Celkom podarený nápad, len ma odradzuje mať nainštalovanú ďalšiu aplikáciu. Prečo proste nestačí prečítať QR kód hocijakou čítačkou, tá ma presmeruje na stránku s útratou a na konci bude tlačítko zaplatiť? Google pay funguje aj v prehliadači, rovnako tak vás to môže presmerovať na platobnú bránu pre platbu kartou. Riešenie v priehladači umožňuje aj byť pernamentne prihlásený do služby (cookies).
No těžko říct, v Asii ty Qrka fakt fungují. A myslím, že pro nektéré aplikace to nemusí být špatné. Ale pro mne osobně to asi nebude.
Co se mi úplně nezdá:
- obecně bezkontaktní platba kartou je rychlejší
- další apka do mobilu kdoví s jakým sběrem informací
- zavíslost na mobilu (vybití, rozbití, chyba po updatu apod.)
- provize pro Qrkáře + za transakci kartou = vyšší cena pro restauraci
- když jdu do hospody na pivo a jídlo tak chci aby mě i někdo obsluhoval. Ne si jednou aplikací jídlo objednat, nechat si hodit jídlo na stůl a pak zase apkou zaplatit.
Asi si to uživatele najde, ale asi to není pro mne.
Nemohu si pomoci, ale QR ve stavu v jakém je mi přijde jako slepá větev a nevěřím, že se někdy uchytí. Už tu bylo x "zázračných" projektů s QR kódy (vstupenky na plakátech, nákup na stěnách metra, ...) a nikdy se to nerozšířilo ani nerozšíří. O to méně pokud je potřeba další aplikace. Jasně, pár geeků se toho zastávat bude, ale masovka se z toho nikdy nestane.
QR kody jsou určitě pohodlné, že nemusíte opisovat celou řadu údajů (např.z faktury), ale bohužel naše zkušenost je taková, že 3 lidé ze 4, kteří toto využijí na našich fakturách - jsou tak zhýčkaní, pohodlní.. no úplně to na dálku "vidíte", jak by jim upadla ruka, kdyby to snad mělo ručně natukat na klávesnici... no ale abych pokračoval v myšlence, jsou tak pohodlní, že si vůbec nezkontrolují, co vlastně naskenovali, než to odešlou. a pak se nestačí divit, že nám jejich platba ještě nepřišla na účet.. no jak by také mohla, když naskenovali datum splatnosti z faktury, které bude např. až za 10 dní.. ale toto není chyba faktury, ale čistě jejich pohodlnosti. Z mnoha důvodů zkrátka nelze dávat na faktury stejné datum vystavení a stejné datum splatnosti.
takže i když jsou kolem nás stále nové zlepšováky, tak to spoustě lidí stejně nic nepřinese, protože jsou líní a možná i hloupí .. jednou naskenují něco, co ani nechtěli, a pak se budou divit..
1. 8. 2019, 13:03 editováno autorem komentáře
Predpokladam, ze tam budou prakticka omezeni. Ne kazdy pouziva google pay nebo apple pay. Platebni branu pro karty musite zaplatit a typicky do ni musite kartu vzdy znovu napsat. Aplikace je v tomto pripade nejsnazsi zpusob, i kdyz Vas nuti tu aplikaci nejdriv nainstalovat.
A pak je tam samozrejme zakladni problem, jak naskenovat a zpracovat QR kod s custom formatem. To se pres webovou stranku nedela uplne jednoduse.
1. 8. 2019, 19:08 editováno autorem komentáře
Bohužel jsou i systémy, u kterých obsah QR kódu neodpovídá textu na faktuře. Konkrétně "Ekonomický a informační systém POHODA", částka v QR kódu byla základ DPH místo "celkem k úhradě". Dodavatele raději nezmiňuji...
Pak jsou bankovní appky (UniCredit), které umožňují načíst OCRkem jednotlivá pole příkazu z textu faktury, ale ovládání je tak stupidní (nedovolí přímou opravu skenovaného pole), že to po pár pokusech raději vyťukám všechno ručně.