Jak zde bylo již uvedeno, nejste nic než diskuzní troll. Několik lidí se vám tu snaží něco vysvětlit a vy je jen urážíte místo toho, abyste poskytl pádné argumenty. Tohle opravdu nemá cenu, žijte si ve svém světě, ale web raději nikomu nedělejte, k čemu bude validní web, který nepřivádí zákazníky...
Takovyhle chyby jsou na webech firem, ktery se chlubi tim, ze delaji weby. Tedy nejspis i na vasem webu. Protoze presne tyto firmy vykrikuji, ze validni kod je prece zcela zbytecny ... a muzu klidne i jmenovat ... netdirect. Jejich uzasne weby jsou tak uzasne napsane, ze funguji blbe i v IE a ve FF/Opere/Chromajzlovi jejich administracni casti pro jistotu nefunguji vubec.
Takze mr bridil, kdyz nejste schopen napsat validni kod tak se na web neserte.
chyby jsou a chyby budou, protože weby budou stále dělat amatéři jako vy, aby se pak mohli divit, proč jsou tak neúspěšní a začnou se honit za nesmyslnými mýty, jako je ten váš, že validita je klíčová. Ne, není. Jsou mnohem důležitější věci, které na rozdíl od validity, mají skutečný dopad na pozice webu ve vyhledávačích. Váš příklad neuzavřeného nadpisu je zcela nesmyslný, protože tohle by nikdo, kdo už má alespoň základy nikdy nepustil ven i bez validátoru. Pokud vy ano, tak zřejmě neodvádíte moc kvalitní práci a měl byste se nad sebou zamyslet, obzvlášť, pokud se snad snažíte tu práci někomu prodávat.
lol ... takze jak sem psal vejs, nechaj se zavrit do klece, konverzni pomer pres % neni defakto dosazitelnej ani oslovenim zcela konkretnich osob o kterych vim co uz koupili v minulosti. Realne se to v takovym pripade pohybuje od 0,5 do toho 1%. A bavime se samo o lidech, kteri si neco koupi => prinesou nejake penize.
Takze naprosto klasicka ukazka vyvolavace deste.
Opět pane X, reaguji na Váš příspěvek. Hluboce se mýlíte. Já například krom konzultací v oblasti SEO provozuji vlastní obchod (www.smallcars.cz). Zabýváme se prodejem modelů aut. Konverzní poměr z vyhledávačů (tedy z fulltextu) se v průměru pohybuje v průběhu roku někde mezi 1,5 a 2%. Pakliže 1 promile považujete za gigantický úspěch, patrně byste mne měl oslovovat Pane Stvořiteli ;-))
Nikoli, pomy si pletete vy, pokud udelam toto:
[hx]nadpis
muj uzasny clanek[/p]
Tak co je nadpis a co clanek ... ze. A pro vyhledavac je to celkem podstatna informace. Prohlizec to samozrejme nejak zobrazi a vyhledavac to samozrejme taky nejak prechroupe, ale vysledek bude dost pravdepodobne o dost horsi, nez kdyz to bude validne, ze ...
Struktura html je pak uplne o necem jinym.
idioti, dementi... co takhle trochu slušnosti?
Už by vám konečně mohlo dojít, že na světě existuje jen minimum validních stránek, drtivá většina je jich nevalidních a vyhledávači je to jedno, On s tím počítá a je vytvářen tak, aby si i s velmi prasáckou stránkou dokázal poradit, protože právě na takovéto stránce může být ten nejrelevantnější obsah k danému dotazu.
 
Mám dojem, že Vás bude marné přesvědčovat, ale ještě jeden pokus tomu dám. Uvedený příklad byl z mé osobní praxe, ortézu si můžete od firmy koupit přímo na eshopu. Hlezno v textech na webu zůstává, jen jen tam doplněný další text, protože já i firma víme, že cílové skupiny jsou dvě - odborná a laická veřejnost.
Před zahájením návrhů změn na webu proběhly 2 dvouhodinové schůzky, vyžádal jsem si jejich katalogy a museli zodpovědět všechny dotazy, co mě v průběhu přípravy napadly.
Vaše zkušenosti pravděpodobně pramení z kontaktu s někým, kdo dělá tzv. taky-SEO, nebo praSEO, což je mi líto, ale v každém oboru jsou fušeři, což ještě neznamená, že celý obor je fušeřina.
