K Vašemu článku bych si dovolil několik připomínek:
1. schvalování bannerů jste pravděpodobně protahovali tak dlouho až Vám CPress stihnul napragramovat nový Linx než jste zhodnotili ten starý
2. pokud potřebujete k tomu, abyste zjistili, že výměna je pro malé Weby na nic podobnou zkoušku, pak pravděpodobně nejste pracovně moc výtíženi :-)
3. U Linxe jste jestě navíc nezjistili nic: Výměnný poměr závisí na cílení. U www.ceskehory.cz je běžné, že zobrazíme 20 tisíc bannerů denně a získáme jich ve výměně 30 tisíc denně zpět - protože jsem si hrál s cílením a sledoval nejen CRT, ale i výměnný poměr. Další zavádějící poměr je počet naspořených kreditů:počet impresí v kampani. Opět záleží na cílení, i když přiznávám, že zde už se to nedá ovlivnit tolik jako v on-line výměně.
A resumé: souhlasim se závěrem - výměna nemůže pomoci malým Webům, jedině v případě že dlouho spoří a pak podpoří nějakou akci. Ale ty prostředky, kterými jste se k tomu dostali jsou úsměvné.
Ad 1) To si nemyslím.
Ad 2) Chyběly mi nějaké důkazy do diskuze, kromě toho to nedělám pro sebe.
Ad 3) Vzhledem k tomu, že všechny kampaně probíhaly simultánně, myslím si, že jsem ukázal, čeho lze dosáhnout. Nebudu přeci s bannery na server o velikonočních legendách čekat do června, kdy je poměr výhodnější.
Ad resumé) Jsou ovšem alespoň srozumitelné a nejde o dojmologii. (Nejkrásnější na tom je, že se to mé osoby nijak nedotýká.)
V tom ad3 si vubec nerozumime. Nezalezi na vyprodanosti reklamni plochy na Linxu, ta je podle meho soudu miziva (jde o muj osobni nazor, zadne informace nemam), ale zalezi na cileni - predevsim na nastaveni cileni, bez ohledu na to, zda jsou velikonoce nebo vanoce. Nekomu se zobrazuje 1:2, jinemu 2:1 v jednom dni. Alespon takove mam zkusenosti s dlouhodobejsim pouzivanim systemu.
Ano, já Vám rozumím, ale z důvodů srovnání jsem použil masové oslovení, a to na všech aktuálně volných serverech. Myslím, ale že i kdybyste se dostal na poměr 2:1 a CR 1 %, tak pro vás jako pro server s 10.000 impresemi za měsíc nemůže být výměnný systém zajímavý.