José - vzals mi vítr z plachet - já jsem si teď četl o tom konci reklamy na ČT a chtěl jsem sem napsat, že je to pro n@vu docela dvousečná zbraň. Osobní tím, že poslouchám ČRo3 Vltavu,
Radio_FM, FM4 atd. tak jsem odvykl poslouchat delší reklamní bloky - takže pokud se lidi odnaučí sledovat reklamu v TV, je možné, že je začne opravdu obtěžovat a pokud bude nějaká reality show, kde 10 minut po začátku šupnou reklamu v délce třeba 6minut, tak ty lidi přepnou třeba na ČT, pak přepnou zpátky, kde bude pořád reklama, pak přepnou zase na ČT a když se vrátí potřetí a bude tam furt reklama, tak se jim na sledování vykašlou ...
Nedávno jsem se díval na Mars útočí, ten film zakončuje pěkná scéna s Tomem Jonesem. No a když jsem si chtěl závěr filmu s jeho písničkou vychutnat, tak sotva po 20 sekundách konec! Naběhly tam nějaké upoutávky. Dost slušné zprznění filmu.
Bohužel nejen Nova takhle začala prznit filmy, dokonce snad ještě dříve než Nova, s tím přišel např. i Film+. Je to hrozný nešvar a souhlasím s vámi, především velká neúcta a pohrdání tvůrci. Nedávno jsem ohledně tohoto položil otázku i Erice Luzsicza z IKO Cable v online chatu na SatCentru, ale neobtěžovala se vůbec odpovědět.
Tady pochopitelně neviditelná ruka trhu fungovat nemůže, neboť zákazníci televizí nejsou diváci, ale zadavatelé reklamy. A ti nemůžou dát reklamu ani na ČT1 ani na HBO.
Limit 20 minut mezi bloky reklam už byl zrušen, teď si je můžou televize sázet, jak často chtějí. Ale v rámci jedné hodiny nesmí odvysílat víc než 12 minut reklamy. Do tohoto času se ale nezapočítávají upoutávky a self promo, pouze reklamní spoty.
Dokud budou platit dosavadní pravidla mezi zadavateli reklam a komerčními TV (Nova), tak bude spokojenost diváků s vysíláním reprezentovat jen ta hrstka s peoplemetry. Čili jakkoliv početný bojkot od diváků bez peoplemetrů je a bude neúčinný. A těm, s peoplemetry, když nevadí špionáž jejich chování při sledování TV, tak možná nevadí ani ta hlasitost reklam a povel stažení zvuku peoplemetry bohužel stejně nesledují.
Komerční televize je běžná konzumní zábava a bez reklam by nemohla existovat. Jen státní regulační orgány v jiných zemích jsou možná techničtější, nebo rozumnější a problém s vnucováním reklam hlasitějším zvukem mají většinou vyřešen.
A i můj případ. Já už na Novu a Primu nekoukám vůbec. Pouze na jejich tematické kanály. Z těch reklamních bloků je člověk akorát naštvaný a myslím si, že to musí i poškozovat psychické zdraví, protože je pak člověk hrozně roztěkaný, není schopný se soustředit. Prima tomu vždycky ještě nasadí korunu tou upoutávkou co zakrývá čtvrtinu obrazu.
Na prilis hlasitou a neprijemnou reklamni pauzu si stezuje dnes asi kazdy v mem okoli. Jestli-ze opravdu nejsou legislativni paky na zmenu ubohe hlasitosti, tak to uz opravdu zijeme ve strasne hnusnem svete. Preci nejde sto procent zivota cloveka v soucasnosti ridit pouze schvalenymi zakony. Nasi predci by si o nas museli ale myslet, jak debilni zivot zijeme.
Zrovna tady bych řekl, že by ta slavná neviditelná ruka trhu mohla fungovat velice dobře. Tak ať se nekoukají na Novu a na Primu, když jim vadí reklamy a dívají se na ČT 1, tu budou mít nyní bez reklam. Případně na nějaký placený kanál, třeba HBO apod. Není přece nic jednoduššího. Že si vybírají stanice s reklamou je jen jejich problém.
Domnívám se, že většina televizních diváků netuší, že na novějším přijímači s touto vlastností lze tuto skvělou funkci k potlačení hlasitých reklam použít.
