Nepoznám znenie zmluvy v CR, v SR tiež nie všetky, našej spoločnosti dali podpísať Zmluvo o obchodnej spolupráci a reklame (predpokladám, že to ej vzorová zmluva, ktorú málokto ovplyvnil).Hlavným účelom zmluvy je reklama a propagáia klienta, podpora jeho podnikateľskej činnosti atď...(čl.II. bod 2.2. zmluvy). Podstatné sú ustanovenia ods.3.6. a 3.7. v článku III. zmluvy, z ktorých vyplýva, že hyperzľava má nárok na zmluvnú odmenu, a že táto bude započítaná s plnením, ktoré získa od tretích osôb v rámci plnenia zmluvy. Klientovi bude na ním určený bankový účet zaslaná suma vybraná od tretích osôb, znížená o zmluvnú odmenu realizátora.....Z toho je zrejmé, čo som už uviedla vyššie, v prípade ak spoločnosť urýchlene nevyrovná svoje záväzky, či už voči klientom, resp. spotrebiteľom, do úvahy pripadá možnosť spáchania viacerých trestných činov v súbehu.
Zmluva je ako taká pomerne vágna a je potrebné konštatovať absenciu špeciálnej právnej úpravy vzťahujúcej sa na zľavové portály. V každom prípade treba poukázať na to, že do úvahy sa berie obsah právneho úkonu ako takého.
V prípade synchronizovania ďalšieho postupu pre prípad, že si spoločnosť nesplní povinnosť vydania peňažných prostriedkov klientom, resp. spotrebiteľom s vydaním príslušných písomností o využitých poukazoch aťď. uvádzam svoj e-mailový kontakt: info@advokatskaporadna.sk
souhlasím, že to bude podle všeho zpronevěra, ale do sprostéhoslova jděte do háje s absencí speciální právní úpravy !!!!!!!!!!!!!!!!!! se proberte a osvěžte si hlavičku studenou vodou, právo má být obecné a ne opravdu není potřeba další paragraf tvořící chaos, stačí využít těch stávajících.
fuj, jste mi hla žlučí, tohle tak nesnáším, tady takové ty byrokratoplody
Nojo, tak to vás bohužel zklamu, já v těchto slevových akcích nejedu ani na jedné straně, takže není co podniknout. :-) Realisticky řečeno, připojit se jako poškozený k trestnímu řízení, přihlásit pohledávku do insolvenčního řízení no a to je asi tak všechno, co s tím můžete legálně dělat.
Samozřejmě, ručně stručně je taky metoda, ale to bych na fóru neřešil. :-D
ano, tam si je vy můžete pátať, ale zákazník ne, ten si koupil něco, co máte splnit vy.. je to stejné, jako kdyby vám vykradli sklad a vy jste nedodali již zaplacené objednávky, protože to zloději odnesly... to je váš problém, na to máte mít třeba pojištění nebo rezervy, ale neznamená to, že zákazník bude žádat vrácení peněz nebo dodání zboží po pachateli, opravdu ne, zákazník má vztah s vámi.. a až vy můžete hodnit pachatele.
Zasadni omyl, on vas z nej soud vyvede ... protoze drtiva vetsina slevovych portalu funguje jako zprostredkovatel => nevznika vztah mezi nim a zakaznikem, ale mezi poskytovatele zbozi/sluzby a zakaznikem. Tudiz pokud onen poskytovatel odmitne plnit, na zaklade toho, ze mu zprostredkovatel nezaplatil, tak porusuje platne uzavrenou kupni smlouvu.
On totiz zaplaceno dostal! Je to v naprosto stejne rovine, jako kdyby tvrdil, ze mu banka odmita penize vydat - to je taky zprostredkovatel nejake sluzby - platebniho rozhrani ... ale to zakaznika vubec nezajima.
To prirovnani naopak sedne jak prdel na hrnec, doporucuji si pocist nejake ty zakonne upravy zprostredkovatelsvi. Uplne stejne funguji napr ruzni "financni poradci" - uzaviraji smlouvy JMENEM nejake pojistovny/banky/... a PRESNE totez dela slevovy portal.
Jestli dostane penize nebo ne nikoho nezajima, smlouva je platne uzavrena.
Jezis to je jak s tatarem, vse o tom, kdo s kym uzavre smlouvu, jasne?
Pokud tu mame zakaznika Z, prodejce P a zprostredkovatele X, tak smlouvy jsou uzavreny P vs Z a P vs X, zakaznik tudiz nema absolutne zadny vztah se zprostredkovatelem prodeje. Tudiz na nem ani nemuze nic uplatnovat, protoze mezi nima nevznikl zadny pravni vztah.
