Článek o tomtéž je i na Živě a jenom pro srovnání mě napadlo vytípat pár řádků:
O PayPal
ŽIVĚ: Nakonec lze na českém trhu použít i PayPal, ten však jako platební bránu používá skutečně zanedbatelné množství českých elektronických obchodů...
LUPA: Na český trh přichází v době, kdy se ze po počátečních porodních bolestech dávno zabydlel mezinárodní PayPal, existují zde alternativní platební...
o mBank
ŽIVĚ: Po necelém roce svého působení na českém trhu spravuje mBank na 200 tisíc účtů, její význam tedy není nezanedbatelný.
LUPA: To by mohlo dynamickému, ale přesto zatím co do počtu retailových klientů na českém trhu relativně malému subjektu umožnit získat na trhu online platebních systémů tolik potřebnou převahu.
Něco tu smrdí, jeden článek podsouvá, že je mBank na nic, a PayPal funguje, druhý přesný opak...
Naprostý souhlas. Negarantuje to vůbec nic! Naopak tím ecomerci škodí! Serioznost eshopu se pozná v činech, ne v draze zaplacené ikonce. Připomíná mi to volební heslo "myslíme to upřímně" - bohužel nedodávají už pro koho :-) a spoléhají na blbost lidí
V APEKu jsme byli, pokud bylo členství dobrovolné a bezplatné. Potom si ovšem těch pár lidiček z Brna, co za tím stojí, řeklo - něco si vyrejžujeme. I zrušili bezplatné členství a začali chtít po každém 1000,- Kč měsíčně za nic.
Naši zákazníci nepoznali vůbec nic, ani je to nezajímalo. Zajímá je pouze to, zda s nimi jednáme férově a že dostanou to, co chtějí, pokud možno co nejrychleji.
k Janu Vetyškovi (nebo jak se ve skutečnosti jmenuje)
Vždycky mě pobaví, když nějakej moula vyplní kolonku uživatelské jméno a pak na ostatní křičí něco o anonymech.
Ale k Apeku - věřím že původní myšlenka byla možná dobrá, postupem času se ale apek zvrhl v organizaci balancující na hraně trapnosti a zlodějiny. Asi nemá cenu rozebírat výši poplatků, které obchody platí a protihodnotu, které za ni dostávají - to už tady několikrát bylo - stačí použít google a nechat si prohledat lupu.
Satčí se něj podívat z hlediska spotřebitele:
1) ubohé stránky - takhle nějak si představuju web lhoty na doubravkou, kterej matlal někdo ve wordu a ve finále ho někdo dobastlil do html podoby. Tohle maj bejt stránky organizace stojící NAD internetovými obchody?
2) obsah stránek - podívám se na sekci "pro spotřebitele" a nestačím se divit. chaos a trapnost - bezpečný nákup=březen měsíc internetu? kde jsou OPRAVDOVÉ informace pro spotřebitele?
3) co je to apek (z hlediska spotřebiltele)? proč bych měl nakupovat v obchodech s touhle značkou? jaká kritéria musí obchod splňovat?
Kdo tyhle informace na webu najde, získává cenu Sherlocka Holmese...
Když už chtějí udělat malý český PayPal, proč ho neokopírují se všemi výhodami?
Umíte někdo udělat v ČR chargeback? Místní banky se snaží zuby nehty, aby místní lidi nezjistili, že taková věc je v zahraničí zcela samozřejmá.
Když něco zaplatím předem a obchodník nesplní své sliby, jednoduše zruším blokaci a obchodník ať se jde klouzat. Tady se ho člověk musí doprošovat a banka ani platební systém mu nijak nepomůžou. A místo jednoduché páky na obchodníky se zakládají drahé certifikační rozdávači ikon typu APEK.
APEK je banda vybíračů peněz za líbivou ikonku, která pro zákazníka neznamená vůbec NIC!
Váš slavný seznam členů je krásný, ale když se člověk proklikne na společnost, je tam řádek "je společnost certifikována: Ne". Tak k čemu to je? To si jich tam můžete nacpat stovky a u všech bude NE?
Jako obchodník jste si od naší firmy vzali peníze, my dali na stránku logo a slyšeli jsme od vás jen v okamžiku, kdy bylo potřeba poslat pravidelné výpalné. Na svých slavných stránkách máte v nabídce pro obchodníky: "Poskytování informací, analýz a kontaktů jako členům, Zhotovení studií, průzkumů trhu nebo poradenství v oboru elektronického obchodování, Certifikaci Vašeho internetového obchodu,Poradentsví, jak založit a provozovat internetový obchod". VELMI VTIPNÉ.
