Do České spořitelny sice nechodím, ale kdekoliv vidím jejich reklamu (prospekty a pod.), tak je tam uvedeno Člen skupiny Erste: http://oz.kurzy.cz/obrazky/ce/ceska-sporitelna-as/ceska-s-sporitelna-jsme-vam-bliz-member-of-erste-bank-group-p435650z283695u.png a podobně je to u ostatních bank. Ale abychom neodcházeli od tématu, tak řeč byla o reklamách obecně a ne jenom o bankách. Ty sice reklamu v TV mají, ale zase ne procentuálně nijak významný podíl.
Národní pobočky se sice někdy jmenují jinak, ale v reklamě je obvykle i uvedeno, že je daná pobočka součástí nějaké skupiny a to už je všude stejné. Ostatně se stačí na reklamy podívat, a to jak na CZ, tak SK, tak třeba HU. Je to všude jedno a to samé, pouze dabing se liší. A čistě národní reklamy obvykle ani nemíří na celoplošné TV, ale jsou nejvýš na regionálkách nebo stanicích druhé a třetí ligy.
U Vás nejsou sýry Madeta? T-Mobile u Vás nic neprovozuje? Raiffeisen BANK nemá na Slovensku pobočky (Tatra banka)? Tak vidíš, jak je to všechno nadnárodní :-) Jediné, co se liší, jsou političtí kašpaři před volbami (a to není odlišnost co se týká projevu a vystupování, ale každý stát má svoje politické strany a hnutí, které v druhém státě chybí).
Medzinaŕodných? Sýry madeta... Česká Raifaiisen bank. Český O2. Český T-Mobile, Český Hornbach, Český Albert - naozaj MEDZINÁRODnÉ reklamy.... Obdobne v SR Telekom, Orange, Slovenské O2, VUB Banka, Slovenská Sporiteľňa, NAY.... Ešte aj slovenská KIA má inú reklamu v ČR a inú v SR, rovnako česká reklama na Lidl, alebo Billu je nepoužiteľná v SK lidli a Bille. . Medzinárodné reklamy sú napr. na pracie prášky, kozmetiku a vložky - a lezie aj tak všetkým na nervy....
Naprostá většina televizních reklam je mezinárodních a jenom zlomek jsou reklamy čistě národní.
A protest slovenské stanice, že divák může sledovat i stanici českou, to nemá šanci na úspěch. V první řadě by se musel ozvat ten, koho se to přímo týká, tj. ta česká stanice. Jinak je to handrkování o ničem a status quo, což je u Skylinku a freesatu vidět dlouhé roky, že to nikdo nezmění.
české TV majú z SK divákov veľké ****** pretože všetky CZ televízie sú v rámci SR v jednom balíku (rovnako ako maďarské). Nehovoriac o tom, že minimálne 3/4 českých reklám akosi nedokáže osloviť slovenských divákov (a naopak), pretože reklamované produkty a služby akosi na SK trhu NEEXISTUJÚ - takže zadávateľom reklám je úplne jedno, či tie stanice sleduje niekto mimo ČR, pretože tam si aj tak ich produkty nedokážu kúpiť.....
Naviac proti šíreniu českých staníc neprotestujú českí vysielatelia (tí protestujú len tak sporadicky, aby sa nepovedalo) ale práve tí slovenskí, ktorým české stanice berú už viac ako 10% divákov, čo je dosť veľký reklamný koláč..... Naposledy muselo najmä JoJku rozhodiť to, že ich reklama na Hobita pomohla v sledovanosti Prime, ktorá Hobita pustila skôr....
Samotný provozovatel televizní stanice sice proti šíření protestuje, ale z logiky věci ten protest nemůže být myšlený vážně, protože ve skutečnosti je každý rád za jakéhokoliv diváka navíc. A to nejenom kvůli reklamě, ale i kvůli obecnému povědomí o popularitě stanice jako takové. A vůbec se nedivil, kdyby i zadavatelé reklam už také počítali s tím, že reklamu na jejich produkt budou sledovat i v cizím státě.
Otázka je ako sa k tomu postaví práve freesat a potom Telekom.... Antik obom operátorom už dlho leží v žalúdku. Nehovoria co tom, že obe spoločnosti síce nejaké české stanice akože v teste poskytujú, ale ani jedna si nedovolila natvrdo nakopírovať všetko.... A proti šírenie CZ staníc už protestujú aj samotní vysielatelia....
... Nova, Nova Cinema, Prima, Prima Zoom, Prima Love, Prima Family, Prima Cool, Smíchov, Telka, Barrandov, ČT Art/:D, CT Sport HD,... - som zvedavý ako chcú obísť POVINNOSŤ SÚHLASU MAJITEĽOV STANÍC S RETRANSMISIOU, čo je pre SK operátorov povinné.... Minimálne ČT Sport NEMÁ práva pre SR, takže jeho zaradenie do ponuky je v SR protizákonné.... Antik ešte nič nespustil, ale už sa dostáva do sporu s RVR....