Názory k článku Na českých i-aukcích ledvinu neprodáte

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 15. 2. 2002 7:48

    pdb (neregistrovaný)
    Srovnavat se to opravdu neda, je to uplne jiny princip, ale Annonce neni zrovna dobrej pripad, je to prazsky inzertni casopis i kdyz s celorepublikovym pusobenim. Zkuste si sehnat pres Annonci byt v Brne, nebo si zavolejte na kterekoliv auto - sama Praha. To si radeji koupim Inzert-Expres, ktery je ciste lokalni. Bohuzel maji otresnej web :-).
  • 15. 2. 2002 1:50

    Libor Nováček (neregistrovaný)
    Adame, nápad je to dobrý, ale nerealizovatelný. Moji známí mají dobré známé mezi majiteli zastaváren (v Praze). Takže jsem se dozveděl, že zboží, které propadne pražské zastavárně jde leckdy třeba aspoň do Mladé Bolestavi. To proto, aby ten, kterému vykradli byt, nenašel svoje hi-fi hned za rohem, kam ho zloději odnesli. Těch lidí, kteří si přijdou pro zboží zpět je minimum, tady v Praze je asi 25 non-stop zastaváren, kde končí kradené zboží a do rukou překupníků putují prachy na drogy. Jakmile se u nás aukce objevili, chtěl jsem tyhle známé známých zastavárníky přesvědčit, ale i když nakupují podle vší počestnosti, zapisují čísla OP, nepřejí si, aby se zboží vystavovalo někde na netu.

    Jinak ještě poznámka pro Juru - zastavárna nebude mít obrat jako Aukce.cz, ale zisk bude mít mnohem vyšší, majitel bude mít kolem krku rozhodně víc tlustých zlatých řetězů než my všichni dohromady. Do doby než zavedete poplatek za zprostředkování 50-70 %.
  • 14. 2. 2002 19:12

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Máte moc pěknej e-mail. Já chci taky takový, kde se dá ziskat?

    Jinak k tématu. Weby á la Annonce jsou všude na světě, kupř. classifieds.yahoo.com. Inzertní noviny, i když vám to připadne divné, nejsou ani českým vynálezem ani českou specialitou. A přesto aukční servery fungují, stejně jako inzerátové. Rozebírat rozdíly mezi těmito dvěma principy je na pár stránek, ale jsem si jistý, že je znáte: aukce je vyšší způsob obchodování, bezpečnější pro obě strany než přes řádkovou inzerci.
    Jinak předpokládám, že v Annonci jsou všichni strašně nadšení, že provozují tento web, do kterého vrazili milióny a nemají z toho haléř zisku.

  • 14. 2. 2002 18:36

    aaa (neregistrovaný)
    Problem je v tom, ze v CR je Annonce. Neni to aukce ale funguje, nikomu se nic neplati. Objem obchodu bude uplne nekde jinde. Kombinace tistene a elektronicke verze neni vubec spatna. Z vlastni mnohonasobne zkusenosti vim, ze v Annonci koupite a prodate skutecne uplne vsechno vcetne "rarit".
    Mne Annonce staci a vubec nechci rozmelnovat koncentraci nabidky a poptavky do jinych projektu.
    Preji Vam mnoho stesti na ceste do ztracena.
  • 11. 2. 2002 12:09

    pdb (neregistrovaný)
    Ja osobne nakupuji na Akce.cz jen u profesionalnich prodavacu - pamatuji doby kdy se resily problemy s poslanyma bramborama misto harddisku - a nakupuji jen CD. Jednak z Vltavy a pak od Jirky - nikdo jinej tam CD bohuzel profesionalne neprodava. :( Postovne eliminuji tim, ze si nechavam poslat zaraz vetsi vydrazene baliky a platim zalohovou fakturou a jde to. Skoda, ze tam nefunguje platba kreditkou. Jo a pro doplneni, Akci.cz kontroluji aspon trikrat tydne a uz mam slusnou zasobu dobrych CD. BTW: ne ze tam zacnete vsichni chodit a prepacet me nabidky :))
  • 8. 2. 2002 13:17

    Adam Hauner (neregistrovaný)
    Ad 700 prodanych CD - ano, je to hezke cislo, ale chvalit se s nim muze tak zastavarna/bazar s pusobnosti stotisicoveho mesta (jen pro prehled ctenaru - na aukcich jsem za rok dva nakoupil cca 150CD, myslim, ze cislo u Jirky bude srovnatelne nebo vetsi). Ostatne sam dobre vis, kolik z CD, ktere prodavas ty sam, se na Aukci.cz skutecne proda, resp. jak dlouha doba uplyne od zverejneni po koupi. Samozrejme, na zadnem jinem ceskem internetovem miste nebude situace lepsi nez na Aukci.cz.

    Ad Offerto - to vyslovene nezkrachovalo. Problem mela nemecka materska firma (tusim, ze i podnikajici v trochu jine oblasti), kde doslo k rychlemu rozchodu spolumajitelu, procez se musela dcera v CR temer ze dne na den uzavrit. Muj osobni nazor na Offerto je pomerne kladny - nastupovali na trh, kde byl velky hrac - Aukce.cz - a presto se jim podarilo behem sve existence zaujmout cast uzivatelu (napr. i skupinovymi aukcemi).

