To není úplně přesné :-). Virtuál potřebuje, aby s ním operátor (=> provozovatel mobilní sítě) uzavřel za přijatelných podmínek smlouvu o poskytování služeb v této síti. K tomu vůbec není žádná velkoobchodní nabídka třeba. Stačí ochota k dohodě za rozumných podmínek. Jenže ta u našich mobilních operátorů chybí, respektive jejich názor co jsou "rozumné podmínky" se diametrálně liší od názoru zájemců o poskytování mobilních služeb a účastníků...
Takže by pak připadala v úvahu ona "velkoobchodní nabídka" za podmínek, které by byly pod taktovkou regulátora. K tomu aby to bylo pod tou taktovkou ovšem nemá v současné době ČTÚ potřebné účinné nástroje (neb se jich sám zbavil). Stav je prostě takový, že vzniku virtuálů nic nebrání, za předpokladu, že se strany dohodnou. Zákon to nijak neomezuje. Ale také to není podle něj možné v současné době nařídit.
Virtuál potřebuje, aby existovala velkoobchodní nabídka mobilních služeb. To tu zatím není a podle tvrzení ČTÚ nic takového nelze stávajícím operátorům nařídit.
Takže naděje je jen pro nově dražené spektrum, u kterého by mohla být existence velkoobchodní nabídky součástí podmínek přidělení kmitočtů.
Přeprodej z pohledu zákona samozřejmě JE "košer". O tom podle mne ČTÚ v zásadě nepochybuje.Ale nemá prakticky možnost ovlivnit za jakých podmínek to bude, protože ta přeprodávaná služba je neveřejná. A tam vyloženě záleží na smluvních ujednáních mezi mobilním operátorem, poskytovatelem neveřejné služby, a samozřejmě jeho účastníkem. Oprávnění úřadu do těch smluvních podmínek ingerovat je tam minimální, výrazně menší, než u veřejné telefonní služby.
No by snima jeste CTU moh vychcat z druhy strany - jednoduse by prohlasil, ze preprodej sluzeb je naprosto koser postup a v pripade, ze bude operator takove preprodejce diskriminovat (= vyhruzky zrusenim cisel ...) tak ze mu odebere licenci.
Ale samo, to nikdy neudela, protoze to by vyschly zdroje $$$.