no to je spíš jakýsi standart, nemůžeš jen tak z ničeho nic změnit v čem se vysílá..., kdežto v tom jak si lidé na svůj počítač ukládají data... staré JPEGy, staré MP3ky, no a u videa bych řekl, že je to lepší, už jen proto, že je to kmbinace obou a nešťára se v tom každý... :) nechápu proč mám mít 8GB písniček v MP3, když můžu mít 6GB ve WMA, 4GB v AAC nebo Vorbisoch a nebo dokonce něco málo přes 2GB v MP4... :)
problém je ale taky to, že kde se ta hudba přehrává... lidi si kupujou čínský šmejdy :) a jako když je na nějakém přehrávači/televizi/dvd/mobilu napsané, přehraje MP3, tak to považuju dokonce za výsměch :)
Ciste pragmaticky, proc bych se mel zabyvat nejakym transkodovanim, abych usetril 2 GB dat, kdyz mam doma dva terabajtove disky plne vlastnich fotek?
Z vikendove fotoakce neni problem privezt radove desitky GB.
BTw nejde o to, v cem se vysila, transkodovani do H.264 AVC je jen otazkou casu, jde o to, zda je to efektivni. No ... a neni :-)
Nedisponuji zarizenim "MP3 s vestavenou pameti". Myslim, ze posledni podobne zarizeni s nazvem walkman jsem vlastnil myslim v druhe polovine osmdesatych let.
Verte, ze v pocitaci JE problem s temi fotkami cokoliv podnikat. Predevsim casovy problem. Nejsem sice zadny profi fotograf (pouze prilezitostny cvakal), ale treba vyvazeni bile, orez a vyrovnani horizontu je casto potreba.
Takze v iPadu a na Picasse mam fotky 1024 x neco (a zdaleka tam nemam vsechny), nicmene originalni raw je originalni raw.
Podotykam, ze chapu, ze to neni uplne normalni fungovani, nicmene jsem chtel jenom podotknout, ze nemuzete predpokladat, ze se vsichni chovaji podle Vaseho myslenkoveho vzoru.
Ty fotky muzete samo prevest hromadne scriptem, stejne jako ty MP3, ale v obou pripadech tomu date poradne naprdel, takze to muze delat leda blazen.
2JV: Ono se trebas u nas vysila v Mpeg2 predevsim proto, ze v RRTV sedi idioti. Ale jinak primarne (jinde ve svete) slo o to, ze v dobe zavadeni tohoto formatu ho umel prehrat kazdy, protoze je pakticky shodny s DVD a tudiz chip ktery to prehraje nestoji prakticky nic, narozdil od chipu ktery by prehral Mpeg4.
Je to trosku mene, posledni telo dela cca 10 MB soubory.
Kdyz jsem na zajimaci akci a chytam rychle se pohybujici objekty, tak to fotim seriove (3-4 fotky v serii). Nejsem jako nejmenovany kolega krajinkar, kterej foti tempem 1 fotka za 10-30 minut. To uz sou moje fotografovany objekty nekde dalekopryc.
No hotová fotka v jpeg 10Mpix má 2,5 MB maximálně a nejnovější fullframe bude mít fotku 5MB. Problém je zase ve výrobcích, kteří si myslí, že i kompakt musí mít 5MB a více na fotku, přestože takové informace fotka neobsahuje, jenomže místem není třeba šetřit, když se mají prodávat velké karty, a tak prostě prakticky "vypnou" kompresi v jpeg.
Pokud chcete s fotkou jakkoli pracovat dal, tak na jpeg muzete zapomenout. Pokud chcete nasledne korigovat nektere vady, da se pouzit vyhradne RAW, coz taky znamena, ze ta fotka bude mit prislusny objem (si to spocitejte pri 10bit barvach a 10 - 12 Mpx). Pro cvakani fotek z dovoleny se kteryma uz nic dal delat nehodlate vam staci 300kB bohate.
Já se hlásím. Finální podoba jak vylezla z foťáku mi většinou postačuje. Jo přiznám se, občas vyvážím barvy, občas odstraním nějaké to červené oko. Ale to je minimálně :-)
PS: K pochopení příspěvku je třeba odpověď uchopit obráceně. Nejde o zvýšení nároků na fotografa, ale snížení nároků na výsledek
Čínské šmejdy neumí? Tak právě věhlasné značky způsobili to, že je masově rozšířen jenom příšerný zastaralý formát mp3. Nechtěli platit za práva jiných kodeků. Většina lidí kvalitu uložené hudby v přehrávači neřeší a toho taky většina značek využila. Taková věhlasná korejská značka jako iRiver nasadila nejnovější formáty do svých přehrávačů ihned, ale třeba Sony až o mnoho mnoho let později.
.. přesně tak. Každej kecá o nekvalitě, ale když se mu pustí do beden dobře udělaný MP3 se 160 kbps tokem, pozná prd, že je to MP3. Sluch většiny lidí končí někde u 14 KHz... Onehdy jsem dělal pokus, kdy jsem prohnal špičkovým zesíkem a bednami záznam z CD, klasické LP a 128 kbps MP3 a musím řící, že drtivá většina posluchačů netušila, co je z čeho... Když pouštím MP3 v autě, taky je to jedno. Ta svoboda mít s sebou malilinkatý přehrávač a s tisíci nahrávkami je k nezaplacení...
Bohužel ano :( Po delší době, a je to často opravdu spíš "žbrblání" než písničky. Rádio většinou poslouchám když jsem u PC, takže mojí volbou jsou internetová rádia, dají se najít s minimem reklamy a ostatního balastu. Bohužel se najdou i takové, kde při streamu 256 kpbs je jasně slyšet, že zdrojový soubor je v mnohem nižším bitrate.
Nejsem žádnej zvukovej maniak, mp3 192 kbps je podle mě v pohodě. V mobilu mám dokonce 105 kbps (ABR) LAME, čistě kvůli poměru kvalita/velikost, ale to už je slyšet.
Aaaa pan je hifista ... takovych uz sem videl ... a taky je nechal rozpoznavat zdroje v poslechovy mistnosti ... a zadnej z nich nebyl schopen identifikovat, co prave hraje. Nejvic sem se dycky smal, kdyz objektivne nejhorsi zdroj hodnotili nejvejs ... :D
Este by ste moh zacit vyprave o tom, jak vypaleny CD hraje jinak nez razeny ...
K tomu vypálenýmu CD... pokud je páleno z mp3 s nízkým bitrate, tak to samozřejmě poznat jde. Pozor také na přebuzené mp3, i to se dá na netu najít. Pokud bude kopie 1:1 či jen s odebranou ochranou (perfektní byla ta jak po vložení do pc se přehrávalo jen v 16 000 Hz :D ), tak rozdíl samozřejmě nebude žádný.
Hifista nejsem, doma poslouchám na sluchátkách Canyon CRN-HS1 i když uznávám, že začínám toužit po něčem mírně lepším :) Dále jsem si před časem pořídil headset Logitech H165, což jsou klasické špunty s mikrofonem na kabelu a na nich je komprese zvuku slyšet o hodně výraznějš.
Nevím jak v poslechové místnosti, ale jsem si jist že na dobrá sluchátka bych 128 kbps mp3 od CD poznal. Stejně jako 64 kbps AAC SBR.