Za to není třeba platit, ty informace tam dávají lidé zadarmo. Problém je v tom, že ty informace jsou na jednom místě, přístupné pro každého, což platí i o firmách na druhém konci potravního řetězce, takže FB vyprodukuje pár hráčů, kteří ovládnou trh, a facebookaři se budou obracet jen na ně, protože je budou mít hned po ruce a ostatní nebudou znát. Proto FB bude muset vymyslet a přidat do FB takový obchodní mechanismus, který tyto informace bude uměle uzavírat do přátelských domén, tak aby běžný uživatel FB neměl možnost se o ostatních možnostech pohodlně dozvědět. Vhodná k tomu bude nějaká forma ACO algoritmu, která bude ty informace omezovat na základě větrající stopy zájmu. Aby FB měl příjem z reklamy, musí takto uměle vytvořit rovnou příležitost pro všechny potenciální inzerenty.
No fajn. Cožpak vy nevidíte projevující se patologii internetového trhu v tom, že vznikly slevové servery, které tlačí ceny zboží dolů. A je to proto, že informace na internetu jsou přístupné všem a najednou. Dříve jste musel fyzicky navštívit pár obchodů, abyste věděl, kde co mají a za kolik, mezitím jste samozřejmě zapomněl, za kolik to měli v tom obchodě, co jste byl předtím, takže šance byly vyrovnané. Internet funguje ale jinak, ten totiž umožňuje ceny jen snižovat, jakmile někdo zveřejní nějakou aktuálně nejnižší cenu, klienti už zdržují nákupy do doby, kdy tu cenu nabídnou všichni. A to je patologie, která povede k úpadku.