Jako zákazník jsem měl co do činění s několika certifikovanými členy APEK a věřte, že mi to negarantovalo vůbec nic. Na stížnost APEKu se mi dostalo odpovědi: "To si vyřiďte s obchodníkem, my jim nemůžeme nic".
No, mě spíš vytáčí věta "Výhoda oproti celosvětově uznávanému PayPalu je naopak v tom, že logicky nesdělujete žádné třetí straně číslo vaší kreditní karty." Právě že u PayPalu žádné třetí straně číslo karty nesdělujete...
Mě se spíš líbí, jak banky nabízejí pojištění platebních karet proti zneužití. Užitečná služba, zvlášť pro toho, kdo nezná zákon 124/2000 Sb. (paragraf myslím 10, těm, co nakupují na netu, doporučuju k prostudování).
Co má zákon o báňské činnosti a výbušninách společného s placením na internetu mi poněkud uniká. Asi to bude podobný vztah jako mají volby k dodávkám teplé vody.
Na problem uz narazi slovo univerzalni, ktere je v uvodnim odstavci. Jednak ten system neni univerzalni, nechapu jak autor k tomu dosel, a za druhe, kamile je uzivatel nucen pouzivat najednou N ruznych platebnich sytemu, pak se tim snizuje i bezpecnost. Uzivatel se registruje na mnoho mist, poskytuje dulezite informace a tim se zvysuje riziko, ze jeden z tech platebnich systemu nebude fungovat nebo bude hacknuty.
Platim kartou a pres PayPal v zahranici. Asi po druhe jsem si zkusil zaplatil na mall.cz skoro pred 14 dny, ale do ted nemam penize zpet ani vyrobek. Skoda, ze se neprosadil PayPal. Zatim zustanu u dobirek.
Nejak sa roztrhlo vrece z rôznymi platobnými systémami. Bežný používateľ internetu už stráca prehľad a nevie, komu má dôverovať, prečo by sa tam mal zaregistrovať a pod.
mPeníze rozhodně nejsou platebním nástrojem, tak jak je uváděno a jak tyto systémy známe. mPeníze není nic jiného než převod peněz z jednoho účtu u mBank na účet obchodníka též v mBance. Obchodník jen ve svém obchodě přidá platební tlačítko, nebo zcela integruje možnost platby za zboží prostřednictvím platebního rozhraní mBnak, což opět není nic jiného než vystavení příkazu k úhradě, stejně jako toto provozují již dávno jiné banky. Další možností bude možnost zakoupit zboží u obchodníka bez peněz, tedy na splátky, poskytnutím úvěru. mBank jen připíše na Váš účet klasickou půjčku za pomoci které se uhradí zboží. Není to tedy nic jiného než jen využívání klasických bankovních služeb této mBanky. Podle všeho zřejmě reklamní masáž na nulové poplatky v TV nepřinesla tolik očekávané ovoce, protože zdejší lid je velmi konzervativní a i když bude nadávat na drahé bankovní poplatky, tak stejně nepřejdou k jiné bance, je to zkrátka taková naše mentalita, která naštěstí u mladších lidí už taková není. Když se tedy neosvědčila TV reklama, přistupili k jinému kroku kterak nahnat ovečky do své stáje a tím jsou mPeníze. Tím, že vedení účtu nestojí ani korunu a poplatky za transakce jsou také nulové, tak to může působit jako každá jiná bezplatná registrace do jiného platebního systému a tak se dá očekávat že se řady klientů mBanky skutečně zvýší, prootže ono to na venek vypadá jako registrace do nějaké peněženky, ale ve skutečnosti je to zcela normální založení nového bankovního účtu, který by si jinak člověk nezaložil. K úspěchu pak má napomoci seznam, od kterého se dá očekávat tlačení tohoto platebního nástroje ve všech jeho službách, skoro až násilnou cestou kdy člověk nemá jinou volbu jak využít jejich službu a tak nezbude než si založit u mBanky mPeníze, tedy ve skutečnosti klasický mKonto a seznam z toho nafasuje provize. mPeníze tedy nejsou nic jiného než jen maskovaný reklamní nástroj jak získat nové klienty do mBanky pod jinými názvy jejich standardních produktů. To je i důvod proč jsou pro obchodníka na provoz této platební metody skoro nulové poplatky, platí se jen 50 Kč měsíční paušál a nic víc, žádné peníze za transakce ani nic podobného, stejně jako neplatí nic uživatel, což je zcela pochopitelné protože to jsou jen interní bankovní převody. Pokud jako obchodník chci rozšířenější integraci platebního nástroje do svého shopu, tak pak jsou poplatky individuální podle domluvy a klidně i nulové když budete propagovat mPeníze, tedy budete dělat svým zákazníkům podstrkovat reklamu a též je nutit registrovat se u mBnaky k využívání jejich služeb. Vzhledem k tomu, že formulář pro zřízení služby u mBanky obsahuje i identifikaci dealera, tedy toho kdo přived zákazníka do mBanky, tak se dá počítat i s tím, že by obchodníci mohli dostávat provize z oveček přivedených do stáje mBank z jejich obchodu.
