No fajn. Cožpak vy nevidíte projevující se patologii internetového trhu v tom, že vznikly slevové servery, které tlačí ceny zboží dolů. A je to proto, že informace na internetu jsou přístupné všem a najednou. Dříve jste musel fyzicky navštívit pár obchodů, abyste věděl, kde co mají a za kolik, mezitím jste samozřejmě zapomněl, za kolik to měli v tom obchodě, co jste byl předtím, takže šance byly vyrovnané. Internet funguje ale jinak, ten totiž umožňuje ceny jen snižovat, jakmile někdo zveřejní nějakou aktuálně nejnižší cenu, klienti už zdržují nákupy do doby, kdy tu cenu nabídnou všichni. A to je patologie, která povede k úpadku.
Nevím jaký je běžný nedělní prodej, procenta jsou prostě nic neříkající. V podstatě obecně se dá říci, že sleva 30% zvedne dost zásadně prodeje na to nemusíš mít Facebook.
Na Facebooku inzeruji už dva roky. Začal jsem asi v září 2009. Před vánocemi jsou obecně velký prodeje, ale inzerce se skvěle vyplácela i v lednu a únoru. Cena byla cca dva až čtyři centy za proklik. Poté se reklama začala zdražovat a úspěšnost klesat. Sledoval jsem návratnost a přes léto jsem reklamu vypnul. Zkusil jsem dát reklamu znovu v říjnu, ale úspěšnost byla dost špatná. Reklama si na sebe sice vydělala, ale už to nebylo žádný hurá. Leden a únor byl tragický, takže jsem s reklamou na Facebooku přestal.
S článkem naprosto souhlasím, Facebook rozhodně není strojem na peníze a souhlasím i s dřívějším článkem Kargokultický web http://www.lupa.cz/clanky/kargokulticky-web/ . To přesně vystihuje Facebook a spousta manic street preachers.
Viz. dnes na Bradbury.cz: Studie Strategies for Turning “Likes” into Loyalty udává, že výsledek sledování značky na Facebook Page vede v 36% k vyššímu zájmu o koupi produktu. V 61% zůstane zájem stejný a ve 3% se zájem sníží. http://bit.ly/mKlHjJ
Z blízkého okolí znám dva pěkné příklady - jedním je e-shop Bastard.cz (trička) - 10 tisíc fanoušků, když bylo hranice dosaženo, byla oznámena sleva 30% a nárůst byl 700% oproti běžnému nedělnímu prodeji... Druhý jsou aplikace pro Electronic Arts (CZ+SK+HU) - ale Martin hry přímo zmiňoval jako příklad, kdy to "jde". Podle mě také třeba Mall.cz nefunguje na Facebooku vůbec špatně a viděl bych za tím reálné peníze. Zajímavé případovky ze zahraničí najdete například tady: http://www.facebook-studio.com/
To zas někdo chce prodat FB, tak jej prohlásí za výdělečný, vymyslí-vylže marketingové tahy........ Firmu prodá, ale ouha ono to tak není!!!! Jak je to možné. Nový vlastník neví, co dál -tedy ví, jen v tom pripadku, že odrovná konkurenci- ale tady jsem mimo mísu... Tedy dojde zpět na původního vlastníka, ten "musí" odtajnit market. plány a zajistí si práci...., kontrakty a bussines jede dál- ale co s uživateli? ti si zvykli mít FB zadara........
nicmene - za ty dva mesice jsme zaznamenal nasledujici:
1 - meli jsme 3 klienty kreri si koupili reklamu za 1M
2 - Nejnizssi castka, za kterou se to prodava kvuli provizim bylo 10k. Bezne se za tyden uzavrelo mezi 15-20 smlouvami.
3 - Znam 3 agentury v Manchesteru kteri se timhle docela uspesne zivy
4 - Je to neuveritelny FAKE spolu s SEO a anglicani jsou uplne pitomy. Komu ale neni rady bude oskuban. Za 2 mesice jsem prodal presne 62 kontraktu. Nejvetsi byl za 200k. Nicmene - nuda. Jako zkouska lidske pitomosti staci.
