Názory k článku Mr. Lin(x) přišel o doménu a zmizel ze světa!

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 4. 3. 2001 19:12

    Tomáš Pavlíček (neregistrovaný)
    Podle mého názoru by tahle aféra mohla v konečném důsledku pomoct internetu v ČR. A to především pokud se
    - dořeší problematika vztahu k doménám, zda jde o vlastnický vztah nebo pouhý vztah nájemní
    - NIC bude v databázi uvádět informace umožňující identifikovat jednotlivé subjekty
    - NIC si uvědomí, že internet už není jen o úzké komunitě programátorů, ale že v současné době spravuje obrovské hodnoty (zatím to pochopil jen v cenové politice) a začne se více zabývat právními otázkami spojenými s jeho fungováním a poskytováním kvalitních služeb
    - NIC začne spolupracovat nebo alespoň využívat informace o registrovaných ochranných známkách
    A hlavně pokud se někdo konečně naštve, bouchne do stolu a podnikne právní kroky, které mu umožňují zákony v ČR (možnosti tu jsou a výmluvy, že pro internet neexistuje právo jsou naprosto zcestné). Cesta tutlání v smírčích řízeních se nedá aplikovat vždy a mělo by být i v zájmu NICu aby se některé případy neetického, nekalosoutěžního a někdy jasně spekulantsky-podvodného jednání řešili soudní cestou.

    Pokoušel jsem se na netu najít výpis Clark Multimedia a bohužel ani na justici ani v ARESu jsem nebyl uspesny. Moje názory pokud jde o následující část tedy mohou být zkreslené.

    Chybu při akvizici Mr.Linxe udělal i Cpress nebo původní majitel (neznám strukturu smluv kolem transakce), protože si nedostatečně prověřil veškeré skutečnosti spojené s akvizicí (toto je vzhledem k specifikům oblasti a časovým presům spojeným s closingem akvizic věc celkem normální) a nezvládl likvidaci Clark Multimedia.

    V případě, že v době, kdy pan Kuba učinil kroky měnící nastavení parametrů domény až po ukončení likvidace a výmazu společnosti z OR, tak jednal protiprávně (jednat za neexistující společnost) a toto musel činit naprosto vědomě. Spory kdo měl práva k užívání/vlastnická práva k doméně, jestli je to plátce nebo správce jsou naprosto zcestné, protože ze smlouvy o registraci vyplývá, že vztah upravující registraci vzniká mezi zájemcem -- vlastníkem, který si pro sebe nechává zaregistrovat doménové jméno. Takže v tomto případě nejsou relevantní žádné údaje o změnách admina a plátců, ale údaje o jednání jménem zájemce -- vlastníka uvedené ve výpisu z obchodního rejstříku.

    Co se týče reakce NICu, myslím si, že v tomto případě zareagoval dobře a to v souladu s čl.6 pravidel registrace (aplikovatelnost pravidel z 1.9.1999 na doménu registrovanou 20.1.1998 může být dalším bodem dlouhých právních rozborů, ikdyž si myslím, že v rámci zpoplatnění služeb CZ.NICu k 1.9.1999 každý z jeho zákazníků k těmto pravidlům přistoupil). NIC má v tomto případě právo pozastavit registraci, což je prakticky i proces změny nastavení, pokud dojde ke změně skutečností, na jejímž základě bylo Doménové jméno zaregistrováno a to v případě, že organizace, která předložila žádost neexistuje.

    Vlastnictví k doméně by mělo být asi uvolněno a dáno k dispozici pro volnou registraci, ale kdokoliv mimo CNP by na této doméně v budoucnu provozoval podobný systém, vystavoval by se riziku postihu z oblasti ochrany soutěže a autorských a průmyslových práv.

    CNP by určitě bez problémů mohl používat pro svůj produkt i jinou doménu. Třeba mrlinx.cz......teda pokud by jí neměl registrovanou pan "podnikatel" Pavel Gorecki -- goNET(a zase ARES i justice mlčí, no u "internetových podnikatelů" je to celkem normální). A už jsme zase u toho a můžeme se vrátit na začátek......a to k problémům pravidel registrace a práv k ochranným známkám.
  • 4. 3. 2001 0:47

    Martin Frýdek (neregistrovaný)
    A ještě jedna věc, neméně podstatná. Manipulujete tady s fakty! Podle informací, které mám, došlo ještě před zablokováním (nikoli rozhodnutím - protože rozhodnutí zatím nepadlo) domény ze strany CZ-NICem k manipulaci DNS záznamu v síti Contactelu. Díky tomu uživatelé sítě Contactelu neviděli prázdná místa a stránky, ale normálně fungujícího Linxe. A to je věc, na kterou jsem upozornil.

    Domnívám se, že by bylo dobré, pokud by se k této události vyjádřil zástupce Contactelu, nikoli jeho reklamní partner, který se loajalitu v tomto sporu Contactelu splatí v podobě skryté reklamy ve svých časopisech či knížkách.
  • 4. 3. 2001 0:30

    Martin Frýdek (neregistrovaný)
    Nebyl jste to zrovna vy, kdo tady kázal o tom, jak v rámci diskuse nemáme napadat svého protivníka ? Jak se k urážkám uchylují pouze ti, jimž došly argumenty ? Vypadá to, že Vám právě došly...
  • 4. 3. 2001 0:26

    Martin Frýdek (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko !

    Asi Vás osvítil duch Svatý, ale já se na rozdíl od Vás neodvažuju předjímat výsledky Vašeho sporu.

    - v databázi CZ-NIC je spousta nepořádku, především u záznamů, které vznikly před 1.9.1999. Jak všichni víme, před tímto datem spousta dnešních údajů v databázi nebyla vůbec. Subjekt, na který doména byla registrována je MK748 - tedy Martin Kuba ! V době, kdy registrace byla provedena žádné další údaje jako je společnost, IČO nebo DIČ nebyly nutné a u subjektu MK748 nejsou uvedeny.
    - existuje spousta domén, které někdo jiný vlastní a někdo jiný platí. Takže ani to není důkaz, kdo byl majitelem domény.
    - firma Clark Multimedia v obchodním rejstříku nefiguruje a pokud se nepletu, zlikvidované firmy JSOU v rejstříku uvedeny jako zlikvidované. Clark Multimedia tam ale neni.

    Nevyzývejte ostatní, aby si ověřovali údaje, když to sám neděláte. Mám pocit, že se příliš spoléháte na to, že Vaši řadoví čtenáři mají příliš krátkou paměť.
  • 3. 3. 2001 12:15

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Nebo je to nějak jinak?
    Myslet si muzete co chcete, je mi to vazne uplne jedno :o) Eskadr letel 5-6 tydnu po zalozeni BonusWebu, to mel BonusWeb cca 100 lidi denne, nemel vlastni domenu ani nic jineho...

    Nejde vám jenom o to, očernit svého bývalého společníka...
    Pokud tomu rikate spolecnictvci, nech sa paci :o))) A pokud si myslite, ze pana Fialu ocernuji, dam vam jednu dobrou radu: zalozte si s nim nejaky projekt sam a pak budete mit o jeho vykonech jiste lepsi predstavu :-)))... nebo jeste neco - zkuste ho stahnout pro svoje Doupe :-)))

    ...kterého jste umným způsobem vyšoupl z jeho právoplatného spoluvlastnictví a spoluautorství projektu (nebo si myslíte, že tento pán nemá na BW platná spoluautorská práva)?
    Ano, presne to si myslim. Pan Fiala nema platna spoluatorska ani zadna jina prava na BonusWeb.
    ALe pekne jste se vykroutil z tech vasich podvodu, napriklad o Mr.Linxovi, o kterych se psalo mnohde :o) A jeste vam dam jednu dobrou radu: muzete pidit, jaka je historie BonusWebu a dozvite se od kohokoliv, ze jsem jej vypiplal a ze jsem se o nej staral ja spolu s teamem spolehlivych lidi, mezi nimiz pan Fiala nikdy nepatril... Misto zbytecneho ztraceni casu byste se mozna mel radeji starat o neuveritelne vysokou fluktuaci ve svoji firme, melo by to pro vas byt prioritnejsi nez to, abyste opruzoval a stoural do firem jinych :-)))
  • 2. 3. 2001 18:48

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    No, Vreco, skutečně to začíná být legrace. Takže jste s panem Fialou založili BOnusweb, jak sám píšete, přičemž pan Fiala je absolutně neschopný, nemá páru, neumí psát, jenom neustále otravuje, jeho články stojí za starou belu, nedovede vyjít z redakcí, nemá připojení k Internetu atd.
    No prostě to byl úplný trotl a asi jste to stejně tak mohl založit s babičkou Macháčkovou, ta na tom byla stejně.

    Nebo je to nějak jinak? Nejde vám jenom o to, očernit svého bývalého společníka, kterého jste umným způsobem vyšoupl z jeho právoplatného spoluvlastnictví a spoluautorství projektu (nebo si myslíte, že tento pán nemá na BW platná spoluautorská práva)?

  • 2. 3. 2001 13:55

    Jiri Fiala (neregistrovaný)
    Vreco :o), kdyz budu behat za stejnymi autory stranky o BW...myslim, ze budou tvrdit uplne neco jineho, stejne tak, jako byvala redakce SCORE atd.. To ze opet napadas ...to je naprosto normalni a ja uz to neberu jinak, nez s usmevem :o) ...ale myslim, ze kdyby slo do tuheho, ze by jsi to prohral
  • 2. 3. 2001 13:08

    Petr Klimovic (neregistrovaný)
    Mikroplatby s rozlisenim na jeden haler jsou na adrese
    http://www.ilikeq.cz/ilikeq/login.html
  • 2. 3. 2001 10:10

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    jakým způsobem jste vyšoupl ze hry původního zakladatele Bonuswebu a tvůrce jména Bonuswebu, pana Fialu.
    Takhle zabavny hned po ranu, to vas neznam :o))) Aby bylo jasno, zakladatele jsme byli spolu, pricemz jsem ale vsechno ridil ja - a denne jsem musel vecer Eskadrovi volat, co na BonusWebu vyjde, protoze nemel ani pripojeni na internet - asi tak nejak o tom, jak se veci mely plus dodatek k predchozimu prispevku... Dukazem tohoto budiz opet vypisy hovoru z Regionu, ktere si nechali udelat, protoze byly prilis vysoke (a ja to pak musel calovat ze svyho). Nuze, zkuste mi rict - jaky muze byt sefredaktor internetoveho serveru, ktery:
    1) nema paru, jakym zpusobem se nahravaji data na server (coz tehdy Eskadr nevedel a i kdyz vedel, ze existuje neco jako FTP, netusil vubec o tom, jakym zpusobem se pouziva a jak vlastne funguje...
    2) neumi psat. Jeho clanky stoji za starou belu, sposuta pravopisnych chyb a nesmyslnych vetnych vazeb.
    3) je absolutne neschopny marketingove, pricemz jenom neustale otravuje (zeptejte se tehdejsiho sefredaktora Score Andreje Anastasova na jeho nazor na Jiriho Fialu coby sefredaktora BonusWebu a hlavne se zeptejte, s kym tehdy jednal o webu a s kym vedl porady o jeho budouci podobe)
    4) nedokaze vyjit z redakci (viz neshody s tehdejsimi autory ze Zlina - Leechem, BigPeterem ci Petrem Lysakem.
    5) nema pripojeni k internetu :o)))
  • 2. 3. 2001 9:58

