Názory k článku Mr.Lin(x) změnil pravidla hry

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 13. 3. 2001 6:16

    x (neregistrovaný)
    Jojo, presne tak, ted uz si pani z Linxu budou moct delat tuplem co chcou, rusit account komu chcou, kdy chcou, odebirat kredity apod.

    Uz se tesim, jak se toho bude krasne zneuzivat :(

  • 13. 3. 2001 8:44

    Costra (neregistrovaný)
    Škoda, že se Martine nezmiňuješ o bodu šest v závěrečném ujednání, nebo ten ti příjde v pořádku?

    "Správce si vyhrazuje právo nepřijmout člena do reklamního systému Mr.Lin(x), zrušit členství nebo zrušit registrovaný server v reklamním systému Mr.Lin(x) aniž by musel vysvětlovat důvody svého rozhodnutí."

    Minimálně zmiňovaná etika mi říká něco jiného, když už existuje nějaký důvod, proč by určitý server neměl být do veřejně otevřeného reklamního systému přijat, měl by snad jeho provozovatel sdělit jasné důvody, které ho k tomu vedly.
    Pokud své důvody nesdělí, vystavuje se riziku soudního stíhání, neboť majitel nepřijatého webu může pojmout např. podezření, že si jeho přijetí do systému nepřála konkurence, atd...
  • 13. 3. 2001 9:39

    Jirka Lahvička (neregistrovaný)
    Ja osobne specialne s timto bodem naprosto souhlasim - vymenny system NENI zadna verejna sluzba, na kterou by byl automaticky narok, je veci spravce, jestli server prijme ci nikoliv. Pokud nekdo neni spokojeny, vzdy tu je jeste minimalne jeden konkurencni system.

    Zneuziti pravidla se neni treba bat - majiteli systemu jde v prve rade o zisk, k tomu potrebuje rozsahle a kvalitni portfolio clenskych serveru. Jedinym duvodem pro neprijeti/vylouceni tak muze byt nekvalitnost ploch nabizenych serverem, coz poskozuje zrovna tak jako spravce i ostatni cleny.
  • 13. 3. 2001 11:15

    David Horad (neregistrovaný)
    S nepřijetím do systému bych souhlasil, tam asi není o čem diskutovat. Ovšem zrušení účtu a vyřazení ze systému bez zdůvodnění mi nepřipadá moc košer...
  • 13. 3. 2001 13:39

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    V bodu jsou tri urovne restrikce
    1. Neprijmuti clena - za urcitych okolnosti musime mit tuto moznost - napriklad vim, ze clen je osoba, s kterou byli opakovane problemy a udaje pri registraci jsou smyslene a jedna se o cloveka, s kterym budou problemy. Takze mame pravo rici - "ne, my jako majitele rekl.systemu tohoto konkretniho cloveka nepotrebujeme v systemu - zrejme budou problemy jako drive") - to je snad prirozene pravo provozovatele sluzby.
    2. Zrusit clenstvi - za zavaznych okolnosti poruseni pravidel (opakovane poruseni pravidel, vetsina uziti vlastnosti Mr.Lin(x) za poruseni pravidel - vsechny servery s erotikou,...) muzeme samozrejme tohoto clena odstavit zrusenim uctu od vlastnosti Mr.Lin(x). Jeho dalsi existence v systemu by nemela duvod - co by tam delal, kdyz vetsina jeho kroku byla a bude za poruseni pravidel?
    3. Zrusit server - nejcastejsi restriktivni administracni krok - pri zavaznem poruseni pravidel pri primem dopadu na ostatni cleny musim okamzite ucinit napravu - tedy zastavim ten server, ktery proti pravidlum pouziva vyhody (zobrazuje reklamu clenum pri poruseni pravidel) systemu a tim je poskozuje. Nebo snad chcete, abych komunikoval mailem s nekym, kdo ma nekde v hlouby serveru refresh po pul vterine a mizne tam zobrazeni ostatnich clenu a cekal, az to odstrani? Nebo abych zadal mailem nekoho, at laskave odstrani kody Mr.Lin(x) z porno stranek, protoze to je proti pravidlum? Zkratka reg.server je svazan s obsahem. Pri poruseni pravidel se blokuje tento server.