Já to chápu tak, že pokud by platební nástroj umožňoval placení bez jakéhokoliv přihlášení, tak můžu žádat peníze zpět. To si dovedu představit např. u zaplacení bezdotykovou platební kartou nebo při zaplacení mikročástky bez jakéhokoli přihlášení do platebního systému (pouhým kliknutím). Nicméně přihlášení (viz odstavec b) mi tuto možnost bere. No a chtěl-li bych být úplný puntičkář, tak to, že mám právo žádat nedává provozovateli povinnost mi ty peníze vrátit. Požádat můžu kohokoli o cokoli, ale to neznamená, že něco dostanu.
Pokud Vás to zajímá, přijďte se podívat, zástupce mBanky bude mít přednášku o implementaci mPeněz do Vašich stránek ne veletrhu WebExpo 2008 v říjnu v Praze. http://webexpo.cz
tak k tomu snad neni duvod, abych se ja vice namahal, kdyz mam moznost si rovnou zalozit ucet v bance, kde se nemusim zadnych ruseni poplatku doprosovat..
"platí se jen 50 Kč měsíční paušál a nic víc, žádné peníze za transakce ani nic podobného"
Kolik zaplatí obchodník, mě právě zajímalo (a v článku to nebylo). Díky za informaci.
Celkem zajímavá úvaha, by mě zajímalo, kolik dostane z této propagace Seznam :). Jestli například polovinu a nebo celých 50 Kč (a mBanka má pak klasický "bankovní" zbytek, jako úroky atd.).
Tím bych si nebyl tak 100% jist. Obchodník, který chce mPeníze nasadit si musí založit mBusiness konto o kterém však neexistuje jediná další informace. Nevíte tedy jestli je tento účet bez poplatků jako mKonto.
ja bych to tak nehrotil.. o vypalne se nejedna, male firmy do toho nikdo vstupovat nenuti (dokonce ani tlak zakazniku :O) ), ty velke at si to klidne zaplati, kdyz na to maji penize a pro ty, ktere maji spatnou povest mezi zakazniky muze byt vstup do apeku dobry zpusob jak alespon neco pro sebe udelat :) clensky poplatek je hezke pokani :)
Naprosto souhlasím.
Krátká rekapitulace "revoluční" platební metody mPeníze.
Obchodník:
Obchodník musí mít účet u mBank.
Obchodník musí být členem APEK
Zákazník:
Platící zákazník musí mít účet u mBank.
V podstatě se tedy jedná o šibalsky marketingově zabalený převod mezi účty v rámci jedné banky - mBank.
To samé už dávno nabízí eBanka (nyní Raiffeisen bank) pod názvem ePlatby.
Univerzálnost tedy trochu pokulhává ...
Rozdil je v tom, ze mBanka prevede penize mezi svymi ucty hned, coz krome ni dela uz jenom eBanka, jinde snad vsude cekas do druheho dne, v lepsim pripade.
Ještě k tomu příspěvku 1000 Kč měsíčně pro APEK - jelikož jde o dobrovolné sdružení, nejsou tyto příspěvky daňově uznatelným výdajem. Takže pokud by živnostník provozující e-shop chtěl využívat mPeníze, a musel z tohoto důvodu vstoupit do APEKu, musí na to vynaložit měsíčně 1000 Kč příspěvku, a dále ještě odvést 110,- Kč zdravotní a 278,- Kč sociální pojištění (uvažován minimální základ, tj. 50%) a 244 Kč daň z příjmu. Takže měsíční náklady na APEK budou ve skutečnosti 1632 Kč. A když k tomu v rámci mPeněz připočteme těch symbolických 50 Kč pro mBanku, je to dohromady za rok "hezkých" 20184 Kč fixních nákladů. To mi zrovna nepřijde, jako levný platební systém, podporující malé obchodníky :-)
jo tim apekem to samozrejme skutecne podelali.. omlouvam se, ze jsem tu rekl, ze to neni vypalne... ...pokud to je v podminkach, tak to je neco jako vypalne :)
Stále se nemohu ubránit myšlence, že si stačí založit jako druhý účet mBank, který budu využívat pro platby na netu, a nepotřebuji zkoumat peněženky. V čem je tedy hlavní rozdíl?
sice je to lehce OT, ale kdyz se to diskutuje APEK.. je schopny poskytnout zakaznikovi nejakou podporu, pokud jeho clen (obchod), odpira naplneni objednane a jiz vice jak 6mesicu zaplacene sluzby? (firma na zazitky a je to opravdu zazitek :( )
Vašemu vysvětlení nerozumím - proč bych si nemohl dát členský příspěvek v oborovém sdružení do daňových nákladů, když mi FÚ uznává, že je to výdaj na udržení podnikání? A proč do toho pletete zdravotní a sociální pojištění, co s tím má společného?
