Realita slevového trhu.
To co se teď stalo, jen uspíší konec dalších slevových portálů, především těch menších. Nevyhne se, ale ani větším a zavedeným, veřejným tajemstvím josu problémy zapakatel.cz.
Trh je naprosto zničený přetlakem stovek slevových portálů. Ti si navzájem kradou dodavatel, pomlouvají se, házejí na sebe špínu. Zadavatelé slev absolutně nepochopili původní účel slevových portálů a to jako reklamní nástroj, který jim má přinést nové zákazníky, kteří využijí dále jejich služeb za normální ceny. Nejdříve to bylo především v oblasti služeb pro krásu a relaxaci, čeští podnikatelé se stali turisty po slevových portálech. Ubytovací zařízení jsou zničeny slevami, protože nikdo k nim už za normálních podmínek přijet nechce.
Nejnovější trend je prodej zboží především z číny. Eshopy, které nejsou schopné prodávat jinak než přes slevové portály těží z toho, že ty investují do marketingu a najdou zákazníky, kteří jsou ochotni koupit čínské nesmysly s pocitem, že nakoupili levně. Jelikož nemají příjem z normálního provozu eshopu, tak je krach jednoho z nich položí na lopatky.
Příklad za všechny je jeden z největších agresorů v diskusi grizzly007, vymyslel originální bussiness plán - koupím z číny za dolar, řeknu že to stojí 200 Kč a na slevový portál to dám za 100 Kč a budu migrovat z portálu na portál.
zde jeho inzeráty z webtrhuhttp://webtrh.cz/210238-slevovy-portal-mohu-umistit-zbozihttp://webtrh.cz/209048-dovoz-ciny
Nyní zde provozovatelům všichni nadávají do zlodějů a tunelářů a už nikdo nezmíní, že za dobu fungování vzhledem k jejich obratu poslali takovýmto prodejcům desítky nebo spíš stovky milionů korun. Diví se, že jejich peníze byly používány na marketing, který oni sami platit nemusí, jelikož se vystavují na jejich portálu.
Nejkomičtější ze všech je jakási asociace slevových portálů, jejíž členové mají dohromady asi jednoprocentní podíl na trhu, vydává prohlášení, slibuje pomoc. Přitom na svých portálech mají ten samý sortiment, ty samé nereálné slevy, proti kterým mají vystupovat na základě svého zveřejněného kodexu.
příklad za všechny:
http://www.slever.cz/slevy/uznavana-americka-instituce-vam-udeli-platny-cestny-doktorat2/
prodej čestného doktorátu uznávané instituce s dvouměsíční historií. Diskuze, která na to upozorňovala přímo na stránkách sleveru byla promntně smazána.
Opravdu mě zajímá, jak tato kauza dopadne a doufám, že přispěje k narovnání trhu a donutí zadavatele slev přemýšlet o tom, jestli má být slevový portál jejich jediným prodejním kanálem.