    Veskere restrikce nad daty jsou vratne - tedy ucet neni smazan, jen zablokovan, server neni smazan, jen zablokovan, kredity nikomu nebereme - ty zustavaji i na zrusenem uctu.
    Jen pri poruseni pravidel pri nabyti kreditu (pri pouziti podvodu pri zobrazovani) se udela zapis jako ukon administrace s opravnym cislem.

    P.S.: kazdy clen je konkurencni vuci ostatnim v kategorii:)


    V patek a v pondeli jsme spustili chat, kde bylo mozno anonymne diskutovat o novych pravidlech. Maily s pravidly byli rozeslany z me adresy, kde jsem psal, ze v pripade nejasnosti se na me mohou obratit.
  • 13. 3. 2001 15:26

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    Ano, všiml jsem si, ale předpokládám, že tenhle odstavec bude sloužit v případech, kdy by někdo chtěl protestovat proti vyloučení z důvodu podezření z neoprávněného užívání systemu (prodej kreditů, fake bannery ap.). Prostě se tak křiklounovi řekne: My vás stejně podle článku 6 můžeme vyloučit i bez důvodu.

    V předmětu právo, kde jsme probírali především státoprávní uspořádání, nám přednášející často opakoval, že lidé mají takové zákony, jaké si zaslouží.
  • 13. 3. 2001 16:07

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Ano duvod je zhruba podle prvni casti tento. Asi jako kdyz hospodsky vyhodi nekoho z hospody a dal uz nepusti proto, ze opakovane dela neporadek a otravuje hosty, tak mu muze rict - ne, uz do tyhle hospody nechod, najdi si jinou.
    Ja vim, ze z pravniho hlediska by se tento priklad mohl brat vselijak, ale to neni predmetem teto reakce.

    Druha cast je ale chybne - za prodej kreditů nebo fake bannery jsme nikoho nevyhodili a asi nevyhodime. Teoreticky snad jedine kdyz clen bude trvat na tom, ze bude pouzivat jen a jen banner, ktery nebudeme chtit povolit a dohoda nebude mozna nebo kdyz bude trvat na tom, ze si kredity (nebo planovat kampane pro treti) bude prodavat i kdyz ho nekolikrat upozornime, ze nelze. Zkratka za situace, kdy clen vylozene a vedome nebude chtit akceptovat pravidla a bude na tom trvat. Takze se rozejdeme ukonem blokace uctu z nasi strany, protoze vime, ze pravidla budou porusena vzdycky - i kdyz si to "tvrdohlavy"clen treba nemysli.
  • 14. 3. 2001 8:34

    Costra (neregistrovaný)
    Už se zde sice budu opakovat, protože jsem to tu před nedávnem psal, ale zřejmě jsem to nečetl. Před necelým rokem (tedy kdy takovýto bod 6 ještě neexistoval) mi byl bez jediného upozornění zablokován v linxu účet, zjistil jsem to až od kolegy, které se náhodou díval na mé stránky a nezdál se mu banner textem "Tento server porušil pravidla systému Mr. Lin(x) a byl vyřazen, aby dále nepoškozoval solidní členy systému." Už jenom text tohoto banneru mi nepříjde fér, protože v mnoha případech se může jednat o pouhé nedorozumění a tímto je onen server značně poškozen na dobré pověsti.
    Můj banner nebyl erotický a nepřišel mi ani příliš sprostý jako spíše ironický, zvlášť když tou dobou linx zobrazoval banner serveru fudge.cz s textem "Taky vás už všechno sere?".
    Zkusil jsem se tedy přihlásit do svého účtu a stávající banner odebrat jenže ouha - účet byl zablokován. Na několik následujících mailů jsem dostal odpověď, že mi účet tedy znovu odblokují, ale žádný byť i sebemírumilovnějším bannerem nesmím prdel.cz v linxu propagovat.
    Na mou argumentaci, z jakého důvodu, když na mým stránek není žádný závadný obsah a mnohem pobuříjícím bannerem je propagován právě fudge.cz, jehož obsah tvoří i dost sprosté obrázky a texty, mi bylo odpovězeno, že je snad věcí linxe, jaké členy bude podporovat a které ne.