Definice výdajů je přece to, co "slouží k zajištění a udržení příjmů". Pokud potřebuji certifikaci toho sdružení, abych mohl mít platební bránu od mBanky, a tím dostal zaplaceno od zákazníků, jde přece o jasný výdaj nutný k podnikání. Dám si ho tedy do nákladů (a případně odečtu DPH, pokud tam nějaká je).
Je snad nějaká speciální vyjímka v zákoně na tyto sdružení?
Oba dva musí mít účet u mBank, je to tak?
Proč potom neprovést rovnou normální bankovní převod, který je pro klienty mBank navíc bezplatný?
Je to zbytečný mezičlánek, který umožní bance zinkasovat obchodníka o další peníze navíc.
No, od jisté doby APEKu moc nevěřím. Když jsem si předminulý rok kupoval u jednoho člena APEKu - nejlevnejsiobchod.cz - mobilní telefon, tak při koupi byli ochotní. Když mi ale odešla nabíječka a já od nich chtěl radu, tak na e-maily vůbec nereagovali, protože jsem po nich chtěl něco, co by jim nepřineslo zisk. To mi moc "košér" nepřijde.
Nesebere jim nic, viz například smutně prosnulý eshop novymobil.cz, pyšní se certifikací APEKu i TUV, a i když o ně před pár lety přišli tak ikony používají vesele dále. Na dotaz do Apeku , zda jim to nevadí se mi dostalo odpovědi, že vadí ale co můžou dělat, prý jako bych nežil v ČR kde je takovýto právní systém.
Pobavilo mě, že APEk nemůže napsat na svých stránkách, pozor, novymobil jsou podvodníci, chlubí se neplatnou certifikací, prý by je mohli za to zařalovat :)Tedy že by zažaloval novymobil APEK, ne naopak.
TUV mi odpovědělo podobně, vadí nám to ale co naděláme....
Takže kdo ještě nemá logo APEK a TUV na svém eshopu - vzhůru na to.
Kupodivu v Zákoně 586/1992 Sb. o daních z příjmů :-). Plyne to z kombinace ustanovení § 19 odst. 1 písm. a), kterým se na jedné straně osvobozují zájmová a občanská sdružení od daně z příjmů u členských příspěvků, a ustanovení § 24 odst. 2 písm. d) který říká, že výdaji na zajištění a udržení příjmů jsou také... "příspěvky právnickým osobám, pokud povinnost členství vyplývá ze zvláštního právního předpisu, nebo členství je nutnou podmínkou k provozování předmětu podnikání (činnosti), jakož i příspěvky placené zaměstnavatelem za zaměstnance v případě, kdy členství zaměstnance je podmínkou k provozování předmětu podnikání (činnosti) 81) zaměstnavatele, a dále členský příspěvek poplatníka organizacím zaměstnavatelů založeným podle zvláštního právního předpisu96) a Hospodářské komoře České republiky a Agrární komoře České republiky do výše 0,5 % úhrnu vyměřovacích základů pro pojistné na sociální zabezpečení a příspěvek na státní politiku zaměstnanosti21) za zdaňovací období nebo období, za které je podáváno daňové přiznání..."
Z uvedeného je zřejmé, že zákon taxativně vyjmenovává, jaké konkrétní příspěvky je (toliko) možné uznat jako daňový výdaj. A na druhé straně příjemce těch příspěvků, které pro plátce uznatelným výdajem nejsou, výslovně od daně osvobozuje. Účelem v podstatě je, zabránit "ulévání" nezdaněných peněz do různých sdružení a na druhé straně zamezit, aby příspěvky byly daněny dvakrát.
(BTW, jako člen profesní komory s povinným členstvím, u kterého právě platí ta možnost příspěvky do nákladů zahrnout, mám po opakovaných kolizích mnoha kolegů s kontrolory FÚ, kteří špatně znali zákon, reálný stav a výklad v této oblasti celkem dobře ověřen...)
Prosimte, tys nikdy takovy prevod neprovadel, ze? Napriklad pomoci ebanky, ktera dany system uz X let ma. Pak bys vedel, jaky je v tom rozdil (pro zakaznika i obchodnika VELKY ZNACNY)
Myslím, že důležitá je věta "nebo členství je nutnou podmínkou k provozování předmětu podnikání (činnosti)", která je totožná s definicí výdajů "sloužící, k zajištění a udržení příjmů".
