Kdyz pominu jiz probiranou oblast blokovani reklam, tak vidim jeste jednu vec. Reklamky vetsinou uvazuji pouze o dvou varintach: reklama zafunguje pozitivne nebo si ji nikdo nevsimne. Malo kdy uvazuji o tom, ze reklama nekoho odradi.
Lide se tak skutecne chovaji - uspesna reklama se zaryje do mozku, na neuspesnou nebo debilni clovek casem zapomene.
Proto by mezi obranu kazdeho cloveka mel patrit i jakysi blacklist, kam si clovek poznamenava ty firmy jejich reklama mne nastvala, urazila ci jinak znechutila. A tento blacklist brat v potaz pri vyberu produktu.
Sam mam seznam asi dvaceti firem, jejich reklamy mne nepotesii natolik, ze je hodnotim od "nepreferuji" po "sabotuji".
Samozdrejmne na prvnim miste musi byt rozum. Kdyz nepreferovana firma nabidne produkt, ktery je pro mne cenou a parametry lepsi nez konkurence, tak jde reklama stranou. Ale pri vetsinovem rozhodovani mezi "temer stejnymi vecmi s podobnou cenou" je pouziti blacklistu pomerne uzitecne.