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Proc bych si netroufnul? Ja mam svedomi ciste a uz tehdy existovala nejaka redakce, existovaly firmy, s nimiz jsme spolupracovali... tak treba Support mel tehdy BonusWeb pouze od JRC a zde jsem si hry pujcoval na vydavatelstvi, v nemz jsem tehdy pracoval - Region, coz ostatne mohou potvrdit lide, jednak prebirali balicky v Regionu a jednak kteri je posilali v Bohemia Interactive.
    Pokud jde o obsah clanku, pametnici jsou BigPeter, Leech, Skid, Jerryman a Paity, takze se zkuste zeptat jich, kdo tehdy psal. Nebo se podivejte na tuhle stranku, kterou udelal cca pred ctvrt rokem SKID, aby si jednak vylecil sve komplexy a aby jednak rekl, jak to tehdy vsechno vlastne bylo :o) Adresa je: http://bonus.fbi.cz/
    Jinak, pane Hlavenko, se muzete laskave podivat, ze Jiri Fiala nebyl nikdy majitelem BonusWebu ani domeny ani niceho, ostatne Jiri Fiala vyletel z BonusWebu zacatkem listopadu a domena se registrovala v unoru pristiho roku.
    Jinak tehdy BonusWeb spolupracoval s casopisem Score, zeptejte se, kdo tehdy nahraval vsechna data na FTP a kdo vedl komunikaci, mohli by o tom vedet Michal Rybka, Ondrej Maly, Andrej Anastasov...
    Ad penize za autorstvi - za co penize, Eskadre? Ty jsi nikdy nemel na BonusWeb zadna prava, nikdy jsi pro nej nic neudelal, jenom ses mesic choval jak velkej sef a vsechny to stvalo, protoze jsi nic nedelal, jen kybicoval a clanky jsi poslal jednou jedinkrat (tak se ale denni on-line zpravodaj nedela), bylo jich celkem cca 10 a na novem BonusWebu uz zadne z tech Tvych shitu pouzity nebyly (ostatne o tehdejsi kvalite mohou leccos napovidat Tve soucasne clanky na iGames, kde, ac po dvou letech, se jejich kvalita nijak vyrazne nezlepsila).
    Skoda, ze ja muzu sve tvrzeni podlozit dukazama, Eskadre. Potom se spatne mlzi a lze, vid?
  • 2. 3. 2001 8:30

    ja (neregistrovaný)
    Hlavenka: "Je fantastické, co dovedete vyvodit z jenom velice částečných informací."

    Kdybyste pane Hlavenka VCAS a UPLNE informovali o tom, co se deje, tak by nevznikaly "castecne informace".
  • 2. 3. 2001 8:28

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Takže vyjádří se zde k tomu pan Polách, který tady neustále mluví o slušnosti, férovosti a MIrkách Dušínech? Jak se zdá, není vůbec původním autorem Bonuswebu včetně jména a domény, původního autora od toho bez skrupulí odřízl a "převzal vládu nad BOnuswebem".
    Troufnete si pokračovat v této diskusi, Vreco?
  • 2. 3. 2001 8:26

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Do vztahu mezi Mobil Serverem a Clarkem nemáme moc co kecat ani jeden (a já to tak ani nedělám). Je to vztah starý rok a půl až dva roky, a v té době ani jeden z nás neměl naprosto žádný vztah ani s mobilem ani s clarkem - byly to prostě dvě zcela cizí firmy. Pokud jsou zde obvinění, že se Clark zachoval nehezky k Mobilu, tak je to na vyjádření tehdejších majitelů a velitelů Clarku - my jsme byli až do ledna letošního roku zcela cizí firma. Takže prosím do této věci nezatahujte Computer Press.
    Spíš by mě (a nejenom mě) zajímalo vyjádření ohledně toho, jakým způsobem jste vyšoupl ze hry původního zakladatele Bonuswebu a tvůrce jména Bonuswebu, pana Fialu.
  • 2. 3. 2001 4:23

    Eskadr alias.Jiri Fiala (neregistrovaný)
    Chtel bych trochu poupravit data, kdyz uz se tady o tom mluvi... 30% obsahu(zbytek byly me clanky ze 70% a zbytek me byvale redakce), 100% design(jezus, klasicke html a par obrazku je design?), 50% support(eh...ceho vlastne support?), 20% marketing(zbytek jsem dohadoval do znepristupneni ftp pristupu ja) , 100% technicke zazemi??? To je jako co? To zajistil tehdejsi marketingovy partner nevzpominam-li si...ktereho jsem samozrejme sehnal ja. A jeste posledni noticka, kdyz uz se bavime o BW jako celkove - nevzpominam si, ze bych dostal nekdy penize za autorstvi nazvu domeny. To co se delo po onem znepristupneni FTP pristupu, ktery byl jedinym drzakem me ve vztahu k projektu - jsem tezko neco mohl delat. Toto je velmi citlive tema, ke kteremu jsem myslel, ze se nebudu muset vyjadrovat, ale nepresnosti techto udaju me nuti reagovat... Je to holt moc citlive tema Vreco a ja lituju pouze toho, ze mi tehdy bylo sladkych 15 let a ja jsem nebyl tak nejak zkuseny v oboru podnikani
  • 2. 3. 2001 0:30

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Ja tady na Lupe zase cetl (a myslim ze to bylo dokonce primo v diskusi od anonyma, jehoz slova jste vsak potvrdil), ze poprve Linxe zachranil Mobil server. A nezdalo se mi, ze ve chvili, kdy jsem prichazel do MS (kratce predtim, nez Linx odchazel) by Clark potreboval nejak financne zachranovat... Ale je fakt, ze jsem nebyl Insider a sledoval jsem jen to, co pro Clarky delal Mobil (marketing, prodej reklamy a defacto je vytahl z blata hodne na vysluni) a co z toho cerpal (bannery)...
  • 2. 3. 2001 0:26

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Jak se to vezme... Zakladali jsme jej dva, ale 99% obsahu, 100% design, 100% support, 100% marketing, 100% technicke zazemi jsem tehdy zajistoval ja :o))) Takze defacto ano, ostatne domena, vlastni hosting a profi design se delaly vice nez ctvrt roku pote, co druhy "spolecnik" BW opustil (byl opusten) pro nezajem - cca pet nebo sest tydnu po rozjeti projektu...
  • 1. 3. 2001 23:29

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Už jsem to tady psal, jak je fascinující tady pozorovat to bezbřehé fabulování. Vůbec jste nebyl ani u jednoho jednání (MS/linx, CP/linx), o tom druhém jste ani nemohl od nikoho slyšet a pouze si o tom děláte nějakou představu a už máte plná ústa Mirka Dušína. Veřejně jste kdysi tvrdil, že krademe, což samozřejmě porušení zákona je - pak jste to v mailu odvolal a dokonce vyjádřil ochotu k omluvě, ale toto veřejné prohlášení už jste neodvolal. To vám připadá jako slušné, čestné a sportovní?

    Nechci prát špinavé prádlo jiného člověka a vypisovat tady na svět průšvihy, které udělal, nikdy jsem to nedělal a dělat nebudu. Můžu vám o tom něco říct privátně do mailu; snad jenom krátce, že pokud bychom Clark finančně nezachránili, už by ta firma asi neexistovala a linx s ní.

  • 1. 3. 2001 21:29

    Johny Petka (neregistrovaný)
    Ti z nás, kteří vědí, co instalují na svůj počítač a jak to používat stisknou po načtení stránky klávesu [Esc] (taková ta opuštěná chudinka v levém horním rohu) a je po blikání :-)

    Je důležité uvědomit si dvě věci, a to jednak to, že internetové "časopisy" jsou obdobou papírových, ale jsou zdarma právě proto, že je platí zadavatel reklamy a za druhé můžeme těžko někomu vyčítat, že si dá na SVUJ server, co uzná za vhodné ... těžko někoho soudit podle toho, jak si nastříká svoje auto.

    k otázce ... je vůbec nějaká hranice .... -> není
  • 1. 3. 2001 20:38

    Igo Adler (neregistrovaný)
    Nemohu pochopit proč při rezervaci kampaně 28.02.2001 odpoledne nabízel mr.linx.cz zobrazeni na centrum.cz když tomu nemůže dostát. Proč vůbec tato rezervace na cílené servery existuje, když to nefunguje. Zadat si širší záber a proč, když mě systém nabídnul možnost objednání až 193000 impresí na centrum.cz a já pro klienta objednal 10000 impresí. Dříve k tomuto NEDOCHÁZELO !!!
  • 1. 3. 2001 19:42

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Mily docente,
    - jen tak, aby rec nestala...
    - nedavam vam nalepky, jen vam z nej ctu. Ty nalepky jste si dal sam, pripadne vam je dal nekdo jiny prede mnou.
    - podraz neni poruseni zakona, pokud vam to nedochazi. Linx/CP/MS - nekolikrat to bylo zmineno i tady na Lupe, nekolikrat na Svete Namodro a mnohde jinde... mozna to bylo podle zakona, MOZNA!... Ale stopro to bylo necestne a nesportovni, Mirek Dusin by to nikdy neudelal a normalni clovek to vidi jako podraz. Pokud vy ne, pak a) nejste normalni clovek, b) nemate zadnou moralku.
    - jo, vtip je v tom, ze kilnul nas i vas. BTW: ja si vzdycky myslel, ze navstevnost se meri podle UIP a ne podle PW... To jsou teda veci...
  • 1. 3. 2001 19:38

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Tezko se krade BonusWeb puvodnimu majiteli, kdyz jsem jej zakladal :o) Ale to vy jiste vite, mily pane docente.
  • 1. 3. 2001 19:25

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Ad1: Momentalne Cetrum "uhnulo" z Linxe do smesi vice self-promotion a BillBoardu, ze by bylo cele vyprodane, to je, jako u vsech portalu, fikce :-).
  • 1. 3. 2001 19:24

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Tedy, Lupu moc nesleduji, ale aspoň v tomto případě se tady objevilo tak gigantické množství úplných fabulací, které jsou navíc snadno ověřitelné - tedy jen takové plácání jak koho co napadlo. Myslel jsem, že tento server navštěvují víc profíci...

    Co se týká zlikvidované firmy - její majetek samozřejmě náhle nepatří "nikomu". To, myslím, ví i malé dítě. Další je, že doména linxe není pro jeho chod tak zásadní jako například doména seznam.cz pro Seznam. Linx běží víceméně v pozadí, jeho URL navštěvují pouze jeho členové a zadavatelé a stačí s nimi komunikovat, aby si změnili v kódu linx.cz za třeba LinxOne.cz. Je to samozřejmě nepříjemnost a otrava pro členy, ale neznamená to zásadní problém. Význam linxe je v jeho systému, jeho možnostech a kvalitě, ve špičkových serverech, které jsou jeho členy, v obrovských cílových skupinách, které zasahuje a v jeho komerční větvi Cash, která umožňuje serverům splnit najednou dva cíle: vyměňovat (tj. sebepropagovat) i prodávat za peníze.

    Tak, trošku jsme si udělali reklamu :)

  • 1. 3. 2001 19:17

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    To za prve. Za druhe Centrum je primo zavisle z reklamy, takze s banneru z vymeny "uhne" v tom okamziku, kdy se objevi platici inzerent. Servery poskytujici prostor ve vymenne pres Mr.Lin(x) nepodepisuji nejakou "dohodu o nesnizovani objemu zobrazeni" nebo casovou lhutu. Je to jejich vule. Z nasi strany jsme udelali JEN 2 veci - reklamu na vlastni servery / objevi se inzerent a jeho reklama se tam vlozi, aniz by prostor zmizel z linxe pro ostatni servery (jejich bannery z vymeny, naplanovane kampane} a hlavne aniz by se ztratila kontinuita statistik pro dalsi planovani prostoru.
    2. vec je Mr.Lin(x)Cash / mimo vkladani reklamy dostane spravce plochy jeste www aplikaci, ktera umozni inzerentovi zadat reklamu, aniz by neco dojednaval osobne s majitelem - proste uvidi cenik zobrazeni, profilove informace o obsahu, statisticke informace o jednotlivych nabizenych plochach. Inzerent si vybere, zada pocty zobrazeni, terminy a banner a posle Vam pozadovane spoocitane penize (zalohu). Starosti clena je pak uz jen z hloubky sveho kresla kampan pustit (" jo, ta reklama mi nevadi", "jo, zaplatil, muze jet "}.