"přátelství s vyhledávači náramně obchodně prospívá"
Coz je oblibene tvrzeni vsemoznych vyvolavacu deste v podobe seo magu ... realita je takova, ze pokud je konverze z vyheldavace 1 promile, jde o giganticky uspech. U lidi kteri prijdou na web primo je to radove jinde.
Tim netvrdim, ze web nema byt prohledatelny, ale ze v 99% pripadu je problem neexistujici obsah, ktery zadny seo nedoda.
Mno.... a pak se zjisti, ze firma dodava vyhradne lekarum, kteri hledaji ... hlezno a firmu tim padem vubec nenajdou.
Mimochodem, SEO konzultant predevsim vubec nebude tusit, co ta firma vyrabi ani proc se to jmenuje jak se to jmenuje. Takze tohle rozhodne resit nebude. Musel by to totiz nejspis byt zaroven lekar.
Boze, i takovi idioti mezi nama zijou?
Vyheldavac samozrejme neresi, zda je web validni, a podle toho vypada vysledek - web neni k nalezeni.
Ale to by nekteri dementi museli mit aspon paru, jak funguje hledani osahu, ze ... a nasledne hodnoceni toho, co je zajimave a co ne, ze ...
 
Dám Vám příklad z praxe. Firma vyrábí zdravotní pomůcky a na webu hovoří oborovým jazykem. Nabízí ortézu hlezna. Co je to hlezno, víte? Hlezno je kotník, ale tak o něm nikdo nemluví, a přitom statisticky je ortéza kotníku poměrně hledaný výraz. SEO konzultant tedy firmě doporučí, aby v důležitých částech stránky nehovořila o hleznu, ale o kotníku.
A to je jedna z částí SEO. Přijde Vám jako podvod upravit stránku tak, aby hovořila jazykem návštěvníků?
Zajímalo by mně, kdo jsou všichni ti skvělí zavlažovací odborníci v marketingové praxi :-)
Jasně, i mezi SEO "odborníky" se najde spousta šarlatánů a pomatenců (koloušek vzývající validitu výše budiž příkladem), to je ovšem platné stejně tak pro PPC, email marketing, copywriting a ostatně i samotný webdesign od programování přes grafiku až po průběžný servis. Pokud jde o služby, platí to asi všeobecně ve všech oborech - narazit můžete u lékaře, u kadeřníka, u instalatéra.
Pokud máte osobní špatnou zkušenosti pak skepsi do jisté míry chápu, nicméně paušálním odsuzováním SEO (ať už jej chápete jakkoliv široce nebo úzce) škodíte pravděpodobně jen sám sobě resp. svému webu. Realita je totiž taková, že významnému procentu úspěšných webů přátelství s vyhledávači náramně obchodně prospívá :-)
 
Evidentně netušíte, jak funguje HTML. Že existují elementy, které nemají povinný uzavírací tag. Dokonce některé nemají povinný ani otevírací tag, víme? Něco ke studiu: http://atd.havrlant.net/jak-funguje-html
Vyhledávač nepozná, zda je stránka validní, či nikoliv, protože by musel číst použité DTD (definicie typu dokumentu). Což ani prohlížeč, ani vyhledávač, nikdy nedělal.
Závěrem moje oblíbená kvízová otázka: Je tento dokument validní? http://kesolim.sweb.cz/validator_je_prima/. Ano, nebo ne?
Vyhledavac v nevalidnim kodu zadny obsajh nenajde, vime? Protoze on ten vyheldavac je specifickej prohlizec, a pokud nekdo neuzavre tag, tak si to muze vylozit (stejne jako ten prohlizec) ruzne - trebas tak, ze jde o dalsicho "SEO" maga, kterej se ho snazi ochcat, kdyz ma v nadpisu 10 odstavcu textu.
Ja chci videt agenturu, ktera podepise smlouvu ve ktere bude naprosto cokoli garantovat.
Ono vypacit (jakekoli) garance i z firem, ktere delaji zcela prokazatelnou cinnost je obtizne. Kuprikladu sem mel nabidku na prestavbu bytoveho jadra s tim, ze doba realizace je 14 dnu, tak sem po nich chtel at si do smlouvi doplnej penalizaci 1% za kazdy den navic (a klidne bonus 1% za kazdy den o ktery to bude driv). Nechteli...
A pritom v tomhle pripade je zcela jasne co se ma udelat a do kdy to ma byt hotovo ...