Stejně každý kontrolor na to bude mít jiný názor (podle toho, jak dobře, či hůře zná zákon). A většinou bude stačit prokázat, že opravdu potřebuji členství v XYZ, protože je to podmínka pro platební bránu od MNP, kterou mi platí zákazníci na internetovém obchodu, a vzniká mi tak příjem.
To je myslím jednoduché a přímé uvažování, které použije většina daňových poradců a kontrolorů, a pokud budou problémy, tak je tu ta tvá věta "je nutnou podmínkou k provozování předmětu podnikání (činnosti)", ale to je už jen štourání.
Myslím, že na finančním úřadě jsou relativně vpohodě, a člověk si s základní definicí vystačí, protože ta myslím vystihuje vše.
Je nesmysl, aby jsi něco pro podnikání potřeboval a FÚ ti to pak vyhodil z výdajů. Jim dokážeš, že jsi to potřeboval, a máš to zpět.
Spíše je zajímalo, jestli si kupuji věci pro osobní potřebu (rozložení některých nákladů mezi firmu a mě jako nepodnikají osobu). Jakmile jsem jim na papíře poslal vysvětlení, na co to potřebuji, tak bylo vpohodě a výdaj mi uznali (protože jsem ho opravdu potřeboval, jen to nebylo 100% jasné).
Některé obchody jsou ještě vynalézavější: vymyslí si vlastní certifikaci i ikonu.
Už jsem takových viděl několik. Ikona třeba BEZPEČNÝ OBCHOD a když se na ni klikne, objeví se: Jsme nositeli certifikace "bezpečný obchod", která zaručuje bla bla bla... a garantuje bla bla bla.
Abych se přiznal, taky jsem nad tím uvažoval. Protože ta jejich ikona má naprosto stejnou váhu (= 0) jako ta koupená od APEKu, jen je zadarmo. Tak proč bych si nevymyslel vlastní certifikát.
Neprováděl? Téměř od počátku máme ten eBanka implementovaný.
Jen bych tedy rád věděl, jak VELMI ZNACNY je ten rozdíl?
Pro zákazníka ten, že mu rovnou naběhne jeho přihlašovací stránka s vyplněným VS a částkou.
Pro obchodníka OVSEM ten, že navíc ke všem poplatkům přijde ještě o 1% z celé transakce.
Já se setkávám s možností placení přes PayPal v České republice čím dál tím více. Takže za takové 2 roky bych řekl, že i v ČR bude PayPal standartem (to už ale bude v zahraničí jistě jiná služba, která bude (se tvářit) jako stokrát lepší). :-)
Evidentne vam unika, ze kdyby se mi dokonceni objednavky zobrazily udaje k platbe predem, takze bych se musel prihlasit do ebanky, rucne je zadat a zkontrolovat, a pak shop informovat o tom, ze jsem platbu probehl, takze mohou zbozi expedovat, na neco takoveho bych se VYKASLAL.
Ovsem nabizeny zpusob ebankou povazuji za velmi, velmi konfortni. Takze to je ten rozdil, z pohledu zakaznika.
No, že něco k něčemu "slouží" a že je něco k něčemu "nutné" to rozhodně nejsou synonyma ;-). A pokud je to v zákoně speciálně zmíněno, tj. mimo "obecnou klauzuli", minimálně část kontrolorů se na to také speciálně zaměřuje. Jak jsem psal výše, byly při kontrolách problémy dokonce i tehdy, když na to zahrnutí příspěvků do nákladů byl jednoznačně nárok. A výklad v tom smyslu, jak jej interpretuji výše, jsme obdrželi od Ministerstva financí, právě jako vysvětlení, kde uznávat a kde nikoli. Jinak buďte rád, že jste měl "hodného" kontrolora....
Já bych tomu nevěřil, je to pro lidi moc uživatelsky příjemné, a chrání to jejich peníze, na ČR moc dobré, asi se to nezavede ;).
Hlavně, že jde při stávající morálce v zasílání používat dobírku.
Jednoho času jsem hodně používal platební karty (což je asi nejlepší platební metoda, jak to vidím), ale měl jsem pak problémy s dodávkou zboží a vrácení peněz až po půl roce (Vltava), tak jsem toho nechal.
Ale proč to píši. Píše se standard, ne standart. Standarta je prapor na tyči :), taky jsem to tak psal, a lidi mě na to upozornili, dej si na to pozor...
Až budeš registrovat doménu, a nebo někdo ti ji bude registrovat, protože to nebudeš umět, ať jsi tam jako majitel uvedený (je tam majitel (ty), registrátor domény (GoDaddy) a technický správce (ty a nebo tvůj webhosting)) Kdo je napsaný jako majitel vlastní doménu, když tam nebudeš ty, ale tvůj webhosting a nebo tvůj "kamarád", tak nevlastníš doménu!
