Nevím, nevím, jak to má Volný nastavené, vycházím z vlastní zkušenosti (Hanaro Telecom, Korea), kdy mi k netu přihodili (za 40 Kč měsíčně) VoIP bezdrátový telefon Atonics (http://www.atonics.com.tw/DECT_VoIP-200701.pdf). To zařízení je zajímavé tím, že lze používat buď jako normální telefon nebo VoIP (podle toho, jestli je připojeno na telefonní síť přes RJ-11 nebo Ethernet přes RJ-45).
Také ex-zaměstnavatel měl interní telefony postavené na VoIP a nižší kvalita hovoru to rozhodně nebyla. Fakt je ten, že každá technologie se dá zmrvit a že Volný něco nezvládl.
Vypovedet ADSL od TO2, zazadat o nove u Volny, pokud budete chtit nechat linku od kysliku tak 15 prac dnu, pokud budete chtit celej prechod i s hlasem nebo jen nahy adsl tak 21 prac dni.
Mě to trochu zaskočilo. Kvalita horší je, ale dá se to. Pokud chci, aby se mi někdo dovolal, je potřeba mít nonstop puštěný modem - to stojí elektřinu - a taky jde o umístění - mám teď kvůli tomu telefon jinde, než dřív, když musí být až za modemem.
Neviděl bych ve VoIP problém. Pokud Volný má pořádně nastavenou prioritu paketů ve své síti (a upřímně, proč by neměl...), kvalita hovoru je úplně stejná. A normálního zákazníka nezajímá, jak to běhá - chce prostě volat. V místech, kde má ,Volný pokrytí, tak výpadky elektřiny v podstatě nehrozí.
Ale souhlas, měli by to říkat - IMHO se není za co stydět.