Možná v článku mohlo zaznít srovnání asynchronní a synchronní komunikace a vztahu k závislosti, resp. množství času, který člověk danému typu komunikace věnuje. Ukazuje se totiž, že právě synchronní komunikace (tedy chat) zásadně prodložuje náš čas online, potažmo tu tzv. závislost. Proto třeba Facebook spustil vlastní chat, aby mohli do uživatelů "tlačit" více reklam.
Tohle je jedna z mnoha veci ktera mi vadi na telefonovani. Ze komunikace vyzaduje okamzitou reakci. Oproti tomu email, na ktery mohu odpovedet hned nebo az za par hodin je podstatne mene rusivy. Nekde mezi jsou IM, kde ocenuji predevsim to, ze vidim status daneho cloveka. Podle toho mohu dobre odhadnout, zda-li od neho mohu ocekavat rychlou odpoved nebo ne. Z toho duvodu mi prijde zcela trapne caste srovnavani IM a SMS, protoze u SMS vubec nevim jestli se nejake odpovedi dockam.