Si to zkontroluje přes WhoIs pak. http://www.whois.sc/ - zadáš například www.google.com
"
Registrant:
Dns Admin
Google Inc.
Please contact 1600 Amphitheatre Parkway
Mountain View CA 94043
US
+1.6502530000 Fax: +1.6506188571
"
Registrant je anglicly registrátor, ten kdo doménu zaregistroval, tedy česky právnicky její vlastník, tam musí být pak tvoje jméno a příjmení, a tvá adresa (tady je vlastníkem "Google Inc." adresa "1600 Amphitheatre Parkway" adresa "Mountain View CA 94043".
Nevím, co víc už ti poradit, s přesměrováním emailů u registrátorů domén nemám zkušenosti, a nevím, kdo to dělá zadarmo, či za mírný poplatek, ale na Lupě nebude tuto informaci problém zjistit, určitě ji někdo bude vědět, a ti poradí (když tak založ nové fórum jen s touto otázkou).
Měj se, už jsem ti poradil dost, stálo mě to dost času, takže se odhlašuji od nových příspěvků, musím makat :) ...
Právě, že neměl, protože mi kontrolovali DPH (vraceli mi) a náklady při tom.
A taky jsem musel dané paní ukazovat zákon podle kterého nemám přidávat k vstupu DPH.
Oni se snaží.
Nejsem v žádném podobném sdružení a ani jen tak asi nebudu, protože v tom nevidím žádný přínos (a hlavně se mi za to nechce platit), takže nemám i ten náklad a nemusím ho obhajovat. Bavíme se jen teoreticky (u tebe prakticky), právě kvůli mPlatbě...
Díky za pokec, jsem si včera přečetl skoro celý 586/1992 Sb. o daních z příjmů a našel jsem tam spoustu věcí, které jsem předtím nevěděl, kde jsou.
Ano, jsme si toho vědomi. Proto jsme to ZATÍM nezrušili.
Jde o to, jaké máte zákazníci a naši zákazníci naše věci chtějí...
Většina je stejně zmatena a napíše nám mail o uskutečnění platby převodem i když použíjí tento způsob.
Ale... do eBanky se musíte přihlásit stejně, a možná jste již slyšel o COPY/PASTE
u CSOB je to otazka minut, nekolikrat vyzkouseno v praxi.
Pochybuji, ze u jinych bank je to jinak, mozna tak jeste u Spořky bych tomu jednonu dnu věřil :-)
2 John: Kam proboha na takové dezinformace chodíte? Vnitrobankovní převody v reálném čase (tj. ihned) dělá třeba i Česká spořitelna nebo Fio, a to včetně víkendů. ČSOB/Poštovní spořitelna je na tom o něco hůře - v pracovní dny a pracovní době (do 18:30) převody probíhají "dávkově" každých 20 minut. Pokud zadáte příkaz mimo pracovní dobu, proběhne první dávkou následující pracovní den.
Bylo by dobré si přečíst podmínky účtu, který si zakládám. ;-)
eMax je spořicí účet, který umožňuje platby pouze na jeden účet, nastavený v šabloně. Tedy snažit se z něj dělat běžný účet neustálou změnou šablony je sice možné, ale logicky nijak pohodlné, protože se snažíte ohýbat účet na to na co není určen. Založte si ještě běžné mKonto a tam můžete dělat běžné operace přímo bez oklik.
otazka je, jestli zakaznik je toto schopen rozlisovat tj. certifikaci prvniho druheho a treba osmdesateho stupne :) Ja s tim mam teda problem a nejak dlouho tam poklikavat nehodlam.
Doporučuji porozhlédnout se také po příbězích lidí, kteří na PayPalu platby přijímají, nejen platí. Možná změníte názor. Ono je hezké že PayPal ručí platícímu za všechno, akorát to nejde z jeho kapsy...
Ohledně mBank mají pravdu oba. 200k je totíž (v porovnání s ostatními bankami) zatím málo. I když je to velký úspěch a časem se to dále zlepší.
A PayPal, ten je z českých obchodů používá strašně málo. Já sám jsem ho zatím snad ani neviděl (vždy jen dobírka/převod/platební karta), ale v zahraničí je to standard.
Myslím, že nic nesmrdí. Ono všechno je relativní. A mBank i PayPal jsou dobré banky.
Pokud to dobře chápu, tak mPeníze je ve skutečnosti pouze propagace účtu mBank. Jediná novinka je, že po vzoru eBanky začala mBank nabízet možnost zjednodušení a zrychlení platby v online obchodech. Seznam hraje pouze úlohu PR partnera a zároveň i obchodního partnera, jelikož nyní je možné jeho peněženku dobíjet i přes mPeníze.