    To, ze to Centrum takto nedela a pouziva vlastni prostredky je jejich vec. Pri zadani kampane muzete rozlozit kredity na sirsi zaber.
  • 1. 3. 2001 19:04

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Nikoli, milý pane Sarku (ať jste kdo jste). Uvádím pouze to, co diskutující sám píše - pokud píše o výkalech, napíšu, že píše o výkalech. Cituji jej. To se v diskusi smí.
    Nijak jej neoznačuji a nenálepkuji. Neříkám třeba, že je to vulgární puberťák, ani nepíšu, že je zloděj, který ukradl původnímu majiteli BOnusweb.
  • 1. 3. 2001 18:49

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    A proc by centrum.cz neco zobrazovat melo? Zadny server v systemu nema povinnost zobrazovat bannery, zvlast kdyz se mu tam porad cpe konkurencni reklama :-)
  • 1. 3. 2001 18:42

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Kredity byli samozrejme navraceny, to je automaticky. Mr.Lin(x) funguje podle poctu realizovanych impresi. O penize se zde nejednalo nebo snad ano pane Adler?
    to, co se stalo v pondeli a utery opravdu moc legracni nebylo. Postihlo to plosne vsechen spravovany prostor Mr.Lin(x)e, ale neuskutecnene zobrazeni se vraci na puvodni zdrojove ucty.
    Proste Linx detailne planuje podle informaci co ma, pak se to snazi realizovat. Kdyz se to z nejakeho duvodu nepodari (server, s jehoz mistem se pocita ma vypadek nebo je vypadek site), tak se kampan proste neuskutecny v pozadovanem objemu (i kdyz na druhy den se system snazi pozadovane mnozstvi rozlozit na mozne servery podle zadani - napr vice na servery v kategorii nez bylo puvodne).
    Nevim, co je na tom divneho - kredity (at uz placene nebo nasporene) jsou jen prostrednikem pro realizaci zadane kampane. Ktere svuj ukol splni (1 kredit "nese" jedno zobrazeni"), tak je to v poradku. Kdyz svuj ukol nesplni, tak se po zadanem terminu konce kampane vrati na zdrojove konto. Jednoduche a prehledne.
    Kdyz to chcete srovnat s jinym mediem - vrati Vam radio cast penez na reklamni kampan, kdyz treba vypadnou vysilace na kusu pokryteho uzemi?

    Ad.Platby za kampan - pred zacatkem kampane se plati zaloha ("myslite to vazne? dejte kousek penez, pustime to, pak to zaplatite na impresi presne") kampan probehne a dobehne a pak probehne vyuctovani doslova po impresi. Jak jinak!

    Zarucit objem: To by slo, kdyby se vzdy nekdo zarucil, ze zobrazovani bude stejne - to vam nezaruci ani provider, ani spravce serveru a samozrejme ani navstevnik (ze poleze kazdy den na stejne stranky a uvidi stejny pocet reklamy). My to proste nevime, my jen vime, jak se zobrazovalo vcera, predevcirem, pred tydnem, ... a podle toho si myslime to, co nabizime jako volny prostor.
  • 1. 3. 2001 18:39

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    V Linxovi se toci SPOUSTA erotickych banneru, uz davno jsem rezignoval na to, abych na jednotlive pripady upozornoval admina, holt dan za okamzitou aktivaci :-(.
  • 1. 3. 2001 18:37

    Zbynek Janecek (neregistrovaný)
    zajimalo by me, co se s vlastnictvnim domeny stane ted. Cely spor se asi bude resit cestou prava. Ale jak? Komu ta domena linx.cz vlastne patri?

    Vlastnikem domeny donedavna byl CLARK MULTIMEDIA. Ale... CLARK MULTIMEDIA je spolecnost (nebo zivnostnak?), ktera je zlikvidovana. Pravne uz tedy nejakou dobu neexistuje. Muze neexistujici pravni subjekt neco vlastnit? Nemuze.
    Je tedy jiste, ze udaje o linx.cz u NICu byly alespon nejakou dobu v rozporu s pravem.

    Co se melo stat? Spravne by se zanikem pravni subjektivity CLARK MULTIMEDIA mela zaniknout i jeji registace u NICu. Nebot kdyz neco neexistuje, tak ani nemuze neco vlastnit. A tim by de iure domena mela byt volna k registraci pro kohokoliv.

    Nicmene de facto byla domena po celou tu dobu protipravne obsazena neexistujicim subjektem CLARK MULTIMEDIA.

    Pikantni je ze Clark netproject s.r.o., ktery je uplne jinym pravnim subjektem tuto domenu vypiplal z ceny 840 kc rocne ;o)) na exponencialni nasobek.

    Jaky je muj zaver?
    linx.cz je volna domena a nepatri nikomu ;o)
    Takze se vsichni se seradte (cpress, kuba, spekulanti) a v den, kdy bude uvolnena pro novou registraci si promasirujte zapesti at v ten click v 00:00:01 noveho dne je ten zlaty.
    p.s.:Kdo driv prijde, ten driv mele ;o)

    Nebo se pletu?
  • 1. 3. 2001 18:19

    Igo Adler (neregistrovaný)
    Takto vypadá dnešní zahájení kampaně. Za 18 hodin se protočily 4 bannery !!! Proč centrum.cz nezobrazuje bannery mr.linx ? STATISTIKA
  • 1. 3. 2001 17:03

    Jaroslav Borovička (neregistrovaný)
    Tak za toto bych požadoval přinejmenším navrácení kreditů nebo peněz. Říká vám něco jako práh účinnosti reklamy? Mně to moc legrační nepřijde. To taky může znamenat naprosté zničení reklamní kampaně. Jak se má stát Internet důležitým reklamním médiem, když firmám nikdo ani nezaručí objem reklamy?
  • 1. 3. 2001 16:47

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Stalo se to, ze byli zmeneny udaje o name serverech (primarni, sekundardni DNS pro domenu linx.cz), nikoliv servery samotne nebo jejich IP. Zmeny u .CZ v nameserverech chvili trvaji, nez se aplikuji na jednotlive DNS, ktere si zaznam NAZEVDOMENY+IPAdresa chvili udrzuji v docasne pameti. Zkratka se stalo zhruba to, jako kdyby u telecomu nekdo v seznamech zmenil Vase telefonni cislo u jmena, ale to cislo by nefungovalo (telefon by fungoval na stare cislo) - kdo mel zapsane vase telefonni cislo (udrzuje se v lokalnich DNS nejaky cas), dovolal se Vam. Kdo cislo zapsane nemel, zavolal na informace ( v nasem pripade se zeptal na zaznam v databazi domeny .CZ) a tam mu rekly chybny udaj, pres ktery se nedalo dovolat. To je hodne zhruba receno pro dokresleni.
    Servery linx.cz bezely po celou dobu na puvodnich IP adresach s platnymi zaznamy u contactelu. Pro informaci jen v pondeli se zobrazilo 1748895 banneru vsech rozmeru. V utery se zobrazilo jiz jen 283565 banneru. Jak se postupne aktualizovaly zaznamy o IP pro linx.cz (a domeny 3 radu), tak klesal pocet tech, ktery se dostali na puvodni servery.

    S kampani p. Adlera to bylo podobne - v pondeli se zobrazil 301 impresi, v utery 59. Zrovna na pondeli a utery (jak mohl pochopit ze zaverecne zpravy a videt v detailnich statistikach) byla naplanovana vetsina zobrazeni vlozene kampane. Protoze se tomu tak nestalo, kampan probehla jen na cca 34% / jen 1809 zobrazeni, protoze se planovane zobrazeni nekonalo.

    p. Adler tuto zpravu vypublikoval a zaslal kolegyni. Oklikou se to dostalo ke mne a ja mu odpovedel (podrobneji). Priste, az ucinite nejaky "objev", zeptejte se nejdriv povolanych.

    P.S: Pane Adler, prectete si pravidla Mr.Lin(x), bod 14).;)
  • 1. 3. 2001 16:17

    Sark (neregistrovaný)
    tím, že zesměšňujete oponenta v diskusi tím, že mu dáváte nějaké nálepky na ksicht, se sám shazujete. Dojdou-li věcné argumenty, jdu zfackovat oponenta.

    Nezacal jste nahodou prvni vy pane Hlavenka s temi "hernimi orgiemi" a "orgacemi" atd? :-)

  • 1. 3. 2001 15:58

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    ?? Nechápu. Samozřejmě že se protočilo méně než se mělo protočit, protože systém dva dny neobsluhoval. Co vám na tom připadá divného?
  • 1. 3. 2001 15:54

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý Vreco:
    - když píšete, že nemá cenu reagovat, tak proč reagujete?
    - tím, že zesměšňujete oponenta v diskusi tím, že mu dáváte nějaké nálepky na ksicht, se sám shazujete. Dojdou-li věcné argumenty, jdu zfackovat oponenta.
    - hovoříte-li o "podrazech" v Computer Pressu, tak je prosím dokažte nebo odvolejte. Rovněž nepatří do seriózních diskusí nazývat někoho, že dělá podrazy, ale nemít pro to jediný důkaz. Pamatuji si, že jste už veřejně lhal na Lupě ohledně vztahu Linx/CP/Mobil Server, v privátním mailu mně jste pak toto tvrzení odvolal, veřejně ne. (To jenom k tomu, co jsou to slova "férovost, čest a morálka", milý Vreco)
    - ano, xko.cz má dokonce větší návštěvnost než živě a bonusweb dohromady. Takže vás kilnul taky. To jsou věci, co?
  • 1. 3. 2001 14:09

    Igo Adler (neregistrovaný)
    Pro klienta jsem objednal více jak 5 000 impresí a to na zkoušku. Podobný příspěvek zde již je a proto se podívejte jak to dopadlo http://www.inetservis.cz/tour/zprava.html - závěrečná zpráva.
  • 1. 3. 2001 12:02

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Asi nemá cenu reagovat na příspěvek spasitele interentu a vizionáře (J. Hlavenky), když kritizuje popisy her a podobně a hlavně když mu nedochází, že BonusWeb je server zábavní pro mladé lidi a ne pro vysloužilé fotříky. Ostatně chápu, že vám leží v žaludku, že BonusWeb má vyšší čtenost než Živě a plány Doupěte být BonusWeb killerem nevyšly poté, co BonusWeb killnul Živě :o) Král je mrtev, ať žije Mrtvě! :o)
    BTW: když vy chcete něčím argumentovat, zjistěte si, co jsou to slova férovost, čest a morálka a než tak učiníte, zůstaňte, prosím, raději u svých "podrazů" v Computer Pressu :-)
  • 1. 3. 2001 11:32

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Vreco, opravdu vždycky čekám, jak si na Lupě dokážete moudře přisolit. Upřímně řečeno, na BOnuswebu vám to sluší líp, když píšete, že budou "pařanské orgie" a "orgáče" a "největší množství výkalů, jaké kdy jste viděli".
    Když si ani vy nedovedete zjistit podstatu věci na Justice.cz, zůstaňte prosím u raději svých "výkalů" na bonuswebu.
  • 1. 3. 2001 11:24

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Je fantastické, co dovedete vyvodit z jenom velice částečných informací. Ale co, hlavně ať žije bulvár, je potřeba vymýšlet aféry, i když žádné nejsou, ať se má čtenář čím krmit.