BTW: Vcera na BBC3 v poradu "Secrets of the Superbrands" je rozhovor s jednim ze spolumajitelu FB, ktery vyzniva asi nasledovne "Take se nestacime divit, ale kdyz uz nam ty penicze cpou." Tohle je druha dot.com bublinka - a bude jeste zajimavejsi.
hezký pokus, ale mě do toho netahejte.. pokud je to v rozlišovací schopnosti vajíčkaře a rozpoznal umělost těch o kterých se mluví, nic to na věci nemění, protože tímpadem je dostatečně inteligentní na to, aby věděl i o těch které jsou tím překrývány - ale vajíčko prostě neletí a neletí, protože nedostali od těch kdo s nimi manipulují, pokyn, tak jako minule
Reálný základ to podle mne má, ale k celému tomu procesu nestačí Facebook. Facebook je jenom jedna z částí multichannel marketingu, který jde k tomu procesu použít.
Typicky: uživatele zaujme nějaká Vaše Facebook app/obsah atd., pak ho zaujme něco natolik, že proklikne na Váš web a máte ho. Pohrajete si s Remarketingem, v nějaké další fázi pak třeba s personalizovaným emailingem atd.
Aha, tak jsme doma! Pokud pod "ovládáním lidí" míníte osobní vyjádření sympatií k určité skupině, tak já tedy ne. U mě pojem "ovládání lidí" spočívá v tom, že když vám napíšu "skočte mi pro pivo", tak mi pro něho skočíte. Možná by se pod to dalo zahrnout šíření poplašných zpráv (máme tady novou hotentotskou chřipku, kupujte tamiflu) a omezenci se vám už řadí do front v lékárnách, ale to bych také nazval spíše manipulací(a to nekalou), než ovládáním, jakkoliv jsou si ta slova příbuzná. Tož asi tak. To, že se s kámošema domluvím, v kolik půjdeme na pivo, ještě není "ovládání lidí". Pozor na to!
Tak usetrit se asi neco da? Ale to je neco jinyho nez: " pochopit základní principy jak zaujmout, jak z uživatele udělat konzumenta, jak ho následně zkonvertovat v potenciálního zákazníka a ve finale ve skutečného zákazníka. Kdo to zvládne, tak promění Facebook v nejvýkonnější platformu." to jsou proste kecy bez realnyho zakladu
ukázka z praxe:
15.7.2009
Íránci bojkotují Nokii, že podporuje režim
Mobilní telefonní společnost Nokia je terčem rostoucího hospodářského bojkotu v Íránu. Spotřebitelé sympatizující s protestním hnutím po nedávných prezidentských volbách se zaměřují na celou řadu firem, o nichž je známo, že kolaborují s íránským režimem.
Velkoobchodní prodejci v Teheránu informují, že prodej mobilních telefonů firmy Nokia poklesl až o padesát procent v důsledku apelů, aby lidé bojkotovali Nokia Siemens Networks za to, že tato firma prodala Íránu systém pro dohled nad komunikacemi.
Existují známky, že se bojkot šíří: spotřebitelé bojkotují posílání esemesek na protest proti tomu, že státní telekomunikační společnost TCI spolupracuje s režimem. Íránská státní televize je postižena kolapsem reklamy, neboť se soukromé firmy obávají, že jestliže zadají reklamu režimní televizi, stanou se terčem bojkotu na Facebooku. Šíří se také nepotvrzené zprávy, že lidé přesunují své úspory ze státních do soukromých bank.
Nokia je nejvýznamnější západní firma, která v Íránu utrpěla v důsledku své spolupráce s íránským režimem. Některé obchody v Teheránu odstranily mobilní telefony firmy Nokia ze svých výkladních skříní. "Nechci přijít o zákazníky a lidé dnes nechtějí vidět výrobky firmy Nokia. Někteří zákazníci dokonce požadovali vrácení peněz za to, že si koupili telefon od firmy Nokia a chtěli ho vyměnit za mobil od jiné firmy," řekl deníku Guardian jeden teheránský majitel obchodu s mobilními telefony.
