Dobry den.
Nesouhlasím s vašim vymysleným servisním poplatkem. Bylo mi něco slibováno a až jsem investoval do nových karet a techniky,kterou jste mi poslali,náhle změníte podmínky. Jsem vašim zákazníkem už 7 let a teď mě to připadá od vás jako velký podraz...
Chtěl bych se proto zeptat,pokud nepříjmu vaše nové VOP ,zda mi budou vráceny veškeré finanční prostředky,které jsem vám zaplatil za nový satelitní přístroj a kartu výměna. Chtěl bych vám totiž vše vrátit.
Mám na to nárok a nebo mám čekat od vás další podraz?
Děkuji za odpověď.
Registrací karty jste vyslovil souhlas se Všeobecnými obchodními podmínkami (VOP). VOP připouštějí změnu podmínek a ceníku v budoucnosti. K této změně nyní dochází a Vy ji nemusíte akceptovat. V případě, že se skutečně rozhodnete nepřijmout nové VOP, budeme nuceni v souladu s příslušnými ustanoveními platných VOP a zákona vypovědět náš dosavadní smluvní vztah. Do 1. září 2012, kdy bude reálně přicházet v úvahu platba Servisního poplatku u prvních zákazníků, máte doufáme dost času, abyste se rozmyslel.
INFO: Co jsou všeobecné smluvní podmínky?
Všeobecné smluvní podmínky (VOP) jsou zjednodušeně řečeno pravidla, kterými se řídí vztahy mezi dodavatelem a zákazníkem (jaké mají obě strany práva a povinnosti, jak probíhají platby, kdy lze zákazníka odpojit, kde jsou zveřejňovány ceníky atd.). Tvoří vlastně základ každé smlouvy a mohly by být uvedené přímo ve smlouvě, ale to by bylo nepraktické. Kvůli každé drobné úpravě by dodavatel musel obvolat všechny zákazníky a uzavřít s nimi nové smlouvy. Proto stanoví jednotné podmínky a ve smlouvě je pouze odkaz: „Tato smlouva se řídí všeobecnými podmínkami dostupnými na…“
Jak jsme uvedli výše, dodavatel by měl chystanou změnu oznámit. Jak ale musí takové oznámení vypadat? A co musí obsahovat? Zákon zde mlčí....
Řeknu to tvrdě:
Vy jistě máte kartu /ty na které nic nepřiplácite,protože by se Vás to netýkalo nebo by jste dostal kartu/ty Výměna zdarma.
Tím pádem už nejste pro Skylink zajimavý a už z Vás víc nedostane, až dojde příští rok k celoplošné Výměně karet zdarma bude mít Skylink dostatečný přehled o tzv. mrtvých kartách Cryptoworks které nevymění ,ušetří a vypne Cryptoworks a karty bez zaplaceného poplatku budou jen škrabky.
Jenže soukromá firma není soud ani úřad a rozhodně si nemůže dovolit věci jako "fikce doručení" apod. A chce to aby konečně kontrolní orgány firmám natrhly pr*el za to jak "informují" o změnách VOP. Člověk má totiž ze zákona právo nové VOP odmítnout a právě proto firmy co nejvíce změny tají, maskují a informují co nejméně to jde.
Co to melete za nesmysly? Na změnu VOP musíte upozornit PŘEDEM a to tak aby měl člověk možnost nové VOP přijmout nebo odmítnout!
Já nechci mít čas zařídit nějaké PLACENÍ, mám dle zákona nárok mít čas na to NAVRŽENOU změnu VOP odmínout!!
Kdy, kde a jak moc dopředu jste mě jako klienta informovali o změně VOP od 15.6.2012?!
Raději se vyjádřete k té protizákonné změně VOP během 15 dnů a proč neinformujete o změně VOP klienty. Opravu si myslíte že vám všechno projde?
Tentokrát jste se ale přepočítali, těch udání na ČTÚ přijdou tisíce a myslím že úřad se bude dost zajímat o tom jak jste splnili informační povinnost o změně VOP!
Servisní poplatek nijak nesouvisí s programovou nabídkou. Neplacená programová nabídka zůstává i nadále bezplatná. Servisní poplatek je účtován za správu karty, obsluhu a servis satelitního televizního příjmu. Většina českých a slovenských stanic (ČT1, ČT2, ČT4 Sport, Nova, Prima, STV Jednotka, STV Dvojka, Markíza a další) šíří své programy ze satelitu kódovaně z důvodů vysílacích práv omezených na daný region. Pro příjem nezpoplatněných kódovaných stanic je potřeba funkční dekódovací karta. Správnou funkčnost karty zajišťuje provozovatel satelitní platformy a jsou s tím spojené nemalé náklady na provoz, administraci, technické zajištění včetně provozu zákaznického servisu.
ach jo .. proste ty jsi ted zablokovany ve stavu, kdy proste skylink etc porusil zakon a kdesi cosi ... ale ty VOP si proste neprectes a neuznas chybu a furt tu budes zvatlat .)
v reklame nikdo nelhal. to ze ty jsi ponekud jednodussi a nedovedes sdeleni reklamy pochopit... je problem tvuj.