    Situace je taková, že o této doméně rozhodl CZ-NIC, tedy v této oblasti jednoznačná autorita. Nikoli Contactel. Nezapomeňte prosím, že plátcem domény byl za celou její historii Clark NetProject! Firma, která je uvedena jako vlastník domény (Clark Multimedia)je v likvidaci (zlikvidována), je VYMAZÁNA z obchodního rejstříku a PRÁVNĚ NEEXISTUJE.

    Nechcete si, pane Frýdku, tyto údaje prosím ověřit (je to tak snadné přes Justice.cz), než tady začnete zase fantazírovat?

  • 1. 3. 2001 10:57

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Souhlasím s panem Odehnalem v tom, že je opravdu těžké komunikovat s anonymem (zejména s tím, který si na své anonymnosti tak zakládá, že to uvede do odesílatele hned dvakrát).
    Rozhodně se nechceme z ničeho vykrucovat - pro pořádek jenom podotýkám, že chybičky u daňových dokladů atd., jak zde zmiňoval kolega, se udály mnohem dříve, než Computer Press koupil firmu Clark, takže to byla dříve odpovědnost zcela jiných lidí a jiné firmy, i když jsme samozřejmě to mohli konzultovat nebo diskutovat. Samozřejmě nás jakákoli chybička mrzí a hned ji usilujeme napravit - nicméně určitě i vy se mnou budete souhlasit v tom, že lidé jsou omylní a chyby dělají. Mám pocit, že nás chcete za jedinou poměrně malou chybičku, kterou notabene zapříčinila jiná firma, tady ukřižovat.
  • 1. 3. 2001 10:23

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Konecne nejaky dost podstatny nazor :o) Otazkou je, stalo-li se to skutecne tak, jak rikate vy, tzn. ze Contactel prepojil tu domenu na zaklade zadosti Computer Pressu. Pokud ano, je to de iure kradez domeny, nebot se tak stalo proti vuli jejiho pravoplatneho majitele :o)
  • 1. 3. 2001 8:29

    Costra (neregistrovaný)
    A co banner serveru fudge.cz s nápisem "Taky vás už všechno sere?", který se defakto celý minulý rok dost podstatně zobrazoval v Linxu. A když jsem na ten banner upozorňoval (jelikož do systému nebyl přijat můj banner, protože můj server nemá "civilizovaný název"), bylo mi řečeno: "jistě uznáte, že je jen na nás, jaké servery do našeho systému přijmeme a které ne".
  • 1. 3. 2001 7:54

    Martin Frydek (neregistrovaný)
    V celé této zajímavé kauze by neměla být přehlédnuta role, kterou sehrál Contactel. Ten zneužil své pozice technického správce proti majiteli domény a ve prospěch společnosti Computer Press. Zda je tento krok žalovatelný či nikoli posoudí jiní.

    Ale my všichni, kteří jsme (potenciálními) zákazníky Contactelu, bychom si měli velmi dobře zapamatovat, čeho je Contactel schopen. Aby se nám v někdy v budoucnosti nestalo, že Contactel a žádost konkurenční firmy přepojí či změní naše DNS/linku/telefon !!!
  • 1. 3. 2001 0:44

    Jirkan (neregistrovaný)
    Vazim si jakekoli reakce do teto diskuse. Jenze bohuzel velka vetsina lidi nema na to cist reakce grafomanu na 10 stranek. Vase prispevky jsou k veci, jestli bych ale mohl poprosit, mozna trosku kratsi ;-) To je desne, ani se mi to nechce cist, ale pracovni doba mi to fakt nedovoli :-)
    Diky
  • 28. 2. 2001 23:33

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    A je to tu znova - Pane Anonymní anonyme, na rozdíl od Vás se alespoň podepíšu a i s vědomím toho, že mne budete moci jmenovitě vláčet za vlasy az k doméně "nabij.cz". Nevadí mi to, protože kdysi dávno, když jsem v diskusi na nejmenovaném diskusním serveru nevěděl, jak jinak přesvědčit oponenta o tom, že říká pitomost, nabídnul jsem mu návštěvu u firmy, která užívala jím zcela popírané technické řešení. Vzápětí jsem byl označen za "buzeranta" a bylo mi takto několik dalších vět spíláno. Když jsem navštívil stránku dotyčného, zjistil jsem, že jde o 13ti letého člověka, kterému jsem všechno odpustil, protože v tomto věku má člověk právo na určité extrémnosti. Vy jste ale jistě starší, nemám pravdu?

    K doméně "nabij.cz" - pokud byste na ní chtěl demonstrovat funkčnost mikroplateb, nebudete příliš úspěšný. Tato doména není doposud zprovozněna, s mikroplatbami nemá zhola nic společného a já, přestože amatér, bych o tom měl něco vědět. Její registraci jsem osobně zajišťoval.

    Máte tedy na mysli pravděpodobně doménu "nabit.cz". Jde o bezpochyby úspěšnou doménu a já zde neřeknu proti jejímu modelu ani slovo. Nicméně, pokud se nemýlím, porovnávat ji s mnou (žertem) navrhnutým modelem mikroplatbové banky je srovnávání parkovacího automatu s bankomatem. Ano. Do obou se sypou peníze. Výstupem, rozsahem výstupu a jeho užitností je něco zcela jiného. A ještě jednou - to není urážka "nabit.cz", velmi si vážím invence a návštěvnosti tohoto serveru.

    Pokud se Vám zdají mé příspěvky amatérské, budiž, jsem amatér. Osobně bych se charakterizoval jako prázdno obalené člověkem, ale to také není můj nápad, vykradl jsem ho z Van Gulika, z jedné epizod jeho slavného soudce Ti. Ale to jistě znáte. Vážně - nepovažuji se za profesionála tak, jak jej asi chápete Vy. Raději budu exaktně uvažujícím amatérem.

    Nemohu s Vámi souhlasit v tom, že Telecom se chová v zásadě správně, resp. že to není jeho vina. Nechová. Poškozuje zájmy internetové komunity a potažmo zájmy našeho státu tím, že brzdí potřebný vývoj v informatice. Mohl bych vést dlouhé diskuse o něm, ale není to nutné. Mne přesvědčila definitivně tato (velmi osobní) zkušenost - ve zkratce - několik podivných chlapů ve žlutých vestách s nápisem Telecom, potulujících se po zahradě soukromého pozemku. Zní to hloupě, že? Ale já nechápu, proč se mají courat po soukromém pozemku, bez ohlášení (což by byla slušnost, i když vynechám jejich povinnost vyplývající z telekomunikačního zákona). A ještě legračnější byl můj následný rozhovor s jejich nadřízeným, tolik arogance a jistoty si svým postavením jsem asi nikdy neslyšel.

    Nemáte pravdu, že bych se choval stejně. Ale o tom Vás nemám jak přesvědčit.

    Nesouhlasím s tím, že Telecom se chová nyní lépe. Chová se stále stejně a není to jen v oblasti poplatků. Sleva ISDN, promiňte, je stejná jako sleva lokomotivy, běžného člověka se dotkne v podstatě stejnou měrou. Vstřícnost bych čekal někde úplně jinde.

    JÁ chci věřit, že Telecom v budoucnosti nepřežije. Ale jsem jen prázdno...
  • 28. 2. 2001 22:37

    Anonymni anonym (neregistrovaný)
    Děkuji za článek a prosím, nenechte se odradit od kritiky i velkých a mocných serverů.... Z reakce pana H je vydět, že jste šťouchli do vosího hnízda a z jeho ukvapené, nepřesné a dost demagogické odpovědi lze usuzovat, že jste měli pravdu.

    Také by mne zajímala odpověď na otázky týkající se daňových dokladů, nepřesností při realizace kampaně, uvedení v omyl apod. Ale člověk Hlavenkova formátu se z toho jistě nějak vykroutí...

    Problém je v tom, že tady není rozumná konkurence a tak se výměnné služby chovají tak jak se chovají - Linxův jediný velký konkurent - Billboard se také chová tak, jak se mu zlíbí - např. v průběhu mění své "zákony" a najednou prostě zakáže prodej svých kreditů a nutí všechny své členy akceptovat jeho směšnou cenu 19h za impressi, když skutečná tržní cena byla mnohem nižší ......... Nejprve si to však nechal schválit od "Velkých" serverů, aby neodešly zpět k Linxovi, od kterého za dramatických okolností odešly minulý rok...

    Proto ještě jednou děkuji za článek, který si troufne i na jedno z největších impérií na českém internetu.
    ------------
    Pro pana Odehnala: Promiňte, určitě to myslíte s českým internetem dobře, ale zanechte i Vy toho šíleného amaterismu, přestaňte radit v oblasti, do které evidentně moc nevidíte - např. systém mikroplateb již funguje, není třeba tady tento "skvělý" nápad pitvat.....Mrkněte např. na Nabij.cz. To že se telecom chová monopolně není jeho vina, ale vina neschopných a amatérských úředníků na ministerstvu. Kdyby jste vlastnil CT, choval by jste se obdobně .... Čím více se přibližuje skutečný konec jeho monopolu, tím více se CT snaží být solidní firmou - srovnejte situaci před lety a nyní - třeba cenu ISDN ... a není to samozřejmě proto, že by chěl, ALE proto, že by jinak v budoucnu nepřežil
    -------------
  • 28. 2. 2001 21:55

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    ---> Mno, byl problem presunout agendu na kontrolovanou domenu a oznamit uzivatelum systemu, ze na vyreseni vlastnickych otazek k puvodni domene se pracuje?

    Je to sice strategie "nejdřív střílej, ptej se až pak", ale na duveryhodnosti Mr.Lin(x)e by to pravdepodobne neubralo tolik, jako informacni embargo. (Že to říká ten pravej, což :-)
  • 28. 2. 2001 21:35

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Doufám, že jste ve své zuřivosti třeba nerozmlátil počítač... zkuste si prosím uvědomit, že EXISTENCI BANNERÚ na Internetu nevymyslel Mr.Lin(x) a především to, že POUZE reklamní systémy, jako je Linx či jiné ZABRAŇUJÍ tomu, aby se na webech zobrazovaly nejrůznější zhůvěřilé bannery jako je agresivně blikající banner, pop-up windows, erotický banner a podobně, neboť je jejich administrátor nepustí do systému. Kdyby to bylo ponecháno na libovůli provozovatelů serveru, to by vám teprve blikalo v hlavě.

    P.S.: jak velký máte monitor, že vám banner 50x50 pixelů bliká na půlce obrazovky? 3 palce?

  • 28. 2. 2001 21:27

    Chcipajici linx a bobtnave fazole (neregistrovaný)
    No jo, byl to preklep, to asi majitel stranek to tam omylem strcil dvakrat - takze tedy PARDON FAZOLE ! Na jinych strankach ta chyba neni.
  • 28. 2. 2001 20:58

    Jiří Hlaváč (neregistrovaný)
    Ale no tak.
    Pokud zmiňujete uživatele internetu, tak jsou to jak čtenáři nejrůznějších serverů, obchodníci a zákazníci přes internet obchodující, inzerenti reklamu inzerující, firmy inzerci provozující a "chudáci" reklamu konzumující. Dále uživatelé píšící emaly atd. atd.

    Některé z nich více zajímá funkčnost Mr. Lin(x)e a jiné zajímá přoč k tomu došlo a jestli si Ivo Lukačovič mění ponožky.
    Většínu ostatních to třeba nezajímá vůbec.