O revoluci se rozhodně nejedná, ač osobně tento krok mBank vítám a doufám, že budu moci rychlého placení z mBank využívat i jinde než u Seznam peněženky. Srovnání s PayPal mi moc nedává smysl. To by mBank musela ještě pořádně zapracovat :-)
Osobně mi ta reklamní hříčka s mPeníze spíše odradila a nějakou dobu mi trvalo, než jsem (snad) pochopil, o co se vlastně jedná.
Je mi jasné kdo to odnese... Je to výhoda pro kupujícího, a tak jsem to i bral.
To máš naprosto stejné, jako při platbě platební kartou, pokud nemáš podepsaný doklad (na Internetu chce jen jeden z deseti, aby jsi mu emailem poslal podepsaný souhlas), tak ti každý může udělat chargeback a ty nemáš naprosto nic v ruce, takže peníze automaticky vracíš.
Je to ale ochrana zákazníka, a to je myslím dobře. Lepší je, ať několika zákazníkům ze sta peníze vrátíš (i když mezi nimi bude zloděj), než aby jsi je naštval.
Jsem zapoměl napsat, že prodávám virtuální zboží (což ale nejsem na Internetu sám), takže mi zboží po vrácení peněz nechybí...
Kdybych ale někomu poslal ledničku, a pak mi banka strhla peníze zpět, a já na ni měl malou marži, tak by to už problém byl, který bych musel řešit s bankou, případně policií atd. Takhle mi to je jedno. Takže chápu, že to pro někoho může být dost zásadní věc, s kterou je třeba počítat.
Na jedné straně je to bezpoplatková banka pro šetřílky (mezi které patřím) a na druhé straně zavede tohle :). Tedy, že vyžadují věci nad rámec daný zákonem.
Mít eshop, tak se na jejich platební systém vykašlu a lidem s účtem u nich jen řeknu ať převedou xyz Kč na mé konto u mBank s daným variabilním symbolem.
Další špatná věc je myslím to, že u mBank si člověk musí vytvořit šablonu, aby vůbec někomu mohl zaplatit, a to zdržuje, protože je to práce nadvakrát.
Sdelujete, sdelujete ho provozovateli sluzby - resp. samotnemu PayPalu, ktery stoji mezi vami, resp. vasi bankou a obchodnikem, v puvodnim textu to bylo uvedeno v zavorce, zrejme to vypadlo pri korekture.
Nemate uplnou pravdu. Pocet clenu APEK stale stoupa a to nejen o velke nadnarodni organizace, ale i o drobne obchodniky. Seznam clenu muzete naleznout na www.apek.cz
mPenez se budou ucastnit jen obchodnici s certifikatem od Apeku. Certifikace je dobra pro obchodnika hned ze 2 duvodu. Zaprve pro prezentaci, ze dodrzuje urcite zakonem dane podminky a zadruhe, sam se v ramci certifikace pouci a dozvi spousta prohresku, ktere kona.
Souhlasim s Vami v tom, ze by mohl APEK delat vice, ale to muze vzdy a kazdy.
Nejprve k "moulovi" system Lupy mi nebral heslo, nejsem notorický "komentátor" a tak jsem si v klidu vyplnil své jméno a hotovo, nevidím v tom problém.
1) Souhlasím, že náš web není výstavní, však ho také předěláváme. Jeho kvalita je mimo jiné uměrná tomu, jaký byl tehdy na výrobu rozpočet. Běží na "free" redakčním systému.
2) www.certifikovany-obchod.cz
3) Všechna zákonná, plus některá nad rámec zákona, jako je aktivita kontaktu apod.. Nejste-li internetovými nákupy protřelý uživatel, zančka Vám pomůže vybrat bezpečný obchod. http://www.certifikovany-obchod.cz/o-apek-certifikaci
Jinak tu debatujete nad certifikacemi, ale mícháte to s členskými poplatky. Činnost APEK není jen o certifikacích, ale hlavně o jednání v zájmu celé ekomerce. Je to především jednání s médii, či státní správou, připomínkování zákonů, implemetnace směrnic EU atd. atd..
Pokud opravdu chcete vystoupit z anonymity, je dobré uvést email, nebo alespoň firmu za kterou kopete. Napsat do položky jméno Franta Vomáčka může kdokoliv...
nechápu proč tohle vysvětlovat někomu, kdo má internet v popisu práce...
k apeku:
Takže si to shrneme -
1) ano, "předělává se" už X let... ostuda, slova "tehdy" a "rozpočet" bych radši nekomentoval.