Takze si dovolim tvrdit, ze 100% smluv na tema seo vypada tak, ze tam sou nejake vseobecne pindy ze dotycny zoptimalizuje web, ale ze za vysledky neruci, prototoze nemuze ovlivnit okolnosti ... xyz
Jako by ste nevedel, jak se takovy web dela ...
Prijde sisma, ve fotoshopu namaluje "navrh" ... po 150ti upravach a dohadech ejstli tohle nebo tamto o pixel posunout se to schvali ... a realizator se z toho pak muze doslova posrat. Jak to bude nebo nebude fungovat se prevazne vubec neresi. Resi se, jestli to bude vypadat "jako na tom obrazku" a zadavatel je pak velmi prekvapen, kdyz mu ( po x placenyho hodinach vysvetlovani) koncne dojde, ze vzhled stranky je naprosto irelevantni, protoze se to stejne v kazdem prohlizeci a na kazdem zarizeni bude zobrazova ponekud jinak.
(zcela osobne sem zazil, ze se mesic resilo, proc v ruznych prohlizecich jsou obrazky o par px ruzne posunuty ...)
Stejne tak se defakto nikdy neresi, zda jak a kdo bude na web davat ta data, takze se za statisice(nekdy i miliony) vyrobi ohromny web, se spoustu ruznych funkci, stovkami vsemoznych "uzasne dulezitych" poli ... ktera jsou pak navzdy prazdna ... (pamatuju ze si zadavatel vymyslel asi 40 zaskrtitek na tema "konicky" uzivatele, a nechtel si nechat vysvetlit, ze mu to stejne nikdo nikdy nevyplni, coz se presne stalo).
Az na to, ze JKL ma pravdu. Vsichni co nabizeji "SEO" jako sluzbu za extra prachy jsou podvodnici, kteri se snazi za libovolnou cenu ochcat algoritmus (prevazne) googlu.
Samozrejme, leccemu lze pomoct, ale netreba na to zadneho "SEO" maga, staci pouzivat mozek (pro nekoho neprekonatelnej problem). Tudiz rozumne strukturovany web (predevsim co se kodu tejce), validni (protoze bugy se nelibej vyhledavacum ani trochu) a predevsim s normalnim a vecnym obsahem.
BTW: Typickej priklad naprostyho zoufalstvi je trebas czc a jejich pindy u kazdyho kusu zeleza cpy&paste ze jde o "nejvykonejsi a neuzasnejsi a nej nej nej ..." Pricemz kdyz chce clovek najit HW s nejakyma konkretnima parametrama, tak to bud nelze vubec nebo mu to najde hromadu bordelu, ktera vubec neodpovida zadani. Hlavne ze na to aby to fungovalo se musi poustet scripty z googla ... lol.
Martine, souhlasím, že je to jednoduché co se týče pohledu z venčí, ale musíme brát v potaz i smlouvy nebo ujednání, které jsou zaneseny ve smlouvách. Je jasné, že tady to bude handrkování o všechno možné i nemožné. Klienti navíc často uzavírají spolupráci, aniž by nějak více věcem rozuměli. Pak je to věc, která se bude dokazovat hodně špatně. Třeba jen to kpi je pro hodně klientů neznámé slovo :(
Velmi nerad používám zkratku "SEO" za kterou se schovají různí šamani a vyvolávači deště.
Majitel pole (webu) by se neměl spoléhat při zavlažování svého pole jen na vyvolávače deště (Garanta SEO pozic). Doporučil bych mu ať si najde odborníka na stavění hrází, zavlažovacích kanálů a zároveň schopného "vyjednávače", který se domluví s majitelem sousedního pole, aby zavlažování stavěli spolu.
Nechť si každý majitel rozmyslí, jestli pro jeho pole je nejvhodnější vyvolávač deště nebo znalec vodního hospodářství. Zvlášť když je jeho pole neorané...
Jirko já si naopak myslím, ze dokázat seo agentuře, ze nedělá práci dobre, je velmi jednoduché. Je tu vždycky objem peněz co klient nasype a na druhé straně je neco, co to (ne)přineslo.
Pokud má klient alespon trošku rozumné kpi, jako třeba návštěvnost nebo obrat, v případě eshopu (a ne nějaké zhovadile pozice), je to velmi jednoduché.
