Tento článek mohl být bomba, samotný nadpis tomu napovídal, pokud by ho psal člověk, který ví o čem píše...
Ve výsledku je to ale jen "reportáž" jak se jezdilo autem po Praze a pár odborných citací dotyčných odborníků.
Úroveň jak na Technetu, redakce buď nemá lidi, kteří by jí to dokázali sepsat hodnotně a smysluplně, nebo o ně nemá zájem. Ostatně témata jsou dnes asi už jinde, jak naznačuje diskuse založená panem Melínem, který zde také psal odborné články.
Předběhl jste mě. Jen doplním, že se jedná o určitou formu diverzity, tentokráte v signálovém prostoru (pro zájemce pojem Signal Space Diversity), která spočívá v časově-frekvenčním prokladu (interleaving) signálových složek a využívá "lokálnosti" autokorelační funkce časově proměnné přenosové funkce rádiového kanálu. Pokud např. v důsledku selektivního úniku dojde ke ztrátě informace v daném symbolovém intervalu na dané subnosné, lze tuto informaci alespoň částečně obnovit ze znalosti zbylé signálové složky vysílané v jiný čas na jiné subnosné. Samotná rotace bez prokládání signálových složek v časové a/nebo kmitočtové souřadnici by skutečně v reálných rádiových přenosových kanálech neměla přínos.
K samotnemu obsahu. S rotaci je to trochu slozitejsi nez je uvedene, pokud by se jen otacelo, nic by to neprineslo. Dochazi taky k "prehazovani Y souradnic" tak, ze se "Y souradnice" pouzije na jine subnosne a v jinem case nez souradnice X.
Ona je otázka, co je vlastně lepší? Asi všichni víme, že odbornost tohoto webu není na příliš vysoké úrovni. Nejvíce frekventovaná témata jsou tehdy, kdy se v něm jen hádají dva zapřísáhlí odpůrci. Předpokládám, že většině pravidelných návštěvníků postačuje i ta úroveň článku, v jaké byl napsán. Oni ti skuteční profesionálové už na tento web stejně nechodí, tak proč pro ně psát extra odborné pojednání, když by ho stejně nečetli?