    Mimochodem, Aukce.cz se mi libi, ostatne jsem prostrednictvim Aukce.cz take nejaky peniz utratil. Myslim si, ze aplikace jako takova snese srovnani s eBay - ve stejne rovine jako Seznam s Yahoo!.
  • 8. 2. 2002 10:42

    Jiří Hlavenka (neregistrovaný)
    Ahoj Adame,
    musím říct, že s tvým názorem vcelku souhlasím, i když bych to neformuloval tak tvrdě a kategoricky. Především už to, že v mobilech a počítačích, což jsou mimochodem dvě nejfrekventovanější kategorie i v oněch zastavárnách, jdou obchody velice dobře, o něčem svědčí. Která česká zastavárna má obrat 3 milióny měsíčně jako Aukce.cz? Vůbec žádná, ani omylem.
    Uvedl jsi třeba kategorii cédéček, jako jednu, která "nejde"; jenomže když jsem se podíval do statistik, tak jsem zjistil, že jsme prodali na Aukce.cz zatím asi 700 hudebních CD a vinylů. To mě taky nepřipadá jako malý počet...
    EBay je určitě jiná váhová skupina, tak o deset řádů :), sám tam taky nakupuju a i onu raritní hudbu. Jenomže to nevyjde tak levně - cena, doprava, balné, pak ti ještě je celník schopný na to napařit clo: to je nakupování pro hodně otrlé fandy.
    České aukce mají jednu hlavní a velkou překážku k rozvoji, a tou je autentičnost prodávajícího i kupujícího. Kdo chce prodávat na eBay, musí uvést číslo kreditky a souhlasí s tím, že si eBay bude automaticky strhávat poplatky. Stejně tak, když se pokusí o podvod, eBay mu napaří pokutu a hned si ji vyinkasuje. Takže podvodů je naprosto minimálně, kupující jsou "v pohodě", platí předem (kreditkou přes platební systém). U nás by toto mohla pomoci vyřešit proliferace elektronického podpisu a bezpečných, univerzálních autentizací (á la Passport atd.). Proto v budoucnost Aukce.cz věříme :-)
    Ještě pár poznámek k článku. Uvedené porovnávání Aukce.cz s "Vaterou" není přesné z jednoho důvodu. Naházet na aukci tisíce ceníkových položek, kde je zboží skutečně přesně tak drahé jako kdekoli v obchodě (nenechte si vytřít zrak řečmi o "speciálních nabídkách", předpokládám, že tak naivní už po dvanácti letech kapitalismu u nás nikdo není), aukci zabíjí. Lidé přijdou, přilákáni například z portálu, zjistí, že se jim tady nenabízí buď nic zajímavého, nebo za nezajímavé ceny, a odchází - na aukci zanevřou. V tomhle je dokonalý ve své nesmyslnosti eeebid.cz, mimochodem mezi investory má údajně taky Esther Dyson - ani slavná osobnost nemá patent na šikovné a úspěšné projekty. Není problém naházet na Aukce.cz tisíce vlastních ceníkových položek, třeba tam dát celou nabídku Vltavy s o dvě procenta nižšími cenami - to jsme také zkoušeli a má to jen velmi krátkodobou úspěšnost, v průběhu času to lidi odradí a ti odejdou, protože to není příležitost pro "dobrý obchod". Z tohoto důvodu zkrachovalo také Offerto.cz, které taky rozjelo svou aukci stejným způsobem: na rozjezd je to dobré, dlouhodobě je to ale špatná strategie.
  • 8. 2. 2002 9:01

    Adam Hauner (neregistrovaný)
    Aukce v ČR nemají smysl, pokud chcete prodat či získat cokoliv mimo hlavní proud mobilů a železa. Problém není v nabídce, ale v nesmírně malé cílové skupině - zkuste prodat např. raritní CD - budete rádi, pokud se na aukci objeví člověk, který daný titul zná, ale zapláčete pokud očekáváte, že se objeví člověk, který zná cenu titulu, nedejbože, aby se objevilo hned několik zájemců. Pokud nasadíte u takového zboží nízkou cenu, proděláte, pokud nasadíte cenu odpovídající, ztrácíte čas vyplňováním.

    Globální aukce jako eBay jsou pravým pokladem pro sběratele, protože na celém světě se vždy nějaký zájemce najde. České aukce jsou také krásné programy věrně kopírující své vzory, ale bohužel zajdou na nedostatek lidí.

    Andreji, nápad se zástavárnami není špatný, IMHO by právě todle mohla být z pohledu uživatele velmi dobrá akce! Nemluvě o tom, že nákupu v zástavárně se řada lidí ze společenských důvodů brání, ale nákup po Internetu bude pro tyto lidi přijatelný =) Teď jen spočítat náklady na datlování popisků zboží.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).