Možná. Ale to jen proto že tyhle úřady jsou v ČR úplně na ho*no! To že firmy porušují zákony je jim fuk a pokud napaří pokutu tak směšnou. Pokuty by se měly počítat dle obratu a šmejdi jako mobilní operátoři a nyní třeba Skylink by měli dostávat pokuty v desítkách a třeba i stovkách milionů. Protože podobné peníze díky svým podvodům získávají.
Kontrolní otázka:
1) Je dle zákona dostatečné informovat o změně VOP puohých 15 dnů
předem?
2) Je dle zákona dostatečné informovat o změně VOP malým odstavečkem zastrčeným na webu? Kolik setin promile klientů se o změně dozví? Každý komu to myslí pochopí že tento styl "informování" je samozřejmě záměr! Informace poštou o poplatku přijde samozřejmě po 15.6. až už budou VOP platit a nepůjde se dle zákona bránit. Zbývá pouhých 11 dnů!!
3) Smí se podle zákona LHÁT v reklamě? O tom že tento "servisní" poplatek je účelový se tu napsalo dost.
A proč toto všechno dané úřady nevyřeší pokutičkou třeba 50 melounů a zrušením dané změny VOP?
Až změna VOP proběhne dle zákona a reklama bude odpovídat realitě ať si Skylink účtuje co chce..
Nepovažuju se za nespokojence ze sportu, ale pokud někdo poruší pravidla (byť nepsaná), jdu po něm. Podnět k ČOI teda rozhodně podám a na 90% předpokládám, že vůbec nebude marná. Soudit se ale nebudu. Stačí mi, když SkyLink dostane pořádnou pokutu a aspoň do budoucna si klamavou reklamu dobře rozmyslí.
Jen by mě zajímalo, jestli poplatek "za správu karty" zahrnuje taky její bezplatnou (platím si snad správu, ne?) výměnu při změně (např.) kódování.
Beru třeba u freesat (ex UPC Direct), kdy platím měsíčně, ale v případě změn na straně providera mám výměnu karty bezplatně. U CS Link/Skylink si zákazník musel kartu zaplatit, pak si event. koupit novou při změně kódování (ano, sice si to mohl vybrat formou placené služby, ale taky to není nijak košer) a ve finále mu firma oznámí, že bude platit (byť zanedbatelnou částku).
Tykat si budeme každopádně, protože u internetový komunity je toto zvykem snad od dob prvního připojení a kdo to nechápe (to neber osobně), tak by neměl snad ani internet používat.
K tomu Skylinku už jenom poznámku - každej nespokojenec si může někde stěžovat, může se soudit a podnikat další kroky. Sice to bude nejspíš marná snaha, ale když se do toho chce někomu jít, tak je to jeho volba.
Nebo:
http://satelity.rmsoft.cz/prislusenstvi/dekodovaci-karty/dekodovaci-karta-skylink-neomezene
"Platnost karty je bezomezení ( než spadne družice nebo zkrachuje provozovatel )."
U služeb nemateriální povahy to funguje úplně jinak než ve fyzice. To by podle Vás bylo perpetuum mobile například i spořící účet, na který jednou dáte peníze a pak už celý život vybíráte jen úroky, že? Vidíte, a přesto je takové perpetuum mobile u služeb možné a u majetnějších lidí i poměrně bežné :-).
Samozřejmě je věc toho kdo takovou službu nabízí, jako poskytování služby zajistí, ale rozhodně to zajistit lze. Konkrétně v SkyLink mohl přebytek peněz za předplatné dlouhodobě investovat (např. do dluhopisů) a na provoz by z jejich výnosů dlouhodobě měl. To by ty peníze ovšem nesměl místo toho prožrat. Jasně, pokušení přivlastnit si peníze, které jsou předplatným a pak zjistit, že není z čeho slíbenou službu platit, je velké. Ale sorry, to jako omluva všem poškozeným nestačí.
A zase omyl. I leták na pivo za 20 Kč, pokud ten den (za týden ne, ta informace musí být platná k datu vydání/doručení letáku nebo k datu na něm uvedenému, pokud tam ovšem je) za 20 Kč, je pochopitelně klamavá obchodní praktika, kterou lze sankcionovat. Do soudního sporu bych nešel (a rozhodně nehodlám ani kvůli SkyLinku) a konkrétně v případě piva ani do podání ČOI (na SkyLink ho ale podám).