    Čili možná to není nezákonné, ale je to nespravedlivé, kruté a hamba vám! Ve svém účtu jsem od té doby nebyl a linxe nemám zcela upřímně rád, ale to jentak pro orientaci. :-)
  • 13. 3. 2001 9:27

    alesr (neregistrovaný)
    Když mi přišla pravidla bral jsem to jako pokus o vtip.Nyní už nevím jestli má cenu někoho používat.Srovnali krok s billbordem a budou si dělat co chtějí.Platili za solidní ale co bude dál ??Nechají Vás našetřit si kredity a před reklamní kampaní Vás zruší že nezobrazujete??To už známe ne .Odvolání ? Není.přečetl jste si pavidla a souhlasil jste.Můžeme Vás ZRUŠIT !!!A důvod ? Není potřeba , prostě jsme chtěli :-(
  • 13. 3. 2001 11:09

    Jiří Rybář (neregistrovaný)
    Tak to si moc nepomůžete, protož BB má pravidla stejně tvrdá.

    Spíš si myslím, že určitou možností, jak si přitáhnout nové členy, by byla v článku zmiňovaná varianta odkupu naspořených kreditů pro další prodej. Jen nevím, jestli by na padesát korun někdo přistoupil, přece jen se mi to zdá hodně. Asi by si to musel Linx spočítat, aby nabídnul cenu, která by ještě lidi zajímala, ale zároveň mu nekazila kšefty. Provozovatelé systému sami dobře vědí, kolik procent jsou schopni prodat. Pokud budou dobře počítat, mohou na tom ještě vydělat.
    Taky jsem slyšel, že BB nabízí něco jako "autorizovaný" prodej kreditů. nevíte někdo, jak to funguje a jestli to vůbec funguje?
  • 13. 3. 2001 13:01

    Jirkan (neregistrovaný)
    ...Dal-li se tedy milion impresí před změnou pravidel pořídit v aukci za 2 až 10.000 korun, pak nyní prostě uživatel sepíše s inzerentem smlouvu, kde se zaváže, že v systému Mr.Lin(x) spustí reklamu na svůj server, přičemž inzerent se zaváže k dodání reklamního banneru. Člen systému pak nastaví přesměrování z vlastního serveru na stránky inzerenta, a vše zůstane při starém....

    Nechapu, administrator prece uvidi, ze bezi kampan, ktera propaguje banner na cizi stranky nez moje (zkontroluje zdroj - ucet, ktery banner pustil do kampane, kdyz pujde o velkou akci), prestoze kampan bere kredity z meho uctu a je nasmerovan na url meho serveru, kde je redirect. Pak je prece jasne, ze je to domluvene z treti stranou a kredity zabere stejne tak, jako kdyby se prenesly... Takze to takto realizovat nejde, nehlede na to, ze treba BillBoard bannery kontroluje a prislo by jim to prece jenom asi divne...

  • 13. 3. 2001 13:22

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Jakekoliv variace (tedy redirecty na serveru clena u kampane zadane pro treti stranu) samozrejme porusuji pravidla. Pravidla v tomto (i vice) prosla spise duraznejsi upravu - prodej kreditu byl vyslovne zakazan jiz v¨uprave ze rijna. Pravidla byla spise jen upresnena, doplnena o nove skutecnosti (on-line hry), s kterymi se drive nepocitalo a celkove predelana do nove podoby - rozdeleni do 3 logickych casti, nektere body slouceny, nektere pridany.