    Taže shrnuto. Pokud bysme tu slovíčkařili, tak pravdu nemáte ani jeden. Ale myslím, že všem je naprosto jasné, co chtěl ten který říci. Tak proč se chytat za slovíčka.
  • 28. 2. 2001 20:53

    Chcipajici linx a bobtnave fazole (neregistrovaný)
    Je az s podivem kolik rozruchu kolem sebe siri tento velmi podprumerny antireklamni system. Pri pohledu na iaudit je az s podivem, ze u neho jeste nekdo zustava.
    A jeste neco, co sem urcite nepatri :
    na iAuditu jsem si vsiml, ze Fazole.cz jsou na velmi dobre pozici. Ale pri pohledu na stranku s jeho ikonkou jsem si vsiml, ze na jedno zobrazeni se natahnou dve stranky! Nevim jestli se pletu, nebo jestli je to pravda. to by pak vysvetlovalo, ze Fazole.cz jsou v horni polovine iAuditu.
  • 28. 2. 2001 20:41

    David Rohleder (neregistrovaný)
    Jasne, kontaktujte vsechny vcetne vsech uklizecek. Myslim, ze Marek Antos vynalozil dostatecne usili ke zjisteni skutecnosti. To, ze nekteri predstavitele zminenych spolecnosti nebyli dosazitelni neni jeho problem. Kazda organizace ma mit samozrejme osoby, ktere jsou schopne zastupovat ridici pracovniky.
  • 28. 2. 2001 20:29

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    ... to skutečně ne, ale pokusme se prosím zůstat v rovině chladného uvažování. Emoce myslím nejsou na místě a měli bychom být objektivní, pokud to chceme i po ostatních lidech.

    Máte samozřejmě právo na svůj názor a nikdo Vám nemůže diktovat, jakým způsobem a jakou formou jej projevíte. Myslím si ovšem, že jej zcela zbytečně degradujete a to takto:

    1. Pokud Vám vůbec někdo odpoví a bude reagovat, pak už nyní vidím začátek jeho odpovědi, který bude znít nějak jako: "Vážený anonyme". A to je myslím vždycky škoda.
    2. Nemyslím si, že jste zůstal v objektivní rovině a pokusím se toto tvrzení zdůvodnit:

    a. Reklama je bohužel nutná a pokud nebude zaveden nějaký jiný způsob, jak servery financovat (že by tolik očekávaný systém mikroplateb?), pak tu reklama bude vždy. Proč by je jinak někdo vytvářel a udržoval? A byly by dostatečně kvalitní? Všechno v této, jak říkáte "zkurvené" zemi a koneckonců na celém světě je něčím motivováno. Pokud je to motivováno vidinou zisku, je to myslím ještě pozitivní (tedy, zapadá to do kontextu směřování naší civilizace). Jestliže je tento motiv odstraněn, pak musí být něčím nahrazen a otázkou je, čím. Může to být určitým pocitem sebeuspokojení z kvalitního produktu, ovšem takto se myslím nedají dělat dlouhodobé projekty, u nichž očekáváme jakýsi systém a kontinuitu. Všechny ostatní motivy už jsou vyloženě neutrální ("měl jsem zrovna chuť to udělat" - jenže to je jednou za čas, čili nic stabilního), nebo dokonce negativní ("udělal jsem jim to naschvál", "chtěl jsem urazit co nejvíce lidí", "chtěl jsem si vylít své komplexy a frustraci".... a pod. - to asi také nepovede k ničemu rozumnému). I když uvažujeme o systému, kterým by bylo možné tyto aktivity alternativně financovat - například právě mikroplatbami - pak se zamysleme, kolik uživatelů bude ochotno platit a kolik se jich nakonec "smíří" s těmi "nenáviděnými" bannery. Uvažujme logicky. CO vlastně brání zavedení mikroplateb? Technologie a informatika nikoli - tam jsme myslím připraveni. Legislativa myslím také ne - dá se to pokrýt platnými zákony a předpisy. PROČ tedy mikroplatby neexistují? Myslím si že SKUTEČNÝ důvod je v tom, že by se v této době neujaly. Zájem uživatelů by byl zcela marginální.

    VSUVKA PRO PROVOZOVATELE PORTÁLŮ:
    Dejte mi možnost, abych Vám zaplatil 10 korun měsíčně a Vy pro mne vypnete bannery. Minimálně 5ti z Vás budu platit. Odpovězte upřímně - kolik očekáváte podobných uživatelů?

    VSUVKA PRO INTELIGENTNÍHO MANAGERA NA INTERNET ZAMĚŘENÉ FIRMY:
    Je hloupost, vymlouvat se na to, že systém mikroplateb nelze zavést z důvodu impotentních bank. Zde je základ podnikatelského plánu: Registrujte si šikovnou doménu, hezká by mohla být "mikrobanka.cz", nebo "mikroplatba.cz", bohužel "mikroplatby.cz" už má ve svém fondu náš "přítel" Pavel Simon (Šimon?) a vzhledem k notorické impotenci NIC.CZ v této věci mám strach, že dostat ji by nebylo jednoduché. Vytvořte poměrně jednoduchý systém, do kterého vám zaplatím (složenkou, převodem, vkladem na účet) něco málo peněz a koupím si tak kredit. Říkejme tomu například mikrokoruny, mikrohaléře, nebo mikro sojové boby, jakkoli budete chtít. Tuto tvrdou měnu pak budu čerpat při svých pohybech po "mikro-sojově-bobově enablovaných sitech" a vy si ponecháte nějaké to mizivé procento. V podstatě je to stejný princip, jako předplatné, eliminovali jsme banky, neporušujeme bankovní zákon a šlo by za to kupovat v podstatě cokoli. Služby, přístup, možná i zboží. Alternativní měna, která žije na Internetu (ne že by tu už dřív něco takového nebylo). Teoreticky by to šlo i převádět, posílat emailem, dávat na disketách, cokoli. Mohli bychom to i kombinovat s bannerovou reklamou, například stylem "Nechte uživatele koukat na bannery na vašem serveru a za naspořené boby si vypněte bannery jinde". Nebo taková soutěž - "Kupte si povinné ručení u nás a vypnete si bannery na 10000 impresí". Buďme kreativní. Otázkou ovšem je, managere, zda o to bude zájem, nebo se i nadále budou všichni koukat na barevné proužky, aby ušetřili svých deset, dvacet, sto korun měsíčně. Mám na to svůj názor, protože myslím, že už jsem o Češích za svůj život něco vypozoroval. Ale možná se mýlím a pokud se do toho, managere, dáš, uděláš podobný tah jako eBanka. Mohl bys k tomu přidat například tolik potřebnou veřejnou certifikační autoritu. Nebo "ověřené" autentikační služby a pod. Pokud se Ti to, managere, podaří, můžeš mi jednou koupit ostrov, vím o jednom místě, kde by se mi líbilo. Ale nemyslím, že jsem tu vymyslel něco revolučního, takže stačí, pokud mi poděkuješ.

    Tolik k reklamě jako takové.

    Zpět k věci:

    b. Buďme opět objektivní. Nikdo nikoho nenutí číst Živě a proto není možné Živě vyčítat, že je tam hodně bannerů. Buď Živě číst chcete, nebo nikoli. Pokud ano, přistupujete na smlouvu. Smlouva zahrnuje i to, že za čtení platíte koukáním na bannery.

    c. Média realizující reklamu a zadavatelé reklamy nikdy nepůjdou za hranice dané zákonem a za principy dané trhem. Zákony říkají, která reklama se dělat nesmí a jak se dělat nesmí. Tržní pravidla jsou dána námi, spotřebiteli. První mohou ovlivnit politici, které si zvolíme. Druhé ovlivní naše chování a tupost, se kterou přijímáme takřka všechno. I když - beru zpět tu pasáž o politicích. Typický český politik - kašpárek (kvalitní politik mi promine, o něm to není, ten o kterém mluvím si nepřipustí, že je to o něm) reklamu nikdy kvalitně nezreguluje. Nebo si myslíte něco jiného o našich "zástupcích", kteří právě nyní tvoří pomocí zákonného kladiva tu nejlepší marketingovou databázi a kteří se ve sněmovně do krve pohádají při projednávání regulace tabákové reklamy o to, kdo je více zlobován tabákovým průmyslem? Napadlo vůbec nikoho, že tabáková reklama je teoreticky zcela zbytečná, pokud ji nebude dělat nikdo? Pokud ji zakážeme všem - pak tabákové firmy ušetří obrovské objemy peněz. Ale nevydělají je ti, kdo je vydělávají dnes - a to jsou reklamní agentury. Ti jsou skutečně motivováni. Existují precedenty, kdy se celé odvětví průmyslu a obchodu (například automobily) v zahraničí dohodlo a nadiktovalo maximální velikost expozice na veletrzích. Uškodilo to některé z firem, které vystavovaly? Nikoli - pouze veletrhy musely přestat rýžovat horentní sumy na roztočeném soukolí extenzivní reklamy.

    VSUVKA PRO MAJITELE IT FIREM:
    Nechtěli byste se konečně dohodnout na omezení velikosti a nákladnosti expozic na veletrzích typu Invex? Nemyslím si, že by to byl špatný nápad, zvlášť pokud byste tím ušetřili za "celopavilonové" stánky a výstaviště by pochopilo, že to není ono, kdo je tu pánem. Ačkoli - vy to nakonec stejně necháte zaplatit své dealery, že? Ruku na srdce.

    Závěr:
    ------

    Souhlasím s koncem Vašeho příspěvku. Máme se skutečně na co těšit, pokud se tu budeme chovat jako stádo tupých ovcí. Život není zadarmo a není možné ničeho dosáhnout bez vlastního úsilí. My se můžeme velmi snadno bránit takřka čemukoli, od vlivu globalizace, přes upíří finanční úředníky, zvrhlý politický systém až třeba po to, že v našem obchodě není hodinu před zavírací dobou pečivo. Ale musíme to skutečně dělat. Ne o tom jen mluvit a semtam vyrazit do ulic pod taktovkou někoho, kdo pochopil, že dav je ideální zbraň v boji o moc a zájmy. Nebo také generátor haléřů za imprese.

    COPYRIGHT:
    ----------
    1. Pokud to umožňuje LUPA, klidně si text přetiskněte kdokoli chcete, pokud vám přijde smysluplný. S výjimkou kohokoli, kdo je jakkoli spojen s Českým Telecomem.
    2. Všechny uvedené nápady jsou samozřejmě zcela k dispozici, pokud je nevyužije Český Telecom. Ne že bych si myslel, že by ho tohle nějak omezilo, ale budete se uvnitř stydět, pokud mi nevyhovíte. Ačkoli ne. Vy ne.
  • 28. 2. 2001 19:21

    Z.Novak (neregistrovaný)
    Linx opět nejde. Myslím ,že konkurence tu nějaká je a bude na čase se podívat se jak funguje.
  • 28. 2. 2001 18:19

    radovy uzivatel (neregistrovaný)
    Jen vic problemu, at to svinstvo Mr Linx chcipne a zmizi z Netu. Uz je to zase jenom o penezich, napadlo Vas vubec nekdy jak je asi prijemne cist si clanek na Zive, kdyz Vam proti Vasi vuli blika pulka monitoru s nejakym debilnim textem Prvni dotovana kopirka nebo Zatahnete za paku jednorukeho bandity atd atpod ? Jsou vubec nejake hranice, za ktere pan Hlavenka ale i jini a stejne tak zadavatele reklamy nepujdou pokud jde o penize? Predpokladam ze nikoliv, a v dobe zurici konkurence a cim dal tim vice boreni ruznych tabu, mytu, siliciho porusovani nekalosouzenich pravidel a vubec relativizace vseho se mame jako konecni spotrebitele v tehle zkurvene zemi skutecne na co tesit.
  • 28. 2. 2001 17:46

    Zdeněk Polách (neregistrovaný)
    Dobry vecer, Jiri...