Fakt je to něco jiného. Tady nejde o to, že SkyLink změní cenu aktuálně nabízených karet, ale o to, že kartám, do jejichž tehdejší ceny bylo zahrnuto časově neomezené dekódování základní nabídky, byl tento již dávno zaplacený (předplacený) bonus zpětně odebrán a možnost využívání už jednou předplacené služby je podmiňováno úhradou dalších poplatů. Zkuste nalézt podobný případ, ale zatím o něm nevím. Kdo to udělá, to má podle mě u ČOI předem prohrané.
To co uvádíš - když už si tykáme - jsou právně sporné případy. Osobně si taky myslím, že šance na úspěch v arbitráži proti zavedení retroaktivního zdanění státní podpory FVE jsou rozhodně vyšší než pravděpodobnost jejich neúspěchu. I stát musí dodržovat zákony, i když je to samozřejmě těžší prosadit (tam asi nikdy jenom ČOI nepomůže).
V tom co je třeba použít vůbec nejde o smluvní podmínky (nepochybuju o tom, že ve VOP možnost jakékoli změny mají), ale o jednoznačně klamavé sdělení, tj. větu "raz zaplatíš a viac už nič". O tom, že byla použita není pochyb a o tom, že byla klamavá (veřejný závazek se zpětnou platností porušen) podle mě taky.
I kdyby to slibovaly všechny e-shopy, tak to není žádná omluva. Prostě nemůžu garantovat něco, co provozuje jinej subjekt. A pokud to přesto udělám, tak je to čistě na moje triko.
A nějaký veřejný sliby poskytovatele sem netahej, protože to se řešilo už včera nebo kdy a je to naprostá blbost, navíc Skylink nikdy nic takovýho neslíbil.
Mimochodem ještě jeden pěknej příklad - leták z hospody, kde uvádí pivo za 20 kaček a když tam dojdu za tejden, tak už stojí 25 s vysvětlením, že mají dražší nákupku (což pochopitelně není můj problém). Ani tady nenaděláš nic a veškerý soudní spory bys projel na celý čáře. Ostatně u Skylinku je projedeš taky, ovšem dost pochybuju, že do nějakýho sporu vůbec půjdeš...
V tomto případě se mýlíš ty, protože stát ten příspěvek zkrátil na polovinu, a to i u již uzavřených smluv. Sice to pak myslím Ústavní soud zrušil, ale nepochybně se na to vymyslí něco jinýho. Další příklad jsou pak fotovoltaický elektrárny, kde stát nahodil 26% daň a taky i na stávající zařízení. Prostě nic není na věky, s tím musí každej počítat, že co platí v době uzavření smlouvy, to se může v průběhu doby měnit - samozřejmě právo na odstoupení od smlouvy v případě takový změny je nedotčený a platí to i u Skylinku. Komu se nelíbí uvedená změna, dá výpověď a vymalováno.
Tak třeba ATOS už tam operativně přihodil větičku: "Firma ATOS nezodpovídá za případné změny ve vysílání ze strany provozovatele kódovaných programů!".
http://shop.atoselektro.cz/karta-skylink-ir-standard-hd-irdeto-_d5765.html
Třeba v Omku ji tam ale ještě nemaj:
http://www.omko.cz/karta-irdeto-cs-link-s-neomezenou-platnosti-2m-film-a-1m-total-zdarma/
Podle mě by si měli pospíšit, ale stejně, kdo si udělal kopii stránky s datem stažení, důkaz má. Faktem je, že takových lidí asi moc nebude. A jak už jsem řekl, podnět k ČOI se dá podávat i přímo na poskytovatele služby. Prodejce bych vynechal. Není jejich chyba, že jejich obchodní partner jim poskytl klamavé informace, které ve vlastní nabídce jen převzali. Naopak, prodejci jsou mezi poškozenými také a měli by podávat podněty k ČOI taky.
Bohužel se opět mýlíte. U stavebních spořitelen je to úplně jiné. Tam když si člověk uzavřel smlouvu v době odvysílání reklamy, nebo krátce po něm, příspěvek 4500 opravdu dostal a pokud smlouvu neukončil, dostává je dodnes! Příspěvek 3000 platí až pro nově uzavírané smlouvy a stejně by to mělo být i u karet SkyLink.
Reklama u Skylinku rozhodně není lživá, ale jenom vypovídá o tom, co momentálně Skylink nabízí. Zrovna tak jako reklama na prodej výrobku AB za cenu XY, kde se může po čase změnit cena a údaj z reklamy už není platný. Nebo třeba reklama na stavební spoření, kde stavební spořitelna slibuje roční příspěvek 4500Kč - taky ho nedostaneš, dávají tuším 3000Kč a má to jít ještě dolů. Tady nikdo se stížností neuspěje. Ale zkusit to jistě může, když mu to stojí za čas a námahu, tak ať si to užije.
