    Mate z toho treba 1500 velice silnych, bonitnich klientu s jasne specifikovanym zajmem o konkretni zbozi, kteri se neboji!!! kupovat ne netu...

    Jinak prace z databazemi (vetsinou svymi) klentu provadi kazda firma, uz treba jenom pro rozhodnuti zdali udelat direct mail nebo teba telefonat, apod. Nekdy jsou databaze to nejcenejsi co firmy maji (treba pri krachu a odkupu:-) a treba obchod s mailovymi adresami pekne kvete. Dosla mi nabidka na 8 mil comercial email adres za 240 USD. V nabidce byl i sniffer pro email za 69 USD :-) V pripade ze u email adres jsou dalsi udaje (treba udaj ktery se udava pri regitraci mailu - zajem cestovani/hudba apod) cena stoupa. Byla li by k te databazi i udaj, ze dotycny nakupuje na intetu OPRAVDU STOJI ZA TO ABY SE V TOM NIMRALI DVA LIDE CELY MESIC. K zneuziti takove databaze B2B je cesta relativne dlouha, v ramci jednoho holdingu o poznani kratsi....
    Je me jasne ze to musite bagatelizovat ale muj nazor je, ze mit napriklad kvalitni databazi sbiranou 2 roky s vyse uvedenymi udaji tak se vyplati udelat obchod s sortimentem ktery vas ted nezajima a argument ze nemate know-how na prodej kvetin na netu je zcela irelevatni...
  • 1. 3. 2002 0:03

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dík za věcný příspěvek. Já jsem si až nyní uvědomil, že tady nebyla zmíněna jedna důležitá věc. Jako provozovatel platební brány ve velké většině případů vůbec nevíme, co kdo koupil!. Pokud například nakoupím na Vltavě, pořídím deset kusů různého zboží, na závěr zvolím platbu Monetkou, tak jediné, co se dostane do Monetky je "Hlavenka nakoupil na Vltavě za 1435.50, převeď peníze z jeho účtu na účet Vltavy". To přece nejsou takové údaje, jaké diskutujete ve svém příspěvku a jejich využitelnost pro obchod je minimální!

    (K tomu, abychom věděli, co kdo kdy a jak přesně nakupuje na Vltavě, nepotřebujeme Monetku, stačí nám Vltava :-). Kdo co nakupuje na jiných obchodech, se nedozvíme, s Monetkou i bez).

    Jinak já respektuji váš názor, že data se dají dolovat a že se dá leccos vydolovat - s tím dokonce souhlasím. Tvrdím jen, že to málokdo dělá, a ne proto, že by byl (například) hloupý či líný nebo že by o tom vůbec nevěděl, ale že účinek neodpovídá úsilí.

  • 28. 2. 2002 21:21

    Radek Ondra (neregistrovaný)
    Ackoli vas casto branim pane Hlavenka, tak ted musim rici, ze opravdu obhajujete neobhajitelne. Tady nejde o to, ze pracovnici CP a ti co pracuji na Monetce nesmeji navzajem spolecne na pivo apod.
    Data jsou to nejcenejsi co se da sehnat a zpracovani takovychto dat zase neni tak tezke jak se snazite verit. Nedovedu si predstavit ze si nedovedete predstavit DBF v ktere budou klienti, kteri toci pres INET prumerne 15 000 Kc mesicne, maji priznak co kupuji elektronika/knihy/bilou/vsechno apod... To je pak tak cena databaze, ze se uz vyplati nedelat spam, ale vyplati se rucne poslat mail s oslovenim a odkazem ze totycneho znate z ZDS.
    Uvedu priklad... predvevcirem jsem sel mestem a koukam, letenka Boston nejakych 7990 Kc. Rikam si to je teda levny a ac me to vubec nezajima, tak jsem vlezl na inet, NEVYPLNOVAL JSEM ZADNOU EMAIL ANI JINOU ADRESU, dal jsem si Praha -> Boston ve dvou lidech zpatecni a vypadlo mi 143 000 KC. Tak jsem si rekl, ze jsem magor a dal me to nezajimalo tak jako nikdy!!!! predtim (jsem pecival).
    Druhy den, me na mail prisla nabidka na lety do Bostonu za nejakych 15 000 KC. Nevim jak to ti parchanti udelali (cookies?), ale bylo to velmi cilene. Je vam jasne jak by se me to hodilo kdybych opravdu shanel letenku?

    A co informace ze jsem si pred mesicem koupil na Netu vysavac, minuly tyden mikrovlnku? Vysavac za 11 500 Kc a mikrovlnu za taky tolik? Nebylo by dobre napsat mi mail, ze me nabizite sporaky s sklokeramickou deskou za 25 000 Kc? Zadny spam, pekne Hlavenka Ondrovi, hele mame tady nejake nabidky je tam 5% sleva nechces? Jaka muze byt uspesnost takovychto cilenych nabidek? 20%?
    Toto jsou nejcenejsi informace a zadna zmet nevyhodnotitelnych dat. Je jasne, ze tak jednoduche to nebude - ale staci treba udelat compare cisel uctu s vasi databazi na Vltave a jdou priradit emaily apod...
    A to ze jste solidni nebo si to myslite na to se hraje leda na pisku, kdyz uzavirate kseft jde to na papir, tezko obstojite s nejakym prohlasenim, tezko jako vytezovaci firma si dovolim pujcit telefonni linky od majitele domu co taky podnika jako vytezovaci firma v doprave, byt me na 100% slibi ze se nebude koukat na jaka cisla volam .... ono to taky neni o tom co vy slibite me, ale co delaji vasi lidi s daty, co udela s daty nekdo komu prodate firmu, vas slib, byt jste nastenka mravnosti nema v byznisu zadnou hodnotu, ... mozna divka by vam uverila.... :-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).