    1) prominte, tato vymluva je chaba, ale budiz, da se to pochopit... Na druhou stranu pokud jde o velke servery, asi tim nadseny nebyly, nebot prisly o desitky ci stovky tisic kreditu

    3) me taky nic nedoslo, mate zrejme mylne informace

    5-8 viz. jiny prispevek jineho ctenare :o) jen bych dodal, ze jste se mistrne vyhnul nekterym otazkam, na ktere byste asi odpovedet mel...
    7. Po nákupu kreditů jsem nedostal žádný daňový doklad. Koneckonců, trvalo nějakou dobu zajistit, aby se kredity vůbec připsaly na můj účet, takže se ani nelze divit. Nyní, po "dokončení" kampaně mám v Linxu vystavenu "fakturu", nicméně - zahrnující i ty servery, kde se neotočila ani JEDINÁ imprese, přesně tak, jak byla kampaň původně navržena. A to v plném počtu původně rezervovaných impresí. To mám brát vážně?
    8. Při definici této kampaně Linx uvádí: "Uvedená procenta zobrazení jsou pro tento typ kampaně garantovány." Skutečně?

    Závěrečná otázka tedy zní: budeme se tu skutečně bavit o "profesionalitě" a "etice"?

    To vše pouze ve snaze, abychom Internetové služby dále vylepšovali. Všichni mají právo na chybu. Nicméně - pokud už k ní dojde, měli by se k situaci postavit čelem.

  • 28. 2. 2001 17:35

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    Děkuji Vám za Vaši upřímnost a za odpověď, myslím, že v mnoha jiných případech (myšleno u jiných firem, nejen na Internetu, ale i na něm a o politicích nemluvě :-) ) bych se jí nedočkal.

    A nyní k odstavci "5.8.". Tvrdím že:

    1. I uvedený počet JE kampaň. I když malá. Ale nehrajme si o slovíčka.
    2. Mr.Lin(x) nedělá rozdíl mezi malou a velkou kampaní, ve smyslu zajištění prostoru. Resp. - nemohu tvrdit že nedělá, já DOUFÁM že nedělá, opak by byl jistě velmi zajímavý pro mnoho menších zadavatelů. Nenašel jsem nikde žádný text, který by mi řekl, že realizujete kampaně v závislosti na velikosti.
    3. Při objednávce je specifikován nejmenší počet 500 impresí. Vyvozuji, že pokud mi systém nabídne kampaň s pěti sty impresemi a tu realizuje částečně, byl jsem minimálně uveden v omyl.
    4. U daného reklamního balíčku je uvedeno, že poměr zobrazení je GARANTOVÁN. Opět bez specifikace, že musí jít o několik set tisíc impresí. Tudíž jsem byl opět minimálně uveden v omyl.
    5. Televize mi mikrosekundu neumožní, ale Váš systém ano. V tom je ten rozdíl.
    6. Nedožadoval jsem se přesných výsledků, o ty zde nešlo. Šlo o test, jak systém pracuje. Nejen technicky (to jsme si již vyjasnili s administrátory a dočasné problémy byly vysvětlitelné přebíráním firmy novým vlastníkem), ale i přístupem zúčastěných stran. Čili, nyní mi tu říkáte - máme zájem pouze o velké kampaně, popřípadě - dokážeme ručit za provedení pouze velkých kampaní. A já říkám, že to není to, co jsme čekali. Nešlo dokonce ani o toho klienta, jehož jsme pro "test" využili, šlo pouze o to, abychom neodkryli připravovanou kampaň dříve, než se začne realizovat.
    7. Váš člověk mi sdělil, že takto velká chybovost by neměla nastat ani u takto malé kampaně.
    8. Nyní už chápu slova jiného Vašeho člověka, kterými mi nepřímo sdělil, že jsem hlupák a pokud šlo o velkou zakázku, měli jsme to říci rovnou. A to je přesně to, co jsme nechtěli.

    Mně osobně se Linx líbí a nechápu mnohé útoky, které jsou proti němu vedeny. Chápu průběžné potíže vznikající ve složitých informačních systémech. Rád bych Linx používal i dál a věřím, že se časem vše urovná a případné problémy zmizí. Nemyslím si, že emotivně laděné výlevy bývalých zaměstnanců, poražených konkurentů a pod. jsou na místě a to nejen zde, ale obecně.

    Nechci být prorok, ale je myslím jasné, že Linx tu zůstane, už jen díky tomu, že základna, na níž ekonomicky stojí je velmi silná. Šlo mi však o to, aby si i Linx uvědomoval svou zodpovědnost která pro něj z této pozice vyplývá.

    Můj osobní názor je: Pokud už pracujeme na Internetu a VÍME, že je to budoucnost, měli bychom se postarat o to, aby byl důvěryhodný a solidní i pro ty, kdo teprve k Síti přichází. Měli bychom se také, pokud je to v našich silách, starat o jeho vylepšování a to všemi způsoby. Měli bychom dávat podklady a náměty i těm, kdo jeho (a tím i naši) budoucnost ovlivňují. Osobně to cítím jako podstatnější, než se nechat nesmyslně sčítat.

    A z toho vyplývá námět na článek, třeba i pro Živě:

    Platí, že naše budoucnost je v Internetu? Je pravdou, že Internet se stane páteří naší (nejen naší) společnosti? Jestliže se dnes politici zasazují o začlenění Internetových služeb do základů informační společnosti, na nichž bude stát nejen ekonomika, ale i běžný lidský život, styk se státními orgány i samosprávou - jde o strategickou páteř této společnosti? Podobnou jako je plynovod, rozvod elektřiny, či telefonní infrastruktura? A pokud ano - postaral se kdokoli z politiků o to, aby byla zajištěna 100% funkčnost této páteře? Napadlo to vůbec někoho? Je tedy zcela v pořádku, aby o strategické databázi domén, jejíž výpadek může totálně ochromit celou síť (však to všichni známe) rozhodovalo jakési podivné sdružení, které se tím v ČR dostává do pozice všemocné ruky na vypínači? Bez jakéhokoli zajištění?

    Buď tedy Internet není strategickou páteří, nebo je celá společnost vystavena riziku, které bude narůstat tím více, čím více se bude Internet rozvíjet.

    Ale to už jsme se dostali někam úplně jinam. Ještě jednou děkuji za Vaši odpověď na můj původní příspěvek.
  • 28. 2. 2001 17:01

    jirka m. (neregistrovaný)
    Naprosto podepisuji článek pana Odehnala. Také jsem čekal informaci na Lupě již předevčírem večer, třeba v mimořádném článku, když už nebyl schopen Mr. Linx sám cokoliv oznámit...... Tak bych si představoval servis pro internetovou komunitu v dnešní digitální době, ne čekat na pravidelnou uzávěrku či cokoliv jiného, jako čekají deníky. Děkuji panu Antošovi, že tento názor vezme v potaz, není to určitě jen názor můj a Odehnalův.....
  • 28. 2. 2001 16:46

    jirka m. (neregistrovaný)
    Pane Hlavenko,
    radíte novinářům z Lupy počkat, až se Vám uráčí vydat tiskové prohlášení? Jako účastník Mr. Linx jsem se musel pídit, co se vlastně děje, neuráčili jste se ani zaslat omluvný e-mail, třeba jen těm, kteří jsou registrováni pro Mr. Linx Cash. Měl jsem definovanou vlastní komerční kampaň a cítím se výrazně poškozen. Ne tím, že Vám vypadl systém, to se stává, ale tím, že jste okamžitě NEINFORMOVALI! Proto svým postojem různým spekulacím jenom nahráváte. Dost mne to mrzí, s Linxem jsem měl zatím jenom ty nejlepší zkušenosti, ale toto byl pr...r!!
  • 28. 2. 2001 16:39

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    Když už jsem napsal myslím poměrně kritický názor na adresu Linxe, měl bych položit i otázku na druhou stranu - redaktorům Lupy a potažmo i dalších zpravodajských serverů (něco jako otevřený dopis).

    Pánové. Vždycky jsem si myslel, že Internet je dynamické, otevřené médium, jehož obrovskou devizou je reakční doba. Ptám se tedy: "Proč nás informujete až tak dlouho poté, co situace nastala?"

    Včera večer, přijel jsem z jednání a kouknu se na Síť, jak to vypadá s Linxem. Nic. Říkám si, přece jen to asi trvá déle, než to vyexpiruje. Co se dá dělat. Takže jsem si otrasoval linx z NewYorku a Londýna a všude stejné údaje, VŠUDE to nasvědčovalo situaci, že Linx je stále namířen do (tuším) nějaké internetové kavárny.

    Zkoušel jsem hotline, který mi přišel emailem z Linxe. Logicky to nikdo nebral, to jim ani nemám za zlé, bylo už hodně po desáté večer. Takže se kouknu na Lupu a nic. Kouknu se na Živě a nic (to je i částečně pochopitelné, ačkoli mne to utvrdilo v přescvědčení, že objektivita zpravodajství jako vždy končí u vlastních zájmů), Svět namodro NIC (i když jsem jej zase neprolézal do hloubky).

    Tak sakra - dostaneme se do situace, kdy budou papírové noviny rychlejší než Internet? Právě zde jste myslím všichni zklamali, protože pokud už jsme neměli informace z Linxe, čekali jsme je od Vás a čekali jsme je hodinu poté, co věc nastala. Nebo dvě hodiny. Nebo půl dne.

    Ale ne později.

    A možná pojďme ještě dále - k otázkám, které mi vrtají hlavou již delší dobu. Považuji české portály za nejpodstatnější část českého internetu, minimálně z pohledu návštěvnosti, pozice mezi nejnavštěvovanějšími servery. Předpokládám, že právě ZDE se točí největší peníze za reklamu, která přece hýbe celou sítí. Pokud toto platí, pak výpadky a problémy právě těchto serverů postihují největší počet internetových uživatelů a měla by jim být věnována pozornost. Potud můj názor.

    Pokud tedy platí text ve článku, publikovaném na Lupě:

    http://www.lupa.cz/clanek.phtml?show=1313

    a to (cituji):

    "Bohužel však Daniel Dočekal zapomněl na jednu věc, že pracuje pro konkurenční portál a tudíž by si měl jakékoliv podobné články odpustit. Ostatně byl to právě on, kdo mi tyto zásady při mých začátcích vštěpoval do hlavy"

    PAK (pokud toto platí) ptám se: "Existuje skutečně tato praxe?" Existují nepsaná pravidla - ignorovat problémy, které nastávají u konkurence? Znamenalo by to, že OBECNĚ objektivita internetových zpráv končí tam, kde je někdo, kdo mi může odpovědět stejným článkem. Logicky vyvozuji, že to znamená jediné - nikdo si není jistý, zda nebude mít stejné problémy zítra také. A dále vyvozuji - má tedy ten "někdo" morální právo informovat o potížích, pokud je ve svých cílech takto selektivní? Jde ještě o žurnalistiku? Jak je to s etikou?

    A možná bychom měli jít ještě hlouběji a dále, nyní říkám rovnou, že zde již neoslovuji Lupu, ale zcela jiné informační zdroje na českém internetu. Zvažme, zda by nebylo na čase vyhodnotit, jaká je dnes situace tolik medializovaného a "hrdinského" boje za ubohé uživatele proti zlému Telecomu. Věnuje se této věci ještě někdo? Viděli jsme televizní spoty, byli jsme svědky ultimát a blokací Telecomu jak na serverech, tak při peeringu. KDE jsou dnes všichni tito bojovníci za nás? Nebo je situace s Telecomem vyřešena? Souhlasíte s tím?

    Nebo jen provideři vybojovali své provize z provolaných minut, nejmenované "zpravodajské" servery dnes již patří do stáje Českého Telecomu (peníze nesmrdí) a různí "publicisté" již dosáhli své popularity, serveru na páteři, nebo kdoví čeho?