Mohl by to být i důvod, proč koupit nový televizor (pomineme-li formát 16:9 a HD rozlišení) a rozloučit se konečně s báječnou CRT baňkou. Fajnšmekři namítnou, že se omezuje dynamika zvuku. Ti ale mají volbu, co je lepší - dynamika či řvoucí reklamy.
nevím jak to je v zákoně dnes, ale ještě nedávno tam bylo, že reklamní blok smí být nejdříve po 20minutách, to už neplatí? proč něco takového nezavést včetně toho, že třeba objem reklamy nesmí přesáhnout nějaké procento celkové délky pořadu? občas je těch reklam opravdu hodně a člověk jenom přepíná ať na ně nemusí koukat pořád dokola
... že se dycinky akorát tak leknu, naštvu se a přepnu to. A v mnoha případech se už nevrátím. Pocitově mi připadá, že je té reklamy fakticky více než bylo, když jsem se naposledy koukal na Novu (byly to Soukromé pasti), tak si pamatuju čtyři nekonečně dlouhé reklamní bloky během hodiny vysílání. Ať byl Železný jaký byl, tak od doby, co odešel, mi připadá, že zrovna tuhle televizi řídí velmi zkušení manažeři, tedy manažeři se zkušenostmi na odhánění diváků...
Na Slovensku zakon obmedzujuci hlasnejsiu reklamu od ostatneho programu plati vyse dvoch rokov. TV sa jednoducho museli prisposobit. Na oplatku si zase TV presadili moznost predelovat spravodajske programy. Vecerne spravy su momentalne prerusovane reklamou.
Já takhle funguju u internetových rádií a třeba (José promiň) u Beatu na FM - prostě poslouchám - jsem na to naladěn a "bác" reklama, druhá, třetí a přelaďuji / přepínám na jiný stream/ ... Naopak se mi stalo, že jsem poslouchal Čajovnu na Vltavě, ta skončila a pak tam byl nějaký mluvený úvod ke koncertu a navázal na to koncert vážné hudby, který jsem vůbec původně neplánoval poslouchat, ale protože mě to nerušilo, tak jsem to nepřeladil a pokračoval v poslechu ...
Televize je jen prostý nosič reklamy, ke které se musí přidat ještě něco, co lidí donutí se na ty reklamy dívat. Každý si stěžuje, ale přitom má jedinečnou možnost tu televizi vypnout. Ve chvíli, kdy televize začaly dělat sprosťárny ve stylu reklamy každých 5 minut a zakrývání obrazu upoutávkami, jsem na ty dotyčné přestal koukat. Programové schéma Novy a Primy beru za takový seznam tipů co si pustit na DVD. Z televize sleduji z 80% jen ČT24 a Óčko.
To vám fungovat nebude, musel byste mít buď externí roproduktory se zesilovačem nebo settopbox. To první vám vyjde dráž než nová TV, to druhé bude mít funkci už zabudovanou.
Tak ono spis nez regulovat hlasitost,tak by si meli hlavne na Novu posvitit ohledne reklamovych bloku,se kterymi uz prehanej.Jo,vim,ze musej plnit 12 minut,dokonce vim,ze v jinejch zemich maj taky casto reklamy.Ale zatim jen na Nove meli tu drzost nasadit reklamni blok hned po skonceni uvodni znelky serialu.A co se tyce zkraceni,za to by potrebovali nafackovat,jednak za tu drzost a druhak za to jak lzou.Kasali se tim,ze napr. pri megafilmech nebudou behem filmu poustet reklamni blok,ale ze prave kvuli tomu zkrati titulky.A bum,titulky zmizely,ale reklamy jsou tam stale.Nova by si mela vzit priklad z Primy.Ta na Coolu reklamy ma,ale rozhodne nejsou v dobrych poradech,zadanych 40 minutovych serialech (Heureka,Chuck...) a dokonce ani v tech kratkych jako HIMYM,TBBT,Earl.Jo,jen Nova by do toho u nas dokazala nacpat 2 reklamy.V USA to je treba taky,ale tam to je normalni,reklamy nerusi,jsou tam hlavne upoutavky,nejsou dlouhe a hlavne - lidi jsou na to zvykly.To jen nase Nova nechape,ze u nas jsou lidi zvykly na neco jinyho,pak nam cpou svoji Seherezadu s tim,ze na slovensku,rumunsku a dalsich vychodnich zemich to frci,takze u nas to urcite taky bude
Když nad tím tak přemýšlím, tak si těžko dovedu představit situaci, kdy žádný přístroj který to umí nemáte. Jedině pokud ještě sledujete analogovou TV, a v tom případě je načase to změnit.
