Jenže náklady na vysílání jsou jen část nákladů na provoz TV, zatímco příjmy z reklamy jsou v podstatě jediným příjmem. Takže pokles diváků o 20% bude větší balík peněz než se získá poklesem nákladů na vysílání - při příjmech z reklamy se bavíme v řádu miliard, náklady na šíření jednoho kanálu jsou v desítkách milionů.
Viz čtvrtletní čísla zde: http://www.digizone.cz/clanky/cme-ohlasila-dalsi-ztratu-na-podzim-uz-nedozene-lonske-prijmy-jedna-o-dalsi-pujcce/
Nova je na dně a ani tam nevědí, co dělá pravá a levá. Chystá propouštění 1/4 zaměstnanců a přitom ještě minulý měsíc měla nákladnou prezentaci na Profesia Days... Zpět ale k věci.
Být CEO Novy, tak velmi zvažuji výhody a nevýhody ČRa a DB. U DB mám za zlomkovou cenu "papírově" shodné pokrytí. Samozřejmě, v reálu je o dost nižší - ale když mám dluhy všude, kam se podívám, není pro mě lepší vysílat s DB za 1/3 ceny třeba i s o 20% méně diváků...? Až budeme vědět odpověď na tuto otázku, dozvíme se, kde bude vysílat Nova.
P. S. a Američané dávají hodně na čísla.