    A uživatelé byli hozeni přes palubu, poté, co splnili (jako masa vhodná k nátlaku) svůj účel.

    Bude se tomu někdo věnovat? Nebo to tak není (netvrdím že mám pravdu)? Nebo už tu nezbyl vůbec nikdo, pro nějž je to téma, kterému by se SMĚL věnovat? Jsme tu jen proto, abychom vytvářeli imprese? Co na to Jan Tleskač?
  • 28. 2. 2001 16:37

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Dobrý den;
    vaše připomínky beru jako velmi důležité a odpovím zcela otevřeně.

    1. Myslím, že je podstatné informovat především správce serverů a souhlasím, že se to musí udělat okamžitě (a že jsme tak neučinili). Nevím, jak u kolegů, ale u mě byl třeba důvod prozaický - byl jsem mimo kancelář, od 12.00 na několika navazujících jednání, která trvala do 18.00, mobil si vypínám. Že se vůbec něco stalo, jsem zjistil až pozdě večer - to se mohlo stát i kolegům, nejsme všichni 24 hodin za počítačem, ruce na klávesách a ve střehu.

    2. Když jsem to s kolegy konzultoval, skutečně jsme byli - oni i já - názoru, že situace bude vyřešena obratem. Tyto informace jsme zase měli od správců domén, spoléhali jsme na ně (na koho jiného se máme spoléhat než na ty, kteří to mají jako jediní zcela v rukou)?.

    3. Podle mých informací bylo odesláno. MInimálně to vidím vypublikované na linx.cz

    4. Je-li to tak, jak říkáte, a nebrání-li tomu žádné další překážky (do bankovního světa poněkud nevidím), spravíme, aby byl var. symbol generován unikátně.

    5.-8. Nezlobte se, ale 470 či kolik impresí není kampań. Děláme stovky opravdových kampaní ročně (tj. desetitisíce impresí) a bez problémů. Nechci, aby to vypadalo nějak nafoukaně, ale tohle není místo pro nějaké "zkoušky". To je jako kdybyste chtěl zadat kampaň do televize, ale abyste zaplatil tak 100 Kč, tak si to chcete "vyzkoušet" na ČT 2 ve spotu trvajícím mikrosekundu někdy v jednu ráno. Nepochybuji, že pokud se vám to vůbec podaří udělat, tak také nedostanete správné výsledky a reporty (typu kolik lidí ji vidělo atd.).
    Bavme se o opravdovém byznysu - máte s nějakou SKUTEČNOU kampaní špatné zkušenosti? My ne.
  • 28. 2. 2001 16:01

    Spirk (neregistrovaný)
    Ono to není prvně, co pan Antoš v domění svého hvězdného postavení a dokonalého přehledu publikuje článek tohoto typu. Nikomu neberu jeho profesi a rozhled, ovšem určitá novinářská etika by se měla respektovat. Toto je bez diskuse článek typu Blesk, což napomáhá každému individuálně udělat si obrázek o autorovi. Ovšem každým vhodným "DRBEM" z branže se přeci můžu státi zajíměvějším pro méně etiku chápající lidi z oboru a obdivovanějším pro nezasvěcené publikum.

    Spirk
  • 28. 2. 2001 15:39

    Michal Filip (neregistrovaný)
    Pane Arnošt,
    pokud skutečně chcete psát objektivně,zkuste taky někdy kontaktovat všechny zůčastněné.Možná to věci prospěje a vyhneme se takovýmto zbytečným "mediálním šumům".

  • 28. 2. 2001 15:30

    Pavel Odehnal (neregistrovaný)
    Dobrý den,

    se vší úctou k Vaší práci a s pochopením pro technické problémy (ruku na srdce - kdo je nemá?) cítím potřebu reagovat na Váš příspěvek. A chtěl bych věřit, že mne nikdo nenapadne jako zaujatého člověka, který chce škodit Vaší pověsti, resp. pověsti Vašich aktivit.

    Co já považuji za neprofesionální a možná i neetické?

    1. Pokud už něco přestane fungovat, měli by o tom být všichni informováni ihned. Minimálně Ti, pro které je to skutečně potřebné - myslím, že v některém z pozdějších Vašich příspěvků se hovoří o zadavatelích reklamních kampaní a správcích serveru. Nechápu, proč jsem musel já telefonovat na Clark se žádostí o informace, proč jste ihned nerozeslali nějaký vysvětlující email alespoň administrátorům. Nebo rozeslali?
    2. Když už jsem si zatelefonoval, Váš zaměstnanec mi tvrdil, že jde o technický problém, který bude za chvilku vyřešen. Doslova jsme spolu hovořili o tom, že expirace domén je nastavena na 1 hodinu, takže to bude poměrně bezbolestné. Víme všichni, jak dlouhá ta "hodina" byla.
    3. I nyní, to je již po znovuzprovoznění, neustále žádná emailová omluva a vysvětlení. Je to myslíte správné?
    4. Za neprofesionální považuji, pokud si od Linxe koupím kredity a zaplatím online, z účtu eBanky, abych musel po týdnu telefonovat (byl jsem 4x odkázán na další osoby různě po republice) a dožadovat se připsání svých kreditů. Toto není online systém, ale anarchie. Zvlášť po vyjádření posledního Vašeho zaměstnance, že nevěděl, kdo ty peníze zaslal a kam patří. Je to můj problém, že Váš systém vygeneroval poněkud zvláštní variabilní symbol, zřejmě zcela stejný pro všechny transakce? (něco jako 999999, mohl bych se i podívat). Jistě, šlo o hloupých 180 korun, šlo o malý pokus, abychom si ověřili, jak systém pracuje. Věřte mi, klient, pro kterého jsme test dělali nebyl nadšen.
    5. Za zcela podivné považuji, že objednaná, rezervovaná a zaplacená kampaň je posléze realizována počtem 115 z objednaných 500 impresí. Jistě - malý test, ale o to tu myslím právě jde - kde mám jistotu, že při velké kampani to bude jinak? Popřípadě že v jejím průběhu celý systém nezmizí? Na hodinu?? Koneckonců - pokud bych si u reklamní agentury objednal 100 billboardů a bylo jich realizováno pouze 20, asi bych jí nezaplatil ani ty realizované. Kampaň je určitým celkem, který je funkční pouze v plánovaném tvaru. Pokud je realizována částečně, ztrácí často smysl. Souhlasíte?
    6. Čistě technicky vzato - údaje: OBJEDNÁNO:150, REALIZOVÁNO:0, REALIZOVÁNO%:0, PLÁNOVÁNO: 150, PLNĚNÍ: 100% !!!!, to je správně?
    7. Po nákupu kreditů jsem nedostal žádný daňový doklad. Koneckonců, trvalo nějakou dobu zajistit, aby se kredity vůbec připsaly na můj účet, takže se ani nelze divit. Nyní, po "dokončení" kampaně mám v Linxu vystavenu "fakturu", nicméně - zahrnující i ty servery, kde se neotočila ani JEDINÁ imprese, přesně tak, jak byla kampaň původně navržena. A to v plném počtu původně rezervovaných impresí. To mám brát vážně?
    8. Při definici této kampaně Linx uvádí: "Uvedená procenta zobrazení jsou pro tento typ kampaně garantovány." Skutečně?

    Závěrečná otázka tedy zní: budeme se tu skutečně bavit o "profesionalitě" a "etice"?

    To vše pouze ve snaze, abychom Internetové služby dále vylepšovali. Všichni mají právo na chybu. Nicméně - pokud už k ní dojde, měli by se k situaci postavit čelem.
  • 28. 2. 2001 15:14

    Sark (neregistrovaný)
    Mily pane Hlavenka, napsano bylo "uživatele českého Internetu", coz jsou CTENARI a nikoli uzivatele Mr.linxe, jak mylne pisete :-)
  • 28. 2. 2001 14:47

    Marek Antoš (neregistrovaný)
    1. Článek byl napsán včera večer a do systému vložen ve 22:50. V té době Mr.Lin(x) nefungoval. To, že článek vyšel až v 6:00, ještě nutně neznamená, že byl tou dobou napsán. Jednotný čas denního vydání je myslím zcela standardní věc, kterou běžně používá i Živě, nechápu proto výraz "neprofesionální".

    2. K tomu vyjádření: včera jsem telefonicky mluvil s Rudolfem Volným, který byl poté, co Computer Press převzal společnost Clark Net Project, jmenován jejím jednatelem. Odmítl mi k věci cokoliv říci s tím, že se bude zveřejňovat stanovisko až dnes dopoledne a do té doby nechcete k věci nic říci. Již o den dříve jsme mluvili také s ředitelem Clarku Pavlem Illichmanem, oběma pánům a navíc Lence Vlčkové, která má v CP na starosti marketing, jsme včera odpoledne posílali také mail. Konkrétní odpovědi jsme se nedočkali. Totéž mohu na druhé straně říci o Martinovi Kubovi, se kterým jsme včera rovněž po telefonu mluvil - proto je v článku jasně uvedeno, že se obě strany brání jakémukoli vyjádření.

    3. Je hezké, že vyšla zpráva na Živě a část věci vyjasňuje, nicméně k nám zatím nedorazilo nic: ani jako k novinářům (a to jsme to měli od Rudy Volného slíbeno!), ani jako ke členům Mr.Lin(x)e. Když měl Mr.Lin(x) v minulosti technické problémy, zvládal komunikaci mnohem lépe, za což jsme ho nakonec chválili i tady na Lupě. Tentokrát ovšem nic moc.

    4. Obdivuji se odvaze, s jakou používáš spojení "neověřené zprávy". Pravda, s Tebou osobně jsme nemluvili (jen se 3 Tvými kolegy), ale jinak jsme včera a předevčírem strávili hodiny tím, že jsme si vše na různých místech ověřovali a rozhodně to byla celá řada telefonátů. Jiný příspěvek v této diskusi, byť anonymní, který podrobně popisuje celou historii Mr.Lin(x)e, nakonec myslím docela potvrzuje, že jsme si nic nevycucali z prstu. Ovšem názory různých lidí na stejnou věc mohou být samozřejmě různé.

    5. Nerozumím tomu, proč jste podstatu problému (změnu nameserverů v doméně) až do dneška "tajili", jsem však rád, že se toto zdůvodnění celého problému, které jsem v článku uvedl, oficiálně potvrdilo.

  • 28. 2. 2001 14:31

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Rád bych zde doplnil jednu skutečnost, byť patří mezi "intimnější", neboť se týká vyrovnání za společnost Clark - pokud zde výše uvedený autor (zdá se, že skutečně bývalý zaměstnanec CNP, neboť situaci popsal přesně) uvedl tuto řádku faktů; sice by zde měl odpovídat právě kolega Filip, ale zřejmě tento časopis nečte, tak jej zastoupím.

    Zcela podstatné je, že pan Filip na svého kolegu pana Kubu nejenomže nezapomněl, ale ve smlouvách s ním počítal s podstatnou částkou z celého prodeje (tyto smlouvy pan Kuba). . Tolik jenom na dokreslení toho, kdo se zde chová férově a kdo ne.

  • 28. 2. 2001 14:12

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Milý pane "Sarku", který máte problém se správným napsáním mého jména: jestli jste si nevšiml, nepsal jsem o "čtenářích", to slovo jste si tam dosadil vy. Mr.Lin(x) je komerční reklamní síť, důležitá pro ty, kteří ji užívají - tj. pro vlastníky serverů a zadavatele reklamy. Pro ně - sami jsme jedni z nich, takže DOVEDU posoudit situaci i na druhé straně - je skutečně nejdůležitější vědět, KDY A JAK bude situace napravena, což jsme učinili. Chápu, že by vás osobně možná nesmírně zajímaly nějaké intimnosti z osobních vztahů mezi bývalými a současními lidmi linxe, ale v tom vás musím zklamat. Zítra si přivstaňte a kupte si Blesk, tam o tom bude třístránkový článek s usvědčujícími fotografiemi.

