Každou daň platí prodávající i kupující, v jakém je to poměru říká skutečný nebo efektivní dopad daně. Ten poměr závisí jen na elasticitě nabídky a elasticitě poptávky. Vedle jste tudíž vy, protože předpokládáte, že Google působí na absolutně nekonkurenčním trhu. Google samozřejmě může nastavit novou cenu na X+daň. Jenže tím například ztratí svou konkurenční výhodu oproti domácím firmám, které doteď prodávaly za X+daň (zatímco Google jen za X). Z dlouhodobého hlediska tedy buď Google bude prodávat za méně než X+daň, nebo se část jeho zákazníků přesune k lokální konkurenci. V obou případech se zmenší X a naroste místní výběr daní.
Samozřejmě jsou možné i mnohé další varianty vývoje, třeba Google zjistí, že s emu nevyplatí zde své služby nabízet a odejde z našeho trhu. Je ale jisté, že ta vaše varianta se dlouhodobě neudrží.
Takže ono to nejen populistitcky vypadá pěkně, ale má to důsledky, které nejsou na první pohled zřejmé.
Bylo by fajn, kdyby se poslanci podivali, jak to google vyresil v zemich se zavedenim digitalni dane. Tu dan si tam prirzail k cene, tudiz pokud nekdo mel za to, ze google bude porad mit prijem X a z nej odvede dan je vedle. On ma porad X a k tomu si priradil dan. Tu tedy zaplati inzerenti (firmy) a tu pak zaplati spotrebitele. Takze kdyby vlada zvysila dan z prijmu o nejakou desetinku, vysledek to ma stejny... ale populistiky to bude vypadat pekne :)