    S prevodem nasporenim kreditu je jeste jeden problem. Moznost zpenezeni nasporenych kreditu byl casto tim impulsem k podvodu ("podvedu , protoze pak prodam kredity za penize a ty mi nikdo uz snad nevezme"). Tim, ze nasporene kredity se nedaji takto dale zhodnotit odpada i hlavni duvod podvodu (podvodu kvuli naroku na vymenu je podstatne mene). Dalsi veci je i ekonomicky "komunisticky" stav, kdy zisk mel ten, co neco vyrobil, ale uz ne ten, jehoz se to tykalo na volnem trhu (majitel plochy v kampani z techto zpenezenych kreditu). Takze i toto vyvolavalo znehodnoceni plochy - uvazovani typu "k cemu mam delat kvalitni plochu, kdyz udelam kredity, ktere prodam a kupec si je pusti nekde jinde na kvalitnejsi plose". Takze mnoho "prevadecu" delali obrazne to, ze do spolecneho kotliku rekl.gulase prilevali vodu a zpatky prodavali nabrany (resp.kupec kreditu si tak uz nabral sam) naredeny gulas (s moznosti cileni kampani spise gulas s peknymi kousky masa).
  • 13. 3. 2001 14:00

    Jiri Waisser (neregistrovaný)
    Bannery s vyuzitim nejake trikove casti jsou jednim ze zpusobu prezentace a nekteri autori s nimi v marketingovych planech pocitaji. Skupina lidi, kteri kliknou na trikovy banner, ma urcite vlastnosti, ktere se muzou hodit pro inzerovanou nabidku (novy, nezkuseny navstevnik, "hracicka"). Je to proste jeden z druhu nametu - zpusobu vyhotoveni banneru.

    Problem je ale v tom, ze kdyz je trikovy banner udelan tak, ze nelze rozeznat banner od okolnich stranek nebo akce prohlizece, klikne na nej navstevnik, ktery nedostal vubec zadnou sanci to rozlisit jako reklamu nebo reklamni sdeleni. Clickrate je sice vysoky, ale studium nazoru navstevnika na takovyto "podvod" na jeho vnimani by asi byl plny negativnich pocitu. Pocit z toho, ze byl navstevnik podveden se spoji nejen s odkazovanym serverem, ale i nositelem reklamy ("oni zobrazili ten podvod a udelali ze me hlupaka"). Coz je spatne pro vsechny strany a vitezstvi odkazovaneho serveru je spise pyrrhovo.

    I v drivejsich pravidlech byl zakaz techto banneru (zakaz klamave reklamy,...). V nove uprave to bylo jen polopaticteji napsano s pojmenovanim.
    Bannery jsou kontrolovany subjektivne pracovnikem administrace. To znamena, ze kdyz si ja nebo jiny clovek pri kontrole bude myslet, ze to je nejake plneni pravidla jen "naoko", tak se proste nepovoli.
    Parametrizovat moznost volby by vydalo asi na samostatny dodatek pravidel jen k tomuto bodu s velkym rozsahem.

    Dilci komentare k jednotlivym bodum clankum postupne dopiseme, tak jak to vyplyne z vyhodnoceni dotazu clenu.
  • 13. 3. 2001 15:31

    Tomáš Kapler (neregistrovaný)
    Ani jeden z těchto systémů se mi nelíbí z jednoho prostého důvodu - ať už dám banner jakýmkoliv způsobem na svůj server, třeba když udělám frame z nulovou výškou a tam jej dám a click rate bude 0,00. A nebo když ho dám doprostřed textu a ještě na něj dám upoutávky, prosby a výhry pro ty, kteří na to kliknou a clickrate bude 20%.
    Tak furt budu dostávat to samé.
    A stejně tak jako klient, který zadává banner proto aby se na něj kliklo (vynechám image-making bannery), ta mi je úplně jedno jestli jej miděl jeden člověk nebo milion, když mi na to nikdo nekliknul.
    Domnívám se, že by měl být příjem nějakým způsobem násoben kliknutím na tu určitou reklamu. Mimo jiné by se zamezilo těm co obnovují stránky několiksetkrát za hodinu. Ať to klidně udělají, ale nebudou mít "kliky", takže nebudou mít money. A udělat falešné kliknutí - to je nemožné ze strany serveru a velmi těžké ze strany klienta. Je to totiž velmi snadno rozpoznatelné (více kliků per session atp.)

    Je mi jasné, že je tady druhý problém - banner dělá klient a tak jeho kvalita (a tedy klikatelnost) je ovlivněna klientem. Vzhledme k tomu, že se bannery točí, tak v tom zas tak velký problém nevidím. Všichni by měli stejné podmínky.