    Máte ale pravdu v jednom: je důležité sdělit, co uděláme, aby se to v budoucnu neopakovalo. Opatření je jednoduché: do té doby, než se vyřeší situace okolo domény (tj. okolo oné firmy v likvidaci), umožníme členům systému chod na záložní doméně, která již nyní je, a to na linxcz.cz (tj. Mr.Lin(x) umožňuje, aby více domén používalo současně celý systém, databázi atd.). Stačí toto vysvětlení?

  • 28. 2. 2001 13:33

    Martin Kalenda (neregistrovaný)
    dd,
    CELE SE TO DALO CEKAT jakozto brnak sem mel tu cest ekolikrat jednat s panem kubou osobne, to jeste v dobe kdy mel kncelare v podzemi u rohliku :)
    Uz tenkrat me zcela verejne okradl o cca 60.000 impressi a s klidem jeho vlastni a cigrkem mi rekl ze ho to vube nezajima .. od te doby linx ani omylem obcas tak od nekoho koupit nejake kredity ..
  • 28. 2. 2001 13:09

    Bývalý zaměstnanec (neregistrovaný)
    Pozorně jsem si článek přečetl a musím Vám pane Antoš vystřihnout poklonu. Nevím jaké máte informace a odkud, pravdou je, že jste celou záležitost popsal velmi přesně. Mým záměrem však není vkládat Černého Petra do rukou jedněch či onoho, ale lépe přiblížit situaci.
    Firma Clark Multimedia byla na počátku pouhou reklamní agenturou, která vyzobávala menší zakázky a nemohla se udržet na hladině. Jako velící důstojník a zároveň majitel pan Martin Kuba zahájil restrukturalizaci firmy a správně obrátil svoji pozornost na Internet. Jenže co s dluhy, ve kterých se Clark topil až po uši. A tak se začalo na zelené louce. Byl založen Clark NetProject (dále jen CNP), který vstoupil na Internet ne jako vlastnictví p. Kuby, ale p. Filipa, kteří se jako dobří přátelé dohodli na investicích a výbavě firmy (zde lze jen spekulovat, kolik peněz a majetku bylo pro tento účel převedeno). Clark Multimedia pochopitelně skončil a jelikož byl p. Kuba dlužníkem, nemohl vlastnit CNP. Zůstal však nadále velícím generálem.
    Zde je však nutno podotknout, že z profesního hlediska je p. Kuba dobrý grafik a bezpochyby rozumí reklamě. V CNP byly realizovány vynikající projekty, přičemž Mr.Linx je jen jeden z mnoha. Co se týká vedení v CNP, tam p. Kuba totálně zklamal. Jeho tým se neustále rozpadal a on jej lepil jak se dalo. Výsledek se dal pozorovat na funkčnosti Mr.Linxe. Z velké části to bylo způsobeno nevyplácením mezd, a je všeobecně známo, že p. Kuba dluží svým zaměstnancům dodnes, a to nejen za vykonanou práci, ale i za nápady, které vznikaly v týmu CNP.
    Situace se začala pozvolna měnit v okamžiku vstupu partnerů na půdu CNP, a dlužno říci, že to bylo téměř současně s Mobilem (viditelně), a s Computer Pressem (dále jen CP) skrytě, využitím výpočetní techniky a připojení do Internetu. Nechci zde komentovat podrobnosti kooperace s oběma subjekty, pravdou je však to, že p. Kuba opět uplatnil své nevlohy ve spolupráci a choval se stejně, jak ke svým zaměstnancům, tak i k oběma společnostem. Po celou dobu byl p. Filip, ač majitel firmy, jen konzultantem p. Kuby.
    CP však viděl v Mr.Linxu aplikaci, která představuje horké želízko na Internetu a zahájil svoji strategii, jak služby využít ve svůj prospěch. O roztržce, která proběhla v pozadí spolupráce, bylo již psáno a CP si zajistil smluvně používání Mr.Linxe. Co však zůstalo po této roztržce, byla jen pachuť z diktátorství p. Kuby, která vyvrcholila výpovědí smlouvy s CP. CP však nevzdal svůj boj a zcela logicky se obrátil na majitele CNP (p. Filipa) s nabídkou, která se neodmítá, a ten prodal CP co jen mohl, ale pozapomněl tak trochu na svého přítele diktátora p. Kubu, který CNP vypiplal a krev zaměstnanců cedil. CP tak dostal volnou ruku k tomu, aby mohl p. Kubu odstavit na druhou kolej a převzít Mr.Linx pod svá ochranná křídla. Jenže ejhle, p. Kuba disponuje doménou Mr.Linxu - ač sporně, protože je registrována na Clark Multimedia, a tedy podléhá konkursnímu řízení. Celý problém teď spočívá v komunikaci mezi přáteli a vyrovnání peněz. Lze spekulovat i o tom, že bylo vše předem domluveno. Osobně se však domnívám, že z právního hlediska p. Kuba nemá velkou šanci a kromě nějaké podivné pomsty nic oficiálně nezíská.
  • 28. 2. 2001 13:07

    Sark (neregistrovaný)
    CITUJI:

    Jak jsme oznámili, plné stanovisko bude vydáno v okamžiku uvedení systému do provozu či v okamžiku, kdy bude známé, kdy v provozu opět bude -- především z toho důvodu, že pro uživatele českého Internetu je podstatná zejména zpráva o nápravě situace, nikoli o důvodech, proč k ní došlo.
    ----------------------------------------------------

    Libi se mi, jak pan HLavena si SAM mysli, co je pro CTENARE dulezitejsi. Nas hlavne ZAJIMA PROC K TOMU DOSLO a CO udelate, aby se to neopakovalo v BUDOUCNU a prestante nam porad vnunovat, ze vite, co je pro ctenare nejlepsi, protoze to vubec nevite. Ctenari nejsou blbci...
  • 28. 2. 2001 12:55

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Oficiální zpráva je zde na Živě.

    Několik poznámek k antošovu článku - jako obvykle, řada nepřesností: - nikdo se "úpěnlivě nebrání jakémukoli vyjádření". Uvedli jsme, že jde o technický problém (což je pravda) a že jakmile budeme vědět, kdy bude problém odstraněn, dáme zprávu (což se přesně stalo) - systém v době, kdy byl článek publikován, už byl funkční. Považuji za neprofesionální psát a publikovat, že něco nefunguje, když to už funguje (min. 6 hodin od publikování článku) - co autor považuje za "neprůhlednou tranaskci"? Společnost vlastnil pan Michal Filip, od samého počátku a stoprocentně - a mimochodem její chod takřka stoprocentně financoval, pokud by vám to jako důkaz jeho skutečného vlastnictví nestačilo. Ne vždy je hlavním ten, který se usilovně medializuje. Computer Press tento obchodní podíl odkoupil a v hotovosti uhradil.

    Mrzí mě, že tento server dává tak často přednost neověřeným zprávám, spekulacím a hypotézám. Stačilo počkat pár hodin a vše by se vyjasnilo - spekulování o různých "lidech figurujících jenom na papíře" a "jakémsi" jednateli bez ověření si skutečnosti je novinářsky nejenom velice neetické, ale i dost nechutné.

  • 28. 2. 2001 11:54

    Ford P. (neregistrovaný)
    Nezda se Vam divny, ze za vsemi temi veletoci nad linxem je furt jeden a ten samej spolecnej jmenovatel? A to pan Martin Kuba? Linx je snad jako kazda vec nejaka uzavrena hromada dat, prace programatoru a souhrn sluzeb, ktery funguji furt stejne a je to dobre nebo spatne. To, jak se s tim naklada a vystupuje obchodne navenek jako s celkem ovlivnuji ridici lide. A ve vsech pripadech za tim stal Kuba - s mobilem jednal Kuba a zrusil to za divnym okolnosti, s computer pressem jednal Kuba a vycouval z toho zase za divnych okolnosti, ted vypadek (jak to tak pisete asi jo) Kuba. Kdyz nekdo jezdi blbe v aute, tak za to muze prece ridic a ne auto.
    Takze se vratim k Vasemu clanku z 31.1.01 - asi to ted bude lepsi a transparentnejsi - lide se meni, sluzba zustava stejna a neutralni. Myslim si. Ad smlouvy - neco na smlouve a podepsane je jedna vec a vule tech, co to podepisovali druha. Kdo z Vas se spolehal na to, ze co je na papire psano (a podepsano) je dano a kolikrat jste zjistili, ze ani sebelepe sepsana smlouva proste obsah smlouvy neochrani.
  • 28. 2. 2001 10:56

    Petr Merlin (neregistrovaný)
    NO, celkem by ma zajimalo nejake vyjadreni zodpovedne osoby z Cpress (mr.linx.cz) - preci jen, vlastnik domeny je stale pan Kuba = koupili ji od ni? pronajali? pripadne za kolik? byla ta jednani korektni? Ci to bylo de facto "vydirani"? (i kdyz na druhou stranu - kdyz uz kupuji nejakou sluzbu takoveho vyznamu, tak bych si mel ohlidat, ze k tomu kupuji i domenu - to zas svedci o "lajdacke praci" pri uzavirani smlouvy ze strany novych vlastniku linxe...)
  • 28. 2. 2001 10:34

    Jirkan (neregistrovaný)
    Neni mi jasna jedna vec. Vzdyt Cpress koupil 100% v Clarku, tudiz mu nyni pripadaji i vlastnicka prava domeny, protoze majitelem domeny je podle NICu preci Clark. Toto by snad mel NIC respektovat (na zaklade papiru, vypis z OR) a na zaklade jiz neplatnyho papiru byvale prokury (Martin Kuba) jednoduse nynejsimu clarku umoznit preregistraci administrativni osoby.
  • 28. 2. 2001 10:20

    Orin (neregistrovaný)
    Jiste. Protoze dnes rano byla domena linx.cz prenesena zpatky na ns.contactel.cz, ns2.contactel.cz.
  • 28. 2. 2001 10:02

    T. Meinlschmidt (neregistrovaný)
    ns.contactel.cz a ns2.contactel.cz jsou opravdu autoritativni servery pro linx.cz - viz vypis z nic.cz

    Popis: CLARK NetProject, s.r.o.;Brno;
    DNS: ns.contactel.cz ns2.contactel.cz

    a IP na www.linx.cz, mr.linx.cz a ad.linx.cz existuji.
  • 28. 2. 2001 8:36

    Costra (neregistrovaný)
    Trasování směrování k www.linx.cz [194.149.103.103]
    s nejvýše 30 přeskoky:

    1 1 ms 1 ms 1 ms 188.50.50.200
    2 30 ms 44 ms 51 ms arr-gw.vol.cz [212.27.199.33]
    3 19 ms 37 ms 31 ms ar-c.vol.cz [195.250.139.161]
    4 16 ms 25 ms 35 ms opatov-arnika.vol.cz [195.250.139.157]
    5 92 ms 111 ms 46 ms fe-1-1-0-5.prg1.vol.cz [212.27.200.97]
    6 72 ms 39 ms 54 ms nix.terminal.cz [194.50.100.90]
    7 72 ms 40 ms 47 ms pvtnet-nextra.pvt.net [195.47.115.125]
    8 55 ms 70 ms 68 ms Brno-ATM-00.pvt.net [195.47.115.86]
    9 57 ms 73 ms 60 ms www.linx.cz [194.149.103.103]

    Trasování bylo dokončeno.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).