2) píšte hloupost. já se neptal na nějakou divnou adresu, ale kde to najdete na webu Apeku....
3)to samé jako u 2)
A ten konec už nebudu radši komentovat vůbec - takovou snůšku nesmyslů jsem nečetl od projevu milouše jakeše na hrádečku.
FYI: jsem z branže...
Závěr - firmy platí nemalý peníz za nesmyslnou značku, za kterou stojí organizace s minimální snahou o cokoliv, mizerným webem a plnými ústy "prohlášení"...
Už se to podařilo někomu vyzkoušet? Nebo se alespoň podařilo někomu zaregistrovat? Registrace nejde dokončit. Na Kase se nedá nijak zaplatit. Na mě to působí jako když soudruzi z Polska udělali někde chybu.
Já již dlouho používám na netu pro platby v obchodech platební bránu eBanky (dneska tedy RF). Nějak jsem nepochopil jaký je rozdíl mezí ní a mPeníze. Mě přijde, že je to to samý (pro mě jako uživatele).
K článku by bylo záhodno doplnit historii podobných projektů Seznamu. mPeníze jsou následovníkem spolupráce s eBankou (dřívější banka.seznam.cz), ale na rozdíl od předchozího nepovedeného pokusu (čistě distribuce produktů banky) mnohem lépe zabalené a dotažené dál. Obal prodává ... Seznam se poučil a mBanka se dostala mnohem dál.
no tak to je tedy vizitka mBank, že lze platit jen u Kasy a nikde jinde. Myslím že to spíš svědčí o absolutní neschopnosti managerů mBank domluvit se s dalšími obchodníky, kterých je přece mnoho. Nebo jsou ty poplatky moc vysoké a všichni obchodníci se jim na to vyprdli.
Řeči o tom, jak v budoucnu to bude možné u dalších certifikovaných obchodů, jsou jen řeči, dokud nebudeme vědět jména těch, se kterými je to dohodnuté.
nemaťe a nelžete naopak Vy! Váš předřečník na kterého reagujete má naprostou pravdu. Od dodržování tu je zákon a ne ušmudlaný spolek vyžířků, kteří se staví do role rádoby dohlížitelů pořádků, přitom vám jde jen o tučné poplatky a snahu usorpovat etrh pro vlastní členy = velké hráče na trhu.- Velké ne kvůli kvalitě, ale kvůli tomu, že byly první. Ostatní se snažíte aspoň ždímat. Každému činnému v ekomerci je to jasné. I těm co přistupují na výpalnou hru...
Ad anonymita: podepsat se zde může kdokoli jakkoli a nemá to vliv na (ne)anonymitu, to byste alespoň mohl vědět...
OK, beru zpět tvrzení o certifikaci druhé úrovně, ty informace o nákupu a uvedení jména kupujícího nám byla sdělena pro certifikaci první úrovně jak se dočítám z emailů, takže v tomto bodě Vám dávám za pravdu.
ad 2) ano aby tomu nebylo malo, tak tam jeste je nekolik domen.. vite ja se tam dnes take dival a take me to prislo neprehledne, natoz beznemu spotrebiteli.. skutecne to stoji za prd. Snazil jsem se tam najit info o registracich I a II kategorie a cenik... no nenasel jsem a klikat jak zbesilej nebudu, nemam duvod.
Vaše lži mi vadí, nehodlám reagovat na všechny Vaše výkřiky, ale tento mě již opravdu rozčílil.
Při certifikaci druhého stupně obchodník neví, v kterém týdnu bude vykonán nákup a hlavně vůbec neví jméno nakupujícího či název produktu. Vše, včetně telefonátů (je jich výrazně více, než jeden) probíhá absolutně anonymně a jméno testera většinou vím pouze já.
Křičte si tu anonymně své názory, ale nemystifikujte prosím slušné čtenáře nepravdivými tvrzeními.
Certifikace od APEK neznamená vůbec nic, jen to, že obchodník napsal na své stránky obchodní podmínky v souladu se zákonem, což neznamená že se jimi také řídí a vzhledem k tomu, že tyto podmínky jsou stanovené zákonem, tak by mělo být samozřejmostí, že se jimi všichni řídí. Pod Certifikací APEK bych si představoval rozhodně něco zcela jiného, co by skutečně prověřovalo interní fungování obchodu a vypovídalo o kvalitě.
To umožňuje jen certifikace druhého stupně a jaký má smysl, když vy předem zavoláte do obchodu, že v určitém týdnu uděláte v obchodě nákup, předem řeknete na jaké jméno a ať vám to zboží neposíláme. Nevypovídá to tedy vůbec o ničem. Jen nás to vše stálo hromadu peněz a přínos naprosto nulový.