A netýká se to jen agentur, ale i freelanceru, aby me zas Pavel nebral za slovo ;-)
Dokázat SEO agentuře, že nedělá to co má nebo že svými kroky stránky potopila je hodně obtížné. Osobně jsem před časem dostal do ruky klienta jedné české top agentury a nestačil jsem se divit, jak z klienta tahali peníze (jméno jinak mají skvělé a všichni z oboru je znají). Výsledkem jejich práce byly vlastně jen tuny papírů, ve kterých kluci a holky popisovali, co by šlo dělat, aniž by na tom začali. Na závěr spolupráce ještě smazali, co šlo, nepředali přístupy a přestali komunikovat. Klienti by měli při uzavírání smluv myslet i na tyto situace a vždy mít někde sepsáno, jak se bude pokračovat, pokud se něco nedaří nebo pokazí.
Horší kapitola jsou ale vývojáři. Co mám zkušenost, tak redesign je u většiny českých IT firem pokus, který končí pro majitele webu hodně špatně. Tady bych byl asi ještě více opatrný a před redesignem se raději spojil s někým, kdo věcem rozumí a sestaví scénář redesignu a bude vše dozorovat. Nemůže se tak stát, že web po 2 měsících od redesignu propadne o 60% v návštěvnosti.
Bohužel některým klientům jde jen o cenu a pak se nemůžou divit, že dostanou přesně to, co chtěli :)
Pane JKL, přijde mi, že máte naprosto zkreslené představy o tom, co SEO je a co SEO není. Za prvé, nemá to nic společného s přirozeným vzhledem stránek (vlastně moc nechápu, co tím myslíte).
Za druhé, SEO určitě není o ochcávání vyhledávacího algoritmu, nýbrž o postupném vylepšování klientova webu a tím zajištění větší popularity webu u návštěvníků (a tím pádem i u vyhledávačů).
Na toto téma často píšu například na svém blogu, doporučuji třeba tento článek http://www.martinmatejka.cz/rozdil-mezi-seo-a-seo-optimalizaci.html
Zkuste si příště, než začnete diskutovat, o tématu něco nastudovat :-)
Zdraví Martin Matějka
Už samotné slovo "SEO" (Search Engine Optimization), je ze své podstaty podvod. Protože "SEO Odborník" upraví přirozený vzhled stránek jenom proto, aby se stránka dostala výše ve vyhledávačích.
Cílem SEO rozhodně není zvýšení kvality stránky, ale jenom obalamucení vyhledávacího enginu maximálním možným způsobem, který o vlásek uniká zařazení jako "škodlivý nebo podvodný", protože přesně takové SEO je logicky nejúčinější a přesně to klienti chtějí.
Klienti SEO expertů, stejně jako burzovních makléřů si nemají na co stěžovat. Chce-li někdo SEO nebo obchody na burze s obrovskou efektivitou, tak je to vždy jízda po tenkém ledě a někdy se stane, že to prostě nevyjde.
Pochybuji, že smlouva zněla způsobem, že má SEO být jenom velice mírné, rozhodně to nijak nepřehánět a nepouštět se do ničeho riskantního a že drobný výsledek bohatě stačí :-).
Neznám americké právo, měl jsem ale na toto téma pár pivních diskuzí s českými advokáty o hypotetických i reálně proběhlých sporech v českém prostředí. Co jsem si odnesl je mmj. to, že u SEO je prakticky nemožné nějak rozumně vyčíslit výši případné škody. Vypůjčím si větu Marka Prokopa, že "SEO je hra s pravděpodobností" - ve hře je spousta různých proměnných, které ani prasící agentura nedokáže ovlivnit (vývoj vyhledávače, aktivity konkurence) a je tím pádem složité se dohadovat "co by kdyby". Ze stejného důvodu je obtížné i odhadovat výtěžnost optimistických scénářů, nedejbože poskytovat jakési SEO garance.
Těžko říct jak v USA, nicméně v ČR je u sporů navíc ještě ten problém, že chybí zkušení kvalifikovaní znalci a povědomí soudců (a vlastně i českého práva) o internetovém marketingu je velmi chabé. Spor je pak nutně spíše než o věcných argumentech z pohledu soudce "pocitovka".
To nejlepší co klient může udělat je co možná nejpřesněji ve smouvě o spolupráci specifikovat, co má dodavatel dělat a jaké jsou meze, za které by neměl jít (např. právě nejednat v rozporu s pravidly poskytovatele služby, ve které se snažím něčeho dosáhnout, tj. Google).
Toliko můj laický názor a moudra z druhé ruky :-)