To myslíte vážně? Ukažte mi aspoň jeden jediný e-shop, který to nesliboval.
Pokud slibuje něco, co veřejně slibuje poskytovatel té služby, blázen rozhodně není (byl by hloupý kdyby to nesliboval, když to slibují všichni, neprodal by nic). Těžko totiž čekat, že poskytovatel půjde do soudního sporu s téměř jistým (pro něj negativním) výsledkem. Jak vidno, stalo se a právníci M77 se podlě mě pěkně zapotí a stejně to bude marné...
Myslím, že se hodně mýlíte. Reklama může používat nějaké triky nebo slovní hříčky, ale nesmí být vysloveně lživá. Pokud si kdokoli na základě veřejného marketingového sdělení "raz zaplatíš a viac už nič" kartu zakoupil a pak po něm byly přesto požadovány JAKÉKOLI další poplatky, je to opravdu klamavá obchodní praktika jako vystřižená z komentáře k návrhu souvisejícího zákona. To mají dámy a pánové z M77 fakt smůlu.
No, nevím. Obávám se, že stížnosti na klamavé praktiky budou moct lidi podávat i na koncové prodejce, protože ti jim doživotní dekódování základní nabídky nepochybně slibovali taky. V zásadě by to dokonce mělo být tak, že uživatelé karet by měli podávat podněty k ČOI na prodejce (pokud mají nějaký důkaz, že karty nabízel, třeba screenshot z webových stránek nebo mail s jednoznačnou nabídkou této služby v ceně karty) a následně by prodejci měli uplatňovat náhradu způsobené škody (nejen na zaplacených pokutách, ale i ztrátu důvěry části zákazníků, kterým nevysvětlí, že za jednostranné porušení podmínek nemůžou) po M77.
Rozhodně ale na rozpor z obecným právem může člověk ČOI upozornit i bez toho, aby byl zákazníkem subjektu, na jehož klamavou praktiku poukazuje a vzhledem k tomu, že prodejci v tom jsou fakt nevinně (a i tak si kvůli tomuhle kroku užijí své), je já osobně vynechám.
Tam je to napsáno o poznání šikovněji. Je tam "bez měsíčních poplatků", což mlže být sice považováno za marketingový trik, ale rozhodně to není lež. O ročních nebo jíných poplatcích tam není vůbec nic (žádný slib). SkyLink a CSlink, ale dlouhodobě prohlašoval v materiálech, že "raz zaplatíš a viac už nič". Pokud už tenkrát věděli, že základní nabídku zpoplatní, udělali tu reklamu narozdíl od UPC dost hloupě (napadnutelně).
FreeSat nikde netvrdí že je možno sledovat zdarma. Píší bez měsíčních poplatků, což je pravda, platí se ročně. Navíc hvězdička vždy značí, že je použita reklamština a je nutné si přečíst co přesně se za "zjednodušeným sdělením" (čti polopravda až nepravda) skrývá.
To CS Link a SkyLink do teď tvrdil a stále ještě tvrdí, že po zakoupení karty, bude možnost sledovat stanice zdarma a napořád. Vymyšlení servisního poplatku, který navíc bude vyžadován jen při využití neplacené nabídky (čímž vlastně přiznávají že se jedná zpoplatnění "bezplatné" nabídky, jen to nazvou jinak ať to nezní blbě, jenže ono to zní ještě mnohem hůř) všechny dosavadní sliby ruší.
Jsou to dvě naprosto odlišné situace.
Tady asi někdo pomalu chápe. To čím porušil Skylink zákon jsem prásknul na ČTÚ.
To že změnili VOP samo o sobě porušení ničeho není ale já mám právo s tím nesouhlasit. Pak buď smlouva končí (chci vidět jak mi vrací ty 2 tisíce) nebo protože jsem se ozval pro mě budou platit staré VOP.
Jak znám tyhle ***** tak budou dělat mrtvého brouka a ani mi neodpovědí.
Tak já už poslal udání na ČTÚ:
1) LŽOU v reklamě, když stále tvrdí že mají nějakou nabídku ZDARMA
2) Změnu VOP neinformovali dostatečně včas, 30.5. vyvěsili pouze na web změnu s platností od 15.6.
Mimochodem posílám na Skylink doporučeně dopis že nesouhlasím s novým zněním VOP. Pokud se ozvu včas neměla by pro mě změna platit. Jsem zvědavý jak s tímto naloží.