Zprávy o bojkotu firmy Nokia vyšly na titulní straně íránských proreformních listů, jako je Etemad-e Melli.
Aktivisté zaměření proti Ahmadinežádově režimu se také soustřeďují na státní íránskou televizi. Aktivisté vydali seznam výrobků, které se vyskytují v reklamách v státní íránské televizi, a apelovali na své stoupence, aby tyto výrobky bojkotovali. Firmy se nyní obávají zadávat reklamu státní íránské televizi a diváci si povšimli, že počet reklam ve státní televizi výrazně poklesl. Bojkotování esemesek přinutilo firmu telekomunikační firmu TCI, aby drasticky zvýšila ceny za esemeskování. V minulých dnech se cena esemesek zdvojnásobila. Aktivisté to považují za své vítězství. (zkopírováno z blisty)
Nikde jsem nepsal, že ty revoluce koordinované i pomocí fb, vedou k demokratickým a svobodným režimům a nejsou skrytě vedeny ze strany režimů hitlerovských. Jestli jste si totiž ještě nevšimnul (minimálně od dob, kdy NATO pomáhalo islámským teroristům z UČK v Kosovu) tak takový režim tu už dávno je, jen ty jeho oběti raději nejsou ve větším zabíjeny (a když tak tak raději nepřímo) v relativně vzdělané evropě (i když i takové případy se nejdou jako právě třeba ti bombardovaní srbové).
Celý můj příspěvek byl o tom, že facebook doplňuje aktivity současných hitlerovců zejména z USA, kteří pokračují v zahraniční politice agresí a okupací cizích zemí.
Jak říkám, vůbec nevíte o čem mluvíte.. kdybyste to dění tam alespoň trochu sledoval, tak byste věděl, jakou roli sehrál facebook, jakým symbolem zejména pro mladé se stal v jarních revolucích třeba i marketingový ředitel pro blízký východ a severní afriku firmy Google (schvaluje i nynější vraždy NATO v Lybii), o twitterování v Iránu toho bylo také napsáno už mnoho, dříve podobnou roli hrálo třeba rádio svobodná evorpa, které je dnes už jen doplňkem..
Je to rozhodně účinější a snadnější ovlivňování veřejnosti než shazovat nad územím nepřátelských režimů propagandistické letáky, jak se dělo v některých konflitech dříve.. A nikdo neříká, že se všude podaří vyburcovat obyvatelstvo k tomu, aby sesadilo nepohodlné vládce samo.. samozřejmě, že tam kde je to nutné, budou protestující (ať už jsou v jakékoliv menšině) doplněny bombardéry NATO, speciálními jednotkami západních států a nebo třeba žoldáky z řad nedávno propuštěných egyptských vězňů.
Za to není třeba platit, ty informace tam dávají lidé zadarmo. Problém je v tom, že ty informace jsou na jednom místě, přístupné pro každého, což platí i o firmách na druhém konci potravního řetězce, takže FB vyprodukuje pár hráčů, kteří ovládnou trh, a facebookaři se budou obracet jen na ně, protože je budou mít hned po ruce a ostatní nebudou znát. Proto FB bude muset vymyslet a přidat do FB takový obchodní mechanismus, který tyto informace bude uměle uzavírat do přátelských domén, tak aby běžný uživatel FB neměl možnost se o ostatních možnostech pohodlně dozvědět. Vhodná k tomu bude nějaká forma ACO algoritmu, která bude ty informace omezovat na základě větrající stopy zájmu. Aby FB měl příjem z reklamy, musí takto uměle vytvořit rovnou příležitost pro všechny potenciální inzerenty.
Ikdyž doufám že je to jen ironie trochu se děsím toho že dnešní generace to vnímá přesně tak prostě totalitní režim, nacisti atd. tu byly jen proto že jsme tehdy neměli FB a internet, dnes by se to nestalo... Přitom možná právě podobným věcem jako je FB tu bude něco mnohem zrůdnějšího co nás všechny samozřejmě v zájmu dobra pohlídá...