    Motivovaly by se servery, aby bannery umísťovali co nejlépe aby získali co nejvíce bodů.

    Dále mi kdysi vadilo, že jsem nedokázal zamezit, aby se na mých stránkách objevovaly bannery konkurence. Klidně bych zaplatil více, kdyby jsem měl možnost zaklikat které bannery z těch které jsou v systému dovolím propustit.
    Nabízí něco takového nějaký náš bannerový systém?
  • 13. 3. 2001 22:50

    Martin Kopta (neregistrovaný)
    ---> Výměnný system je výměnný system.

    Já například dones nebyl členem jiného výměnného systemu než we(x)el :) Víte proč? Moje stránky navštíví tak asi padesát lidí za den, nic moc. Prostě pro pár přátel a tak podobně. Říkal jsem si, že je hodně těžké najít na českém webu zajímavou stránku a bylo by fajn na ně upozorňovat i na svém webu, ale to je moc a moc práce. Už jenom vymyslet jeden českej web pro KudyKam jednou za čtrnáct dní, to je pane fuška.

    No, vidíte, a podobně uvažuje třeba spousta dalších lidí, a proto se spojí ve výměnném bannerovém systemu. O takový system, když už ho používá několik tisíc lidí, se někdo musí starat, nu a stráví na tom více a více času, a také mu vznikají náklady (server, linka a podobně), takže je fajn, že je někdo ochotnej to pro nás udělat za pouhých 20 % bannerů. Nemyslíte?

    A pak se objeví lidé, kteří tenhle system založený na mírumilovném základě začnou privatizovat. Nejdříve si vyrobí skript, který jim protáčí reklamy, pak je jim to málo, tak umístí banner do DIV#banner { display: none; }, nebo rovnou do skrytého frame a protočí ho třeba desetkrát za minutu. Za pár dní si vygenerují spousty impresí.

    Ovšem co s tou spoustou impresí, když nemáte vlastní projekt? A co když něco podobného dělají skoro všichni uživatelé systemu? Kdo mi zaručí, že za své vygenerované kredity budu moci zobrazit regulérní reklamu? Raději to prodám. Že to nikdo nechce? Hele, mě to nic nestojí, tak to dám za dumpingovou cenu...

    ---> Pokud si myslíte, že nelze serverově imitovat odkliknutí banneru, pak já s vámi nesouhlasím. A jeho imitace je pomocí klientského JS opravdu primitivní (a dokonce se střídají i UIP :-)

    Navíc to, že člověk odklikne ještě není všechno... Krom toho odkaz z baneru vede do okna _self, jen blázen by takovou věc dělal na svých stránkách.

    ---> A pokud se týče omezování kampaní, myslím, že je zvykem, aby systemy dovolily zakázat zobrazení erotické reklamy a reklamy serverů z téže kategorie (což u nekomerčních stránek není potřeba).

    Pokud máte na reklamní system větší nároky, doporučuji dohodnout se s nějakým media-selerem na zastupovani. Pak to má i tu výhodu, že můžete prodávat impresse za tržní cenu. Výměnné systemy jsou IMO založené spíš na nekomerčních principech.
  • 14. 3. 2001 8:16

    Costra (neregistrovaný)
    heh, ale no tak! Chceš tvrdit že Mr.Linx funguje z dobrosrdečnosti jeho provozovatelů? :-))
  • 14. 3. 2001 8:19

    Petr (neregistrovaný)
    Plně souhlasím a podporuji kroky serveru Mr.Linx. Je třeba udělat přítrž prodeji kvalitních služeb na takových serverech jako je například aukce.cz. Obrázek o tržních cenách ať si každý udělá sám, stačí porovnat ceny na aukci a ceny prodeje impresí na Linxu. Je pravda, že technická údržba a provoz systému nese určité náklady. Ovšem pokud
    neakceptuji tržní cenu je otázkou zda tyto náklady nejsou až moc velké a moje spotřeba vyšší než si můžu dovolit.
    Proto zkrátka udělám nová pravidla abych si je dovolit mohl.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).