Neviděl bych ve VoIP problém. Pokud Volný má pořádně nastavenou prioritu paketů ve své síti (a upřímně, proč by neměl...), kvalita hovoru je úplně stejná. A normálního zákazníka nezajímá, jak to běhá - chce prostě volat. V místech, kde má ,Volný pokrytí, tak výpadky elektřiny v podstatě nehrozí.
Ale souhlas, měli by to říkat - IMHO se není za co stydět.
Vypovedet ADSL od TO2, zazadat o nove u Volny, pokud budete chtit nechat linku od kysliku tak 15 prac dnu, pokud budete chtit celej prechod i s hlasem nebo jen nahy adsl tak 21 prac dni.
Nevím, nevím, jak to má Volný nastavené, vycházím z vlastní zkušenosti (Hanaro Telecom, Korea), kdy mi k netu přihodili (za 40 Kč měsíčně) VoIP bezdrátový telefon Atonics (http://www.atonics.com.tw/DECT_VoIP-200701.pdf). To zařízení je zajímavé tím, že lze používat buď jako normální telefon nebo VoIP (podle toho, jestli je připojeno na telefonní síť přes RJ-11 nebo Ethernet přes RJ-45).
Také ex-zaměstnavatel měl interní telefony postavené na VoIP a nižší kvalita hovoru to rozhodně nebyla. Fakt je ten, že každá technologie se dá zmrvit a že Volný něco nezvládl.
Mě to trochu zaskočilo. Kvalita horší je, ale dá se to. Pokud chci, aby se mi někdo dovolal, je potřeba mít nonstop puštěný modem - to stojí elektřinu - a taky jde o umístění - mám teď kvůli tomu telefon jinde, než dřív, když musí být až za modemem.