Nějak nerozumím tomu, proč Seznam či Centrum používá Bayesiánské filtry..
Pokud je něco SPAM, posílá se ta samá zpráva desítkám, stovkám, či tisícům lidí, takže stačí porovnat, zda ta samá zpráva (maximálně s rozdílem jednoho slova v první větě) přijde 100+ lidem (například) a označit ji jako SPAM. Nebo ne?
Bayes je dobrý pro individuální "tuning" antispamu a je nutné jej učit, ale toto nemůže dělat automat.
Používáme placené HW řešení MailFoundry (Solinus, Inc.), má své výhody i nevýhody, ale celkově - vládne opravdu spokojenost, čas od času proklouzne vždycky pár spamů, ale jinak, pohoda...
Spam ma dost casto nejakou cast generovanou pro kazdeho prijemce zvlast - treba subject. proto se pouzivaji chytrejsi systemy - Bayes, popripade jine algoritmy zalozene na neuronovych sitich