Je to naprosto presne totez, jako kdyz vam nejaky eshop bude tvrdit, ze si zasilku mate reklamovat u dopravce. To je nesmys, protoze vy ste si zadnou zasilku u dopravce neobjednal, tudiz ji u nej ani nemuzete reklamovat, a to pres to, ze vam ji dorucil rozemletou na atomy.
Pokud soused bude vystupovat jako zprostredkovatel, a tudiz bude mit s obchodnikem uzavrenou smlouvu, tak je z pohledu vaseho trebas v pozici zamestnance toho kramu. Kdyz vam v krame prodavacka blbe namarkuje zbozi, tak taky nechcete po ni, aby to zacalovala za svyho, ale chcete to po tom krame, ze ... a to proto, ze s ni osobne nevstupujet do zadneho smluvniho vztahu - ona vam NIC neprodala.
Oni predevsim vsemozni "takypodnikatele" jaksi nechapou, ze to ze nedostali penize vubec neznamena, ze nemusi dodat sluzbu nebo zbozi. Obecne si pak podobna podnikatelska rizika vubec odmitaji pripustit a podle toho to samozrejme vypada...
V pricipu (kdyz sme u tech srovnani) tak je naprosto totozna situace, kdy prodejce aut proda auto a pak se bude vymlouvat, ze on prece nemuze za to ze nejezdi, on ho prece nevyrobil, at si zakaznik jde za vyrobcem ... a ten by prozmenu moh tvrdit, ze ty brzdy co nebrzdej mu dodal nejake subdodavatel, ze on prece za to nemuze ... coz ale zakaznika naprosto nezajima, protoze pro nej je parnerem prodejce a je mu sumafuk kdo za co muze.
A pak se tu budou objevovat ruzne narky typu "prisel na nas exekutor a misto 500 sme platili 50 000" ...
Pripadne mi to pripomina situaci, kdy chce hospodskej po poslednim hostovy zaplatit vsechno co zbejva, rkouc "me je jedno ze ste to nesezral vy, ale sezralo se to" ...
Predával som cez nich niečo vyše roka. Splatnosť pohľadávok mi samozrejme neustále posúvali vyše mesiaca.
Zostalo mi tam 2.500 €.
Ešte 11.2.2013 mi napísal pán Peter Chudovan.
-----Povodna sprava-----
Od: Peter Chudovan <peter.chudovan@hyperzlava.sk>
Prijata: 11.02.2013 13:30
Pre: Vladimír Ivanička <vladimirivanicka@azet.sk>
Predmet: Re: FW: HyperSleva.cz - Faktura
Dobrý deň pán Ivanička ospravedlňujem sa za omeškanie platieb zo strany našej spoločnosti .Podľa vyjadrenia majiteľa spoločnosti Hyperzľava budú všetky záväzky spoločnosti vysporiadané do 15.02.2013.
Slováci čo budeme s nimi robiť? Ako postupovať, aby sme sa dostali k svojim peniazom?
Môj e-mail je: VladimirIvanic¬ka@azet.sk
Pokud je to tak, tak nikde nevidím zdůvodnění, proč by nemohli s penězi nakládat než je pošlou, vím od známého, že slevomat posílá peníze až po akci, ne v průběhu... to může trvat třeba půl roku... tady bude asi ten problém. Co mě v této diskusi děsí je, jak by se tady hned ubližovalo, soudilo atd... Prostě když někdo zkrachuje, tak je hned zloděj, podvodník a kriminálník. Opravdu mě zajímá jak se to vyvine, protože tohle hodně poškodí trh a malých hráčů bude krachovat víc a víc..
tady jde krásně vidět, že někteří ošizení jsou stejní ptáčci jako ti z hyperslev.. když jste si chytráci nasedli do "slevového" koně, tak byste měli také vyžrat důsledky a ne to házet na zákazníky.. a kdo má business model postavený na penězích, které zatím nemá v rukách, ten dělá v dnešní době velkou chybu, to je ale už tak profláklá poučka a přesto koukám se ji mnozí nedží a teď budou fňukat..
mnionisdfnodsf
Zlé prirovnanie pane.
Keby mi vykradnú sklad, tak buď nemám čo predávať v prípade Dobierkového predaja a zavriem e-shop, alebo ako ste správne uviedli „tovar zaplatení“ tak by som mal na účte peniaze od zákazníkov „peniaze JA na účte“, takže by som buď doplnil skladové zásoby a objednaný tovar zákazníkom odoslal, alebo im vrátil peniaze s vysvetlením situácie aj s ospravedlnením.
