Hlavní přínos školy je v tom, že vás naučí používat Google. Dále pokud se např. zapojíte do činnosti některé z laboratoří, můžete se dostat ke kvalitní technice a pracovat na zajímavých projektech. Můžete se taky setkat se zajímavými a zkušenými lidmi a mnohé se od nich přiučit - paradoxně to ale většinou nebývají vyučující, ale spíše vaši jen o trochu starší kolegové studenti.
Pro tohle všechno ale potřebujete vlastní motivaci. Tu vám samo plnění úkolů a odevzdávání v termínech nevytvoří. Tu už musíte mít a je jedno jestli s ní pak jdete na kombinované či prezenční studium. U kombinovaného je pouze větší riziko, že o ni zase brzo přijdete, protože se kromě studia musíte věnovat spoustě dalších věcí (práce, rodina, atd.), a protože tam právě chybí to zajímavé, co VŠ studium nabízí. O vědomostech to opravdu není - většinu toho, co vám řeknou na přednáškách, si klidně můžete zjistit sám, o čemž je vlastně celý tento článek.
Taky si myslím. Dokonce bych řekl, že zrovna v oblasti IT existuje spousta pozic, které jakoby byly přímo vytvořeny pro nevystudované/nedostudované informatiky. Pozice, na které je potřeba mít určitou kvalifikaci, znalosti a dovednosti v oboru, ale zároveň je možné je obsadit relativně hodně levnou pracovní silou.
tak to ale neni, naprosta vetsina pozic vyzaduje praxi resp. neprojdete prijimacim rizenim bez prokazane praxe a tak nakonec velmi casto vidim (diky bohu) situaci kdy zkusenejsi bez VS dela nadrizeneho juniorovi z VS
Hlavní přínos školy je v tom, že studenty k něčemu nutí - musí v termínech odevzdávat různé práce, plnit zkoušky, atd. a následně hodnotí kvalitu. Takovou motivaci není šance při samostudiu nijak získat (*). Rozhodně ne v takovém rozsahu...
(*) Pokud tedy nejste velice silná osobnost... ale já za svůj život ještě nikoho takového nepotkal ;)
Hlavní přínos školy je zejména papír, na který si spousta firem ještě dneska pořád hraje.
Chodit na kombinované studium se ještě dá, člověk akorát chodí na zkoušky, protože valnou většinu toho, co se tam probírá stejně už zná. Ale takové věci jako odevzdávání projektů, semestrálek a bakalářských / diplomových prací, tedy zejména jejích vypracování.... to je snad ideální pro dlouhé zimní večery, jenže znáte to... člověk skoro nemá na nic čas, protože má vedle zaměstnání taky rodiny, a další dva vedlejší kšefty, aby to uživil.
Vite jake to je, kdyz celou tridu nebavi a absolutne nezajima vypocetni technika, jenom krome vas? Zkuste si predstavit jak prijemny je kazdodenni pobyt v onom ustavu, po nekolik let a nejhorsi je, jak tam kazdeho nuti klikat ve widlich. Skola v CR je opakem vyzkumu, vyvoje, inteligence a spolehlivy zanik veskereho talentu.
Ja se samostudiem naucil kvalitne programovat ve vice nez 7 jazycich pro vice nez 3 platformy. Motivaci mam mnohem vyssi, nez jakou muze mit kterykoliv studentik. Narozdil od nej totiz mohu naprogramovat co chci, kdy chci a jak chci, kvalitu ohodnoti uzivatele a ostatni vyvojari. Paklize se mame bavit o skole, tak ta je desive spolehlivou demotivaci a prostredkem jak kazdeho zprumerovat. Uzitecna je pouze pokud nastupujete s nulovymi znalostmi, co absolvent - to okamzity zakaznik M$ uchazejici se o misto .NET suckera.
Jen k posledni vete.. Kdyz pomineme, ze i .NETem se da slusne zivit, tak treba u nas ve skole (VSB) je jako hlavni jazyk Java. .NET, C++ jsou vedlejsi -> rekneme tak 80% programovani je Java.
Jasne, ze je treba praxe, ale zaklady vyska dava slusne, pak uz staci jen google:)
dle mych zkusenosti z predni IT vysoke skoly se naucite prevazne okopirovat od starsich studentu vypracovane seminarni prace a take se musite naucit drzet hubu a krok... Gratuluji!
Ten papir chce temer vyhradne statni sprava a co si budem rikat, podle toho to taky vypada. Na tech mistech jsou pak velice casto lidi s papirem, ale bez schopnosti.
Rozumne vedena soukroma firma totiz nehleda lidi s papirem, ale lidi, kteri maji schopnosti a predevsim tu praci chteji delat. Najmout cloveka, kterej to dela jen kvuli tem $ = dela doslova jen co se mu rekne, o nicem nepremejsli a neudela nic navic.