Ty ustřihnuté konce jsou strašné a nejen konce. Často dávají film až po půlnoci a když chybí třeba nějakých 7 minut do konce, dají tam ještě reklamu, což film o dalších 10 minut prodlouží. A ve dvě ráno to naštve o to víc.
Konečně se snad ledy pohnuly. Nejhorší je, když mi syn usne v obýváku; mám tichounce puštěnou TV, do toho náhle zaburácí reklama a synek má po spaní. Kdyby aspoň dali dopředu nějaké upozornění, že bude následovat reklama hlasitá jako prase. Kdepak.
Ale prdlajz, porady jsou modulovany do -12dBFS (ve spickach do -9dBFS), kdezto reklamy jdou zrejme az do digitalni nuly. Takze by stacil limiter na -9 a normalni vysilani to nenarusi.
Ne, nejsou. Jak filmy tak reklamy jsou do -6dB, (je to tedy už nějaká doba co jsem se díval) jenže reklamy jsou tam téměř bez přestávky, kdyžto u filmu jen špičky. Už takhle je u filmů zjevná silná dynamická komprese, další to ještě zhorší.
No ale můžou se na takové pofidérní televize samozřejmě vykašlat diváci, v tom jim přece vůbec nikdo nebrání ? Nebo snad ano ? A ony by si potom takové televize velice rychle rozmyslely, jak budou nebo nebudou vysílat reklamu, když by jim spadla sledovanost a vzhůru šly veřejnoprávní stanice bez reklamy a přímo placené stanice s minimem reklamy. Takže odpovědnost nesou především samotní diváci a když jsou ochotni se na to koukat, mohou si za to jen a jen sami. Takže ať si potom laskavě nestěžují ! Není nic jednoduššího nežli pofidérní free kanály založené na reklamě ignorovat !
A co to řeší,stejně můžou film rozkouskovat za hodinu na pětkrát. Je úplně jedno jestli reklamou na pevná hovínka,nebo upoutávkou na reality šou. Oboje výjde na stejno.
Něco podobného dělají i rádia,třeba ČRo Brno,dávali písničku Od J.Ježka,zpíval to Werich - Tmavomodrý svět,no asi po minutě tut tut tůůůůt,časové znamení ohlásilo sedm hodin patnáct minut,příjemné vstávání - zaječel nějaký ženský hlas. No barbaři.
Proč promiň. To dělám taky. Hey už se s těmi šaškárnami ustálilo. Takže Beat pustí reklamu, já pustím Hey. Zase na Hey začnou kecat, /blbě a trapně jak na E2 nebo kde / pustim Beat... Povídání OK, hudba OK, jde reklama, pustím Hey a tak dokola. Vůbec nejčastějí jsem poslechal GAMA. Tam hrají jak na Beatu, mluví rozumně jak na Beatu a reklamy tam skoro nemají. Tedy jak kdy. To jsou takové vlny asi co kde seženou nebo já nevím. Napřed je tam měli, pomalu jak na Beatu, tak jsem to střídal s Wave. Pak je snad týden skoro neměli, tak jsem je poslouchal skoro nonstop a na Beat si ani nevzpomněl a teď zase asi nějaké nasmlouvali, tak je zase mají, tak teď střídám Beat s Hey, viz. úvod...
TO je pěkná blbost, dynamika reklam je tak nízká, že by to zvuk u pořadů úplně zničilo. Výstřel z pistole by musel být stejně hlasitý jako tikání hodinek.
To jste popsal můj případ. Nedávno bylo něco na Nově,v nejlepším se tam objevila ve znělce na reklamu nějaká rozšklebená herečka,tak jsem poodešel. Asi za 20 minut zase totěž,ptám se manželky,to tak dlouho trvá reklama? Ona že to je už další blok. No tak jsme bednu vypnuli,poněvadž už jsem ani nevěděl co vlastně dávali.