Pane neplette tu prosím hrušky s jablkami.
Rovnako nam nezaplatili a pan Chudovan tvrdil, ze vstupuje ku nim strategicky investor, momentalne prebieha audit a do konca tyzdna budu platby uhradene. Pred cca tromi tyzdnami som sa pytala pana Chudovana, ci nie su v druhotnej platobnej neschopnosti, kedze napriek prislubom o sklze platieb nic neuhradili, vykrucal sa. Ako pravnicka som mu vysvetlila, ze okrem provizie im peniaze ktore vybrali od kupujucich nehovoria pane a ze ak cast penazi ktore mali poskytnut predavajucim tovaru, ci poskytovatelom sluzieb pouzili na svoj ucel, vidim v tom konanie naplnajuce skutkovu podstatu niekolkych trestnych cinov. Pan Chudovan povedal, ze to asi nie, ako advokat som mu povedala, ze to asi ano, a aby lepsie pochopil som mu povedala, ze urcite mu je znamy termin sprenevera...... Nas salon je poskodeny, bola zaslana vyzva v piatok panovi Chudovanovi a ak do rana nebude portal funkcny a poukazane prostriedky, zvazime trestnopravne kroky. Este usim upozornit, ze v CR a SR su to dva samostatne subjekty.
Dobry den Iva, tiez sme predavali tovar cez Hyperzlavu. posielali sme ho relativne okamzite po objednani. mame vsak par zasielok uz s uplatnenymi kuponmi na nasej web stranke (objednavka s kuponom prebiehala na nasej web stranke). zaujima ma, ci sme povinni tovar aj vyexpedovat a tym si vedome navysovat stratu. alebo ci su aj zakaznici rovnako ako my veritelia Hyperzlavy a maju si svoje pohladavky uplatnovat voci nim. urcite sa nam este budu ozyvat ludia, ktori si tovar kupili ale este si ho u nas neobjednali . dakujem za radu.
zaujimal by mal nazor pravnika a nie nejakeho pana antonaka z nejakeho centra
" Podľa Antoňaka totiž hrozí, že ak by “podnikateľské subjekty u ktorích si spotrebitelia majú uplatniť zľavy, ich odmietli poskytnúť vytvoril by sa “začarovaný kruh” v ktorom by sme perzekuovali samotných poškodených”."
kto je tu poskodeny? a kto nie?
dalej pan pise ze....."keďže prevádzkovateľom webových stránok bola česká eseročka."
Obchodny register SR tvrdi nieco ine:
HyperZľava, s. r. o.
Sídlo:
Bajkalská 29/C
Bratislava 821 01
trochu zvláštní příklad, ale dal by se upravit i do roviny, které se to týká. Kdyby obchodník uzavřel se sousedem smlouvu a soused by pro obchodníka za odměnu odnášel peníze a pak nosil chleby a Vám by ten chleba pak nepřinesl a peníze propil, tak už klidně můžete jít za obchodníkem, který si souseda najal a ten by Vám měl chleba vydat a vyřídit si to se sousedem.
Bohužel vztah poskytovatel a zprostředkovatel je právně definovatelný a jasný a zákazník na něj v tomto případě nemůže doplatit, ledaže by na sebe vyhlásil insolvenci i poskytovatel.
ale oni si nekoupili nic o hyperzlava, oni si koupili na hyperzlava váš poukaz, který se jejich zaplacením stal platným, to že vy máte problém v přeúčtování JE VÁŠ PROBLÉM VÝBĚRU NEVĚROHODNÉHO PARTNERA VE VAŠEM BUSINESSU, ne jejich, tedy pokud tam tu slevu neumístil někdo bez vašeho vědomí.. smlouva mezi vámi a zákazníkem (sic přes zprotředkovatele) byla již s vaším vědomím uzavřena... takže máte smůlu a zákazník má právo se obrátit na VÁS. Tečka. Chápu, že je to pro vás nepříjemné, ale takto to je.
Preco by mali mat zakaznici narok na tovar a predavajuci nemaju narok na peniaze? Kupujuci kupil tovar od nepoctiveho sprostredkovatela a ten sprostredkovatel si peniaze nechal, takze preco ja ako obchodnik napriklad mam posielat tovar za ktory mi nik nezaplatil. Ked poslem suseda kupit chlieb a dam mu peniaze a on ich prepije, tak nebudem ten chlieb pytat od obchodnika, ale od suseda...