To máte, pane Bednáři, z toho, že se v dnešním světě ještě pořád snažíte být za slušňáka a neblokovat reklamy. Pak vás zbytečně vytočí každá taková rajda od HP. Nenechte si zbytečně krátit život a zablokujte reklamy do té doby, než provozovatelé najdou nějaký méně invazivní způsob vydělávání (třeba PR články tady na Lupě jsou v tomto směru docela fajn - nepřekáží, nevyskakují po přejetí myší, neanimují, neštěkají...)
nemáte ani tucha o tom, jak fungují komerční weby - odkdy správce webu mluví do výroby reklamy nebo do jejího nasazení na webu?
Já bych si přál, aby se k jakékoliv problematice vyjadřovali lidé, kteří o ní mají alespoň nejzákladnější ponětí (3x palec dolů a smutný smajlík k tomu).
Spíš si myslím, že volové jsou správci českých novin.
To totiž zase jeden suverenní správce si vše vyzkoušel pouze na svém dostatečně výkonném počítači (a na vysokorychlostní lince).
Právě povědomí o tom, co se může dít na jiných počítačích než na mém, je typické pro zkušenější správce.
A výsledek neschopnosti správce českých novin? Antireklama na HP a povědomí, že je lepší je raději nečíst. Konec konců zmanipulované shrnutí je stejně vždycky ráno už v televizi.
Asi pred rokem jsem se rozhodl, ze na mem pocitaci bude co nejmene proprietarnich technologii a softwaru. Flash letel jako jeden z prvnich, stejne moc dobre nefungoval, jenom mi zatezoval procesor, vicemene jedine co zustalo je Opera. Hlasita hudba a barevne animace mi vubec nechybi a z YouTube taky nic nepotrebuji.
Taky vlezlé reklamy nesnáším proto jsem si do Firefoxu pořídil plugin ADBlockPlus. kde si člověk může filtorovat odkud nechce aby mu přicházely flash soubory a na webu je prostě a jednoduše vynechá aniž by se zhroutila struktura stránky :O)) opravdu funkční :o)) bohužel né uplně na vše ale tak cca 90% jde zablokovat ..
I bez proprietarnich technologii to jde. Na Flash je tu treba swfdec (pro mne temer nutnost, ponevac jedu na 64bitech), sice nezvladne vsechno, ale na navicgaci na Flash-only strankach vetsinou staci.
A video z YouTube prehravam tak, ze ho stahnu a prehraju MPlayerem, ktery na to spotrebuje zlomek vykonu, nebot pouziva HW akceleraci grafiky.
BTW: U vykonejsich procesoru muze jenom prehravani hloupe reklamy vytezujici procesor na 100% znamenat klidne 30W, ale mozna i 50W prikonu navic. Takze svym zpusobem Adblock & spol "chrani zivotni prostredi" :-) . Kdyz uz dnes chteji zakazovat venkovni plynove infrazarice pro predzahradky (protoze "zbytecne zpotrebovavaji moc plynu"), mozna se v budoucnu vyskytne i regulace internetove reklamy s ohledem na spotrebu ciloveho stroje. Je to dost velka blbost na to, aby to evropsti urednici protlacili ...
Dobry napad: taky zkusim neco podobneho. Treba nainstalovat DVB turner do rodineho routeru a pak napsat pohorsujici clanek , jak to staricke pentium II nestiha dekodovat MPEG2 stream. A proc ti prasata v televizi pouzivaji tak narocne technologie. To bude clanecek...
Kdyz pominu jiz probiranou oblast blokovani reklam, tak vidim jeste jednu vec. Reklamky vetsinou uvazuji pouze o dvou varintach: reklama zafunguje pozitivne nebo si ji nikdo nevsimne. Malo kdy uvazuji o tom, ze reklama nekoho odradi.
Lide se tak skutecne chovaji - uspesna reklama se zaryje do mozku, na neuspesnou nebo debilni clovek casem zapomene.
Proto by mezi obranu kazdeho cloveka mel patrit i jakysi blacklist, kam si clovek poznamenava ty firmy jejich reklama mne nastvala, urazila ci jinak znechutila. A tento blacklist brat v potaz pri vyberu produktu.
Sam mam seznam asi dvaceti firem, jejich reklamy mne nepotesii natolik, ze je hodnotim od "nepreferuji" po "sabotuji".
Samozdrejmne na prvnim miste musi byt rozum. Kdyz nepreferovana firma nabidne produkt, ktery je pro mne cenou a parametry lepsi nez konkurence, tak jde reklama stranou. Ale pri vetsinovem rozhodovani mezi "temer stejnymi vecmi s podobnou cenou" je pouziti blacklistu pomerne uzitecne.
Doteď mi nějak články pana Bednáře nevadily, ale musím říct, že dokáže napsat článek o ničem, na který kliknu po přečtení titulku.
Nevím, jestli to tedy splnilo účel a čtenář měl po přečtení nabýr dojmu o ztraceném času, nebo to byla reklama na Hewlett Packard a jeho reklamy.
Nicméně chápu, že i články o tom, kterak dítě objevilo splachování u záchodu, mají své publikum. To se musí nechat.