Kolik vám je let? Vy myslíte, že v té Severní Korei mají lidé na co klikat? A že byste za totality měl na co klikat vy sám? Já ví, že to myslíte ze srandy, ale evidentně nechápete, co znamená skutečná totalita. Ve skutečné totalitě si totiž často nemáte ani čím utřít pr*el, pane, a věřte, že mnozí z nás to zažili na vlastní kůži. I když vám to dnes připadá jako zajímavá historka z natáčení...
"Pane Kim Ile, musíte okamžitě odstoupit z Vaší diktátorské vlády!"
"Proč, můj věrný lokaji?!"
"Protože, můj pane, povstání dělníků se zbraněmi jsme potlačili tanky, nepřátelské armády jsme rozdrtili vojenskou silou... ale... na stránce FB Ať Kim Ill ODSTOUPÍ už kliklo na To se mi líbí přes milion lidí. Jsme prdeli!!!"
LOL
Škoda, že jsme neměli FB v dobách komunismu nebo za fašismu. Můj prapraděda by nemusel bojovat jako partyzán za války proti nacizmu, ale jednoduše by si otevřel FaceBook a na stránce "Demokracie a svoboda" by kliknul na "To se mi líbí", stránku Hitlera by nahlásil k odstranění a Česká republika by se stala okamžitě svobodnou zemí :-DDD
Samozřejmě není nic černobíle. Někdo na Facebooku umí vydělávat, jiný neumí. Není to ale samotnou platformou, ale především ve zvolené strategii.
Marketéři musí pochopit, že tohle není další kanál, kam firmy sypou své reklamní žvásty, pochopit základní principy jak zaujmout, jak z uživatele udělat konzumenta, jak ho následně zkonvertovat v potenciálního zákazníka a ve finale ve skutečného zákazníka. Kdo to zvládne, tak promění Facebook v nejvýkonnější platformu.
Že Facebook neohlašuje změny? A co taková roadmapa? Vše zásadní je známo s dostatečným předstihem, připraveno API atd.
Jasně, Martin Malý pravděpodobně léta s úspěchem používá Google Adwords a tak očekává, že když si na FB Ads nahodí stejný inzerát, že se bude topit v zisku. Ale takhle to skutečně nefunguje.
Facebook je úžasný i v tom, že dokáže v marketingových agenturách oddělit zrno od plev a více než kde jinde platí: Kdo umí ten umí a kdo neumí ten čumí.
vůbec nevíte o čem mluvíte, fb je především propagandisitký nástroj - pokud facebook významně pomáhá revolucím v některých zemích, což dramaticky zamíchá kartami nejen na ropném trhu, tak jaká je hodnota takového nástroje ? ne, tu hodnotu opravdu neurčují jen příjmy z reklamy
a kdyby se čekalo na splasknutí bubliny a bylo primárním cílem zisk z faceboooku a ne zisk ze sekundárních zdrojů, tak by naopak na burzu šel co nejdříve, dokud je cena nahoře..
Ta cena je absolutní nesmysl, pokud by to byla pravda, tak bych to okamžitě autorům doporučil prodat za "výhodnou" cenu 2 - 5 mld USD a rychle utíkat. Ale to se nestane, protože každému soudnému jedinci je jasné, že ty řeči o ceně jsou jenom pro ty jednodušší uživatele FB, aby si připadali důležití... ;-)
Jsem rád, že to konečně někdo s autoritou řekl na plnou hubu :) Nedoufám, že xichtomaniaci pochopí, ale dost to zpochybňuje představy o ceně FB v řádech 50-70mld USD a dost to podle vysvětluje, proč FB stále ještě není, a hned tak nebude na burze... bublina by okamžitě splaskla....
Podle mne to také vysvětluje, proč se google nijak zvlášť nesnaží FB trumfnout nebo získat, čeká až splaskne a zaplní po něm mezeru, nemá kam spěchat.